Jump to content
Sign in to follow this  
legendy

Roti Intepenite

Recommended Posts

Eu ca sa scot volanul am folosit o tija metalica groasa in care am dat trei gauri si le-am facut filet, gaura din mijloc cade pe ax(cel pe care e prins volanul) si cele din cap sa fie prinse pe volan. Daca strangi surubul din mijoc se ridica tija si iese volanul foarte usor, toata chestia e sa fie drept altfel nu faci nimic.

Share this post


Link to post

Am schimbat recent cu un prieten roate de pe faţă dreapta la VW-ul lui polo înlocuind-o temporar cu rezerva. Cu cheia din dotarea

maşinii nu s-a desfăcut decât un prezon, la restul am folosit o cheie cu un braţ lung pe care şi-o cumpărase special pentru că ştie

că cele date de producători sunt slăbuţe. Cheia arată ca cea ataşată de mine dar parcă braţul e mai lung, a mers fără probleme

şi fără să fie nevoie de dat cu piciorul cum se mai obişnuieşte.

post-27667-073838100 1294753556_thumb.jpg

Cred că mecanicii şi cei de la vulcanizări exagerează un pic cu rotopercutorul ăla tocmai ca să ne facă să mergem tot la ei pentru

a desface roata. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Cheia din imagine are brat telescopic, cu o astfel de cheie am inlocuit-o pe cea originala.

Share this post


Link to post

Importanta e cheia cu care strangi, nu desfaci, eu folosesc de fiecare data asta din dotarepost-3429-049466900 1294761234_thumb.jpg

 

Au si al vulcanizari, dar daca nu ziceti nimic, normal ca li mai usor sa stranga cu pistolul ca berbecii.

Share this post


Link to post

Titlu acestui topic este inselator: roata este intepenita sau piulitele de strangere ale ei ?

Share this post


Link to post

incercati atunci cand va apuca sa strangeti rotile sa dati cu ceva vaselina si sa stangeti cu mana nu cu piciorul

Share this post


Link to post

Bine ar fi sa nu se mai vorbeasca dupa ureche, pistoanele de la vulcanizari au limitare de cuplu, nu alea blocheaza piulitele ci cei care se urca cu picioarele pe cheie. Dupa pistol se strange cu cheia dinamometrica. In principiu 120 Nm la tabla si 130 la aliaj.

Share this post


Link to post

Exista n persoane care nu au putut sa le dea jos dupa ce ultima oara au fost stranse la vulcanizare la pistol si nu a mai umblat nimeni de atunci. Iar prezoane rupte de asemenea dupa ce le-au strans aia la vulcanizare. Pistoalele alea au cuplu reglabil, dar nu stau aia sa regleze, si nici nu am vazut vreodata la nici o vulcanizare unde am fost sa foloseasca cheia dinamometrica dupa, poatela vulcanizarile de fitse din Bucuresti.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Tu daca nu ai vazut, nu inseamna ca nu exista. Nu e nici o fitza o cheie dinamometrica. Si la vulcanizari de cartier, si la cele mai de fitza eu le cer 130Nm, nu astept sa imi stranga el cum vrea. E ca la frizer domle, vrei sa-ti taie perciunii, ii spui, nu astepti sa te intrebe. Cand ajung acasa, scot cheia extensibila si verific inca o data si eu daca sunt stranse la fel. Daca nu ai cheie dinamometrica si strangi cu bun simt, cu control, e foarte bine si asa.

Share this post


Link to post

Putin :o fftopic: !

 

In ultime vreme, cam la toate vulcanizarile la care am fost baietii au folosit (fara a le cere) cheie dinamometrica. Personal le cer sa mearga putin peste 130Nm chiar si la jantele de aliaj. In peste 17 ani de condus nu am avut vreodata probleme cu roti intepenite. Parerea mea este ca se ajunge la situatii de genul asta doar in cazuri extreme, mai exact atunci cind se fac excese serioase !

Share this post


Link to post

In principiu 120 Nm la tabla si 130 la aliaj.

 

Spuse cine? producatorul sigur nu. La corolla ce o ai la semnatura e 103 Nm, la gama Daewoo e 90 Nm.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Si pe alte forumuri a aparut discutia asta. Ia uitati o parere :

 

Unii au o manie prosteasca de a strange prezoanele de la roata foarte tare de frica ca le pica , dar nu realizeaza ca strica jantele si risca sa se rupa prezoanele. Ca tot veni vorba de cuplu de strangere, 15-16 daNm e suficient pentru roti. Asta daca aveti cheie dinamometrica.

Share this post


Link to post

Daca au ajuns la concluzia ca 160 NM e suficient, (cand manualul zice 100!!), nu vreau sa ma gandesc cat strangeau inainte.

Share this post


Link to post

La cat putea muschiul lor. Tu incearca cu 100 si ai sa vezi cum se simte roata cu o cheie cu coada scurta. De control fa un test la cat sunt stranse ale tale si apoi sa ma intrebi pe mine de 120 la tabla si 130 la aliaj. Eu iti spun ca am verificat la mana si 130 nu e strans foarte tare. Multe masini au dat 120 stock la tabla.

Important este: prezoanele sa fie stranse egal si sa nu fie cumplit de stranse.

Share this post


Link to post

Si incrucisat, ca am vazut tot la o vulcanizare ca le strangeau unul dupa altul in cerc. Iar aia de se suie cu piciorul cu toata greutatea pe cheie..100 nm inseamna 10 de kg apasant pe o chieie de 1 metru, la o cheie de 25 cm daca se suie berbecu de 100 de kile cu picioarele pe ea, iasa vreo 250NM...

Edited by argon

Share this post


Link to post

Daca au ajuns la concluzia ca 160 NM e suficient, (cand manualul zice 100!!), nu vreau sa ma gandesc cat strangeau inainte.

Nenea ... mai da-o incolo ! Sintem golani sau nu ????? Ia trage cu ochiul aici !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Inainte de sarbatori, dupa un drum mai lung, am parcat Matizul si am tras frana de mana (din obisnuinta...). Saptamana trecuta, fiind vreme mai frumoasa, am vrut sa-l misc un pic, dar rotile de pe spate erau blocate. :scarpin:

Am incercat cateva manevre usoare inainte-inapoi, dar nu s-a miscat. Cu un ciocan de 0.5 kg am dat batai usoare in tamburii de pe spate. Pana la urma si-a dat drumul. In urmatorii 20 km franarea era in hopuri, in pedala simteam batai, de parca aveam ABS.

 

Asa ca aveti grija la frana de mana trasa pe timp de iarna!!!

Share this post


Link to post

@salex, acum 4 ani de cand e postul ala pe Daciaclub aveam o Dacie 1310, care are 3 prezoane, si rotile sunt boltcentrice, deci e necesar un cuplu ceva mai mare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...