mihai_ Posted 3 hours ago Share Posted 3 hours ago (edited) Salutare tuturor! Am urmatoarea problema legata de ABS: De la o vreme, si parca tot mai des, ramane aprins martorul ABS (uneori impreuna si cu BRAKE - indicator avertizare sistem franare) dupa initializarea modulatorului hidraulic la prima plecare de pe loc, cand se ating pentru prima data 5 km/h, cand se si aude zgomotul respectiv (al electrovalvelor modulatorului?). Initial am banuit ca e vorba de un contact imperfect la masa, cum a sesizat @nino aici, si l-am refacut, ceea ce aparent a rezolvat problema pentru un timp (sau doar a resetat erorile?). Dar problema a revenit, deci poate a fost doar o coincidenta. Acum banuiesc ca ar putea exista aer in modularorul hidraulic, din doua motive: S-au schimbat conductele de frana in trecut, cand poate ca a urcat aer in modulator, iar aerisirea cilindrilor si etrierilor nu a fost suficienta. Cursa pedalei de frana este scurta cu motorul oprit, dar destul de lunga cu el pornit. As purcede la aerisirea modulatorului, dar in manualul de service e neclara procedura: De cate ori se repeta pasii 2 si 3? In continuare avem: Apropo, din cate tin minte din teste din trecut, e suficient sa ridic o roata din față si sa pornesc motorul pentru prima parte. Diferentialul va da voie motorului sa invarta roata, iar sistem va crede ca a atins 5 km/h si va initializa modulatorul hidraulic. Pareri? Edited 3 hours ago by mihai_ Link to comment
Geo_ZGA Posted 3 hours ago Share Posted 3 hours ago O aerisire buna nu are ce sa strice, ba chiar e benefica pt siguranta ta si a altora. Dar... eu nu cred ca din cauza aerului ar aprinde becurile. Ideal ar fi sa citesti eroarea cu un Scan 100 (tester original Daewoo) sau orice alt tester profi care ar citi abs-ul. O posibila problema poate fi senzorul abs sau cablajul/mufa lui, sau inelul de pe planetara. Care din senzori... nu se stie fara tester. Sau cu verificari mai empirice, cu multimetrul. Ori ca in video de mai jos, ori pe rezistenta pt a verifica bobinajul din senzor. Link to comment
mihai_ Posted 2 hours ago Author Share Posted 2 hours ago 21 minutes ago, Geo_ZGA said: O aerisire buna nu are ce sa strice Multumesc pentru raspuns! Cred ca o sa incerc o aerisire pentru inceput, sa vad ce se intampla, daca iese ceva aer. Pareri despre pasii 2 si 3 de mai sus, de cate ori sa-i repet in caz de comportament normal? Poate doar o singura repetare? In alt loc vad ca se recomanda comutarea electrovalvelor de mai multe ori: 26 minutes ago, Geo_ZGA said: ba chiar e benefica pt siguranta ta si a altora. Apropo, n-am sesizat nicio problema de comportament, chiar si cand franez tare pe carosabil ud, cand intra in actiune ABS-ul. 21 minutes ago, Geo_ZGA said: Ideal ar fi sa citesti eroarea cu un Scan 100 (tester original Daewoo) sau orice alt tester profi care ar citi abs-ul. Da, dar greu de gasit un astfel de scanner pentru ALDL. Am folosit in trecut EFILive, dar se conecteaza doar la ECU, unde nu era afisat niciun DTC. 25 minutes ago, Geo_ZGA said: O posibila problema poate fi senzorul abs sau cablajul/mufa lui, sau inelul de pe planetara. Care din senzori... nu se stie fara tester. Sau cu verificari mai empirice, cu multimetrul. Ori ca in video de mai jos, ori pe rezistenta pt a verifica bobinajul din senzor. Buna metoda, in caz ca nu ajung niciunde cu aerisirea, multumesc! Link to comment
Geo_ZGA Posted 2 hours ago Share Posted 2 hours ago Din ce stiu eu, se repeta de cateva ori. Dar am facut o singura data cu scanner-ul, nu stiu prea multe detalii. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now