Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Am condus saptamana trecuta un Clio dci de 65CP. Zabaloasa rau masina, ziceai ca n-are turbina. Si mai avea si aceeasi cutie de o am eu pe benzinarul meu, cu aceleasi demultiplicari. Cel de 85 CP e alta viata.

Pilitura nu mai fac pompele de injectie la dci-urile recente, surprize au doar taranoii de pun motorina cu galeata in rezervor. Tot ce inseamna masina de firma habar nu are ce-s alea injectoare defecte. Aici excludem taximetristii.

 

 

Ce am observat insa, la motoarele actuale, este gatuirea pe care o sufera in scopul obtinerii de noxe pentru euro 5. Dupa ce am condus 25000 de km fara catalizator, acum, dupa ce i-am pus altul nou, am constatat ca masina nu mai are pic de vlaga si consuma de sparge atunci cand te dai la ea. Mult mai placut la condus este Matizul euro 2, cu al sau motor 0.8, dar ajutat de o cutie scurta, ala chiar te imbie sa calci acceleratia, scapand-o usor in 80-90 in urban si facand depasiri decente in extraurban pana in 130, cu conditia supraturarii motorului. La clio, poola, doar intr-a doua pana in limitare ai vlaga (si nici asa), poate putin si in a 3-a.

 

In acest ritm, s-ar putea sa ajunga dieselurile mai placut de condus decat benzinarele.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Voi ce credeti, dci vine de la motor electric de curent continuu ?

 

PS ce sa cauti cu un motor termic la 1500 rpm, doar, nu-i motor de polizor ...

Edited by tolin

Share this post


Link to post
@Andreib: ce ai testat, Bravo sau Linea?

Linea are cutie in 5, iar Bravo in 6 trepte. Poate sa apara o diferenta din acest motiv. Spun asta pentru ca eu am testat Linea, si mi-a placut foarte mult: turbo lag inexistent, turbina nu se aude si nici nu se simte, trage absolut linear, da impresia de motor de cilindree mai mare aspirat. Intr-adevar, sunt mai zgomotoase, dar e un zgomot placut, de motor italienesc. Cat despre pierderea de putere, eu am simtit-o in jurul turatiei de 5500 rpm, la care am si schimbat treptele, avand in vedere ca puterea maxima a acestui motor e la 5000 rpm.

 

Eu prefer insa dci-ul meu, care trage liniar, de la 1000 la 4500 rpm, e foarte rafinat si putin zgomotos, si creste foarte repede in ture pentru un diesel. Si consuma putin. Singurul aspect pe care il por reprosa este ca, in jurul turatiei de 1500 rpm, numai in treapta a 4-a, are un gol de putere, pe care nu mi-l explic.

Lineea, iar turbo lag-ul nu are nici o legatura cu transmisia.

 

Problema este tocmai de perceptie, tu plecand de la un DCi de 80cp iti va pare racheta si nu vei sesiza lag-ul pt ca si tu ai lag suficient. Si motorul de 1.7 tjet de pe linea nu da impresia de motor mai mare ci da impresia de diesel. Probabil tocmai asta a fost targetul, clienti care vor ca masina sa traga (nu conteaza ca dupa 2 sec dupa ce apesi pedala si numai pe o plaja de 2000rpm). Un motor mare pe benzina, daca ai condus, trage f bine pe toata plaja, liniar, cu un varf mic in jur de 3-4000rpm.

 

Eu compar cu masina care o conduc zi de zi si nu are nici un fel de lag si are un raspuns f rapid la pedala (cu toate ca e un motor anost de 1.6 si 104cp...).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Andrei, cu Golf 5 1.4 TSi, am avut eu ocazia să fac test-drive. Varianta de 122cp nu mi s-a părut chiar deosebită în sensul că răspunsul "la pedală" era ceva cam întârziat, motoraşul devenea un pic cam zgomotos în ciuda faptului că acul vitezometrului nu urca prea repede. La varianta de 140cp am avut DSG6 şi mi-a plăcut extrem de mult. Atât cutia cât şi agilitatea maşinii. Cel puţin în poziţia S răspunsul era instant la călcarea acceleraţiei.

Probabil FSI-ul de 150cp, TSI-ul de 170 sau TFSI-ul sunt şi mai şi... Inclusiv la preţ :D

Share this post


Link to post

@Tolin: de ce esti rau cu mine?

