Jump to content
Sign in to follow this  
smailmiami

Vaporasele Mele

Recommended Posts

Desi sunt membru de destul de multisor timp pe aici, pana acum nu mi-am prezentat masina mea Daewoo. O achizitie recenta (deh, mi-au crescut pretentiile) m-a determinat sa le prezint pe amandoua.

 

In primul rand, vechea mea Daewoo Leganza: fabricatie august 2003, 140kkm, iar primul proprietar ... cred ca Basescu, c-am luat-o defecta ... sau in orice caz cineva de la Senat ... Ca defect, masina avea kitul de ambreiaj praf, nush ce dracu de soferi aveau aia pe acolo de l-au distrus in 80kkm. Deci, dupa cum spuneam, masina este model CDX, iar in plus fata de echiparea originala are geamurile spate si luneta ionizate, i-am montat tempomat si clima automata, ambele originale si montate absolut profesional de mine, nelasand la o parte nici un fir din cablajul initial. Mai are deja realizat si cablajul pentru scaune incalzite, tot ceea ce trebuie este sa fac este sa montez la niste baieti plasele cu rezistente, deorece este o munca prea anevoioasa pentru un amator in asa ceva. Ca ultim artificiu, i-am montat un set de xenoane pe faza scurta (am vazut la Audi ce inseamna sa mergi noaptea cu xenon) si volan de piele, tot original. Si acum, pozele:

post-2615-0-66861600-1322066911_thumb.jpgpost-2615-0-49552500-1322066916_thumb.jpgpost-2615-0-44916300-1322066921_thumb.jpgpost-2615-0-53931500-1322066925_thumb.jpgpost-2615-0-72456400-1322066931_thumb.jpgpost-2615-0-65715200-1322066937_thumb.jpgpost-2615-0-18485500-1322066944_thumb.jpgpost-2615-0-36134200-1322066955_thumb.jpg

 

Acum, noua achizitie, de fapt are vreo 2 luni ... E vorba de un Audi A6. Masina este fabricatie 2008, are motorul de 2l (asta ma cam enerveaza, dar are consum bun si impozit mic) si cutie manuala cu 6 trepte. Este S-Line interior, exterior si suspensie sport. Are jante pe 18, bixenon cu spalator, triple led, navigatie inclusiv Romania, tempomat, senzori de parcare, perdeluta electrica pe luneta si manuale pe usi, trapa electrica, clima plus, oglinzi rabatabile electric, un superb sistem de sunet BOSE cu subwoofer (asta din fabrica), tapiterie piele, senzori ploaie, senzori lumni, DRL, magazie 6 CD cu cititor de mp3-uri.

 

Ca si consum, se invarte pe la 6-7 exterior si 10-11 urban. De cand cu frigul, a luat-o razna. Masina sta exemplar pe asfalt, dar evident, e foarte-foarte neplacut de mers cu ea prin gropi ... Motorul are doar 140 CP, dar intentionez sa o resoftez la o firma serioasa din Bucuresti (am si vorbit) care-mi promite 175 CP pentru doar 500Euro. Masina nu te oboseste absolut deloc, in scaune, desi sunt sport, stai superconfortabil si in curbe nu trebuie sa te mai incordezi tu ca sa-ti pastrezi pozitia la volan, iar Bluetooth-ul face foarte misto vorbitul la telefon. Imi lipsesc doua chestii mici de la Leganza. Nu are inelul luminat care se aprinde in jurul contactului la Leganza si pe intuneric dai cu cheia in bord, iar torpedoul nu poate fi inchis cu cheia, adica la Leganza lasam ceva in torpedou, il inchideam cu cheia si lasam pe oricine in masina sau chiar masina deschisa linistit. Aici nu se poate.

post-2615-0-93982000-1322068536_thumb.jpgpost-2615-0-85833900-1322068467_thumb.jpgpost-2615-0-70264800-1322068415_thumb.jpgpost-2615-0-55583400-1322068441_thumb.jpg

post-2615-0-42663300-1322068401_thumb.jpg

post-2615-0-43279900-1322068450_thumb.jpg

post-2615-0-09244700-1322068463_thumb.jpg

post-2615-0-40371900-1322068475_thumb.jpg

post-2615-0-17092600-1322068482_thumb.jpg

post-2615-0-95321800-1322068493_thumb.jpg

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Arata super masina,sa te poarte cati mai multi kilometri.Nu ar fi dat mai bine o folie neagra omologata decat ionizarea?

