Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Consum Matiz

Recommended Posts

Guest Mecmar

@ Cornel

Cosum mare pentru un Matiz E3, dar tot adevarat ca in primii 10k km auto consuma mai multicel, dar nici asa.

Pana sa vina vajul alimentam pana la primul click al pompei si rulat fix 450 km.

De cand cu vajul 400 km. Pe timp friguros pornesc masina, obligatoriu o las 3 mn sa se incalzeasca, iar vara 1 mn.

Pe sosele patriei cu un plin = 780 km (660 afara, 120 Bucuresti).

Nu poate evita service-urile, masina este in garantie si nu are cine sa o puna macar pe un amarat de tester. Mecanicii vai si amar dar sa nu exageram. ;)

Benzina - OMV in 12k km (de 2 ori Petrom. 2 ori Shell) si in rest nimic.

Edited by mecmar

Share this post


Link to post

Cornele, in primii 5.000 km, cel putin, nu se pune problema consumului. Apoi, incearca alta benzina si daca gasesti benzina potrivita incearca sa alimentezi prioritar de la acea benzinarie. Cum masina ta este pe garantie, obliga-i pe cei de la service sa verifice atent pe scanner toate componentele care conduc la un amestec corect: MAT, MAP si sonda O2. In plus, pune-i sa-ti regleze o turatie de ralanti cat mai joasa, la care motorul sa functioneze corect si fara vibratii. Deci, o pozitie corecta a IAC-ului se obtine cel mai usor pe scanner, ca si memorarea ei. Iar toate testele sa se faca cu motorul la temperatura de regim, asa ca sa-l ai incalzit cand il bagi in teste pentru ca altfel tipii de la service n-au rabdare si sar peste faza esentiala. Reclami un consum mare si nu accepti replica: "asa fac toate".

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Consumul mare pe care-l ai se datoreaza mai multor factori ce pot fi gasiti cu ajutorul testerul-ui. Ca urmare :

- presiune redusa in compresie.,

- functionare defectuoasa a alimentarii.,

- scurgeri pe la conducte sau rezervorul de combustibil (nu cred ca este cazul tau).,

- aprindere defectuoasa.,

- distributie dereglata.,

- bujii anormale., depuneri de carbon, dist. mare intre electrozi, electrozi arsi.

Nu este de ras. Daca nu le spuneam sa-mi puna bujii noi, maestrii aerului spatial vroiau sa le inlocuiasca cu unele vechi gasite de ei prin service. :spumelagura:

- scapari electrice la fise de inalta tensiune.

Asa ca motive sunt, dar totusi la o masina noua...

Share this post


Link to post

Cornele, eu am inceput sa-mi pun problema consumului dupa 3kkm, nu inainte, ca deh, masina era in rodaj, bla, bla ... cred ca lua si 9% in perioada aia de masina noua ...

 

Totusi, da-mi voie sa-ti spun ca metoda mers 100km refacut plinul nu e chiar cea mai corecta, o abatere de 1l se obtine usor cind alimentezi.

Eu iti propun sa consumi un rezervor si apoi sa vezi citi km ai parcurs si citi litri de benzina a halit micuta si astfel obti un consum cit mai apropiat de realitate.

Share this post


Link to post
... calculul e pe cat se poate de corect si taica-miu n-are nici un interes sa ma minta...

Sigur nu te minte, dar se poate si el insela! Esti sigur ca a facut consumul din "buza in buza"? Ca daca l-a facut doar pina la primul click, rezultatul e mai mult decat relativ, parerea mea!

... se zice ca pana isi face un pic rodajul masina consuma o idee mai mult.

Corect! A mea a luat cu primul plin 9.8%, prin oras, iarna, daca imi amintesc bine. Cu al doilea a luat numai 8.4.% in aceleasi conditii! Dupa care a tot scazut, pina s-a stabilizat pe la 6.5% (vara)!

Share this post


Link to post

Dupa citi km?

Share this post


Link to post

Pai in decembrie am luat-o, pe la inceputul lui februarie am facut revizia de 1200 km, deci cred ca prin vara aveam vreo 3 mii si ceva!

Share this post


Link to post
Esti sigur ca a facut consumul din "buza in buza"? Ca daca l-a facut doar pina la primul click, rezultatul e mai mult decat relativ, parerea mea!

pai ideea era sa-i faca un consum cat mai corect. a alimentat in ambele cazuri pana in buza. si ce naiba, chiar nu o fi stiind taica-miu sa-i faca un consum?

