Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Captiva White Pearl

Recommended Posts

Bag seama ca Captiva e inzestrata cu furtun flexibil ce cade pe etrier conexiune pentru surub banjo. La sistemul asta eu ma folosesc de un surub cu piulita si doua saibe din aluminiu (merg si saibe din cupru da' nu stric orzul pe giste) iar de indata ce am indepartat surubul banjo ridic furtunul de capat in sus si ii montez acel surub cu saibe sa-i sistez scurgerea de lichid apoi il agat de arc (cu o sirma ceva) sa-l mentina in acea pozitie ca aerul odata petruns in furtun sa se localizeze in capul furtunului. Aer oricum o sa patrunda in furtun, indiferent ca se foloseste clesti ori ba, odata cu depanarea surubului banjo (defapt indiferent de conexiune) aerul s-a localizat deja. Adevarul e ca nu m-am confruntat (inca) cu situatie in care sa nu se poata face pedala la rece, cu motorul oprit da' Captiva stie a pune bete-n roate bag seama. Din cite am inteles un mod de a aerisi sistemul se face astfel iar un alt mod tinut la secret este prin fortarea ABS-ului adica, aerisit pe cit posibil la rece dupa care se da un scurt demaraj si se "sare"  in citeva rinduri pe frina ca ABS-ul sa-si intre in drepturi si sa impinga bulele de aer catre aerisitoare drept urmare se re-deschid o ideie aerisitoarele pentru a lasa aerul afara.   

Share this post


Link to post

Salut, abia acum am vazut mesajul de la tine, da exista un furtun flexibil intre etrier si conducta de frana cu surub banjo in capatul dinspre etrier. E buna metoda descrisa de tine, am niste saibe de cupru acasa (de aluminiu nu). Voi incerca metoda asta 👍.

In vacanta de Paste am facut peste 1500km, Bucuresti -> Cluj + imprejurimi -> Sapanta -> Viseu de Sus -> Targu Jiu -> Brasov -> Bucuresti. Din nefericire etrierul dreapta spate tot mai blocheaza putin si am vazut ca pierde foarte putin lichid de frana pe la garnitura pistonului. Din fericire am putut merge cu masina tot drumul si in afara de placute care s-au mancat cam 1/3 si un consum usor mai mare (media a fost de ~8.5l/100km), nu am avut nicio problema. Ba chiar am facut si nitel offroad usor (3-4km) cu ea 🙂 .

Bineinteles ca nu mi-am mai batut capul cu reparatul etrierului vechi si am dat comanda de etrier nou, Kamoka (polonez), 298 lei. Initial vroiam sa iau TRW reconditionat, dar vroiau sa le aduc etrierul vechi la schimb. Eu vreau sa pastrez etrierul vechi ca sa imi dau seama ce este in neregula cu el si pe viitor sa reusesc sa il repar. Cel ai probabil noua garnitura a pistonului sau pistonul insusi este mai mic(a) decat originalul.

Share this post


Link to post

Updates: Captiva a implinit 150000km pe 23 iunie 🥳🥳🥳

S-a intamplat pe drumul de intoarcere din Grecia, ocazie cu care am testat si consumul pe un drum lung si greut - a iesit la ~9.3l/100km, practic fiind necesare 2 plinuri pt ~1200km, unul la dus si unul la intors. Consumul este mai maricel fata de cel cu care eram obisnuit, dar am mers destul de tare pe drumurile "minunate" din Bulgaria. Din fericire nu am stat mult in vami, maxim 20min la intoarcere in vama din Makaza. Altii nu au avut norocul nostru si au stat si >2 ore...

Masina s-a comportat admirabil, chiar si dupa 9 ore de condus cu o pauza de 10 minute totul mergea perfect: AC, frane, putere. Ma bucur nespus ca am reusit sa rezolv problema franelor.

Ultima poza este de pe feribot, ora aprox 8:30 , la intoarcere. Pe masina se pot vedea urmele de nisip de pe 4 plaje din Thassos 😄 . Primul lucru pe care l-am facut la intoarcere a fost sa bag 9 fise la spalatorie ca sa scot tot nisipul din interior si din exterior 😛 .

Captiva_150000km_2023_06_23_1.thumb.jpg.55ebbbe3239c063d01066b165e972e4e.jpg

Captiva_150000km_2023_06_23_2.thumb.jpg.b3afa307e19918b40c847c4c4f53a6a4.jpgCaptiva_150000km_2023_06_23_3.thumb.jpeg.fa0591c769561b0b5f56b11eef2b571e.jpeg

Drumuri bune tuturor!

Edited by ches
  • Like 3

Share this post


Link to post

Mai sterg praful de pe topic, ieri masina a ajuns la 155161 km si 13747 km de la ultima revizie de pe 18 ianuarie (~9.5 luni). Asa ca am profitat de ziua frumoasa si m-am apucat de treaba. Am gasit si niste chestii interesante, detalii mai jos.

Pentru revizia asta am cumparat tot, mai putin filtrele de motorina pentru ca nu le-am gasit pe cele lungi de care am nevoie 😞 . Urmeaza sa mai caut si cu putin noroc le schimb si pe ele toamna asta. Am mers pe urmatoarele piese:

- Filtru de aer Herth+Buss J1320920 - 40 lei

- Filtru de habitaclu Sofima S 4224 CA, il schimb la primavara, cel vechi era curat, l-am suflat cu aer si aia a fost 🙂  - 91 lei

- Filtru de ulei  HERTH BUSS JAKOPARTS J1310909 - 68 lei

- Ulei motor MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L, nu am gasit Mobil 1 Dexos 2, ci doar ceva dubios pt Ford, asa ca am mers pe Mobil Super 3000 - 230 lei

--------------------

Total: 429 lei 

20231001_165224.thumb.jpg.423e8f6171e30d20daf7a52e576e9500.jpg

Primul pas a fost sa ma tavalesc pe sub masina si sa dau jos scutul, operatiunea cea mai neplacuta de la fiecare revizie. Apoi am desfacut busonul de la ulei si am scurs uleiul, din fericire fara sa ma murdaresc prea tare. Asa cum se poate vedea nici nu mai am nevoie de cric pt a schmba uleiul 🙂 .