Am spus doar ca am observat respectiva pierdere de putere. Sigur ca nu merg asa. Dar cand am luat la inceput masina, si nu eram obisnuit cu ea, am incercat si eu toate variantele, sa vad cum trage, la ce turatie trage etc. Si am observat chestia asta. Acum sigur ca evit sa merg subturat, si o tin in permanenta in plaja de turatie la care masina merge bine. Totusi, pot aparea situatii de trafic in care te poti trezi in situatia respectiva, la care masina nu raspunde. De aceea am intrebat, in speranta unei rezolvari, sau a unui sfat.

Deci se manifesta doar in treapta a 4 si doar de la ~1400 la ~1600 rpm. Daca, sa zicem reiau acceleratia de la 1200 rpm, n-are nici o problema, accelereaza bine, si nu se mai manifesta pierderea de putere din jurul turatiei de 1500.

In alta ordine de idei, nu e zi in care sa nu vada cel putin 3800 rpm...

Share this post


Link to post

|Tolin ti-a explicat mai mult decat clar: Nu ai ce cauta cu un diesel sub turatia de cuplu, esti mancat, acolo e lesinat. Retrogradezi si gata.

Share this post


Link to post

Aham, deci si motorasul de 120cp TSi de la vw e lafel de lesinat... Inseamna ca trebuie sa mai asteptam si sa luam unul mai serios. :)

Share this post


Link to post
Cel mic, de 1.3, e abolut mort, trebuie turat ca sa traga

..

Eu prefer insa dci-ul meu, care trage liniar, de la 1000 la 4500 rpm, e foarte rafinat si putin zgomotos, si creste foarte repede in ture pentru un diesel. Si consuma putin.

 

Dci-ul tau e mult sub fiatul de 1.3, nu mai spune avioane cu motor rafinat ca rad si curcile, e un motor ieftin, economic si atat.

 

@Tolin: de ce esti rau cu mine?

 

Tolin, te rog sa nu mai fii rau cu el si sa-l mangai pe crestet.

Share this post


Link to post
Deci se manifesta doar in treapta a 4 si doar de la ~1400 la ~1600 rpm. Daca, sa zicem reiau acceleratia de la 1200 rpm, n-are nici o problema, accelereaza bine, si nu se mai manifesta pierderea de putere din jurul turatiei de 1500.

In alta ordine de idei, nu e zi in care sa nu vada cel putin 3800 rpm...

Şi nu faci nicio legătură între treapta 4 (uită-te pe rapoartele cv) şi turaţia aia extrem de scăzută? E impropriu spus "acceleraţie", când e vorba de respectiva treaptă şi de turaţie gen 1200-1500rpm.

 

@Andrei, în perioada respectivă, conduceam zilnic un G5 1.6 MPi (102cp) şi comparativ cu acesta am fost extrem de dezamăgit de răspunsul TSi-ului (poate aveam eu aşteptări prea mari de la cel din urmă)

Din ce ai zis tu, cam aceeaşi situaţie e şi în cazul Fiatului. Totuşi, aş fi curios "ce ştie" TJet-ul de 150cp :D

La G6 văd că au un TSI de 160cp şi 240Nm/2k rpm combinat cu un DSG 7 :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
@Tolin: de ce esti rau cu mine?

Nu ma substitui naturii.

 

Intreaba-te: cum poti accelera dintr-o treapta subunitara si de la ce turatie iti functioneaza turbo-alimentarea ?

 

Automobilele au fost inzestrate cu cutii de viteza pentru ca soferul sa aleaga raportul minim cerut de sarcina. Motoarele Diesel au o particularitate speciala: trebuie folosite, doar, pe caracteristica plata a cuplului. Infara acestei zone, randamentul scade dramatic si uzura creste pe masura. Zilnic vad nefericiti posesori de turbo-dieseluri de 1,9L care urca un deal din vecinatate (cu o panta foarte accentuata) cu motorul la 1500 rpm. Intrebarea fireasca apare imediat: cui foloseste ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pai inseamna ca avem termeni de comparatie relativ asemanatori, cel putin ca motoare. Chiar mai mult, nubira e mai usoara decat G5, deci probabil si putin mai agila cu motorul de 1.6... As vrea eu sa vad pe cel de 150cp, dar nu au astia la drivetest. Eu vroiam drivetest cu bravo tjet, dar nu aveau decat lineea tjet asa ca am luat-o pe aia la teste... Reprosurile mele nu tin oricum de cutie (care difera la bravo, e in 6 trepte) ci de motor in sine, cu lag mare, zgomotos, plafonat la peste 4500... Mai astptam, mai testam, mai vedem. Oricum, acum dupa drivetest a picat de tot varianta bravo 1.4 tjet de 120cp :( . Ala de 150 cica are turbina cu geometrie variabila, deci ar trebui sa fie mai elastic, cel putin teoretic...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

