Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Originala, din 2006, a fost usor defecta din fabrica. Am schimbat-o acum vreo 3-4 ani (si vreo 30.000 km cred), pe la 80.000 km, cu una sh de Calibra si e inca in stare f buna. Tot atunci am schimbat si maneta schimbatorului, pt ca bucsa (inel de cauciuc) de la nuca de jos prinsese joc.

Share this post


Link to post

Azi am patit ceva ciudat. Cielo nu mai vrea sa intre in treapta a2-a de viteza decat daca trag inelul acela pt mers in spate. Practic maneta nu mai merge suficient in stanga sa intre in treapta a2-a. De fapt merge dar ceva s-a miscat si trebuie sa mearga mai mult spre stanga decat normal. Un sfat are cineva?

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Timoneria e dereglata. Se umbla deasupra CV.

Share this post


Link to post

Sau tampon sustinere ansamblu.

Share this post


Link to post

Rezolvat, multumesc. Cand am dat jos cutia de am schimbat ambreiajul a cazut o bucsa de la timonerie :) Am gasit-o in curte a pus-o la loc si merge perfect :)

Share this post


Link to post

Eu am o cutie automata la cielo..nu mai pleaca deloc. Sunt nou pe aici si nu stiu..va rog sa ma ajutati...cutia a mers apoi a facut accident cu ea a cazut intr-un sant si acum nu mai merge nici r si nici d 1 2 . Daca dau p rotile raman blocate.

 

Pot sa o inlocuiesc cu manuala ? Daca este mult de munca pot sa o pun ce aceleasi suporturi?

 

Edit moderator: ai sanse mai mari sa primesti un rapsuns daca esti inteles de catre colegi. Nu mai folosi limbaj IRC, foloseste majuscule si semne de punctuatie corespunzatoare.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cam neinteligibil ... Controleaza daca nu s-a spart carterul si a pierdut ulei. Cat despre modificare pe CV manuala (MT), este destul de laborios si costisitor (volanta, ambreiaj, servomecanism, cutie F16, timonerie, pedalier, ECM, axe planetare, fuzete, si multe altele...).

Share this post


Link to post

pai baia de ulei de cutie sa spart..am sudato am pus 2 l si de degeaba..cati l intra...fara ulei nu pleaca???...masina e suspendata.rotile in fata merg usor dar in spate zici ca sunt cuplate.dar se invart umpic mai greu.ea a sta un an fara ulei a facut accident si a lasat.o intr.un garaj..nu stiu va rog ajutati,ma...ce ar putea avea sfaturi

Share this post


Link to post

Cutia ta functioneaza pe baza hidraulica, iar tu ai pus doar 2 litri de ulei in loc de 6, cat scrie in manual (vezi documentul atasat mai jos). Cine te-a sfatuit sa pui 2 litri sigur se gandea la cutia de viteze manuala. Apropo, ce tip de ulei ai bagat (si aici nu ma refer numai la marca, ci mai ales ce mai scria pe bidon)?

 

Baga 6 litri si atunci ar trebui sa mearga daca nu sunt si alte probleme. Si ai grija sa fie ulei pentru cutie de viteze automata (adica Dexron 2 sau 3), nu pentru cutie manuala sau alte bazaconii.

post-4414-0-62533800-1413957891_thumb.png

Apropo, conform manualului odata cu uleiul ar trebui inlocuit si filtrul de la cutia de viteze (cod 08652910). Am o banuiala ca n-a fost schimbat de mult timp/vreodata.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Revin in topuri cu cielo meu. M-am trezit deodata ca nu mai ambreiaza deloc, sau asa am crezut. Am desfacut gura de vizitare sigur ca ambreiajul meu no name a cedat dupa 1 saptamana. Verific si totul pare in regula. De data asta hotarat sa nu mai dau cutia jos desfac capacul din spate sa trag priza in spate cum am vazut pe forum si surpriza mare, priza mea iesise singura, de fapt asta era probleama de nu mai ambreia. Acum nu mai reusesc sa o bag la loc. Ceva idei?

Mentionez ca am incercat sa o scot si cand am schimbat ambreiajul dar nu am reusit asa ca i-am montat surubul si siguranta la loc si am dat cutia jos.
In manual este scris ca trebuie marcata pozitia arborelui, ar avand in vedere ca am adus masina tractata s-au cam miscat toate si nu mai reusesc sa bag priza aia la loc. Dimineata o sa revin cu poze poate imi dati ceva idei.

Problema e ca nu gasesc siguranta de blocare a prizei nici in capacul cutiei nici in alta parte desi sunt sigur 100% ca am montat-o la loc.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Nu mai reusesti sa o bagi la loc fiindca discul s-a descentrat urmare a debraierilor si ambraierilor cu el liber. Cred ca va trebui sa repeti procedura de montare disc ambreiaj. Nu am asemenea cutie dar asa intuiesc.

Share this post


Link to post

Apelez la voi cu urmatoarea problema in speranta ca ma puteti ajuta: detin un cielo 1,5 8 valve din 1997 si in primavara am schimbat kitul de ambreiaj ( luk) dupa care au aparut problemele, care ar fi...imi intra mult mai greu in viteza parca agata ceva, am reglat pedala de ambreiaj acelasi simptom apare, anul trecut am schimbat si cilindru de ambreiaj...curios e faptul ca in vas nu scade lichidul., dar dupa ce fac aerisire o perioada imi merge bine dupa care iar merge rau.In concluzie kit ambreiaj schimbat, cilindru( anul trecut) ...si intra mai rau in viteza ca atunci cand nu era schimbat kitul.Poate ma puteti ajuta cu ceva sfaturi...oare e posibil sa-mi fi montat rau kitul de ambreiaj cei de la service?

