Jump to content
Sign in to follow this  
Cristi_Mede

Alternator

Recommended Posts

Salut tuturor,ma poate ajuta si pe mine careva,....caut un alternator de tico mai ieftinel si nu am gasit sub 5oo ron...Ma gandesc ca poate stie cineva  un loc de unde pot pot cumpara unul mai ieftin.

Share this post


Link to post

SH,pe forum circula la 100ron

Vezi la sectiunea vanzari

Daca nu,cauta tico dezmembrate cu google

Share this post


Link to post

Eu am luat teapa. Am luat unul cu 80RON de la un mucos de pe okazii, l-am montat cu 90 RON( am AC si e mai greu de scos) si nu merge. Asa ca aveti grija. Eu nu stiu ce naiba sa ma fac.

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

De unde stii ca e alternatorul de vina?

Share this post


Link to post

Nu stiu 100%. In alternator se umblase. Exista un surub greu de desfacut si acolo era carcasa sparta. In fine, ambele se comporta la fel. Nu incarca suficient.Pe tipul care mi l-a vandut eram nervos pentru ca nici nu a mai raspuns la telefon, cum a fost intelegerea. Am mai citit pe forum ca e posibil sa fie si firele ce leaga bateria de alternator, dar nu stiu cum sa masor asta. Daca are cineva ceva sfaturi sa-mi dea, sa stie ca sunt bine primite si apreciate. :D

Descrierea problemelor:

De ani de zile, claxonul functiona dupa cum il taia capul: cateodata mergea, cateodata nu.

La pornire, cateodata se auzea un simplu click si electromotorul nu se misca deloc. La a doua, treia incercare, electromotorul invartea si pornea. Credeam ca e vreun contact imperfect.

Vara asta, in urma unui drum - numai prin Bucuresti merg cuTico, am incarcat masina la Bricostore, ma sui in ea, cheie si nimic. Nu ma impacientez, incerc de inca vreo 2 ori. Electromotorul incerca sa invarta dar se vedea clar ca nu are energie. :wallbanger: Trag o injuratura, imi zic ca asta e, bateria e veche(Varta de 4 ani).... Mai incerc de cateva ori cu pauza de cateva minute si reuseste sa porneasca. Direct la un magazin care vindea baterii m-am dus si am schimbat bateria.Cel care mi-a vandut-o mi-a zis ca nu incarca bine alternatorul( aveam maxim 13.2 V ) si ca trebuie sa merg la un electrician. Am sunat un prieten sa-l intreb despre cei 13.2 V, mi-a zis sa stau linistit daca fac drumuri de cel putin 20 minute. Asta am si facut,timp de 2 saptamani - adica am ignorat problema -pana cand in urma unui traseu de vreo 20 de minute cu AC pornit la maxim, imi moare motorul la demarare in intersectia/giratoriul C. de Gaulle. Incerc sa o repornesc, se manifesta iar simptomele de la Bricostore. O imping pe merginea drumului(avantaj Tico ), astept 2-3 minute si o repornesc ! Ura. Ma duc la dentist fara AC, o turez bine, cand ies de la dentist porneste fara nici o problema. Am zis :"Gata schimb alternatorul!".

Il montez pe cel pomenit in service, masoara baietii tensiunea, se comporta la fel ca primul. Vin acasa si incep sa masor eu tensiunea. Aici, surprize din ce in ce mai mari. Intre porniri succesive, AC , lumini pronite/oprite - tensiunea pe baterie tot scadea. In schimb, la un moment dat mi-a atras atentia un alt aspect. Cand acceleram, tensiunea scadea, iar la relanti era mai mare.Pana cand nu prea mai voia sa porneasca. Am pus redresorul pe masina noaptea asta si arata 13.6 V. Mi-e si frica sa mai aprind luminile.

In timpul ultimelor zile am mai observat iarasi problema claxonului. Functioneaza cand bateria e incarcata, daca merg cu consumatori incepe sa se poticneasca si nu mai functioneaza. Se aud numai niste tacuri,ca de releu.

Multumesc.

PS. La cel mai select service, unde am schimbat alternatorul, seful, cu gura plina, mi-a spus sa am putina rabdare in momentul in care i-am comunicat ce doresc. Rabdarea se referea la faptul ca trebuie sa il astept pe el sa manance ca apoi sa coboare sa le spuna baietilor ce au de facut. Va dati seama, cred, ce placere imi face sa circul intre service-uri si am si o problema pe care nu stiu de unde sa o apuc. Ideea cea mai simpla ar fi o masina noua, dar nu-mi permit astfel de idei :) )

Share this post


Link to post

Ai masurat tensiunea de iesire a alternatorului la bornele acestuia?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Nu. Si nici nu stiu sa o fac. Se poate face si pe loc drept?Multumesc pentru raspuns.

