Jump to content

Cuplu de strangere buson umplere cutie de viteze manuala [Nubira1]


Recommended Posts

Salutare tuturor!

Stie cineva care este cuplul de strangere al busonului de umplere al cutiei de viteze manuale la Nubira1 (96 183 707 / Daewoo NSR 971-1)?
In manualul de service scrie doar "strangeti-l bine":

Quote

Verificarea nivelului de ulei
    1. Cu vehiculul situat pe o suprafata plana si uleiul din cutia de viteze rece, se demonteaza busonul de umplere si se verifica nivelul de ulei. Nivelul uleiului trebuie sa ajunga pana la marginea inferioara a gaurii busonului.
    2. Daca nivelul este scazut, se adauga ulei pentru cutia de viteze manuala SAE 80 prin orificiul de umplere pana ce uleiul iese afara.
    3. Montati busonul de umplere si strangeti-l bine.

 

stevenhurc_6.jpg

Link to comment

Strangi tare la mana cu un clicket mic si aia e. Zic clicket mic ca sa nu ai forta in el.

Poate te ajuta graficul asta, desi nu am idee ce duritate are busonul, dar as merge pe minim (atentie, in aluminiu).

Cap-Screw-Torque-Values.jpg

Edited by Geo_ZGA
Link to comment

@Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns!

Personal, parca am mai multa incredere in cheia dinamometrica, decat in propriul simț. 🙂 As merge pe maxim 30 Nm atunci.

Asta cu atat mai mult cu cat voi incerca operatiunea pe sus, fara canal/elevator. Busonul e inspre mijlocul masinii, la varinta mea, din pacate, nu inspre roata stanga-fata, dar pot ajunge la el.

Am gasit un tutorial neoficial pentru Chevrolet Aveo / Kalos aici, unde scrie:

Quote

Screw in the filler plug of the gearbox housing. Use HEX No.H17. Use a torque wrench. Tighten it to 32 Nm torque.

Apropo, am vazut poze pentru reperul cu acelasi cod, 96 183 707, la care unele au inscriptionat si "D16". Posibil sa fie din aceeasi "serie" cu F16/D16/F20/D20, din care unele au fost montate si pe Opel, si poate exista documentatie acolo, desi inca n-am gasit.

Link to comment

De regula intre 10 si 30 Nm. As merge pe 15 Nm si as mai stringe doar in cazul in care consider a fi insuficient. Altfel, nu se string foarte tare, cam aceiasi forta precum busonul baii de ulei. Personal string la mina si cheie mica pentru a controla forta dupa cum amintea si Geo.

Link to comment
4 minutes ago, Geo_ZGA said:

Am strans n-spe busoane la mana si n-am stricat nici un filet pana acum... e chestie de obisnuinta si bun simt, sa nu tragi ca nebunul de ditamai cheia. Ideea e ca ala e un dop, nu un surub de sustinere.

Inteles! Poate intr-adevar e mai indicat sa strang mai slab, dar eventual sa adaug putina solutie de blocare. Busonul e oricum pe orizontala, si nu e presiune de ulei.

4 minutes ago, Viktor said:

De regula intre 10 si 30 Nm. As merge pe 15 Nm si as mai stringe doar in cazul in care consider a fi insuficient. Altfel, nu se string foarte tare, cam aceiasi forta precum busonul baii de ulei. Personal string la mina si cheie mica pentru a controla forta dupa cum amintea si Geo.

Merci @Viktor! M-am gandit si eu la analogia cu busonul baii de ulei, unde e similar, tot in aluminiu, si e specificat 35 Nm pentru filet M14 x 1,5, daca imi amintesc bine.

Link to comment

Interesant video ala de la autodoc, in prima faza scrie stringere la 32 Nm dupa care stringe la 29 Nm. In cazul asta ideal ar fi 30,5 Nm. ☺️ Altfel, in general au cupluri de stringere reale, am cules multe date de la ei in acest sens ce le-am consultat cu alte surse si au fost OK cu mici exceptii. Mi-s de parere a fi strins cu 30 Nm fara probleme in cazul de fata.

Edited by Viktor
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...