Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Comparatia mea nu este deloc aiurea.

Ambele se incadreaza in consumurile "tipice" pentru un benzinar respectiv diesel - ambele fiind la limita inferioara a suportabilitatii ca si putere/greutate pentru clasa din care fac parte. Si cu fiabilitate comparabila (ca sa nu ajungem in discutii de pompe si injectoare la dci, volante la tdi, etc)

 

Puteam foarte bine sa fac comparatia cu un tdi de 1.4 - dar ala cu greu poate fi numit motor civilizat...

 

@venom - renoul are variator pe axa cu came - ca la asta te referi tu prin VVT - nu doar japonezii au sistemul asta.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Nu, eu nu am zis nimic de VVT. Pe toyota aygo am VVT-i, pe mitsubishi colt am mivec. Aceeasi marie cu alta palarie. Fiecare producator are treaba lui...

Share this post


Link to post

Comparatia mea nu este deloc aiurea.

Ambele se incadreaza in consumurile "tipice" pentru un benzinar respectiv diesel - ambele fiind la limita inferioara a suportabilitatii ca si putere/greutate pentru clasa din care fac parte. Si cu fiabilitate comparabila (ca sa nu ajungem in discutii de pompe si injectoare la dci, volante la tdi, etc)

 

 

 

E bine ca nu ai comparat cielo cu un BMW 730d, si ala e la limita inferioara a suportabilitatii.

Trebuia sa te iei de un logan 1.5dci, ala joaca in liga cu cielo. 1.4 TDI e mult peste.

Share this post


Link to post

Acum mi-e 100% clar ca nu stii ce vorbesti :)

Share this post


Link to post

Pai normal, in lumea ta eu nu stiu ce vorbesc.

Share this post


Link to post

Nu, in lumea reala. Si tractorul de pe mondeo e cel mai fain :)

Share this post


Link to post

Tractorul de pe Mondeo nu e cel mai fain, ca nu e luat de pe Cielo.

Share this post


Link to post

Ce dor imi era de topicul asta :D

Draga MADKAT, volanta bimasica se gaseste si la motoare pe benzina, eu la V70 am bimasica, la Volvo T5 chiar pica din cauza cuplului mare la fel si la Audi 2.0 TFSI, SEAT CUPRA, SKODA RS .

 

Problemele mari la tractorasele moderne este filtrul de particule, din cauza DPFului consumul este mare la diesel si nu mai merita, oricum pt romanica nu e problema ca se poate anula si dai spaga la ITP si ai rezolvat problema, in tarile cu apa calda nu poti face asta, tocmai din acest motiv lumea fuge de anumite modele .

 

In rest pt o masina de zi cu zi este mai rentabil motorul diesel, mai ales daca masina e noua, daca vrei insa o masina de fuga atunci e nevoie de o benzinara turbo, dupa modificari ajungi la sute de cai si nu-ti mai pasa de consum

Share this post


Link to post

Stiu draga Bogdan - ca volanta bimasica exista si la benzinarele mai "sanatoase". Si nu toate dieselele au probleme cu ea.

 

Treaba cu DPF-ul e cu dublu tais - il poti anula si ai scapat de o grija, dar nu e ok nici sa devii "dependent" de spaga ca sa iei ITP-ul. Eu unul n-as fi deloc linistit sa stiu ca nu pot sa iau ITP pe bune - nu ca mi-ar pasa de euro2345, oricum e vaxalbina povestea asta - nu mor mai putini pelicani in delta daca ai e4 sau e3 pe masina - ci din cauza stresului ca daca se intampla sa nu mearga relatia in momentul in care ai nevoie, ramai cu masina in parcare aiurea...

 

Iar ca si "comoditate" foarte multe benzinare sunt mai incomode in traficul urban datorita cuplului la turatii mari (aici se includ si woo-urile) - exista insa destule exemple contrare, cel mai nou fiind piticaniile astea de 1.2 TSI (de fapt TFSI, ca nu au si compresor mecanic).

 

Un benzinar de genul asta te face sa uiti diselul pentru trafic urban din toate punctele de vedere aproape - ramane consumul, compensat insa de costul suplimentar de achizitie si service ale dieselului.

Share this post


Link to post

Nimic mai fals, orice benzinar turbo costa fix cat un diesel turbo sau mai mult, asa ca pretul de achizitie scazut nu exista .

 

A si am mai uitat de un dezavantaj mare ai dieselului, daca motorul este mare (peste 2L ) si nu are incalzire auxiliara atunci faci frigul in masina cand temp exterioara este sub 0 Celsius, de consum ce sa mai zic, mi-a consumat XC70ul iarna asta in medie 14% si am si inghetat de frig, deh masina pt Italia fara incalzire auxiliara .