Share this post


Link to post

Mersi, asa am luat-o.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Smailule, audi-ul ma lasa rece (sa-l stapanesti sanatos, oricum), dar Leganza e superba. Foarte misto ingrijita, nu-si prea arata varsta. Ar fi mers un sticker pe poponeatza, totusi.

Share this post


Link to post

Mersi. Masinile personale le ingrijesc cu cea mai mare atentie si nu fac rabat deloc la calitate. Ce sa zic de Audi, contrar poate ideilor impamantenite, conform carora numai aia bruneti si cu burti mari isi iau Audi, Mercedes sau BMW, schimbarea masinii la mine a fost o necesitate. Am simtit nevoia unui plus de siguranta. In cazul meu, drumurile lungi de peste 5-6 sute de km facuti intr-o zi sunt ceva normal. Evident, aceste drumuri pana de curand la faceam cu Leganza. Undeva la o saptamana dupa Paste, eram foarte grabit, carosabil umed, coroborat cu viteza mai mare intr-o curba stransa si pe urcare au rezultat la mine in derapare, mi-a fugit spatele si am intrat pe contrasens. Asta pe un drum european atat de intens circulat, incat cu greu poti executa o depasire in alte conditii. Totusi, Dumnezeu mi-a zambit in momentul ala, si, cand am derapat eu, din sens opus nu venea decat o alta masina medie, mai mica decat Leganza, pe care am acrosat-o usor. Eu m-am oprit in parapetul de pe contrasens pe care l-am scos din pamant din cauza violentei izbiturii, iar masina mea a ramas cu partea dreapta spate in aer. Roata dreapta fata abia mai atingea putin pamantul. Parapetul se mai tinea doar in ceilalti parapeti. Trebuie aici sa remarc tabla destul de groasa pe care au pus-o pe Leganza, accidentul a lasat urme mai mici pe masina decat m-as fi asteptat. Dupa ce l-am despagubit pe celalalt participant la trafic, cu ceva eforturi din partea masinii, am reusit sa ating asfaltul cu toate cele 4 roti. Cateva remarci acum: 1) Dupa momentul in care am izbit eu parapetul, am numarat cel putin 5-6 tiruri care coborau de tremura asfaltul intr-un interval de 2-3 minute. 2) Cand am tras de volan dreapta ca sa nu intru pe contrasens, masina s-a inclinat pe-o parte la modul incredibil, aveai impresia de cel putin 45 de grade. Contempland grozavia din care tocmai scapasem si avand o lacrima (bine, nu doar una) in ochi, gandidu-ma cum era sa-i las singuri pe sotia mea si copilul meu de doar 2 luni (la vremea aia) am hotarat ca, lasand la o parte greseala mea, masina s-a comportat teribil de prost in situatia aia limita. Daca aveam o suspensie mai ferma si un ESP nu cred ca ieseam pe contrasens. Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am reparat tablaria, a fost sa ii schimb amortizoarele. I-am pus Kayaba pe gaz pe spate si ulei pe fata. S-a imbunatatit tinuta de drum, dar departe rau de multumitor. Am decis atunci ca trebuie sa schimb masina. Prima alegere a fost Chevrolet Epica, mai ales ca la 8-9k gaseai masina cu km putini. Dupa ce am mers cu una, vreau sa spun ca sta la fel de rau ca Leganza in curbe. Nu mi-a convenit si am taiat-o de pe lista. M-am uitat apoi spre BMW seria 5 M-Paket si Audi A6 S-Line. Ambele masini sunt spatioase si au suspensie tare. Am taiat BMW-ul de pe lista din cauza aspectului de bad boy, a tractiunii spate si a bordului prea spartan. A ramas A6 si dupa multe cautari am cumparat-o pe asta, adusa din Belgia. Dupa ce am facut vreo 5kkm, sunt foarte multumit de alegerea facuta, si nu ma refer la marca, ci la ideea de a schimba masina. Diferenta dpdv tehnic este foarte mare. Audi sta extraordinar la drum lung, pe curbe sta foarte bine, are frane mult mai bune, iar scaunele sport elimina necesitatea de la Leganza de a te sprijini in curbe ba pe cotiera, ba pe manerul usii. Cine are Leganza cred ca stie la ce ma refer. De exemplu, dupa ce am vazut ce inseamna sa mergi cu lumini bune noaptea, mi-am pus si pe Leganza xenon, chiar daca chinezesc si putin albastrui. Nu mai amintesc cele 10 airbaguri ... Cam astea sunt cateva dintre motivele pentru care am cumparat Audi, pentru o siguranta marita in trafic ... Leganza e masina mea de suflet si de-aia nici n-am vandut-o in ciuda mai multor oferte, dar cand plec cu sotia si copilul nu mai merg cu ea.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

