Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Am cumparat kit-ul ambreiaj SACHS. Urmeaza montajul.

 

409 lei.

 

Pe rulment scrie made in Germany. Iar pe placa si disc scrie f funny: made by SACHS plus cateva cuvinte in germana. Probabil acestea sunt facute in alta parte.

 

Oricum, fata de chienzeriile care exista pe piata (in jur de 200 lei sunt chinezeriile )sau Valeo (care de fapt e made in koreea si nu made in france) cred ca a fost cea mai buna varianta.

Share this post


Link to post

SACHS, atunci cand are piese SACHS in componenta, este super OK. Sa vezi ce mirat am fost ani in sir cand am desfacut "n" cutii de SACHS si am gasit fie discuri Valeo PHC (Coreea), fie AISIN. Ca pont: atunci cand am luat "la bucata" (adica rulment separat, disc separat, placa separat) pe toate le-am gasit stantate SACHS. Sigur, pretul a fost aproape dublu fata de kit insa am avut certitudinea ca nu dau banii pe alte balarii ! O fi si asta o explicatie pentru diferenta mare dintre pretul kit-ului si pretul pe componente

Share this post


Link to post

E posibil. Pe componente ma ducea cu cel putin 50% mai mult. O alta varianta ar fi sa schimb doar rulmentul (ca doar asta e problema) si sa las plac si discul ale masinii, pe masina. Dar comparaqnd cu munca depusa, nu se merita.

 

Deci sa am declar multumit ca cel putin pe rulment scrie totusi made in Germany, ir pe placa si disc made by SACHS.

 

O alta varianta decenta ca si marca pe langa SACHS ar fi fost LUK (un pic mai ieftin). De exemplu am pus LUK pe alta masina si am fost multumit. Am zis totusi sa incerc acum SACHS, dar fiind notorietatea mai buna e piata.

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Mai este un producator foarte serios si, dupa stiinta mea, ieftin - Exedy (Japonia). Verificat pe Logan si se comporta excelent (fata de LUK).

Share this post


Link to post

Intrebare: de ce cutia de viteze la masina din semnatura are un "mieunat" in vit. 2, pregnant mai ales in frana de motor? Asa face de cand am luat-o, avea atunci doar 54k km. Parca aduce cu acel zgomot specific in sarcina de la camioanele romanesti din anii 80. Doi mecanici de la Daewoo Braila mi-au zis ca au mai intalnit si nu e nimic special, dar nu au fost in stare sa explice fenomenul. Uleiul e schimbat tot atunci (54k km), ulei Opel 75w-85. In rest e ok, are acum 155k km.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Din cauza prelucrarilor (faza de finisare si corectare de profil) neconforme si grosiere la pinioanele transmisiei finale. De multe ori, din cauza iesirii din campul de tolerante, angrenarea nu se mai face strict in zona tangentei intre cele doua cercuri de angrenare, acestea avand razele mai mari sau mai mici (sub/ supra angrenare). Mersul spre inainte, situatie normala, in sarcina, a permis rodarea suprafetelor evolventelor numai pe cate o parte a dintilor. Rodajul finiseaza in timp suprafetele in contact, ducand, in timp, la o oarecare imperechere (ceva cam fortata, ce-i drept). La mersul in frana de motor sau inapoi, situatii mult mai rare si fara sarcini mari, contactul suprafetelor se realizeaza pe cealalta parte a dintilor, la care inca nu s-a desavarsit rodajul si nici nu va fi posibil vreodata (decat daca intoarcem pinioanele :) ) ). Cred ca aici este vorba despre atat de hulita "mana romaneasca" (las' ma, ca merge si asa !). Dat fiind faptul ca, in acest caz, fabricatia avand originile in Romania, in baza aceluiasi principiu calauzitor, sa se fi facut rabat inclusiv la campul de toleranta al distantei intre axe (la prelucrarea carcasei cutiei).

Eu, nu am reusit sa identific cu exactitate tipul CV existent pe masina mea (an 2006), din cauza faptului ca rumanul nu a marcat nimic edificator pe acel "cioc" spre capacul din stg. orientat spre jos ("DPI 17" nu-mi releva nimic). "Adevaratele" cutii F16 au 4 randuri de coduri poansonate in acel loc, fapt care face posibila identificarea.

Share this post


Link to post

:osanale: . Daca imi pica la mana o F 16 facuta pe la nemti, de pe un Vectra A sau B buna, se potriveste pe gaurile tehnologice si se merita?

 

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Cutia de viteze de pe Cielo e3 are codul 96183707. Cred ca e F16 ce s-a montat pe Leganza, Tacuma, Nubira 2, Lanos 16v etc.

post-9166-0-84599500-1479030543_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, se potrivesc. F16 e montata pe Cielo/Espero din fabrica, doar ca varianta Daewoo.

Share this post


Link to post

Cutia cu codul de mai sus are raportul la a-5a scurt fata de cele clasice.