Share this post


Link to post

Un multimetru ai ? Daca da, setezi pe voltmetru, curent continuu, gama 20 Volti. Pentru a testa cablul de "+", pui o sonda pe iesirea alternatorului si cealalata pe borna "+" a bacteriei. In mod normal, daca cablul e OK, valoarea indicata va tinde catre 0. Daca e ceva de genul -1.00 sau +1.35, aia iti va reprezenta pierderea datorita cablului. "+" sau "-" ul depind de cum pui sondele. Similar poti verifica pentru "-" insa vei pune sonda pe carcasa alternatorului. O alta verificare simpla de tot. Cu motorul rece pornit (e mai relevant asa), bagi multi consumatori. Pui frumos mina pe cabluri, in special in zona papucilor sau bornelor. Daca frige ii multumim dl. Joule si ne dam seama ca acolo avem de-a face cu un contact imperfect => pierderi

 

@Cristi_Mede: al tau ce a patit, nu mai poate fi reparat ? Oricum, daca iei unul SH, va fi necesara o revizie de siguranta ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Fara suparare... dar la cate cunostinte ai despre electrica mai bine iti calcai pe suflet, injurai in gand, rasuflai adanc si asteptai sa termine "melteanu" de mancat.

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la Tico. Se masoara intre carcasa alternatorului si surubul unde e prins cablul de plus al alternatorului. Mare grija sa nu-ti prinzi manutele pe la curele.

Oricum eu as exclude ca si cauza alternatorul, mi se par prea putine sanse ca 2 alternatoare sa nu incarce suficient.

Cand ai masurat tensiunea bateriei ai pus pe bornele bateriei sau pe cablurile care intra in mufele bateriei?

In mod normal(nu dupa ce ai pus-o pe redresor, ci inainte de a pleca la drum) ce tensiune are bateria cu motorul oprit?

 

Edit: Sau faci cum zice Salex ca stie ce spune.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

@papie. Daca citeai atent, ai fi vazut ca exact asta am facut. Dar "melteanului" nu i-a trecut prin cap sa masoare si tensiunea direct pe alternator. Asa ca sa stii ca in cazul tau e cu suparare. Numai de talentele tale n-am eu chef acum. Nu ma pretind electrician. Nici macar nu stiu unde se afla fizic bornele alternatorului. Stiu doar ca accesul la el e cam dificil si ca sunt curelele alea care mi-ar putea face mana franjuri. Incerc doar sa-mi dau eu putin interesul pentru ca in mod clar celor din service le lipseste.

@Salex. Am multimetru. Stiu sa il folosesc. Voi incerca. Nu stiam cum e cu accesul la alternator/fixarea sondelor. Eu am facut testul singur, cu multimetrul pe capota deschisa si varfurile fixate intre bornele bateriei si prinderile firelor. Asa puteam calca acceleratia/porni consumatorii si vedea tensiunea.

@Esperatul. Am raspuns mai sus cum am masurat. Referitor la tensiune, cam intre 12.2 si 12.6

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

Insearca in primul rand sa vezi daca ai pierderi(mari) de tensiune intre cablu si borna bateriei.

Share this post


Link to post

Deci... La service ai cerut inlocuirea alternatorului. Asta a facut "melteanul" si a incasat frumos banutul tau. Mai departe a dat raspunsul "piesa dumitale (alternatorul) este defecta" si cu asta basta. Tu fiind pe dinafara cu electrica ai "inghitit-o" si ai plecat. Sfatul meu era sa te adresezi unui electrician auto. Cat despre talente ... fiecare cu inclinatiile sale, poate iti cumperi una noua (masina) un loc de alternator, ca doar asa te laudai.

 

Acum ca tot te-ai suparat pe mine... Tico are bec de baterie la bord?

