Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Banuiala mea este ca saiba a fost introdusa intre capatul tijei cilindrului si levier. Din pacate, daca levierul este indoit, asta e un semn de oboseala severa sau defect de material. In oricare din cele doua situatii, cel mai probabil levierul se va indoi iarasi.

Share this post


Link to post

@ Salex

Asa e. Levierul s-a indoit din nou dupa 150 km. Banuiesc ca trebuie desfacuta toata cutia pentru schimbarea levierului respectiv.

 

@ovtudor

Intr-un fel, ai dreptate. In cazul meu, improvizatia a rezolvat pentru putin timp problema. Eh... vroiam si eu sa mai adaug ceva bani la bugetul de sarbatori :) . Dar, avand in vedere situatia, probabil voi schimba si kit-ul de ambreiaj, desi e in stare buna si nu are decat 90 000 km, cat are motorul si cutia. Oricum manopera e ~300 Ron.

Share this post


Link to post
@ Salex

Asa e. Levierul s-a indoit din nou dupa 150 km. Banuiesc ca trebuie desfacuta toata cutia pentru schimbarea levierului respectiv.

Stai linistit, nu trebuie desfacuta toata cutia ! Cind se da jos pentru schimbarea kitului de ambreiaj, se schimba si levierul fara nici o complicatie. Oricum trebuie scoasa furca pentru inlocuirea rulmentului, deci schimbarea levierului nu presupune nici un efort suplimentar.

 

Daca tot ai ajuns in situatia asta, nu uita sfatul pe care ti le-am dat legat de schimbarea simeringului prizei CV. La fel, nu uita de sfatul lui Ovi_jer legat de simeringul de palier mare. Eu astea le consider vitale pentru ca nu se pot schimba decit cu cutia data jos. Celelalte simeringuri si garnituri pe care ti le-a recomandat Ovi_jer mie nu mi se par atit de critice intrucit se pot schimba si cu cutia pusa pe masina. Daca efortul financiar nu o sa fie prea mare, atunci schimba-le ! Altfel, te poti risca sa le mai folosesti pe cele vechi

Edited by Salex

Share this post


Link to post
@ Salex

Asa e. Levierul s-a indoit din nou dupa 150 km. Banuiesc ca trebuie desfacuta toata cutia pentru schimbarea levierului respectiv.

 

@ovtudor

Intr-un fel, ai dreptate. In cazul meu, improvizatia a rezolvat pentru putin timp problema. Eh... vroiam si eu sa mai adaug ceva bani la bugetul de sarbatori :) . Dar, avand in vedere situatia, probabil voi schimba si kit-ul de ambreiaj, desi e in stare buna si nu are decat 90 000 km, cat are motorul si cutia. Oricum manopera e ~300 Ron.

 

Daca vrei si parerea mea: kit de ambreiaj cu totul fara nici o discutie! Mai ales ca daca ti s-a indoit levierul de comanda s-ar putea sa ai probleme si cu furca si-atunci n-ai facut nimic daca o schimbi numai pe asta. Vezi recomandarile lui Ovi_jer si Salex in legatura cu cele doua semering-uri. Intr-adevar sunt foarte importante.

Eu am schimbat kit-ul de ambreiaj inainte sa citesc toate recomandarile de pe forum si am aflat prea tarziu ca trebuiau inlocuite cu aceasta ocazie.

Pana acum am avut noroc da' asta nu inseamna ca e bine cum am procedat.

Share this post


Link to post

Expun si eu aici o mica problema legata de cutie(sau ambreaj).

Mai exact este vorba de o pierdere de ulei(mica e adevarat) in zona capacului de tabla(in forma de semicerc) care acopera cutia (sau mai bine zis carcasa ambreajului) , dedesubt sub nivelul baii de ulei.

Acolo (pentru ca e cel mai jos nivel al cutiei) se aduna mereu picaturi de ulei care la examinarea olfactiva pare a fi de cutie.

Aveti idee pe unde ar putea scapa acel ulei( o fi vreun semerig ceva?).

Sper ca am fost destul de clar cu locatia. Acea tabla e prinsa de carcacsa cutiei cu cateva suruburi de 8 (cheie de 14) cred, si tot ea (tabla) face accesul mai dificil la cele doua suruburi ale baii de ulei dinspre cutie, si e vizibila in toata splendoarea ei doar de sub masina.

Edited by aly

Share this post


Link to post

De obicei garnitura "capacului de tabla in forma de semicerc" isi face treaba foarte bine. Daca ai avut ghinionul sa dai cu cutia in vreun bolovan sau altceva de genul asta, e posibil totusi sa iti piarda pe acolo. Eu unul m-as risca insa sa presupun ca scurgerea la tine provine de la simeringurile planetarelor; au fost schimbate vreodata ?

 

Ulei se mai poate pierde pe la simeringul cautatorului (timonerie) dar s-ar observa prelingerea pe cutie, daca te uiti sub capota.

 

Daca observi ulei pe carcasa cutiei, in zona in care se prinde de motor, posibil sa fie simeringul prizei CV, asta daca esti sigur ca e ulei de cutie. Tot acolo ai observa ulei si daca ti-ar pierde pe la simeringul de palier mare (pe la vibrochen).