Share this post


Link to post

Pai exista 2 tipuri de F16... rapoarte lungi/normale, rapoarte scurte. Cea cu rapoarte scurte s-a montat pe multe dintre ultimile modele fabricate la noi. Asta vorbind de Cielo, la alte modele nu stiu. Si pe Nexia 1.5 tot cr-uri (rapoarte scurte) s-au montat.

Share this post


Link to post

Coreana mea veche (e la socri acum) avea WR, la 3000 ture aveam 120km/h si nu se auzea neam cutia. Dar de ce F 16 de Calibra are pe cutie invers vitezele? R este in jos , nu in sus... E cumva inscris cum apar vitezele pe cutie, nu pe levier?

Off topic: Am facut rost de caseta de directie nou-nouta KDAC, e in comert la lichidare de stoc ( NU Radacini !), pret f. bun, marti o si montez, m-am saturat de bataia de joc romaneasca "Craiova made".

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Codul acela (96183707) nu-mi spune nimic. Unde se poate gasi un tabel cu piesele ce le are in "maruntaie" (macar rapoartele treptelor si transmisiei finale) ? Coduri poansonate (cum au F16) nu exista. Ca atare, de unde stiti atat de precis ce fel de CV este ? Personal, nu imi pot permite decat banuieli (din verificari practice).

Eu am Euro3. Am testat viteza intr-a 5-a la 3000 rpm. Dupa vitezometru, acul ajunge cam pe la 125 Km/h. Dupa GPS, cam la 118 (este o medie deoarece si in acest mod sunt niste variatii). Asta inseamna CR ? Mai curand, comparand cu F16 nemtesti, ar fi WR. Discutand pe rapoarte de transmisie, "ar putea fi": 0.707 tr. a 5-a si 3,55 transmisia finala, adica un raport de transmisie la roata cam de 2,51. Sincer, dat fiind ca trag rulota, mi-ar conveni o cutie cu raportul transmisiei finale de 4,19 dar, din pacate, nu prea am avut parte de asa ceva.

Share this post


Link to post

Rapoartele le gasesti in manualul de utilizare. A mea, in vit. a 5-a la 120 km/h, are 3500 rpm.

Share this post


Link to post

Nu iese dupa ce este acolo. In situatia cea mai "tare" imi ies 94 Km/h la 3000 rpm, ceea ce nu este deloc real. Dar am refacut calculul pentru cutia de la 16 valve (ceea ce nu am mai facut pana acum). Asta este exact cum mi se verifica practic, adica 115 Km/h la 3000 rpm. Cred ca acesta este "misterul". Fabrica, fiind pe "ultima suta de metri", a montat ce a mai avut prin magazie. Se poate observa ca aceste Euro3 sunt facute din piese adaptate de la alte modele (probabil ramasite). Nici macar nu s-a mai facut o sumara adaptare a proiectului (a se vedea sistemul de franare dezechilibrat fata - spate). Probabil ca ultimele ramase au fost cutiile care s-au montat pe DOHC, modele care nu s-au mai produs incepand cu 2004.

Share this post


Link to post

Am o intrebare pe care o adresez colegilor care poseda Cielo Euro3 si au schimbat discul / kitul de ambreiaj (@cris06; @Geo_ZGA; ...): Se poate inlocui acest kit ambreiaj (disc de 200 mm) cu cel destinat pt. Cielo DOHC ( diametru disc 216 mm) ? Se potriveste placa de presiune pe volantul existent sau trebuie schimbat si acesta ? Nu sunt in situatia aceasta dar as dori sa stiu (pentru a avea variante la alegere atunci cand va fi cazul). Deasemenea, poate, informatia este utila si altor colegi.

Share this post


Link to post

Nu sunt sigur 100% dar cred ca merge, eu pe espero la prima schimbare de ambreiaj am dat jos un disc + placa mai mici decat ce cumparasem, stiu ca le comparam si ma minunam, cel cumparat avea partea de alunecare a placii fix pana la margine, cel dat jos avea "cercul" mai mic si cam la 1 cm de raza maxima, in rest erau identice (prinderi, dimensiune..etc)

Share this post


Link to post

Am scris in postul "compatibilitati piese..." ca kitul de ambreiaj de Cielo DOHC se potriveste foarte bine la E3 fara nicio modificare. Eu am folosit Valeo de care sunt multumit (are deja 20 kkm). Am scris acolo ca, pare a asigura un cuplu mai bun. Cred ca, fizic, este asa, datorita diferentei de diametru.

Share this post


Link to post

Eu nu pot sa-mi dau cu parerea, nu am schimbat inca kitul de ambreiaj, e tot cel original :)

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor ! M-am linistit intrucat am mai multe variante de alegere, cand va fi cazul. Sper ca situatia sa fie cat mai indepartata :D (totusi, avand in vedere ca tractez rulota... :scarpin: ).

Share this post


Link to post

Pentru tractari (rulote, remorci ...) dese, se cere o placa de presiune intarita, pentru a asigura discului o priza mai buna .