Edited by papie
  • Like 1

Share this post


Link to post

@papie Inainte sa-mi cumpar alternatorul second hand, masina a fost vazuta de un electrician care a masurat tensiunea pe borne si care a spus ca trebuie schimbat alternatorul. Referitor la cunostiintele mele despre electrica, pastreaza-ti parerile pentru tine. E adevarat ca nu cunosc problemele electrice frecvente ale masinilor, dar stiu ce e ala potential, intensitate, rezistenta, capacitate etc. Notiunile de baza le am. Pot sa inteleg. Iar chestia cu cumparatul altei masini era o Gluma

PS. Sa stii ca editasem chestia cu "talentele" sa nu mai apara, dar am fugit la masina si uitasem sa-i dau submit. Asta e.

PS2. Aseara se aprindea usor becul de baterie, dar la acceleratie se stingea. Azi noapte a stat cu redresorul pe ea.

 

 

 

Am fost la masina. Tensiunea pe borne era 13.1 V. Am pornit motorul 14.3 V. De mentionat ca motorul era turat datorirta socului. Am fixat bornele cum am mentionat intr-un post anterior. Intre timp s-a stabilizat la relanti si tensiunea indicata era 12.6 V. Am turat motorul si variatia de tensiune era de genul 0.01 V. Deci nu incarca nimic. Am pornit AC, a coborat la 12.2 V. Oprit AC , a urcat la 12.6 V. Masurat tensiunea de pa capacul alternatorului pe masa borna - 0, 01 V, adica 0. Din pacate, n-am acces la bornele alternatorului.

@Esperatul. Din pacate problema asta cu 2 alternatoare nu trebuie privita probabilistic. Socialmente e foarte probabil. Exista vanzatori de alternatoare defecte, sunt sigur. Eu aveam un alternator defect si am cumparat din dezmembrari altul defect. Daca tii cont de faptul ca Tico sunt niste masini FOARTE rulate, devine mai probabil un defect al componentelor alternatorului.

Ce e nou: Ieri sunt sigur ca variatia turatiei motorului avea influenta asupra tensiunii. Initial era direct proportionala, iar la final invers proportionala. Astazi n-am vazut nici o influenta, cu exceptia acelei tensiuni initiale de 14.3 V dupa pornirea motorului pe care nu mi-o explic inca. Din pacate nu pot masura tensiunea pe bornele alternatorului pentru ca n-am acces fizic. Imi poate recomandea cineva un electrician bun in Bucuresti, de preferinta sector 5 ?

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

Deci ala nu este electrician. Nu masori tensiunea si spui sec "alt alternator". Mai exista si alte piese ce se pot defecta: diode redresoare, releu regulator tensiune, mufe etc. Nu mi-ai raspuns la intrebare: Tico are bec de baterie la bord?

 

Scuze, ai raspuns, nu vazusem

Edited by papie

Share this post


Link to post

Ai vazut bine, am editat eu ulterior pentru ca nici eu nu vazusem intrebarea. Releul cica e incapsulat in corpul alternatorului. Practic trebuie desfacut alternatorul daca vrei sa schimbi ceva componente

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

Dupa comportament, tind sa cred ca vinovata este puntea de diode. Chestia aia cu "incapsulat" trebuie privita putin mai relaxat. Regulatorul este, intr-adevar, capsulat, insa poate fi schimbat. La fel si puntea de diode.

Share this post


Link to post

Perfect, deci puntea de diode e afara. Pot sa la masor? Stii cumva unde e pozitionata la Tico?

PS. Multumesc

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post

De ce nu descarci un manual de service unde iti prezinta alternatorul in detaliu si toate problemele care pot sa apara ?

Share this post


Link to post

Nu, m-ai inteles gresit sau m-am exprimat eu gresit :) . Puntea de diode este in interiorul alternatorului. Ce am vrut sa punctez anterior e faptul ca alternatorul NU este capsulat, asa cum spun unii electricieni. Prin asta ar trebui sa se inteleaga faptul ca piesa nu se poate demonta pentru a inlocui subansamble. Aici lucrurile nu stau asa, poate fi desfacut cu destula usurinta. Nu sint 100% sigur insa cred ca o sa ai nevoie de o trusa de chei tubulare cu profil Torx.

 

LE: Uite si schema pe care ti-o recomanda Tolin. Pentru detalii, mergi aici.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

De ce nu descarci un manual de service unde iti prezinta alternatorul in detaliu si toate problemele care pot sa apara ?

ai dreptate. Facusem asta in trecut, nu-l studiasem niciodata, iar acum nu-l mai gasesc. Continui sa-l caut.