Share this post


Link to post

pentru ovi-jer o rugaminte cum se regleaza ambreiajul pentru ca tine foarte jos multumesc

Share this post


Link to post

Eu stiu ca se regleaza prin modificarea lungimii tijei ce face legatura intre pedala si pompa de ambreiaj. Se scurteza prin infiletare ca sa prinda mai jos si se lungeste prin desfiletare ca sa prinda mai sus.Dar daca o reglezi sa prinda foarte jos risti sa nu mai debraieze complet si sa intre greu in viteze.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

stiu foarte adevarat der nu stiu unde e acea tija filetata ca eu nu vad decat pistonasul si levierul pe care il sctioneaza

Share this post


Link to post
stiu foarte adevarat der nu stiu unde e acea tija filetata ca eu nu vad decat pistonasul si levierul pe care il sctioneaza

Hellloo !!!! :) ) Nu sub capota trebuie sa te uiti ci la pedalier, sub bord !

Share this post


Link to post

Mai exact la pedala de frana.

Share this post


Link to post
Mai exact la pedala de frana.

Buna ... buna asta =)) DE GAZETA !!!!!

Share this post


Link to post

Ma gandeam la pedala de ambreiaj. Oricum merit pus la gazeta :)

Share this post


Link to post
Ma gandeam la pedala de ambreiaj. Oricum merit pus la gazeta :)

Nici vorba, eroarea e evidenta. In acelasi timp, a fost super haioasa :) )

Share this post


Link to post

salutare mesteri mari ... am si eu niste probleme legate de cutia de viteze...

 

1 imi agata la treapta 1 si 2 dar nu mereu pedala prinde undeva jos de tot ( o solutie am citit aici reglarea tijei care pleaca din pedala reglaj care se face de sub bord)

 

2 am o mare balta de ulei sus pe cutie unde e pisonasu ala mic ( de deasupra motorului cum te uiti vad o tija nichelata care e legat de maneta schimbatorului si in juru lui e balta de ulei si nu imi dau seama de unde)

 

3 cum pot sa dau uleiul afara din cutia de viteze ( adica unde este surubul ala de golire exact, am descarcat cartea masinii am gasit unde e ala de umplere si ala de verificare nivel da nu stiu unde e ala de golire) daca se poate pune o poza cat mai explicita era de preferat o poza a cutiei cu surubu minune ...

 

o sa spuneti ca uleiu din cutie nu se goleste se completeaza ... stiu asta ... dar masina mea are 185.000 de km a fost a unei tipe si nu cred ca s-a stresat foarte tare cu uleiu din cutie ... vreau sa dau afara toata mizeria de acolo asta in cazul in care mai gasesc ulei in cutie si sa bag ulei curat

 

va multumesc anticipat pentru timpul acordat

Share this post


Link to post

Cutia de viteze la cielo nu are surub de golire pentru ca uleiul nu se schimba decat cand se demonteaza cutia.

Share this post


Link to post

Eu am dat afara uleiul vechi cand l-am schimbat acum 2 ani prin demontarea capacului inferior,pentru ca altfel n-ai cum (de preferat a se schimba garnitura).Uleiul nou se pune pe sus,are buson,se pun 1,8 l.Am pus Mobil 75w-90,GL-4,merge super,nicio pierdere pe la simeringuri si merge mult mai usor iarna.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Busonul de langa planetara este pentru verificarea nivelului. Tot ce este peste nivel trebuie sa curga prin acel buson.

Tot uleiul din cutie nu se poate goli decat desfacand capacul de la diferential.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Postul 2048

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...791&st=2040

 

Surubul incercuit este pentru nivel. Daca peste nivel ai bagat 1,8 litri ... vai mama !

 

LE: Scuze DJ_Dark, ai postat in timp ce eu cautam linkul catre poze

Edited by Salex

Share this post


Link to post

balta de ulei de sus e de la borcanul de servodirectie :)

Share this post


Link to post

fratilor cu miile de scuze de rigoare ... da stiu sunt un batut in cap va rog arata`tzimi si mie unde e surubu de nivel la cutie ca ma impusc cu manualul in mana ... ce am zis eu ca am gasit erau niste dopuri de plastic da se pare ca nu sunt alea m`am dus la masina cu cartea in mana si ma uit ca broasca`n contuar ... ce am gasit de mi se pare a surub de golire dupa poza din carte e un surub undeva jos cam la 4-5 centimetrii de teava aia in care se infige joja si s-ar desface cu o cheie de 17, da mi-e sa nu fac alta tampenie ca deja era sa fac una... da salex stiu iti multumesc pentru referirea la link cu poze da ma uit si in poza aia ca mutu ...

Share this post


Link to post

Te bagi sub masina si te uiti langa planetara lunga,pe cutia de viteze.Acolo e surubul.In manual apare langa cea scurta,dar e invers,am patit eu faza asta.

Share this post


Link to post

@birobit. Nu cumva tu ai automata? Ce joja de nivel? Manuala nu are asa ceva.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema .

Lichidul de frana din vasul ambreiajului scade usor :( Era la maxim a scazut pana in dreptul colierului de prindere si am impresia ca nu se opreste aici... Masina are 7 ani, 50k km si lichidul ambreiajului a fost schimbat odata pe la 4 ani.

 

 

Care ar putea fi cauza ?

 

Apropo, pot completa cu orice lichid Dot 3 chiar daca atunci am schimbat cu Dot 4 (sigur e ca nu stiu sigur) ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...