Jump to content
Sign in to follow this  
robertinoo

Masina Mea

Recommended Posts

Peste putin timp matizul v-a implini 3 ani de cand l-am achizitionat. Este o masina extraordinara care nu te lasa niciodata. In cei aproape 3 ani am parcurs impreuna , aproape 57000 km.

La 3000 km se dereglase senzorul TPS; s-a rezolvat in 5 minute pe garantie; de atunci totul e ok.

L-a un momentan din neatentia mea a dus la ruperea sistemului de prindere al capacului superior al filtrului de aer ; l-am schimbat in doua minute cu capac nou.

In urma cu aproximativ un an jumate a intrat unul in masina, din spate, la viteza mica, rezultand pagube minime si am rezolvat pe asigurarea neatentului.

Am mai taiat un cauciuc Continental, rulat 10000 km si unul second hand Michelin in gropile de la nivel cu trecerea la liniile de tramvai.

Atunci cand am taiat continentalul am achizitionat cele 2 cauciucuri Michelin second la 50 lei bucata.

Dupa ce doua ierni am circulat numai cu cauciucurile de vara, acum am achizitionat doua jante si doua cauciucuri second, unul Continental Winter frantuzesc si unul Hankook, ca noi; am avut norocul sa le gasesc in aceasta stare, la pretul de 50 lei bucata, intrucat nu sunt pereche; unul are profil in V si unul profil normal, insa am circulat cu ele si se comporta normal; datorita experientei, nu cred ca voi avea probleme cu ele.

Pe spate, la acesti km (57000), am inca originalele Continental; rotile de rezerva sunt una cu anvelopa Continental si una cu Michelin.

Dincolo de recomandarile din cartea tehnica sau cele ale mecanicilor (au interese financiare- atat producatorii de piese, cat si mecanicii)si ale unor colegi de forum (care din exces de zel, au respectat aceste recomandari), din experienta va sugerez sa nu le luati in considerare intotdeauna (mai ales daca aveti unele cunostinte de mecanica), din urmatoarele considerente:

1. O singura data am folosit filtru de ulei de origine si s-a aprins beculetul, fiind nevoit sa-l schimb cu mult inainte, cu unul Man care l-am tinut pe masina 15000 km.

De atunci nu am mai avut probleme astfel ca am hotarat si am schimbat filtrul o data la doua schimburi de ulei, asa cum faceam la Dacie.

(Ce faceti daca lasati masina in service si cei de acolo va chimba doar uleiul?)

2. Bujiile originale le-am schimbat la 52000 km, cu cele recomandate NGK (si asta doar din cauza faptului ca dadea sa se opreasca la relanti; consumul il monitorizez constant si nu a fost influentat de uzura evidenta a bujiilor ; probabil le voi schimba inca o data la peste 100000 km.

3. Placutele de frana nu le-am schimbat inca, desi masina are aproape 60000 km; le-am verificat si mai au suficienta "carne' pe ele, desi am ahizitionat placute Ferodo SL, inca de cand aveam 20000 km.

4. Am fost in service pentru revizie doar la prima gratuita si apoi la 10000 km; de atunci toate reviziile le-am facut personal, deci daca nu va pricepeti, puteti apela cu incredere la un mecanic cu experienta minima, cel putin pana la schimbarea distributiei.

5. Nu schimbati inutil amortizoarele (la recomandare - ca, deh, este ulei pe ele) ale mele sunt curse insa mai au eficienta.

6. Nu schimbati degeaba flansele din partea superioara a amortizoarelor fata doar pentru ca sunt "uzate"; ale mele sunt, inca, ok .

Le-am achizitionat deja, doar preventiv; le voi schimba cand va fi nevoie.

 

Daca e sa fac un rezumat, in aceasta perioada de aproape 3 ani si 60000 km, am schimbat efectiv, doar filtrul de ulei, de aer si uleiul si fortat de imprejurari capacul de la filtrul de aer si 2 cauciucuri.

Mai am ca rezerva: placutele, flansele, valva PCV si cablul de ambreiaj.

La revizia urmatoare, la 60000 km, voi schimba ce voi considera ca e necesar.

 

Ati facut cunostinta cu o masina, dupa unii, mai putin intretinuta, insa care functioneaza la fel de bine ca in prima zi, consumul e acelasi ca in primul an (intre limitele 5,00 la drum intins in tara si 6,20 % iarna pe ger, carosabil acoperit cu zapada si polei, rural si urban in proportii diferite), deci dupa mine, intretinerea e ok, cu costuri minime de timp si bani, mai ales in aceasta perioada de criza.

