Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Si ca sa te conectezi la asta, ce interfata folosesti? Sau te conectezi la ECM si prin ECM-ul la LCS?

Share this post


Link to post

Folosesc o interfata care se conecteaza direct la LCS; ieri m-am intalnit cu reprezentantul Landi Renzo pt. RO si mi-a refacut setarile, acum nu mai da in nas cu optiunea de CUT OFF in decelerare...

Share this post


Link to post

Pe mine nu m-ar deranja sa dea in nas in frana de motor... la mine, frana de motor e foarte slaba. Mai slaba decat la seatul cu motor de 1.2 si compresie de kko... Nu sunt convins ca face cut off nici pe benzina.

Ce fel de interfata are LCS-ul? Si ce soft ai folosit?

Share this post


Link to post

Am spus mai sus, interfata este facuta de un coleg de forum (tolin_afc) iar softul este LCSE - Self-Tuning System ver 1.0.0.4(de la Landi).

 

P.S. Pe benzina taie sigur injectia in frana de motor...

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea. Eu sunt nou pe aici. Dupa ce am citit si recitit cam tot ce se putea despre GPL m-am decis sa imi nontez si eu o instalatie pe a mea masina. Instlatia este marca BRC si as avea si eu vreo doua nelamuriri:

1. Dimineata cand pornesc motorul pe benzina merge fara probleme pana cand se incalzeste un pic apoi trece pe gaz tot fara probleme, dar in cursul zilei daca vreau sa fac acelasi lucru daca o pornesc intai pe benzina relantiul cam tremura (adica nu mai merge ca lumea). Daca in momentul ala incerc sa merg numai pe benzina merge destul de greu o perioada dupa care isi da drumul la mers normal.

2. Este normal ca dupa ce am trecut-o pe gaz si vreau sa o trec din nou pe benzina , fara sa opresc motorulsa se aprinda martorul "check engine" cateva secunde dupa care sa se stinga

In speranta ca ma puteti ajuta cu niste raspunsuri va multumesc de pe acum

Share this post


Link to post

Eu am exact aceleasi problema cu engine check-ul. Cand trec de pe gaz pe benzina se aprinde cateva secunde apoi se stinge singur.

Si la mine trepideaza putin mai mult la relenti pe gaz fata de benzina, insa nu ma deranjeaza.

Share this post


Link to post
1. Dimineata cand pornesc motorul pe benzina merge fara probleme pana cand se incalzeste un pic apoi trece pe gaz tot fara probleme, dar in cursul zilei daca vreau sa fac acelasi lucru daca o pornesc intai pe benzina relantiul cam tremura (adica nu mai merge ca lumea). Daca in momentul ala incerc sa merg numai pe benzina merge destul de greu o perioada dupa care isi da drumul la mers normal.

2. Este normal ca dupa ce am trecut-o pe gaz si vreau sa o trec din nou pe benzina , fara sa opresc motorulsa se aprinda martorul "check engine" cateva secunde dupa care sa se stinga

In speranta ca ma puteti ajuta cu niste raspunsuri va multumesc de pe acum

Si eu instalatie tot BRC, cu mixer. Ceea ce ti se intampla la pct 1 mi se intampla si mie. Am rezolvat problema astfel

1. aditiv de curatat injectoarele in permanenta in rezervor.

2. seara inainte de a ajunge acasa trec pe benzina si merg circa 2-3 km pe benzina.

3. intotdeauna inainte de pornire astept sa se stinga toate becurile de la airbag, abs etc..., apoi dau la cheie.

4. in momentul in care incepe iar sa tremure la ralanti, o las pe benzina, ies cu ea in afara localitatii si ii dau o forja adica schimbat treptele peste 4000 rpm si mers la blana cu ea. Dupa 5 km se potoleste si nu mai tremura :D

Problema apare de la injectoare, care din cauza mersului pe gaz tind sa se blocheze inchise.

Referitor la punctul 2, schimbati fratilor de pe gaz pe benzina in mers, in decelerare,si la peste 2000 rpm, adica mergi pe gaz la 3000 rpm de ex, iei piciorul de pe acceleratie si comuti pe benzina. O sa vedeti ca nu se mai aprinde nici un check!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Pai la mine nu schimb eu, schimba ea! Porneste pe benzina, apoi cand se incalzeste putin trece pe gaz, si dupa cateva minute i se nazare sa treaca singura iar pe benzina si mi se aprinde engine check-ul (cateva secunde). Merge putin pe benzina si apoi trece iar pe gaz. De obicei, chestia asta o face o singura data, intotdeauna cand motorul e rece, cand e cald nu mai face figuri din astea. La mine comutarea pe gaz se face cand apa atinge o anumita temperatura si probabil de aici e nehotarata ... :D

Share this post


Link to post

Mircea vreau sa-ti multumesc pentru sfaturi. Daca la problema de la punctul 1 am sa urmez intocmai ce mi-ai spus , la punctul 2 am incercat exact cum m-ai sfatuit( adica in mers decelerare) sa fac trecerea de pe gaz pe benzina si tot se aprinde martorul check cateva secunde si se stinge. Sa fie oare vreo alta problema la mine?