... Imi lipsesc doua chestii mici de la Leganza. Nu are inelul luminat care se aprinde in jurul contactului la Leganza si pe intuneric dai cu cheia in bord...

 

Sa inteleg ca ai probleme cu nimeritul gaurilor pe intuneric? :P

Sa le stapanesti sanatos pe ambele si sa te poarte sanatos pe drumuri...

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca ai probleme cu nimeritul gaurilor pe intuneric? :P

Imbatranesc si eu, deh ...

Share this post


Link to post

Era si timpul sa postezi aici :) .

Referitor la patanie, ai avut noroc. Mai conteaza si cauciucurile in situatii de-astea. Se poate face sa stea mult mai bine pe drum insa confortul va avea mult de suferit, va deveni mult mai rigida.

Audi este mult peste, as fi ipocrit sa zic altceva, insa trebuie sa recunosti ca drum mai lin ca in leganza nu ai in audi ;) . SI nici scaune mai confortabile.

 

PS Espero nu are inel luminat si totusi nu am ratat "gaura" de prea multe ori, iar torpedoul inchis cu cheia nu l-am folosit niciodata.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Bre, fain tare Audi-ul. Da' are un defect major .. e cu cutie manuală :mrgreen:

Share this post


Link to post

De exemplu, dupa ce am vazut ce inseamna sa mergi cu lumini bune noaptea, mi-am pus si pe Leganza xenon, chiar daca chinezesc si putin albastrui.

Eu zic ca leganza necesita faruri noi sau macar un polish la cele actuale nu becuri mai puternice! Xenon la faruri matuite= nefericiti pe contrasens...

Share this post


Link to post

Sa te poarte sanatos, nenea ! Leganza dintotdeauna mi s-a parut a fi inaintea vremurilor ei, nici acum nu dezamageste :)

 

Audiu' e cu 2 litri dizal ?

Share this post


Link to post

Misto rau leganza - ceva poze si de prin interior?

 

Audi-ul... cum spunea cineva de mai sus - ma lasa rece, e o masina buna de ajuns din A in B in siguranta.

Share this post


Link to post

Sa te poarte sanatos ambele, Smail! Frumoase amandoua, desi un polish la faruri nu i-ar strica leganzei.Cam asa ar trebui sa arate un far

Far.jpg

Share this post


Link to post

Trebuie sa-i pui arcuri sport ca sa-i modifici tinuta de drum.

 

Despre improvizatia aia cu xenon iti urez ca noaptea sa intalnesti doar masini cu aceleasi "imbunatatiri".

Edited by omurau

Share this post


Link to post

Leganza are lupe din fabrica pe faza scurta deci nu e problema de orbire daca farul nu e matuit prea rau.

Hai sa vorbim pe cazuri concrete nu doar sa ne aflam in treaba.

Share this post


Link to post

Concret NU E OMOLOGAT.

 

Tu vorbesti sa te afli in treaba, eu m-am saturat de mentalitatea "fac o jmekerie sa vad eu mai bine, da-i in cuvânt_urât mea pe aia care vin spre mine, ca oricum nu orbeste asa tare". Poate vine si la noi ziua cand face politia controale, poate talonul retinut+ amenda va vor satura de improvizatiile astea neomologate.

