Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Joc in diferential? Gen loc intre dinti?

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Prea devreme, cel mai probabil arcurile de care aminteste englezul sunt problema.

Share this post


Link to post

Salutare! Am plecat de la serviciu, am oprit la o vulcanizare sa mai alimentez cu niste aer o roata si cand sa plec....ambreiajul moale ca o carpa si cu o cursa foarte mica, cu motorul pornit nu mai intra in viteza... Am chemat un prieten cu platforma si am dus-o in fata unui service ca maine sa vedem ce are. Asa, anticipat, cam la ce sa ma astept? Placa de presiune, rulment, ambreiaj? Masina, un CIELO EXE 2005, vreo 160.000km fara prea multi bani bagati in ea in afara de ulei, benzina, lichid de spalat geamuri si schimbat distributia .

Edited by laurentiu_73

Share this post


Link to post

Cilindru hidraulic, pirghia de comanda a furcii ...

 

Nici macar o privire n-ai aruncat in compartimentul motor ?

 

:scarpin:

Share this post


Link to post

Cilindru hidraulic, pirghia de comanda a furcii ...

 

Nici macar o privire n-ai aruncat in compartimentul motor ?

 

:scarpin:

 

 

Multumesc pt raspuns! Dar daca m-as si pricepe....

Share this post


Link to post

Cilindru hidraulic, pirghia de comanda a furcii, placa presiune, rulment, disc si schimb ulei motor + manopera - 7milioane

Share this post


Link to post

Eu as fi interesat de cauza, Laurentiu, ce au constata meseriasii. Exlus ca toate au cazut de-odata.

 

 

Share this post


Link to post

Probabil ca n-au constatat nimic, multi mecanici sunt de fapt schimbatori de piese... au schimbat tot ce le-a venit in cap si una dintre ele a fost buba.

Eu zic ca cilindrul a fost problema, din moment ce pedala era moale.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Nu obligatoriu ... Pentru pedala moale pot fi si alte cauze.

 

Din punctul meu de vedere un singur reper a fost schimbat, probabil, degeaba. Daca a cedat levierul, discul a fost afectat pentru ca asta (levierul) cedeaza arareori din prima. Datorita temperaturilor mari generate de frictiune, rulmentul a fost si el expus si ar fi fost justificata schimbarea lui. Mai mult, la 160.000 km kitul de ambreiaj si-a facut slujba cu varf si indesat. Deci kit-ul de ambreiaj era de schimbat fara discutie.

 

Mai departe ... Levierul de comanda merita si el schimbat chiar daca nu prezenta semne vizibile de uzura. O rotire in jurul axului de numai cateva grade nu prea poate fi observata insa are efecte dramatice ... Nu cred ca ar conveni cuiva sa demonteze cutia pentru un fier care costa mai putin de 100 lei

 

Singurul reper care, poate !, a fost schimbat degeaba a fost cilindrul hidraulic. Aici, spre deosebire de celelalte repere, nu m-as fi grabit sa il schimb din prima intrucat nu ar fi fost necesara demontarea cutiei daca s-ar fi dovedit ca are buba .... Insa, zic eu, sa nu discreditam mecanicii fara sa stim care a fost situatia. Poate au ajuns la concluzia ca trebuie schimbat cilindrul doar dupa ce au schimbat toate celelalte repere !?

 

 

Share this post


Link to post

La pompa de ambreiaj nu s-a gandit nimeni? O sa rad de mor daca schimba aia tot si tot nu merge =))

Nu de altceva dar..mie a asta imi miroase.

Share this post


Link to post

Pai ... daca ar fi schimbat-o, ne-ar fi zis omul :) . Daca nu a fost schimbata si acu' ii merge masina, de data asta scapi :mrgreen: .

Share this post


Link to post

Pai m-am gandit ca ala este devizul nu ca deja s-a efectuat reparatia.

Share this post


Link to post

Probabil ca n-au constatat nimic, multi mecanici sunt de fapt schimbatori de piese... au schimbat tot ce le-a venit in cap si una dintre ele a fost buba.

Eu zic ca cilindrul a fost problema, din moment ce pedala era moale.

Nu ca era moale, nu mai avea cursa deloc, aproape lipita de podea. Asa...si in banii aia 7 milioane a inclus si tractarea, transportul pe platforma

 

Pai m-am gandit ca ala este devizul nu ca deja s-a efectuat reparatia.

De unde deviz...Masina m-a lasat in oras, a venit cu platforma, a luat-o si a doua zi cand m-am dus s-o iau mi-a spus pretul. Mi-a zis ca a schimbat placa de presiune, discul, furca, pompa si mi-a schimbat uleiul de la motor (ii cam venise timpul). Plus tractarea la atelier. Eu n-am stat langa el, am fost la serviciu si m-am dus la sfarsitul programului cu banii si sa-mi iau masina. Ma gandesc ca a stiut el ce face, alta data nu prea m-a fentat. Acum, ce sa zic...banii s-au dus!