1.4 TSI (150 de cai) pe Tiguan mi s-a parut foarte ok cu masina incarcata, de consum nici nu mai zic.

Share this post


Link to post

Vezi ca e un topic pe celalalt forum, in care gasesti un link catre youtube, unde sunt 3 filmulete de prezentare ale celor 2 motoare T-Jet. Din cate am inteles, cel mare nu are turbina cu geometrie variabila, dar are modul sport, la care ar raspunde mai repede la accelerare.

 

L.E. Uite:

 

 

 

Toti cei care mi-au raspuns la intrebarea cu pierderea de putere, nu cred ca au inteles faptul ca problema se manifesta doar in treapta 4, deci in 5 NU apare, si numai la turatia aia, deci, repet, daca reiau acceleratia chiar de la 1200 rpm, nu face asa.

 

@Tommy: poti sa vii cu argumente in sustinerea ideii ca motorul de 1.3 M-Jet este superior celui 1.5dCi? Motor care se pune pe masini ca Scenic, Laguna 3? Fata de cel de 1.3 Fiat care e depasit pana si pe caroseria de GP?

Edited by balanel

Share this post


Link to post

De asta am specificat, Andrei, cu ce am făcut comparaţia, să-ţi faci o idee :)

Zilnic vad nefericiti posesori de turbo-dieseluri de 1,9L care urca un deal din vecinatate (cu o panta foarte accentuata) cu motorul la 1500 rpm. Intrebarea fireasca apare imediat: cui foloseste ?

Pe mine m-a amuzat un braşovean care se uita mirat în bord, când urcam Dobrogeanu Gherea (parcă aşa-i zice, străzii de urcă spre Muncii) la 4000rpm (cu G5'u')...că de ce o "chinui" aşa. A2a zi, acelaşi drum făcut ca pasager în Cielo-ul lui m-am lămurit de ce era mirat... el urca la 1400-1500rpm :|

Share this post


Link to post
... când urcam Dobrogeanu Gherea (parcă aşa-i zice, străzii de urcă spre Muncii) ...

Cine stie, cunoaste !

 

PS urcarea dinspre supramagazinul Universal este mai cotoioasa, panta variabila, accentuata la final. Daca nu pleci hotarat de jos, nu treci dealul pe mazga pentru ca ajungi a fi obligat sa bagi treapta a I-a exact cand ai nevoie de cuplu cat mai mic la roata.

 

PS2: urcarea descrisa de catre tine este o buna testare a functionarii corecte a motorului, daca la sfarsitul portiunii relativ plate si scurte reusesti sa treci intr-a III-a si sa ajungi asa pana in varful dealului, cu 1-2 persoane la bord. Daca nu reusesti, motorul trebuie revizuit.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Vezi ca e un topic pe celalalt forum, in care gasesti un link catre youtube, unde sunt 3 filmulete de prezentare ale celor 2 motoare T-Jet. Din cate am inteles, cel mare nu are turbina cu geometrie variabila, dar are modul sport, la care ar raspunde mai repede la accelerare.

 

 

Toti cei care mi-au raspuns la intrebarea cu pierderea de putere, nu cred ca au inteles faptul ca problema se manifesta doar in treapta 4, deci in 5 NU apare, si numai la turatia aia, deci, repet, daca reiau acceleratia chiar de la 1200 rpm, nu face asa.

Numai ultimul filmulet merge si ala in italiana. Mai mult, nu vad cu ce m-ar ajuta filmuletul respectiv sa inteleg de ce merge atat de prost un motor cu specificatii f bune...

 

Te rugam, cand faci referire la ,,acceleratie la 1200/1500" foloseste unul din urmatorii termeni tehnici: loganeala/tarait/mosmaiala/miscare in timpi geologici sau mai specific, balaneala.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

O sa le cer si celor de la Mitsubishi drepturi de autor pentru modelul Lancer 1.8 CVT, la care cutia, in mers constant, tine motorul la 1200-1500 de ture, la o viteza de 60-80 km/h.