 

si acum nu-i mai ramane decat sa se duca in service si sa reclame consumul mic.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce ma face sa cred ca tatal tau scoate acelasi consum si pe espero.

Share this post


Link to post

bai, sunteti de belea...

asa cum nu putem sa ne explicam de ce consuma matizul lui Cornel asa mult, tot asa nu se poate explica consumul mic al matizului meu.

bine ca-i a doua varianta. oricum o sa mai revin cu consumuri, nu-mi place sa ma dau la fund...

poate doar daca-i pune espero-ului sub capota un motor de matiz.

Share this post


Link to post

Un consum mare il mai justifici cu mersul motorului in gol, semafoare si benzina nepotrivita... uite am dat peste discutia asta http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=1930 si mi se pare interesant cum poti reduce consumul in functie de CO a benzinei folosite. Habar nu aveam de asa ceva - eu ma lasam pe mana servicemanilor... nici nu mi-au zis sa nu bag de CO 98 ca creste consumul. Oricum problema nu e de la 98 ca eu bag sistematic doar 95... Acum am trecut la contorizare pe minute nu numai pe km ca prea stau mult la semafoare :) >- Idiotenie sau nu - poate ma lamuresc asa mai bine... Si urmatoarea alimentare nu va mai fi de la Luk clar. Daca nici asa nu tine ... poate ma bag sub bord.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Cel mai bine este sa astepti un pic sa mai rulezi autoturismul si in cazul in care consumul ramane in continuare in parametrii mentionati de tine trebuie sa mergi in service si sa reclami acest lucru. Este totusi E3 si fabricantul a anuntat un cnsum mai mic decat la cele E2. Problema cu E98 si E 95 cam...relativa. Acum decand cu ninsoarea, aglomeratia si masina mea a inceput sa consume mai mul-tisor. Foarte mult conteaza si traseul pe care-l urmezi (aglomeratie) daca lasi masina sa se incalzeasca mai mult, daca conduci sportiv, insa este totusi un consum cam mare la tine. Succes!

Share this post


Link to post

O intrebare am si eu ce parere aveti de consumul la Matiz EURO 3, dat find ca au adus multe modificare la motor in ceea ce priveste scateia, presiunea in injectoare, dublarea sondelor si schimbarea de ECU? Chiar o sa scada consumul? eu inca nu am avut ocazia sa fac un test riguros :lavolan:

Share this post


Link to post

Teoretic, asa este. Practic, demonstratia cea mai buna o poti vedea la primavara si mai ales dupa ce ai rulat 3-5.000 km. Dar, dupa cum ai vazut pe forum, consumul de benzina real este relativ pentru ca depinde de multi factori: sofer, anotimp, benzina, starea masinii, starea drumului si a traficului, metoda de masurare. Din aceste motive se declara de catre utilizatori consumuri sub specificatia fabricantului si consumuri peste aceasta. In general, nici un fabricant nu-si permite sa minta, dar standardul dupa care este el obligat sa masoare este diferit de conditiile specifice in care rulam noi. Standardul este facut pentru a putea compara vehiculele intre ele si pentru a orienta consumatorul. Cel mai cinstit lucru este sa tinem un jurnal al kilometrilor parcursi si a cantitatii de benzina introdusa in rezervor. Cu cat nr. de kilometri parcursi va fi mai mare, cu atat putem fi mai siguri pe cifra consumului mediu. Consumurile calculate pe distantze scurte nu sunt relevante, atat din cauza nerepetabilitatii conditiilor de trafic, cat si a metodei empirice de masurare a benzinei consumate si a kilometrilor parcursi. Determinarile fabricantului se fac cu aparate speciale si precise, in conditii de "laborator". Cele facute in trafic si pe un numar mare de km, peste 100k km, nu se publica, sunt doar material de studiu.

Share this post


Link to post

Azi am ajuns in Iasi ... am fost pana la Galati sa o inscriu...

nu-mi place cum merge deloc...

la 120-130...rage... acul de la benzina cobora vazand cu ochii...

 

pana acum nu prea sunt incantat...

cred ca mi-a luat cam 8 % in afara.. mers constant ...ca am antiradar... si nu ma deranjeaza satele

Share this post


Link to post

Pai singura solutie e sa vii la o intalnire si sa facem un test coparativ. Oricum sa stii ca indicatorul este total neliniar, e mult mai mare a doua jumatate deci consumul nu poti sa-l faci decat plin-plin. Cat despre zgomot al motorului la 120 e ceva putred, al meu se simte f bine la 120, abia la 140 incepe sa urle. :-? Sa fie euro 3-ul si cei 3 caluti in minus? Al meu facea zgomot la turatie si nu tragea ca lumea cand avea bujiile vechi, dar la tine nu are cum sa aiba asa ceva ca e nou. Oricum cat masina e in rodaj consumul e putin mai marisor :thumbl: . Totusi exterior, fugarita cu 120-130, munti (Brasov-Iasi) a consumat 5.5%. :-?

