Jump to content
Sign in to follow this  
stefanion

Lipsa Vibratii In Pedala La Intrarea Abs-Ului

Recommended Posts

Ieri am mers pe un drum acoperit cu polei

Cand rupea aderenta se auzea zgomotul de abs dar lipsea vibratia caracteristica in pedala de frana.

E normal?

mersi

Share this post


Link to post

Si eu simt la fel cand franez pe polei sau suprafata cu aderenta mai scazuta. Dar nu sunt convins ca nu vibreaza deloc, ci doar simt o intensitate mai scazuta.

Share this post


Link to post

La multi ani

dupa o mica joaca azi am observat ca vibratia in pedala apare spre capatul inferior al cursei

la viteza mare pentru a rupe aderenta forta de franare necesara si implicti cursa pedalei este mica

presupun ca vibratia apare doar spre capatul cursei vibratia

Share this post


Link to post

N-are treaba capatul inferior, superior, median sau mijlociu al cursei ... Cand ABS-ul intre in functiune incepe sa vibreze pedala si asta se intampla atunci cand una din roti nu se mai inverte.

Share this post


Link to post

atunci sa-l pasca caii

la service cu ele

Share this post


Link to post

Ideea este ca daca-ti vibreaza pedala atunci cred ca totusi ABS merge la tine ...

Share this post


Link to post

Ideea la ABS referitor la trepidatii este urmatoarea:

 

Depinde cate la cate roti intra ABS-ul. Daca intra la toate patru sa zicem in acelasi timp atunci vibratiile ar trebui sa fie cele mai puternice.

 

Fiecare roata are pentru controlul ABS 2 valve, una inlet (care lasa sa intre lchidul in pistonul care franeaza roata) si alta outlet (care da drumul la lichid din piston atunci cand WSS-ul (wheel speed sensor) respectiv simte ca roata nu se mai invarte).

 

Trepidatiile in pedala si zgomotul aferent sunt cauzate de deschiderea si inchiderea succesiva foarte rapida a valvelor mai sus mentionate (inlet si outlet).

 

Asa ca puterea trepidatiei depinde de pe cate roti a intrat ABS-ul.

 

Oricum stai linistit ca daca ceva ar fi in neregula te-ar avertiza indicatorul de avarie din bord.

Share this post


Link to post

ABS-ul este un modulator al fortei de franare, care reduce presiunea in curcuitul de franare al rotii care are tendinta de a rupe aderenta. Pe suprafete cu aderenta scazuta (gheata) forta de franare necesara ruperii aderentei este foarte mica (presiune mica in circuitul de franare) implicit si efectul de modulare al acestei presiuni scazute este resimtita mai slab in pedala de frana. Nu va faceti griji, e ok sa nu se simta o trepidatie la fel de puternica ca si in conditii de carosabil uscat.

Share this post


Link to post

Ca sa nu mai deschid alt topic, intreb aici de-o curiozitate legat de ABS, trebuie sa stiti vreunul..

 

La Aveo sedan vad la tehnice:

 

"Frâne: discuri ventilate/tamburi

ABS:pe patru canale ABS"

 

 

...altceva nimic

 

 

 

 

Cum se prezinta, ca nu detin asa cunostinte tehnice deosebite ...

 

Frana de mana actioneaza pe aceleasi frane cu ABS-ul? Si care dintre ele intra la conducere (are prioritate) daca trage omu' de frica si frana de mana cand caraie ABS-ul?

Share this post


Link to post

Daca ai tras frina de mina, poti sa uiti de ABS :) Sistemele sint diferite.

Share this post


Link to post

Deci ABS-ul jongleaza cu franele pe toate 4 rotile,iar frana de mana e independenta de ABS si e pe rotile din spate parca...

 

Merci frumos :) . E util de retinut.

Share this post


Link to post

Mai degraba,ABS-ul e dependent la rotile din spate de frana de mana,in sensul ca actionarea acestei frane face inoperativ ABS-ul,pentru ca sabotii raman apasati cat timp maneta este trasa.

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesaju' anterior, da-i cu Add Reply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

Daca etrierele raman apasate pe oala (cand frana de mana este trasa mai mult sau mai putin) nu inseamna ca roata e blocata. ABS-ul isi face treaba oricum. ABS-ul merge pe un sistem hidraulic, frana de mana pe unul mecanic. Cele 2 sisteme n-au nici o treaba unul cu celalalt (in afara de faptul ca actioneaza asupra acelorasi etriere). Numai daca nu vrei sa-mi spui ca ECU-ul (ala de ABS) citeste senzorul de la frana de mana si daca vede ca e trasa nu mai face ABS pe spate (ceea ce nici nu cred si nici nu mi se pare normal).

 

 

Share this post


Link to post

Ce vor ei sa spuna este ca ABS-ul nu va functiona daca tragi frana de mana pentru ca sabotii vor fi impinsi pe tambur. In acest caz rotile vor aluneca indiferent daca tu apesi pedala de frana sau nu.

Share this post


Link to post

Nu vreau sa spun,chiar am spus.Daca sabotii sunt lipiti de tambur,iar cablul ii tine lipiti,despre ce ABS mai putem vorbi pe rotile din spate?

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Acesta este unul din situatiile cand apare eroare de ABS. ABS-ul incearca deblocarea rotii spate prin modularea presiunii din circuitul repectiv, dar nu reuseste deblocarea, si genereaza cod de eroare.

 

Sa nu uitam ca o alta denumire a franei de mana este "frana de stationare" , o denumire mult mai "expresiva" care face referire la utilitatea acestui dispozitiv. Folosire franei de mana nu este indicata in timpul mersului. actionarea ei poate avea efecte dezastruoase asupra stabilitatii vehiculului.

Share this post


Link to post

Bineanteles ca nu este de folosit frana de mana pentru a opri o masina,decat daca ramai fara frana hidraulica,mai ales ca nici nu poti opri rapid cu o astfel de frana.Insa,aici,cineva a ridicat problema a ce se intampla daca,de frica,trage frana de mana(banuiesc ca, concomitent cu apasarea pe pedala)Pentru aceasta situatie,destul de improbabila,s-a dat raspunsul.

Cat despre semnalizarea unei erori in sistem,ce mai conteaza intr-o astfel de situatie?

Edited by EM!L
Nu mai cita INTEGRAL mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...