Edited by balanel

Share this post


Link to post
@Tommy: poti sa vii cu argumente in sustinerea ideii ca motorul de 1.3 M-Jet este superior celui 1.5dCi? Motor care se pune pe masini ca Scenic, Laguna 3? Fata de cel de 1.3 Fiat care e depasit pana si pe caroseria de GP?

 

Dar tu poti cauta datele tehnice pe internet ca sunt publice? Eu sunt servantul tau cumva si nu am aflat inca?

Le-am condus pe ambele si am vazut.

Share this post


Link to post
O sa le cer si celor de la Mitsubishi drepturi de autor pentru modelul Lancer 1.8 CVT, la care cutia, in mers constant, tine motorul la 1200-1500 de ture, la o viteza de 60-80 km/h.

 

 

Am subliniat ce era important. Urcatul unui deal nu e mers constant, chiar daca viteza poate fi.

 

Pentru mai multe detalii: F=m*a, G=m*g, din astea...

Share this post


Link to post
O sa le cer si celor de la Mitsubishi drepturi de autor pentru modelul Lancer 1.8 CVT, la care cutia, in mers constant, tine motorul la 1200-1500 de ture ...

Inainte de-a te impauna cu drepturi de autor, afla ca un motor termic natural aspirat trebuie sa ruleze in sarcina la cel putin 2x turatia de ralanti. Apoi, nu amesteca Diesel de 1,5L turbo cu benzinar de 1,8L si o cutie manuala clasica cu una cu transmisie variabila continuu.

Pentru ce vrei tu, motorul Diesel turbo este cea mai proasta alegere. Un benzinar DOHC cu admisie variabila este de 1000x mai bun.

Share this post


Link to post

Eu ma retrag din discutia asta, ca nu are rost.

Se pare ca nimeni nu a inteles ca eu nu merg asa si nici nu vreau sa merg asa, voiam doar o explicatie a fenomenului.

 

@Zmeul cel rau: unde am zis eu de urcarea unui deal. La deal, imediat crestea turatia motorului, la Lancer.

 

@Tolin: cred ca durata de viata a masinii pe care o am acum, o depaseste pe a mea. Daca totusi se intampla vreo minune, vreau ca urmatoarea masina sa fie din noua generatie de care vorbeai tu, cu raport de amestec 1:50 (parca asa ziceai).

 

@Tommy: mi-ai dat un raspuns care demonstreaza inca o data ca ai ramas fara argumente.

Share this post


Link to post
O sa le cer si celor de la Mitsubishi drepturi de autor pentru modelul Lancer 1.8 CVT, la care cutia, in mers constant, tine motorul la 1200-1500 de ture, la o viteza de 60-80 km/h.

 

Poti sa aduci un film sau ceva sa demonstrezi asta?

La Jazz sta la cca 2000rpm.

Share this post


Link to post

Cred ca din cauza ca e motorul mai mic.

 

Poate oricine sa se convinga, au acest model la test, la reprezentanta de dupa aeroportul Baneasa.

Share this post


Link to post

V-ati cam luat de Balanel degeaba! Omul avea si el o curiozitate: De ce NUMAI in treapta 4, si numai cand accelereaza de la 1500 rpm masina are o pierdere de putere? Atat voia sa stie omul! Nu a zis ca asa merge zi de zi, stie ca motorul este subturat acolo, insa era curios de ce chestia asta se intampla in treapta 4 si nu si in treapta 5 si de ce numai la accelerare de la 1500 rpm si nu si de la 1200rpm. Ce naiba mai!

Share this post


Link to post

Si tu crezi ca fie intr-a IV-a, fie intr-a V-a este acelasi lucru ? Depresiunea aerului din galeria de admisie este diferita si evolutia parametrilor se face pe alte curbe. Nimeni a incercat sa liniarizeze comportarea unui motor termic intr-o zona in care evolutia lui este precara. Nimeni dintre proiectanti este interesat de 1500 rpm la acea masina. E greu de priceput ? Si pentru asta trebuie sa vii cu argument comportarea unui motor total diferit cuplat la o cutie cu transmisie variabila continua ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...