 

Multumesc pentru recomandarea de schimbare a vitezelor, recomandare care am respectat-o inca de la inceput, si de a circula la o turatie suficienta pentru a nu se infunda injectoarele, uneori chiar merg intr-a treia la 70 pe ora, cativa kilometri.

 

Imi cer scuze daca acest post nu e pe placul tuturor insa sunt convins ca sunt si soferi care gandesc asa ca mine.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Pune urgent cauciucuri la fel macar pe aceasi punte @-)

Share this post


Link to post

Daca voi avea ocazia sa gasesc la second pereche, asa voi face. Pana atunci merg asa; cred ca nu voi avea probleme. Voi incerca sa fac probe la franare brusca sa vad ce se intampla; in rest nu se observa vreo diferenta pe carosabil acoperit cu zapada.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

:worthless:

5. Nu schimbati inutil amortizoarele (la recomandare - ca, deh, este ulei pe ele) ale mele sunt curse insa mai au eficienta.

6. Nu schimbati degeaba flansele din partea superioara a amortizoarelor fata doar pentru ca sunt "uzate";

La revizia urmatoare, la 60000 km, voi schimba ce voi considera ca e necesar.

Eficienţă "la ochi", sau în urma unui test de amortizoare?

E suficient să te uiţi pe graficul din manual şi vei vedea ce e necesar a fi înlocuit la 60k km :)

Share this post


Link to post

Eficienta la ochi; adica nu fac zgomote si se comporta bine in mers. Nu mai dau bani si pe teste; e clar ca ar pica testul.

Vor fi schimbate cu amortizoare de calitate, dar doar cand vor pica de tot.

Multumesc pentru recomandare. Insa eu raman la parerea mea - ca trebuie schimbat ce e absolut necesar. Adica uleiul, filtrul de ulei, placutele de frana si distributia.

Insa, inca ma mai gandesc daca sa schimb distributia la 60k km; as mai merge inca un an pana la ~ 80k km si apoi sa o schimb; as avea 4 ani si 80k km facuti intr-o perioada scurta; momentan, cureaua, la 3 ani, e inca tanara si cred ca mai merge. Oricum, va tin la curent daca se rupe intre timp.

Nu stiu daca merita sa adaug fotografii; nu de alta, dar e un simplu Matiz E, alb, la care i-am adaugat doar o simpla cotiera, care abia de intra intre scaune.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Daca cu masina pe cric, prinzi de roata de la ora 6 si 12 si tragi, si are joc sus, flansele sunt duse, de obicei in momentul ala, cu masina neridicata au si un gap in partea de sus ce se vede daca ridici capota. Amortizoarele se verifica manual, pe spate la Matiz ridici haionul si te lasi, la eliberare brusca se ridica si atat, daca mai balanseaza singura sunt duse, pe fata la fel. Daca cand eliberezi brusc revine incet sunt excelente, dar pana nu balanseaza merg.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Sa ne anunti si cate mii de lei te-a costat refacerea motorului, nu de alta dar pentru 250 de lei cat te costa de schimbat distributia poti plati si de 10 ori mai mult doar pentru ca ai vrut sa mai mergi...un an :(

Share this post


Link to post

Hmm...250...adica cam un sfert cat ma costa pe mine la DOHC.... :spumelagura: La banii astia, as schimba-o la 2 ani maxim.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Cu putin indemanare merge si cu 120 de lei in regie proprie dar hai sa nu poluam topicul omului :D

Share this post


Link to post

Pe mine m-a costat 200 ron, si include piesele astea + manopera.

Share this post


Link to post

Hai ca mai revin cu amanunte. Acum am 62 kkm; va anunt cand se rupe cureaua de distributie :)

Tocmai am cumparat 2 cauciucuri de vara, un Michelin si un Firestone cu 50 lei bucata, uzura un milimetru (in acel magazin erau la vanzare si reesapate Michelin la 90 lei si am avut cum sa compar), in stare generala foarte buna. Cand sa le montez pe fata, am observat ca placutele originale ar trebui schimbate (cele de la roata stanga erau mai uzate decat cele de la roata dreapta - dar tot mai aveau cam un milimetru carne (o fi vreo problema cu sistemul de franare?). Le-am schimbat in jumatate de ora. Acum, ca vine caldura, voi schimba uleiul, filtre si amotizoarele, ca zdruncina cam tare, mai ales la viteza mica.

Share this post


Link to post

(o fi vreo problema cu sistemul de franare?).