@salex. multumesc mult. Acum am un alternator pe masina care s-ar desface mai usor pentru ca a mai fost desfacut, dupa cum am zis. La cel pe care-l am demontat problema s-ar putea sa fie cu totul alta, pentru ca masuratorile le-am facut la cel din prezent. Intr-adevar, surubul greu de desfacut are nevoie de o tubulara mai speciala(Torx?)( cele pe care le am eu acasa nu se potrivesc). Imi voi cumpara un releu si un regulator si perii si ar trebui sa mearga, Sper. Aaa, si tubulare Torx :) >-

Edited by lucian107416

Share this post


Link to post
In timpul ultimelor zile am mai observat iarasi problema claxonului. Functioneaza cand bateria e incarcata, daca merg cu consumatori incepe sa se poticneasca si nu mai functioneaza. Se aud numai niste tacuri,ca de releu.

Ai pe undeva pe traseu (sau chiar in mai multe locuri) un contact imperfect. Daca nu are suficient curent la actionare,doar pacane

 

Toate piesele din alternator se verifica separat pe banc si apoi se verifica tot alternatorul (se invarte cu o bormasina,ceva).

Nu cred ca are rost sa cumperi piesele inainte sa vezi ce e defect (ca nu sunt tocmai ieftine)

Uite aici cum se testeaza releul regulator (o singura piesa,nu releu si regulator separat) + un link catre manualul de tico http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/14785-probleme-alternator/page__st__40

Share this post


Link to post

Ai pe undeva pe traseu (sau chiar in mai multe locuri) un contact imperfect. Daca nu are suficient curent la actionare,doar pacane

Cam greu de gasit pentru un profan ca mine. Multumesc. Revin totusi cu intrebarea: Stie cineva si poate recomanda un electrician bun, de preferinta in sectorul 5 ?

Toate piesele din alternator se verifica separat pe banc si apoi se verifica tot alternatorul (se invarte cu o bormasina,ceva).

Cum se invarte cu bormasina?

 

Nu cred ca are rost sa cumperi piesele inainte sa vezi ce e defect (ca nu sunt tocmai ieftine)

Uite aici cum se testeaza releul regulator (o singura piesa,nu releu si regulator separat) + un link catre manualul de tico http://www.gmclub.ro...or/page__st__40

Scump a fost si ce am facut eu pana acum. Am aruncat deja 170 RON, exista riscul sa mai cumpar piese si in final sa nu mearga. In plus, exista o sansa, deloc neglijabila dupa parerea unora, ca defectul sa nu fie de la alternator. Aici mi-ar prinde bine sa stiu cum sa-l testez inainte cu bormasina Deci sansele sa o dau in bara sunt multiple. Ar fi ridicol sa mai cumpar si un alternator nou si sa nu se schimbe nimic, nu?

 

Am desfacut capacul alternatorului si totul e negru datorita mizariei. Am desfacut toate suruburile care mi se parea ca tin puntea de diode si releul si totusi puntea de diode e fixa. Ar putea cei care au mai demontat alternator de Tico sa imi descrie cum demontezi releul si puntea de diode? Din manual nu se prea intelege. Am senzatie ca a mai rams legata doar prin lipituri de conductorii ce ies din corpul alternatorului(stator + rotor), carcasa pe care nu am desfacut-o inca(n-am torx), dar nu sunt sigur ca trebuie desfacuta.

 

Ma rog, poate nu se intelege foarte clar, dar eu as abandona fericit problema cu conditia ca ea sa fie rezolvata de un specialist :) . Ce nu mai pot face, in schimb, e sa ma duc intr-un service, la intamplare, sperand ca acolo o sa gasesc un specialist. M-am fript deja.

BTW specialistii care mi-au schimbat alternatorul mi-au demontat barele de la roata ca sa-l scoata (userul Uncle-Sam a dovedit ca se poate si fara), au lucrat in ritm de melc, fara a lasa vreo clipa impresia ca stiu ce fac, si m-au taxat 1.8 ore. La urma urmei sunt 3 suruburi. Iar, la final, singurul test care au fost capabili sa-l faca a fost sa masoare tensiunea la bornele bateriei. La vremea aceea n-am stiut nici eu sa le solicit alte teste, caci fara elevator mi-e imposibil sa la fac eu. Dar scuza mea e ca eu sunt doar utilizator, nu profesionist in domeniu,

Va multumesc tuturor.

Share this post


Link to post

Vezi ca exista serviceuri dedicate alternatoarelor/electromotoarelor - use google.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...