Jump to content
Sign in to follow this  
AND

Ce Merita Cel Mai Mult? (din Urmatoarele)

Recommended Posts

( consum urban Solenza in jur de 8.5/100km)

A vazut cineva o Solentza sa ruleze 100 km ?

Share this post


Link to post

Consumul o fi mai mic cu ceva la daciile cu motor Reno dar restul belelelor pe care trebuie sa le remediezi nu te lasa sa uiti ca esti tot posesor de dacie... Ai auzit de solnitze la care bat planetare dupa 8k km, sau la care pica ambreiajul dupa 15 k km? Prefer sa-mi consume cu un litru mai mult in oras (ca in afara nu-s diferente, Cielo meu ia 6% daca nu ma dau la el) da' sa uit mecanica pe care m-au silit s-o invat cei de la dacia...

Nu inteleg cum pot unii sa ridice in slavi solnitza cand tot ei se plang de o gramada de chestii (bucse la bara stabilizatoare schimbate din 5 in 5k km, etc); cielo al meu are 167k km dar nu-l schimb pe o solnitza de 20k km... Seful meu are unul din '97 si in 90k km nu i-a schimbat decat cauciucurile de doua ori, bateria si toba finala, toate astea asta iarna. Nici un pivot, amortizor sau bucsa, toate sunt originale si tine cont ca tipul face revizii regulat la reprezentanta Daewoo si-i pune pe aia sa traga de roti si sa verifice amortizoarele, mirat de faptul ca nu schimba decat uleiul si filtru... Arata-mi o solnitza sau golan in aceeasi stare dupa 7 ani si 90k km si iti fac cadou un plin de benzina!

Share this post


Link to post

mey baiete... uite-te la mine in profil si vezi ce masina am eu...

 

in primul rand, pe acest forum gasesti amatori de masini second daewoo. cei care sunt amatori de masini noi, au anumite fixatii.

 

la second NU poti sa iei ce vrei tu. o sa iti iei o mare tzeapa. ai sanse 80%. vei baga in primii 3 ani cel putin 3-4 mii in ea.

 

tot masina noua trebuie sa-ti iei si, daca bordul de solenza ti se pare modern, un logan inseamna ca te coafeaza cel mai bine. mai pui 700 si gata.

 

dar las-o mai usor cu lauda de dacia aici ca ti-o iei in freza.

Share this post


Link to post
Solenza este pe jumatate Renault , stiu ca nu e la fel de bine inchegata ca Espero , insa consuma mult mai putin , bordul este MUUULT mai modern decat Espero/Cielo. Nu am nimic impotriva modelelor daewoo , doar faptul ca, consuma mult. Iar Matiz-ul .. e clasa mini! Nu va suparati pe mine , chiar as lua un Espero daca aveam bani sa bag atata benzina cat cere. Cielo pe de alta parte (parere personala) nu-mi place!

 

Tot o aud pe asta cu Espero pe GPL .. mi se pare foarte complicata chestia! Se deranjeaza cineva sa-mi explice cum functioneaza? Daca se duce omul in nu stiu ce sat izolat cu o singura benzinarie prin zona ..si aia vai de capul ei , nu cred ca gasesti gaz!

1.Cielo mai urata decat Solnitza ??? Mestere te aberezi puternic !Uita-te cam in cate tari exista Cielo ( sub diverse denumiri Nexia...) si in cate Solnita .Daca era asa de buna de ce pana si Dacia arenuntat sa o mai fabrice????

2.Motoarele pe GPL merg si pe benzina mai tataaaaaa

3O fi Matizul clasa mini dar stai mai confortabil decat in Solniza

Share this post


Link to post

Fii atent , incearca sa te concentrezi ca vad ca nu citesti topicurile cu atentie :

 

1. Cat consuma un espero GPL urban in raport cu Solenza?

- 12% al meu . Adica 12*16000 = 190.000 lei la 100 de km. Si asta iarna .

Solnza 10% iarna adica aceeasi 100 de km. ii faci cu 300.000 rol. De 100.000 iti scoti iubita la un suc

Sa nu-mi spui ca Solenza nu consuma 10 in conditii de iarna ca ma intristezi .

 

2. Urca un Espero la deal ? Ce face un Espero cand ii da rusine Solenza ?

 

- Unii dintre noi , adica JE , a facuit Trtansfagarasanul cu Espero de 1.5 GPL cu AC pornit . Si sa stii ca am reusit sa-l termin , ba am depasit si masini ... Senzational nu?

- de la semafor cu espero 1.5GPL de 90CP ii dau fum oricarei Solenza vrea muschiul tau . Dupa cum am mai scris i-am dar siu unui Golf4 Tdi de 90 CP .