 

Da, cauciucuri dferite pe aceasi punte.

Share this post


Link to post

Man, de ce nu gasesti 2 cauciucuri la fel la un depozit de SH sau chiar de pe un Matiz dezmembrat? Parca ai o placere sa le iei de 2 tipuri. Mergi la un depozit de anvelope si cumpara 2 la fel macar pt fata. Daca te fatai cu ea prin oras vara probabil ca nu simti nimic. Dar la o ploaie sau la o frana puternica de la 80km/h in afar localitatii risti sa o intri pe contrasens sau intr-un sant, Doamne fereste.

Share this post


Link to post

Am cumparat amortizoarele Monroe Original (Made in Belgia) pentru fata iar pentru spate vor veni duminica. Cred ca asta va imbunatati siguranta in cazul unei franari bruste, chiar si cu anvelope diferite pe fata. Amortizoarele mai merg, dar cum spuneam ma gandesc putin si la confort si siguranta. La iarna voi avea pe spate doua Sava Eskimo 175/70, aproape noi ramase de la dacia tatalui meu - macar pe spate sa fiu in regula :banana: . Am achizitional si ulei de origine+filtru Man si o solutie din aceea care dilueaza uleiul inainte de schimbare. In doua saptamani, matizul va fi ca nou.

Share this post


Link to post

dar cum spuneam ma gandesc putin si la confort si siguranta. :banana: .

Mult prea putin, intradevar, daca te gandeai la siguranta nu aveai in nici un caz gume diferite pe punte. Apropos, amortizoarele de ce le-ai luat de acelasi fel?

 

 

La iarna voi avea pe spate doua Sava Eskimo 175/70, aproape noi ramase de la dacia tatalui meu - macar pe spate sa fiu in regula

 

Cum sa fii in regula cu gumele alea de Cielo? Matizul are 145, sau 155, nu 175.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Amortizoarele sunt importante intr-adevar, insa nu neglija ceea ce a spus @argon, aici cam are dreptate. Nu neglija nici un aspect legat de masina, si daca nu stii, atunci intreaba, nu este nici o rusine.

Share this post


Link to post

Cum sa fii in regula cu gumele alea de Cielo? Matizul are 145, sau 155, nu 175.

 

Merge si 175 dar 175/60/13. 175/70/13 va atinge sigur; am avut 165/70/13 si atingea.

Share this post


Link to post

Un coleg de forum a avut pe fata cat si pe spate 175/75 R13 si sustine ca nu atingea decat pe fata; cu atat mai mult ar trebui ca 175/70 sa nu atinga pe spate.

Share this post


Link to post

Care coleg, ala de a decupat buzele de la aripile din spate? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Sa nu ai curaj sa te duci la ITP cu cauciucuri diferite pe aceeasi punte.

Share this post


Link to post

eu tocmai am dus clio cu 2 cauciucuri diferite pe spate dar acelasi grad de uzura si nu au zis nimic la itp de fapt eu nu am stat langa ei- reprezentanta decat m-am inapoiat ca sa iau talonul gata stampilat si fara pile

 

 

Share this post


Link to post

Dovada ca tehnicienii astia din service sunt buni de rebutat in multe cazuri...mda.gif . E bine totusi ca te lauzi ca asta...cred ca ai sanse mari sa intri la gazeta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca-l iei pe Caragiale cu tine, poti merge si pe jante , ca iei ITP-ul, asta e ROmania din pacate.

Share this post


Link to post

Cine merge cu gume diferite pe aceeasi osie, considera ITP-ul principala problema, este cel putin naiv. Ca sa nu ma exprim mai dur de atat...

Share this post


Link to post

Oameni buni, nu va plangeti de rar itp si alte alea, macar teoretic exista, aci ( in Mexic) unicul control este ala de gaze si ala depinde de vechimea masinii, la Sparkul meu model 2011 revizia e odata la doi ani, la Toyota RAV4 din 2005 revizia e odata la 6 luni, ii baga o teava in c&âŹ@ masoara gazele iti pune un aptipild pe vreun geam (sigur nu se scrie asa da nu-m mai aduc aminte) si asta e tot, ii doare in spate -si nici acolo- daca ai cauciucuri, frane, suspensii sau macar daca ti se aprind farurile.

Numai la masinile care se folosesc PUBLIC (taxiuri, masini de transport calatori sau marfa etc) li se face o revizie tehnica anuala destul de severa, la aia se uita pana si la vopsea sa nu fie "jumulita".

 

Enviado desde iPhone vía Tapatalk

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...