 

S-a mai discutat pe tema asta din cite retin ...

Share this post


Link to post

Problema nu este ca ambreiajul patineaza in sarcina. Nicidecum ! Daca este valid, bineinteles ca nu patineaza. Solicitarea prin patinare o face chiar soferul cand este nevoit: la deplasarea cu viteze foarte mici in rampe situate in viraje tip "ac de par" (unde esti nevoit sa reduci viteza foarte mult), portiuni de drum foarte degradat si/sau cu obstacole, mersul inapoi. Daca se utilizeaza un automobil cu putere si cuplu modeste, ideal ar fi existenta reductorului (vezi Suzuki Samurai). In situatia in care dispui de o masina cum este Cielo, trebuie sa eviti pe cat posibil mersul "patinat" sau (mai rau !) sa opresti in rampa si sa te urnesti din nou (manevra total nerecomandata cand tractezi rulota, indiferent de tipul masinii). Ca atare, este indicat ca, pe trasee dificile, sa folosesti treptele inferioare (a nu se evita chiar viteza 1-a), sa pastrezi distanta "foarte" suficienta fata de vehiculul dinaintea ta, iar viteza sa fie redusa pentru a putea anticipa si surmonta situatiile delicate ce se ivesc in trafic. Am vazut masini de marca, puternice carora li s-a "prajit" ambreiajul din cauza inabilitatii soferului infatuat. In acest fel te vei incadra inclusiv intr-un consum "rezonabil" (adica cam 13 - 17 L% GPL).

Share this post


Link to post

Mi-s foarte la zi cu tractarile, nu rulote ci remorci, da' cam aceiasi poveste. Is doua remorci, ambele 1.50/2m din care una usoara fulg iar cealalta ... nu ca-i grea, ci extraordinar de grea si goala, trainica nene. Ambele au sistem de frinare incorporat, asta grea pe hidraulic , iar cealalta pentru siguranta doar ( in caz de sare din cirlig sau se rupe, cablul de siguranta ii actioneaza frina de mina si o infrineaza). Pe "trasura" mea nu am cirlig de remorcare, in schimb tractez cu Swift-ul sau Ignis-ul. Spre ex Swift-ul la solo alearga de rupe pamintul, in schimb de-i agat fieratania ... se simte ca-i patineaza ambreajul in sarcina ... Da' si la Ignis se simte uneori . De ar fi sa pun "trasura" mea in ham, cu siguranta as da atentie sporita placii de presiune ...

Am umplut odata fieratania cu pamint (dupa o ploaie buna) abia ca s-o pus in miscare carabusul (swfit-ul) saracul ...

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Daca patineaza ambreiajul in sarcina "ii bai". Inseamna ca va patina in orice situatie de solicitare sporita (fara remorca !), spre exemplu atunci cand accelerezi brusc in treapta a 5-a sau atunci cand este in rampa sau... Un ambreiaj sanatos NU are voie sa patineze daca nu actionezi debraierea. Pot sa afirm ca la masina mea nu am nici un fel de astfel de probleme (viteza de deplasare este in stricta concordanta cu turatia motorului indiferent de solicitare). Este drept, am menajat intotdeauna ambreiajele masinilor, in limitele posibilului. Partea esentiala, care face diferenta intre tractarea unei rulote in comparatie cu o remorca obisnuita, nu este atat masa cat CX-ul (coeficientul de aerodinamicitate) care, de obicei, este mult mai mare la o rulota. Presiunea vantului induce cele mai importante sarcini (sine qua non creste si consumul). Avand in vedere ca relatia este patratica, precum si din alte pricini (intrarea in oscilatie ce poate sa fie mai pronuntata si de repartitia nejudicioasa a maselor, situatie care mareste momentul inertial), se recomanda ca vitezele de deplasare sa se situeze cel putin sub 90 Km/h. Asta nu inseamna ca nu am "trait" experienta intrarii in oscilatie la 110 km/h (eram intr-a 5-a, pe A2, spre mare), declansata de un factor perturbator de initiere (o dubita "nervoasa" ce a depasit la distanta laterala de cativa cm). In general, in conditii normale, rulez cu 80Km/h, de preferat in tr. a 4-a (pentru economie de combustibil).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu fac referire la acel patinaj de ambreaj datorit uzurii sau contaminarii discului cu grasimi. Ci mai bine zis plus frictiune (de zic bine) ce se prea simte la un motor 1.0 cm3 cu plus citeva sute kg in spate. Eu nu le prea am cu "hai cu tata - hai cu tata, mai incet ca rupem poarta" si nici consumul nu ma intereseaza, ma infig sanatos in acceleratie, apoi apare fenomenul, motorul creste in ture simtitor cu demaraje lente intre trepte . Apoi de las remorca ... se duce glont . Din punctul meu de vedere, o placa de presiune mai "dura" ce sa preseze mai bine discul, aduce un plus indeferent de motorizare cind e vorba de tractare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...