 

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Mda . Avind in vedere ca cauze sint multiple la capitolul abreaj, frine, directie s.a.m.d ramine a ne da cu presupusul, dar eu unu, pina nu vad cu ochii mei , si la sigur despre ce-i vorba defapt , nu pun pe nimeni la cheltuiala de dragul artei doar, in plus, unii chiar nu isi permit a achita facturi de dragu' Lelii, da' ma rog, e cu adevarat o povara pentru unii a fi corecti .

 

Recent, printre picaturi, mai pe linga job, imi fac timp si duc o masina a unei cunostinte la verificare, test inainte de ITP (ce pentru mine-i free) . Intra pe stand si incep verificarile, telescoape ok, frine punte fata ok, frine punte spate aproape zero, frina mina ... nema . Chestii ce le stiam deja, dar mai erau de verificat bucsaraie, pivoti, capete bara ... In fine. De regula stau linga ei la verificari, ba chiar mai mult , cobor jos in canal si casc ochii sa vad si eu ce si cum. Legat de puntea spate (capitol frine) meseriasul mi-o zis din start ca trebue schimbati cilindrii receptori, o amintit cite ceva de saboti ca probabil sa trebuiasca schimbati , iar cit despre tamburi ... fu in dubii, si toate astea, datorita faptului ca pedala de frina avea cursa un pic cam lunga (intr-adevar) dar de regulator ... o cam omis a aminti a fi o posibila cauza, pina sa-i aduc la cunostinta sub forma de intrebare . In fine, ramine de vazut unde-i buba (in gindul meu) apoi s-o adeverit ca : tamburi in stare foarte buna (abia ca se simtea la mina buza) , saboti aproape noi, cilindrii in stare excelenta, iar cilindrii ... mai mult decit ok. Regulatorii, nu blocati, insa, suficient de jegosi incit sa nu-si mai face treaba ca la carte .

Ei bine, de-ti cade utilaju' la mina unui Mos Craciun din asta ... ori schimba de prost tot pe ce pune mina fara a fi necesar, ori te fenteaza si te taxeaza la nota de plata , cind normal si de drept, i-a dat o curatare, nitica unsoare , un mic reglaj si e ca noua .

 

Mai aminteam eu pe undeva de meseriasi ce erau in stare sa schimbe un motor pe Fiat Duna cu un altul SH pe motiv ca-i mort cu aproape zero compresie si de aia nu porneste la -5°, cind colo, cauza fu bujiile incandescete bulite, toate . De poti sa crezi, nene ... Am tractat-o din service, am luat-o la purificat, verificat si schimbat bujiile si a mers motorasul ala inca vreo 5 ani din cite retin.

 

Si multe alte povesti similare ... file-ar mutrele, unora, de priceputii satului !

Share this post


Link to post

Cunoastem, eu la bmw dupa ce m-am dat de ceasul mortii ca nu prea mai pornea dimineata sub 20 grade afara, si ma gandeam serios sa ma duc in service, am gasit releul pompei de motorina defect, dupa care am aflat ca daca ma duceam in service aveam peste 50% sanse sa imi schimbe pompa de motorina degeaba :)

Share this post


Link to post

Nu ca era moale, nu mai avea cursa deloc, aproape lipita de podea. Asa...si in banii aia 7 milioane a inclus si tractarea, transportul pe platforma

 

Ma gandesc ca a stiut el ce face, alta data nu prea m-a fentat. Acum, ce sa zic...banii s-au dus!

 

 

A stiut el ce face, asta e clar. A schimbat tot ce tine de ambreiaj, si ce era bun si ce era defect. Asa sigur nu avea cum sa rateze piesa defecta. Astia ori nu stiu sa faca o diagnoza ori le place sa ia bani in plus schimband si ce nu e defect.

De fraierit nu cred ca te-a fraierit, a schimbat tot ce ai platit, problema ramane cat din ce a schimbat era de fapt perfect functional? Eu estimez undeva la 80%. Eu mi-am facut ambreiajul cu 40 de lei. De 2 ani merge brici. Imi patina discul asa ca i-am schimbat ferodourile pe el si la loc cu el. La service imi schimbau jumate masina.

Share this post


Link to post

Da, dar nu ai pus manopera, tu te-ai priceput si l-ai desfacut singur.

Si totusi, pe bune? Ai schimbat ferodourile? Un disc nou nu cred ca e mai mult de 60 RON si include si arcurile de suspensie, astea-s mosteniri de la dacie.

Eu nu as fi muncit atat pentu 20 de roni sincer, nici nu as fi scos bormasina din cutie :D

Share this post


Link to post

Pai disc am luat, problema e ca l-am lovit din neatentie si l-am indoit putin si mi-a fost frica sa il montez asa, drept urmare am mutat ferodourile de pe el pe cel vechi. Ideea nu era costul reparatiei, ci faptul ca "mecanicii" nu mai fac (ca nu mai stiu sau ca nu mai vor) diagnoza, preferand sa schimbe tot. Si daca a fost placa de presiune si a schimbat tot ambreiajul nu e a sa grav, dar daca a fost cilindrul recepror sau pompa l-a incarcat cu piese si manopera de vreo 500 de lei aiurea.