Share this post


Link to post

Ai incercat la turatii de peste 2000rpm? Problema poate apare din cauza numarului diferit de pasi la cre functioneaza IAC-ul pe gaz, respectiv pe benzina (thks Ovi_Jer). Fa si tu o resetare la ECM si un Idle learn apoi.

@mr_ tu ai o instalatie tare ciudata...nu stiu ce sa zic

Share this post


Link to post

La mine problema s-a agravat... azi am facut un drum de aprox 250 km pe autostrada. Pe ultima portiune de cam 100 km, o data la fiecare 4-5 minute imi intra pe benzina de capul ei (cu engine checkul de rigoare, insa nu asta e problema, se aprinde si daca trec manual de pe gaz pe benzina) si dupa cateva secunde trecea iar pe gaz... Pana la urma lasat-o manual o portiune mai lunga pe benzina, insa degeaba. Cand am intrat in oras, am trecut-o pe gaz, si dupa cele 5 minute a trecut iar de capul ei pe benzina, cateva secunde, apoi iar gaz, iar benzina... Figura asta mi-o facea doar la rece, o singura data, insa acum o face si la cald si la nesfarsit... :(

De mers, merge bine si pe gaz si pe benzina, si la relenti si in sarcina... la relenti merge rotund, iar in sarcina rupe asfaltul.

 

Din cate am inteles, a avut problema asta si in trecut, avand o intrerupere pe firele de la sonda lambda, insa a fost reparata si oricum sonda labda + catalizatorul au fost schimbate acum cateva luni.

 

In curand va urma oricum revizia de 90.000. schimb distributie + schimb toate fluidele + shimb filtru si membrana la gaz. Ce altceva ar mai trebui verificat?

Share this post


Link to post

Daca trece pe gaz/benzina de capul ei poate sa fie de la butonul de comutare. Nu ai probleme cu termostatul cumva?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Verifica contactele si traseul de la senzorul de temperatura NTC de pe vaporizator (daca exista asa ceva ,faptul ca iti trece numai cand sa incalzit motorul rezulta ca are) si semnalul de turatie catre LCS.Sant primii doi factori care fac trecerea si mentinerea comutarii automate pe gpl.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru sugestii.

 

Termostatul pare ok, motorul ajunge repede la temperatura normala si apoi ramane la temperatura constanta indiferent de regim, baga caldura repede si tare, etc.

 

O sa verific traseul firelor de la senzorul de temperatura de pe vaporizator, ar trebui sa nu fie complicat, vaporizatorul e la vedere. As verifica si senzorul propriu zis daca as sti cum, banuiesc ca ar trebui sa-i masor rezistenta la rece si la cald, insa habar n-am care sunt valorile corecte... Am fost azi la garajul care a instalat GPL-ul si nu au vrut sa-mi vanda nimic in materie de documentatie...

 

LCS-ul habar n-am unde e... Oricum, ce legatura ar avea cu semnalul de turatie? In mod normal sta pe gaz indiferent de turatie, chiar si la turatii foarte joase sau foarte inalte (4-500 rpm sau 6000 rpm)

 

Comutatorul in sine nu e paradit, alfel nu ar mai trece inapoi pe gaz dupa ce mi-a facut figura. In plus, cand trece pe benzina, becul de pe buton clipeste ceea ce inseamna ca e in asteptare sa intre pe gaz. Daca s-ar pune de capul lui pe pozitia "benzina", becul ala ar trebui sa fie stins. Clipitul becului inseamna ca urmeaza sa intre pe gaz, cand zice el ca se poate.

 

Sonda Lamda ar putea avea vre-o legatura? Nenea de la care am cumparat-o spunea ca a avut aceeasi problema si vina a fost a firelor de la sonda lambda. Si daca sonda aia are ceva de spus... ar putea conta faptul ca linia de tobe se cam balangane si una din imbinari nu e tocmai ok?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Consumul meu pe Espero 1.8 in mediu urban(Bucuresti) este de 16.5% la ultima verificare (282km - 46.78 litri - Butan Gas Mihai Bravu).

Ultimile doua au fost de 16 respectiv 15 in conditiile in care schimb frecvent peste 4000 si masina vede zilnic 5000rpm.

Extraurban va zic maine, am de facut 700 km.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Si eu luam de obicei de la Butan Gas Mihai Bravu, dar am impresia ca de la o vreme calitatea gazului pe care-l comercializeaza a scazut simtitor (masina trage mai prost si consuma mai mult), in timp ce pretul este cel mai mare. Asa ca m-am reorientat catre o statie din apropiere (Calea Dudesti, in apropiere de depou), care deocamdata mi se pare mai buna. Cu GPL de la ei am scos consumul obisnuit in oras - 15 l.