Share this post


Link to post

Comparatia mea nu este deloc aiurea.

 

 

 

Ce perfomante are una comparativ cu cealalta ?

 

Te misti la fel de bine cu ambele, depasiri, sprint-uri...etc ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am comparat in trafic urban. Unde se misca la fel - pentru ca n-ai unde sa simti diferentele intre ele.

Share this post


Link to post

Ce tot vorbiti de costurile de intretinere mai mari la Diesel? Astra nu ma costa mai mult decat Renault-ul, dimpotriva. In plus, intretinerea unei Astra Diesel costa cat a uneia cu turbo e benzina de 2.0

Vorbesc din experienta aici, nu din auzite.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Costurile de intretinere tin si de marca, nu doar de motorizare. Iar la turbo benzina daca ai grija de ea, costa de te indoaie. Eu schimb uleiul din 5000 in 5000 km, iar corolla diesel o data la 15000. Si repet, nu as da-o pe un diesel niciodata :D Problema mea cu dieselul e ca abia incepe sa accelereze si trebuie sa schimbi viteza, senzatia "aia" specifica atunci cand ii dai kickdown tine mult prea putin in cazul dieselului.

Share this post


Link to post

Am comparat in trafic urban. Unde se misca la fel - pentru ca n-ai unde sa simti diferentele intre ele.

 

Generalizam prea mult niste cazuri particulare.

 

Cine te pune sa te plimbi prin oras cu motor de 1.9 ? Nu exista motoare diesel mai mici ?

 

De ce sa te plimbi numai in oras ? oare aia cand au proiectat masinile si motoarele le-au proiectat numai pentru oras ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

in tarile cu apa calda nu poti face asta, tocmai din acest motiv lumea fuge de anumite modele .

Mai exact de diesele cand vine vorba de utilizare preponderent urbana (adica, din ce am obsevat, opusul preferintelor unei bune parti a romanilor)

In rest pt o masina de zi cu zi este mai rentabil motorul diesel, mai ales daca masina e noua

Cu mentiunea ca, si in contextul actualelor preturi, a ramas acea "bariera" a numarului minim de km ce trebuiesc parcursi anual pentru a deveni rentabil (si cum inca nr. e destul de ridicat -> tre' sa mergi destul in extraurban ca sa atingi "pragul").

Share this post


Link to post

Depinde despre ce masina vorbim, un diesel mic o sa fie folosit preponderent in oras iar un diesel mare o sa fie folosit in afara orasului, oricum in afara orasului nu exista diferente mari intre un diesel mare si un benzinar mare, in cazul meu ambele masini consuma fix la fel in afara orasului asta pt ca aia diesel e mai grea si automata, in acelasi timp in oras e mai rentabila benzina pt mine, asta fix ca si consum, dar acum benzina e mult mai scumpa decat motorina deci e mai rentabil dieselul .

Multi romani fac insa gresala si cumpara un diesel cu motor mic pt oras si descopera ulterior ca au un consum mult mai mare, merg la service si incep sa se planga, acolo invata un cuvant nou: "DPF" si sunt rugati sa citeasca manualul de utilizare al masinii, acolo scrie ca DPFul intra in regenerare, regenerarea presupune un consum de combustibil si ca de acolo este consumul marit.

Deja toate calculele sunt date peste cap, ajunge masina la 70k km si poc apare in bord un beculetz fermecat, merge omu suparat la service si primeste raspunsul: nu mai aveti aditiv pt DPF. Omu zice resemnat OK si intreaba cat coasta, primeste raspunsul imediat, in jur de 1000 RONi cu tot cu manopera, deja calcului de acasa a trecut pe langa piata ;D

Astfel pana iese masina din garantie ajungi sa bagi bani ca berila si nici nu ai inteles nimic din acel dizal mic de oras (toate masinile cu motoare HDI de 1.4 si 1.6 litri si sunt zeci de modele care folosesc acest motor de la 207 pana la Mini Cooper si Volvo C30)

Share this post


Link to post

Defapt multi isi cumpara masini cu cea mai mica motorizare indiferent diesel sau benzina, pt ca ei cred ca daca ai motor mic consumi putin. Ceea ce e adevarat, dar in functie de greutatea masinii, chestie pe care o uita. Si de aia se trezesc cu masina de 1.2 sau 1.4 benzina de 60 de cai pe 1300 kg. Din ce am comparat eu, ar trebui ~75 cai pe tona sa consumi ok in oras, de ex renault clio 3 1.5 dci (85 cai), toyota aygo 1.0 (68 cai), corolla 1.4 D4-D (90 cai) si altele. Din cate am vazut, astea scot consum de ~ 6.5% in oras, si 4.5% in afara la mers normal, fie ele pe benzina / motorina.