 

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Diagnoze se faceau, chiar daca cu cirpa (sau ziar, nu mai retin exact) , dar se faceau. Imi aduc aminte de un nene mecanic ce masura compresia in cilindri a unui Peugeot 605 (buna masina, avea un sprint si niste frine de invidiat!) in felul urmator : date bujiile afara, bagat cirpe in locul bujiilor si dadea la automat . De sarea cirpa afara, cica are compresie, de nu sarea ... n-are. Da' era cumva ca la loz in plic, cind sarea , cind nu sarea, da sarea prea iute zicea ca probabil n-o infipt cirpa suficient, iar de nu sarea ... cred ca am intepenit-o prea tare ... Mda. Eu unu chiar nu pricep logica unora, dar ma rog . Ce treaba ai "tu" cu compresia (ca de metode de verificare nici nu mai vorbim) unui motor in toate mintile ce toarce frumos si un sprint de nota 10, cu problema in sine . Cere era problema de fapt ? Din cind in cind , dupa luni si luni de zile , ii taia alimentarea (cel putin din punctul meu de vedere) fie pe combustibil, fie pe aprindere, si nu pornea, invirtea dar nu pornea nici de-al dracu . Fu situatii cind o apuca damblaua in mers, iar de luai stinga - dreapta de volan isi revenea, repornea si-apoi mergea struna. Dara deh, cum sa-l tragi de mineca si sa-i spui ca bate cimpii , cind de drept el, meseriasu-i meserias , si nu eu (un "pusti" pe-atunci) . Treaba veche (ceva mai greu de uitat) de vreo douj' de ani in urma, da' cit se poate de adevarata . Problema nu a rezolvat-o nicicind, iar utilaju' vindut dupa un timp.

Share this post


Link to post

In seara asta am intampinat si eu o problema la al meu cielo . Cand bagam a 4-a se auza un sunet ciudat si simtea cand intra in cutie ca si cum ar fi avut o piedica ! In rest in celelate trepte intra foarte ok , masina fiind destul de bine incalzita . Ambreiajul nu patineaza

Share this post


Link to post

Va salut.

Se pare ca rulmentul meu de presiune a cam ramas fara vaselina pentru ca se aude. (cam de 13,000 km se tot aude si zgomotul se intensifica pe masura ce se aduna km)

 

Intrebarea e: cat timp o mai poate aduce asa cu acest zgomot? stiu riscurile, dar din experienta va intreb cam cat poate merge asa

 

Masina are 134,000 km: ambreiajul original. Partea proasta e ca imi pare rau ca voi demonta probabil ambreiajul deoarece placa si discul sunt fff bune (si sunt sigur ca ar fi mai mers inca 50,000 km pt ca nu patineaza, pleaca frumos, etc, etc) dar daca tot dau jos, evident ca voi pune kit nou din cauza rulmentului!

 

Tot intrebare: ambreiajul la 16v difera fata de 8v?

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Demontezi si vezi ce e acolo! Daca uzura e minima la ansamblul placa-disc,schimbi doar rulmentul, eventual si furca de comanda. Ultima intrebare: da, ambreiajul de pe 16V e mai mare ca cel pt 8V.

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns!

 

Problema a aparut in felul urmator:

- acum aprox 13,000km a aparut un usor zgomot ascutit de rulment care disparea la apasarea pedalei de ambreiaj;

-in timp, zgomotul s-a accentuat si a inceput sa se auda usor si cu pedala de ambreiaj apasata.

 

Eu banui rulmentul de presiune ca altceva nu ar avea ce sa fie. Desi e ciudat ca a inceput sa se auda prima data pe liber, fara a avea pedala apasata.

 

Alte incoveniente nu exista, ambreiajul merge f ok. Zgomotul insa se accentueaza..

 

Alte idei?

 

Merci!

Share this post


Link to post

Rulmentul e sigur! La mine haraia pe liber, mai ales cand era frig. Intrucat am tractat frecvent si remorca am inlocuit tot ansamblul (fara furca) pt a nu avea surprize! Cei drept, la momentul ala aveam vreo 160 000 km.

Share this post


Link to post

Asa cred si eu, rulmentul.

Da: corect: de cand temperaturile au scazut un pic, dimineata se aude pronuntat, destul de enervant.

 

Cu motorul f bine incalzit, se aude mult mai putin, aproape insesizabil.

 

Stiu, si eu voi schimba tot pt ca tot se demonteaza. Desi pe de o parte ma indoiesc ca am uzura la placa (nici urma de zdruncinat, etc). Si nici la disc cine stie ce uzura nu vad sa aiba: pleaca normal masina de pe loc.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...