Share this post


Link to post
Azi am ajuns in Iasi ... am fost pana la Galati sa o inscriu...

pana acum nu prea sunt incantat...

cred ca mi-a luat cam 8 % in afara.. mers constant ...ca am antiradar... si nu ma deranjeaza satele

S-a mai zis: nu-ti bate capul cu consumul in primii 2-3000 de km. Mie cand aveam vreo 3000 de km mi-a halit vreo 10 litri de benzina pe distanta Iasi-Targu Frumos si inapoi (2 X 46 km), asta in conditiile in care eram 5 persoane in masina si cu pedala la blana tot timpul, adica mergeam cat putea duce masina. Si mie mi se pare ca am un consum normal, intre 4.9(100)-5.2 (cand merg cu 110-115), asa ca nu-ti fa griji. Gandeste-te ca i-ai cam dat forja pentru cati kilometri ai in bord asa ca nu trebuie sa te miri. Si mai asculta o lege de-a lui Murphy: "Autoturismul personal consuma mai multa benzina si ulei decat oricare altul" e de multe ori falsa, doar ti se pare.

 

S-ar putea sa fie uleiul de vina la faza asta. Si eu am un zgomot mai metalic de cand am trecut de la 5 la 10W40. Si multi au patit-o dupa ce au schimbat uleiul. Stai linistit.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Consum saptamana aceasta: 240 km - 20 l = 8,3%. Masina este pornita, incalzita minimum 3 mn sau chiar 5 mn obligatoriu si pe urma plecarea. Masina a rulat numai in Bucuresti zi de zi. :banana:

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

:D Da mai NFS, dar a ta e galbena si d'asta ai luat doar 7,5 % cu ea!

Iarna trecuta nu a avut nametii astia! =))

Share this post


Link to post

120 - 130km/h intr-a V-a nu este ceva rau, chiar daca are putini km, e doar "talpa". "Forja" inseamna sarcina mare, greutate mare pe pante, la care se cere cuplu mare de la motor, in general tot ce duce la cresterea rapida a temperaturii motorului peste valoarea de regim, fara posibilitatea de racire la fel de rapida. Ori, la viteza mare pe drum plat racirea este foarte buna. In plus, la tehnologiile moderne de fabricatie, motoarele actuale nu mai au nevoie de celebrul rodaj.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Fratilor, dupa ce m-am chinuit sa tin evidenta minutelor in care a functionat motorul (chestie care s-a intins pe parcursul a 8 zile) sunt in masura sa va prezint rezultatele. Consumul a fost de 11,34litri la 101,5km (=11,2%) deci consistent cu rezultatele anterioare. Era de asteptat fiindca am folosit masina in aceleasi conditii. Doar acum am remarcat de cate ori pornesc motorul si cat rulez intre doua rotiri de cheie... Daca sunteti curiosi o sa postez detaliat dar pe scurt: intre 8 si 15 porniri pe zi la 5-120 minute interval si rulaj pentru 3 - 26 minute. La asa maniera de deplasare rezultatul obtinut a fost de 421 minute pentru 100km - media fiind de 1,6 litri pe ora (stationare cu motorul pornit + deplasare) iar viteza medie: 14,25 km/h... La asa ceva cred ca e chiar rezonabil consumul obtinut mai ales ca dupa acest test am mers in extraurban 4 persoane 85km cu 4,43litri rezultand un 5,2% extraurban (iarna la o temperatura in jur de -7grade Celsius). Concluzia e clara: masina consuma corespunzator modului in care este solicitata. Multumesc celor care m-au sfatuit si le doresc si lor un consum cat mai mic!

Share this post


Link to post
Guest Mecmar
intre 8 si 15 porniri pe zi la 5-120 minute interval si rulaj pentru 3 - 26 minute. 

Daca faci calculul la cata benzina consumi numai la pornire pe acest anotimp este normal sa consume asa mult. Sunt 15 porniri si daca o mai lasi si 1-2 mn sa se incalzeasca... ;)

Share this post


Link to post

ce computer de bord are Cornel ăsta... :thumbl:

Share this post


Link to post

Nene Cornele, e ca la farmacie la matale, totul e la doua zecimale. Spune si noua ce scula minunata ai pus pe masinutza ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...