20231001_165134.thumb.jpg.21034922e6ac536d61c0debe43095839.jpg

2. Apoi am desfacut filtrul de ulei si am curatat capacul cu o carpa curata. De ceva vreme evit sa dau cu carb cleaner/ brake cleaner acolo unde nu este nevoie, gen carcasa filtrului de ulei pt a evita contaminarea noului ulei (mai bine nitel ulei vechi ramas pe capac decat carb cleaner). Pentru a scoate uleiul din carcasa filtrului de ulei (cea montata pe masina) am sacrificat o carpa noua pentru ca am uitat seringa acasa 😞. Noul filtru de la Hertz+Bus pare de calitate buna, este filtru clasic de hartie fata de cel vechi care era dintr-un mesh textil. Dar important este sa filtreze cum trebuie.

20231001_165543.thumb.jpg.1edc40eb3238a4bebad58626e6950eb7.jpg20231001_165127.thumb.jpg.9269e45f41254e90eced7d57e6a1a7fe.jpg

Si cam atat ulei am gasit in oil catch can de asta vara pana acum (>5000km), destul de putin:

20231001_171708.thumb.jpg.5169061ae193e5059c19773d43dee84b.jpg

3. Dupa ce am turnat uleiul nou, am trecut la filtrul de aer. Si aici ati avut mare dreptate cu "prefiltrul" acela, mai mult face rau decat bine. La filtrul vechi am observat ca prefiltrul era foarte murdar, iar filtrul tragea mai mult pe margini, practic fiind obturat pe majoritatea suprafetei.

Prefiltru poza fata- spate, se observa ca este la fel de murdar pe ambele parti:

20231001_172936.thumb.jpg.568a14c70ac3ddf51d9c3c684cd24077.jpg20231001_172933.thumb.jpg.f67549aee149a2875871d11442319e73.jpg

Filtrul de aer - poze din zona de pe margine, se observa ca este murdar si intre pliuri:

 

20231001_172928.thumb.jpg.b6ac58dd25d62460ad1ba858a73e3a54.jpg

Filtru de aer, poza intre pliuri in mijlocul filtrului, se observa ca este mult mai curat, aproape ca filtrul nou, deci in zona respectiva nu mai ajunge aer din cauza prefiltrului:

20231001_172914.thumb.jpg.7a7e32013d12bac097da7346cd425862.jpg

In concluzie la flitrul nou montat am scos prefiltrul pentru ca masina sa respire mai bine. Uimitor consumul mi-a scazut cu aproape 1l/100km, de la 9.3 la 8.3 l/100km. Voi supravegheaza consumul indeaproape ca sa vad daca a fost un glitch sau este pe bune 🙂 .

20231001_173017.thumb.jpg.ad7bd419a7dc74671c5ad803c399e45d.jpg

Edited by ches
  • Like 4

Share this post


Link to post

Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... 🙂 

Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein 🙂. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate 😉 .

Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara.

Cost total: 240 lei

Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Se pare ca am inceput sa merg mai mult cu masina de cand cu pandemia 🙂. Daca pe 3 iulie sarbatoream 150mii km, dupa numai 7 luni si jumatate, pe 23 februarie 2024, Captiva a implinit 160 mii km:

Captiva_160000km_2024_02_23.thumb.jpg.5fb031251c9b20c3963f44f211175a57.jpg

"Evenimentul" s-a intamplat  pe soselele Bulgariei, dupa o tura la ski la Pamporovo. Drumurile Bulgariei au solicitat masina la maxim pentru ca pe langa depasiri facute "blana", am nimerit si pe niste drumuri proaste, ori pline de gropi, ori facute din piatra cubica 😮 .

Cauciucurile de la iarna de 16", precum si suspensia reglata pt drumuri proaste au facut ca intreaga aventura sa fie mai placuta 🙂 .

Ca minusuri - cand o calc exista undeva pe la 3800rpm un "sughit" in care simt ca nu mai trage la fel de bine, apoi pe la 4300 rpm incepe sa traga din nou.

Chestii de facut anul acesta: trebuie sa o duc la o verificare generala - tren de rulare (nu bate, nu troncane, dar au trecut ceva ani de la ultima verificare), verificare/schimb curea accesorii + intinzator, etansare/ schimb garnitura culbutori, precum si capacul distributiei + verificare lant si patine (transpira ulei pe acolo), verificare/ curatare injectoare, verificare/ reconditionare turbina.

  • Like 2

Share this post


Link to post
On 10/9/2023 at 11:20 AM, ches said:

...dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul.

Furtunele flexibile de frina pot fi verificate la fata locului de-s problematice ori ba. Ca ideie doar ...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Ai perfecta dreptate, dar cumparasem deja furtunul in caz ca este nevoie, asa ca l-am schimbat direct. In caz ca mai apare problema la vreo roata si nu am deja piesa (am cumparat deja mai multe furtune pt ca erau "la oferta" 😛 ) voi face testul.

Share this post


Link to post
7 hours ago, ches said:

(am cumparat deja mai multe furtune pt ca erau "la oferta" 😛 )

Lasa mama, lasa ...fie acolo sa nu trebuiasca ...😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...