Edited by omurau

Share this post


Link to post

Simpatice masini :)

 

Ce faci cu Leganza, dupa ce ai avut patania respectiva? O repari sau ajunge donatoare de piese de schimb?

Share this post


Link to post

Din poze, as zice ca e deja reparata foarte bine- ambele masini se afla in acelasi loc in acelasi timp...( poza nr. 6 din capul topicului) ..si cum Audi-ul are doar 2 luni si evenimentul s-a petrecut de Paste...Nu inteleg insa data camerei foto, ar zice iulie...

 

Nu vreau sa fiu rautacios fata de colegii de mai sus, dar Audi-ul ala chiar nu are cum sa te lase rece.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Era si timpul sa postezi aici :) .

Referitor la patanie, ai avut noroc. Mai conteaza si cauciucurile in situatii de-astea. Se poate face sa stea mult mai bine pe drum insa confortul va avea mult de suferit, va deveni mult mai rigida.

Audi este mult peste, as fi ipocrit sa zic altceva, insa trebuie sa recunosti ca drum mai lin ca in leganza nu ai in audi ;) . SI nici scaune mai confortabile.

 

PS Espero nu are inel luminat si totusi nu am ratat "gaura" de prea multe ori, iar torpedoul inchis cu cheia nu l-am folosit niciodata.

Pai pe toata masina, exceptand acum dreapta spate, ca s-a ales praful de el, am de vreo 2 ani Vredestein Hi-Trac. Pe fata erau noi-noute, iar pe spate aveau cam 15k. Culmea, Vredestein Hi-Trac obtinusera calificative foarte bune chiar pentru carosabil umed. Penale la momentul respectiv au fost in primul rand amortizoarele, care erau GM, si in al doilea rand arcurile cred eu, tot GM. Pur si simplu sunt prea moi. Chestia cu inel luminat si torpedou inchis mi-au fost utile mie de multe ori si le-am simtit lipsa.

Drum mai lin decat in Leganza intr-adevar nu am mai experimentat pana acum, dar cum am spus, putina neglijenta + suspensie foarte moale si inalta <> LOVE.

 

Bre, fain tare Audi-ul. Da' are un defect major .. e cu cutie manuală :mrgreen:

Mi-a fost imposibil sa gasesc motor de 2L cu suspensie sport si cutie automata. Motor mai mare nu am vrut deorece refuz sa platesc un concediu in plus anual pentru nimic.

 

Eu zic ca leganza necesita faruri noi sau macar un polish la cele actuale nu becuri mai puternice! Xenon la faruri matuite= nefericiti pe contrasens...

Farurile le-am reglat sa bata mai jos. As polisha farurile, dar am inteles ca prin polish ii strici stratul de protectie si deci efectul e de scurta durata.

 

Sa te poarte sanatos, nenea ! Leganza dintotdeauna mi s-a parut a fi inaintea vremurilor ei, nici acum nu dezamageste :)

Audiu' e cu 2 litri dizal ?

Cum am spus si in primul post, m-a impresionat un pic cate dotari au "aruncat" Daewoo pe Leganza in '97. ESP daca ii mai puneau nu prea aveai ce comenta la masina.

Motorul la Audi e de 2L. Nu este cel mai bun motor al lor, dar isi face treaba.

 

Misto rau leganza - ceva poze si de prin interior?

 

Audi-ul... cum spunea cineva de mai sus - ma lasa rece, e o masina buna de ajuns din A in B in siguranta.

Fix cand pozam Leganza din dreapta mi s-a descarcat camera. Pentru maine pregatesc niste poze cu ambele interioare.

 

 

Trebuie sa-i pui arcuri sport ca sa-i modifici tinuta de drum.

 

Despre improvizatia aia cu xenon iti urez ca noaptea sa intalnesti doar masini cu aceleasi "imbunatatiri".

am gasit si arcuri sport, dar nu stiam daca fac ceva sau nu ... Garda masinii cobora cu vreo 4 cm, habar n-am cum s-ar fi impacat asta cu amortizoarele ... Garda actuala a masinii este ideala pentru oras, imi este aproape imposibil sa nu gasesc loc de parcare oricat ar fi bordura de inalta.