Share this post


Link to post

Dupa descriere nu debraiaza complet. Ori nu e montat bine ambreiajul desi nu prea au cum sa-l monteze altfel ori s-a deformat levierul de comanda, roblema care se mai intalneste uneori la Cielo.

Share this post


Link to post

Dupa descriere nu debraiaza complet. Ori nu e montat bine ambreiajul desi nu prea au cum sa-l monteze altfel ori s-a deformat levierul de comanda, roblema care se mai intalneste uneori la Cielo.

Nu te contrazic dar de ce atunci cand fac aerisire o perioada imi merge bine? care si unde e mai exact levierul de comanda? mersi

Share this post


Link to post

Acela pe care apasa cilindrul receptor de ambreiaj (ca sa debraiezi). Este pe carcasa ambreiajului si se intampla (destul de frecvent, din pacate) sa cedeze sudura "in cap" care il solidarizeaza cu axul furcii care, la randul ei, apasa rulmentul de presiune in diafragma placii ambreiajului. Inceputul fenomenului (fisurarea sudurii) este o modificare unghiulara (in sensul aplicarii fortei), la inceput abia sesizabila, fata de furca care nu-si mai realizeaza cursa completa necesara debraierii. In faza finala se desprinde complet din sudura lasand sa se vada defectul in toata "splendoarea" lui.

Edited by smv

Share this post


Link to post

Acela pe care apasa cilindrul receptor de ambreiaj (ca sa debraiezi). Este pe carcasa ambreiajului si se intampla (destul de frecvent, din pacate) sa cedeze sudura "in cap" care il solidarizeaza cu axul furcii care, la randul ei, apasa rulmentul de presiune in diafragma placii ambreiajului. Inceputul fenomenului (fisurarea sudurii) este o modificare unghiulara (in sensul aplicarii fortei), la inceput abia sesizabila, fata de furca care nu-si mai realizeaza cursa completa necesara debraierii. In faza finala se desprinde complet din sudura lasand sa se vada defectul in toata "splendoarea" lui.

Si care e procedeul de schimbare a levierului? multumesc.

Share this post


Link to post

Nu tocmai simplu. Trebuie data jos cutia de viteze, demontat tot ce tine de ambreiaj, scos rulmentul. Doar in acel moment poti scoate/introduce levierul.

Share this post


Link to post

Mai este o solutie. Daca se dovedeste prin masuratori si evaluari ale pozitiei ca problema are SIGUR aceasta cauza (cedarea sudurii ca urmare a efortului de torsiune), se poate actiona prin indepartarea completa a levierului, pregatirea corespunzatoare si resudarea sa (temeinica !) la pozitia corespunzatoare. Avantajul este ca nu mai necesita toata tevatura mentionata de colegul @Salex (cunoscuta de tine, dat fiind ca ai schimbat de curand setul de ambreiaj), dar, operatiunea trebuie facuta de un sudor cu "mana buna" care are in dotare un aparat de sudat in cc intrucat numai electrodul bazic poate asigura rezistenta dorita. Din pacate se gasesc din ce in ce mai greu meseriasi capabili de executarea unei astfel de lucrari.

Share this post


Link to post

Si ce face cu bucsa levierului, mi-e teama ca va fi afectata de temperatura ridicata. Sudorul ar trebui sa aiba o mana foarte sigura, sa lucreze f. repede si precis si sa mai aiba si rabdare ...

Share this post


Link to post

Asa este, numai o mana sigura si care stie pregateasca o astfel de lucrare (inclusiv racirea cu apa a carcasei) poate realiza asa ceva.

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca ia aer in instalatie pe undeva , cilindru sau pompa . Levierul i se rupea de mult, avind in vedere ca problema-i veche .

De-altfel, levier nou de se cere , cu bucse, gresat frumos si la revedere . La al vechi, trebue sa ai un noroc orb sa-l poti aduce la forma initiala, in unghi corect .

Share this post


Link to post

Pai cilindrul receptor l-a scimbat paraca, deci ramane doar pompa in discutie. Zicea ca merge bine dupa aerisire deci e o varianta de verificat, mai ales daca la aerisire iese aer de fiecare data.

Share this post


Link to post

Pai cilindrul receptor l-a scimbat paraca, deci ramane doar pompa in discutie. Zicea ca merge bine dupa aerisire deci e o varianta de verificat, mai ales daca la aerisire iese aer de fiecare data.

Aer sincer nu am vazut daca iese dar merge mai bine dupa aerisire. Multi mi-au zis de pompa...acum intrebarea mea e : pompa sa o schimb cu totul sau sa schimb doar garniturile?

Share this post


Link to post

Preferabil cu totul, nu poate fi foarte scumpa. Poti risca sa schimbi doar garniturile insa, daca cilindrul a fost afectat de piston, le schimbi degeaba. Intrucat spuneai ca NU scade nivelul lichidului in borcan, daca este pompa vinovata este aproape sigur ca sufera de problema mentionata. In mod normal, ar fi trebuit sa ai ceva urme de lichid si in zona pedalierului ...

Share this post


Link to post

Am nevoie de ajutor, va rog! Am un espero de 1,8l si cutie automata.

 

De ceva vreme clipeste ledul <power>; masina ba e lenesa, ba merge ca o tinerica (e din 1995); am fost in service King (mi se par buni si seriosi) si dupa ce au pus testerul a rezultat ca la motor si ECM nu sunt probleme, dar din pacate pentru cutia de viteze automata nu mai au soft ca sa vada defectul.

 

Stie cineva un service care sa-mi poata puna diagnostic?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...