Share this post


Link to post

Daca ai motor mic POTI sa consumi putin, cu conditia sa stii sa il exploatezi.

 

Calculele depind si de alti facturi. De exemplu, la mine taxele si asigurarile costa sa zicem 2000€/an (daca esti incepator poate sa fie si mai rau). Devalorizarea masinii tot cam atat. Intretinerea, vreo 500. Inca 1500-2000€ dati pe carburant reprezinta mai putin putin de o treime din intreaga cheltuiala care o reprezinta masina, iar daca consuma 6 sau 8 mediu nu e mare diferenta.

Multi aleg motorul cel mai mic nu neaparat pt ca e cel mai economic, insa e cel mai ieftin de asigurat, are taxele cele mai mici, etc.

Iar altii aleg diesel bazandu-se doar pe consum fara sa duca calculul economic pana la capat, pt ca asa ii aburesc dealerii. Unii fac calculul asta, insa nu toti cei 80% cumparatori de diesel.

Share this post


Link to post

@Venom - 6.5% consum real in oras - la motor de 75cp benzina? Mergand la 3 noaptea probabil.

Share this post


Link to post

Aygo 1.0 VVT-i 75 de cai / tona, 68 de cai stock, schimband la 3000 rpm, in tot felul de conditii in oras, 6-6.5%. In afara la viteza de 90 la ora consuma 3.9 %. E motor de 1.0 in trei cilindri.

Corolla 1.4 D4-D 90 de cai (tot pe la 75 de cai pe tona), consum timisoara -> constanta cu toate orasele dintre ele, si inapoi, 5% - scos vara trecuta. Si pe autostrada sub 140 nu a vazut, dar am mers legal (sau aproape).

 

Din cauza traficului, consumul in bucuresti este total exagerat, eu vorbesc de timisoara. E rau si aici, dar nu chiar asa de rau.

Edited by Venom

Share this post


Link to post

am spus oras ;)

extraurban nu e mare filozofie sa loganesti si sa scoti superconsumuri, indiferent de motor.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Nu, Aygo in oras scoate 6-6.5% la mers normal, schimband la 3000 rpm, in timisoara. In severin, aceeasi masina scoate 5.5-6% schimband la 3000 rpm (cea a lu taica-miu).

Corolla scoate 7% in oras - diesel, dar e condusa ceva mai agresiv si fara frane de motor.

 

Putin offtopic:

Eu in momentul de fata consum relativ ok, 10% in oras cu coltul e total acceptabil, la mers linistit @2000 rpm, mai pe seara cand e ceva mai liber orasul. Dar daca ii dau inferioara si kickdown, dumnezeu cu mila, sar de 20% linistit :) ) (max afisaza 30% consum instant, dar cred ca instant e undeva pe la 50%, adica la plecari linistite de pe loc am instant 15-18%). Si n-am voie decat benzina de 100. E veselie si demoralizant in acelasi timp.

Edited by Venom

Share this post


Link to post

Astfel pana iese masina din garantie ajungi sa bagi bani ca berila si nici nu ai inteles nimic din acel dizal mic de oras (toate masinile cu motoare HDI de 1.4 si 1.6 litri si sunt zeci de modele care folosesc acest motor de la 207 pana la Mini Cooper si Volvo C30)

Doamne fereste sa vedem pe Logan dci filtru de particule, sa vezi atunci plansete. Deja am 2 Koleos-uri care au facut vreo 2 regenerari fiecare.

 

Benzinara mea de 1.6 110 CP a consumat astazi 7.3% mediu, mers linistit la 120 si 70-90 prin localitati, clima pornita nonstop, pe Galati-Bucuresti si retur, la sarcina maxima la dus si goala la intors. Eu zic ca e acceptabil.

Share this post


Link to post

Defapt multi isi cumpara masini cu cea mai mica motorizare indiferent diesel sau benzina, pt ca ei cred ca daca ai motor mic consumi putin. Ceea ce e adevarat, dar in functie de greutatea masinii, chestie pe care o uita.

 

Orice motor consuma, mai ales in oras, daca o "mani" mai mult decat poate ea sau ii ceri sa-si depaseasca limitele.

 

Ca tu te simti bine sau esti obisnuit sa te deplasezi cu anumite viteze sau reprize e alta poveste.

 

Multi isi cumpara motoare mici din motive economice, ca unii nu inteleg de ce magarul nu fuge la fel de repede ca armasarul sau ca il lesina ca sa fuga pentru 5 minute ca un armasar... e iarasi cu totul alta poveste.

 

Cat priveste greutatea prefer sa fie mai grea daca asta e un motiv de siguranta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...