Farurile mele au lupa si le-am reglat sa bata mai jos decat normal. Ce0mi lipseste fata de un sistem omologat este spalatorul si autolevelingul. Masina o tin foarte curata si cand este nevoie reglez farurile din interior. Nu sunt chir criminal ...

 

 

Simpatice masini :)

 

Ce faci cu Leganza, dupa ce ai avut patania respectiva? O repari sau ajunge donatoare de piese de schimb?

Am reparat-o, am vopsit-o ...

 

 

Din poze, as zice ca e deja reparata foarte bine- ambele masini se afla in acelasi loc in acelasi timp...( poza nr. 6 din capul topicului) ..si cum Audi-ul are doar 2 luni si evenimentul s-a petrecut de Paste...Nu inteleg insa data camerei foto, ar zice iulie...

 

Nu vreau sa fiu rautacios fata de colegii de mai sus, dar Audi-ul ala chiar nu are cum sa te lase rece.

Mersi. Primul numar e luna si al doilea ziua ... O sa modific si pe la camera ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Am simtit nevoia unui plus de siguranta.

 

De aia am trecut si eu de la Espero mai departe, desi imi placea nu mai face fata drumurilor de azi si nebunilor de pe ele. Meganu' e sec pe langa, da compenseaza cu 5 stele ncap, isofix, 8 airbaguri si cam atat.

Share this post


Link to post

Pai pe toata masina ... am de vreo 2 ani Vredestein Hi-Trac.... Penale la momentul respectiv au fost in primul rand amortizoarele, care erau GM, si in al doilea rand arcurile cred eu, tot GM. Pur si simplu sunt prea moi.

Destul de corect in legatura cu ansamblul amortizor-arc GM, nu prea a fost proiectat pentru drumuri virajate. Si a mea se inclina destul de mult insa sta foarte bine pe viraje, in conditiile in care arcurile de pe spate au fost, cindva (de fapt chiar cind ne-am mai intilnit), un pic mai tari decit OEM. Arcurile GM (ma rog, cooperativa din Coreea, cum intri pe stinga !) cuplate cu Kayaba au imbunatatit destul de considerabil tinuta masinii si stabilitatea pe viraje.

 

In ce priveste anvelopele mentionate, nu stiu la ce teste te-ai uitat insa, din ce am gasit eu, au fost catalogate cel mult medii ... Anul asta l-am facut exclusiv cu asa ceva si, din punctul meu de vedere, au fost foarte OK in orice conditii. Am fost (intr- zi de Iulie) singura masina care am putut face A1 cu 90-100km/h in timpul unei furtuni de zile mari ... nici nu vreau sa imi aduc aminte ! In urma cu cca 2 saptamini am fost nevoit sa fac "testul elanului" la cca 80km/h, nu mai conteaza contextul, important este ca, desi temperaturile nu mai erau tocmai adecvate anvelopelor de vara, acestea s-au comportat, din nou, foarte bine. Masina s-a inclinat, stiu despre ce vorbesti, insa singurul lucru care m-a surprins a fost lejeritatea cu care am facut manevra si modul ireprosabil in care mi-a raspuns la comenzi.

 

Din punctul meu de vedere la tine a fost vorba de un cumul de factori, nu sint sigur ca, daca erai cu alta masina, ieseai altfel din situatia respectiva. Oricum, bine ca ai scapat doar cu tabla indoita, e tot ce conteaza !

 

Farurile le-am reglat sa bata mai jos. As polisha farurile, dar am inteles ca prin polish ii strici stratul de protectie si deci efectul e de scurta durata.

La cum arata farurile tale, asa este, sint foarte afectate. Polisharea ti-ar rezolva problema pentru o perioada scurta (6 luni - 1 an). Pe de alta parte, la cum le ai acum, nu mai poate fi vorba de strat de protectie, nu mai ai ce strica.