Share this post


Link to post

Am reusit sa localizez calculatorul instalatiei de gaz :banana: Insa nu-mi dau seama cum as putea avea acces la soft, nu am vazut nici o interfata. E intr-o pozitie incomoda, am reusit sa-i fac poza insa am uitat aparatul la cineva acasa.

Intre timp, a renuntat sa-mi mai faca figuri. Am tras de toate firele, am miscat toti papucii, poate era doar un contact imperfect. Dupa ce se incalzeste merge pe gaz indiferent de regim, pare sa fie OK.

 

Mie consumul imi iese in jur de 11, si autostrada si oras. E drept, in oras traficul e destul de ok. Pe autostrada iese cam 11 indiferent cum merg, ceea ce mi se pare cam straniu. Ar trebui reglata probabil.

 

Apropo, in Ro trebuie verificata tehnic instalatia de gaz periodic? Aici trebuie ca o data la 5 ani sa fie re-omologata si asta o fac doar unii din Bruxelles... :( La garaj in cel mai bun caz demonteaza niste componente pe care le trimit alora, aia le omologheaza si ti le trimit inapoi. Insa dureaza si costa...

Share this post


Link to post

Well... cu privire la consum.. dupa aproape 3 luni de mers pe gaz si vreo 5000 de km facuti in acest timp numai pe gaz... incepe sa se contureze consumul. In oras e cam 15-15,5 L /100km. In afara(drumuri CT-Bucuresti) apare nedumerirea: in stil de mers lin si constant dar pana in 110km/h consumul e aproape 9L/100km. Consum in regim de munte (serpentine, urcat Transfagarasan) tot 9L/100km. Mers furios dar cu un max de 140km/h in regim de autostrada si consumul este maxim 10L/100km. Intrebarea care apare este: de ce sa o iert si sa merg incet?

 

Si cum de iese consumul asta? Parca are norma fixa. Ciudat...

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post

am tot citit pe aici.. ideea este cam am interesat azi de nubira 2 sx/lpg da as vrea sa stiu anumite chestii inainte de la cei care detin asa ceva.sau naeh cei care detin nubire ori simple ori pe gaz. mai mutl consumu ma intereseaza...cat ep gaz cat pe benzina.. si dimineaza.. in cat timp se incalzeste in masina si se dezaburesc geamurile..

merci mult..

Share this post


Link to post

Am facut consumul pe 700 de km.

Bucuresti - Cheia - Brasov - Onesti - Botosani - Bacau.

A luat 11% . Destul de calcata pe coada, dar nu ma asteptam la un consum asa de mare. Cred ca trebuie sa o duc la un reglaj pe analizor.

Poate fi cumva de la potentiometrul de CO? Ca am umblat la el dupa ureche, nu s-a schimbat comportamentul masinii, dar am umblat la el.

Share this post


Link to post

O importanta mare o are filtrul de aer! Un filtru de aer infundat sau aproape infundat automat duce la o crestere a consumului.

Share this post


Link to post

Esperatule, tine-ne la curent, daca se modifica consumul dupa ce o reglezi. A mea tot cam 11 papa, si ca si la midnight racer tot la fel consuma indiferent de talpa pe care i-o servesc...

 

Apropo, unde e potentiometrul de CO?

Share this post


Link to post

Daca-ti consuma la fel in regim de mers economic si sportiv inseamna ca ai amestec bogat... A mea este reglata pe amestec sarac, sa traga bine doar pana la 4600-5000, insa la 4500 intra benzina.

Share this post


Link to post

@mr - tu nu ai potentiometru CO , ai sonda lambda

@mircea - filtrul de aer il schimb la 5-6 mii km

@wolfman - probabil e de la amestec, consuma oricum o calc. As vrea s o regrez inainte sa plec la Bucuresti, dar dupa cum ai zis, baietii prin Bacau nu se prea pricep, astept.

Share this post


Link to post

As regla-o si eu la fel, daca as sti cum. Si as activa si cut-off la gaz in frana de motor. Poate cand voi merge la gpl-ist pentru schimbul de filtru si de membrana, si pentru reomologare.

La 4500rpm oricum are in jur de 160-170km/h, asa ca e n-ar fi chiar o nenorocire... Apropo, faptul ca iti intra benzina la turatii mai inalte e o optiune pe care ai vrut-o tu era asa de la inceput? A mea merge pe gaz si la 6000, am atins 210 pe gaz...

La tine interfata pentru calculatorul de gaz e pusa chiar pe calculator, sau in alta parte? Am reusit sa depistez calculatorul in sine insa nu pare sa aiba vre-o interfata.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...