 

Una peste alta, ma inscriu in rindul celor carora le plac ambele masini, sa le folosesti cu folos si placere. Daca Audi-ul avea cutie automata, as fi mentionat doar Leganza :mrgreen:

Share this post


Link to post

Daca dupa schimbarea amortizoarelor masina tot se inclina, e clar ca trebuie umblat la arcuri. Si cand zic umblat, ma refer la dat jos si pus altele noi, iar acestea sa NU fie GM, bineinteles.

 

Pe una din masini am amortizoare si arcuri Monroe (asa am cumparat-o). Ce vreau sa spun e ca (si stiu ca suna a cliseu) e cu totul altceva, alta masina fata de o Leganza cu suspensii stock sau GM. Directia e mult mai buna pe viraje, tractiunea e f buna, franarea deasemenea, si nu se pierde senzatia de siguranta! Si uneori intru destul de tare in curbe, dar masina pur si simplu sta lipita de asfalt.

 

Poate nu toti sunt de acord, dar masina NU trebuie sa se incline in viraje, decat putin, intre anumite limite. E de nepermis si deranjant ca centrul de greutate sa se mute stanga-dreapta atat de mult, chiar si in situatii limita.

 

Soferul nu trebuie sa aiba o grija in plus, aceea de a se tine bine de volan, cotiera, scaun sau altceva in manevre de evitare sau in alte situatii critice, cum din pacate a experimentat si colegul smailmiami. Singurele griji ale soferului sunt tractiunea, directia si franarea, iar acestea nu trebuie sa devina deficitare din cauza unei suspensii moi, asa-zis confortabila.

 

Revenind la subiect, frumoase ambele masini. Sa le alergi sanatos cat mai multi km. Pe A6 mai putin deocamdata, ca are demaraj nitel mai prost ca Leganza :mrgreen: , dar mai mult dupa resoftare.

 

Totusi, ca nu pot trece cu vederea, ai scris mai la inceput ca ai taiat de pe lista BMW seria 5, printre altele, din cauza tractiunii spate. Si eu as fi renuntat tot din acest motiv, dar la Audi. Parerea mea, fara suparare :) .

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

Cand am schimbat amortizoarele, m-am gandit daca sa schimb din nou arcurile sau nu ... Le schimbasem inainte, erau noi-noute. Am ales sa nu le schimb cand am pus Kayaba ca mi se pusese mie un pitic pe creier ca sunt doar amortizoarele de vina. Pana la urma am zis si eu intr-adevar ca alte arcuri ar imbunatati suspensia, dar acu nu le mai dau pe toate jos nici batut. In legatura cu tractiunea spate de la BMW, iarna e naspa rau ... Daca ramai in zapada, nu te ajuta ca atunci cand trage fata, mai faci stanga dreapta de volan si iesi de acolo. In plus, cand mergi normal pe zapada sau gheata, cand accelerezi masina, da sa fuga de spate, dar intra un sistem de stabilitate ceva si incepe sa franeze rotile cum stie el ... In orice caz pentru o secunda se simte cum masina scapa de sub oontrol si apoi se redreseaza ... O senzatie cam aiurea ... De-aia nu-mi place tractiunea spate.

Share this post


Link to post

Daca Audi-ul avea cutie automata, as fi mentionat doar Leganza :mrgreen:

Eram, ce-i drept, într-o oarecare măsură, fan al automatelor (tradiționale) de multă vreme (conștientizându-le minusurile și apreciind, în egală măsură, avantajele oferite de o manuală). După ce-am văzut ce poate/știe o cutie DSG m-am "îndrăgostit" definitiv. Așa că, recomand celui mai "înverșunat" fan al cutiei manuale să dea o tură cu o mașină echipată cu DSG :P

Scuze de offtopic @smailmiami, ți-am citit răspunsul/motivația alegerii pe pagina anterioară. Departe de mine gândul că "strică" o cutie automată pe o asemenea mașină, mai ales că nu e vorba de un motor de 3l :)

Share this post


Link to post

Eu as fi vrut automata, dar configuratia 2L + S-Line + automata este imposibil de gasit. Am gasit doar cu manuala.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...