Week-endul asta fiind in Buc.chiar te invit sa vezi cum demareaza - asta ca sa nu zici ca ai mers cu vreo jarca de Espero care nu facea Dacia Berlina de la semafor .Te invit sa mergi cu unul competent ca deja ma stresezi .

Adica tu n-ai mers in viata ta cu un Espero , nici macr nu te-ai suit in unul pt.ca iti shimbai urgent parerea si ne explici noua cu nu urca la deal .

Pai mosule tin sa-ti spun ca dupa ce am vazut filmul " Transporter" BMW-ul seria 7 mi se p[are cam puturos.Cred ca si Solenza ii da fum . da' nu m-am suit in vreunul dar in schimb is liber sa vorbesc , ce pyuii mei .

 

Si daca vrei , pt.ca m-ai ofticat , te dau o tura cu espero meu ca sa nu zici ca ai mers cu cine stie ce jarca de espero GPL in Buc.si ai ramas dezamagit . Nu mosule , te dau o tura cu un espero bat . In wek-end oricum sunt in Buc.

 

3.Un plin de Espero ( gpl) . Pai fa si tu un calcul cu 48L ( 768.000 rol) . Mergi cu un consum de 7.5% ca sa fii smecher si sa te asiguri ca nu te face de rusine o Solenza ( adica o medie de 140 km/h) si o sa observi ca ai o perioada de autonomie de 640 km.

Adica cu 768.000 lei mergi 640 km. Solenza cu cati bani merge si la ce auton0omie?

 

4. Ce siguranta are GPL? Deasemenea la acest subiect esti pe din afara si te exprimi in necunostinta de cauza.

Conform testelor o butelie full de GPL aruncata de la et.8 se deformeaza fara a avea nimic in rest. Are niste electrovalve de siguranta . iti vine sa crezi ca GPL e mai sigur ca instalatia de benzina a masinii ?

Deasemenea avand in vedere ca unii dintre noi care au GPl pe masina sunt oligofreni , cum se face ca asta-i o boala care se ia . Cel putin asa se explica faptul ca inca din 1970 toate autobuzele care efectueaza transportul urban in VIENNA aveau GPL . Adica aia erau idioti?

deasemenea in Italia e o adevarata cultura pt.GPL , avand in vedere ca acolo e patria lui.

Nu in ultimul rand intra pe siteul oficial a lui Opel sau a lui Audi si o sa constati cu surprindere , cred eu , ca din fabrica se monteaza GPL pe masinile lor .

 

5.Soplenza e atat de moderna ?

Daca te-ai fi suit intr-o Solenza si apoi intr-un Espero nu mai puneai intrebarea asta . Asa ca du-te si vezi pe pielea ta si apoi p[une intrebari de baraj.Nu spun decat cateva chestiuni:

-stii senzatia aia sa deschizi geamurile fara sa te apoleci pe la maneta de viteza ? In Solenza o regasesti in espero nu. Iti dai seama ce nebunie de masina e asta la care deschizi geamul din spate de la conducator?? Jale frate, nu alta

-cunosti senzatia sa dai cu fundul de pamant , tolanit cu manuta pe cotiera . La Solenza stai ca in tractor , cu capul sus , la Espero o regasesti.

-cunosti senzatia sa tii mana pe schimbator si sa butonezi CD-ul? La solenza nici vorba..

 

6.Piese scumpe la Daewoo .

Pai hai sa-ti spun si tine cont ca vorbim de pioese noi de origine coreeana :

-pompa de apa 700.000 lei .

-placute frana care tin 50.000 km 520.000 lei ( vezi topicul de la CNE)

- curea distributie Cielo 350.000 lei

-cap de bara - 350.000 lei

-rulment roata espero spate - 300.000 lei La Dacie cat e?

Mai vorbim de fiabilitatea componentelor . Ferodourile spate duc 200.000km . Ce piese la Solenza duce 200.000? Ca nici masina in sine nu duce atata?

 

Daca o sa-ti iei Opel o sa devii un fidel al parcurilor de dezmembrari . Pai vreau sa-ti spun ca acolo am vazut pivoti cu 200.000 lkei.Iti dai seama? Le mai bati putin , le mai aranjezi si o sa te tina toata viata frate!

Deasemenea cat is piesele de origine Renault de pe Solenza . Ca tre' sa schimbi un amortizor macar la drumurile nmoastre .Distributia tre' s-o schimbi,etc.

 

Stii ce faci tu acu'? Tu vrei sa vinzi castraveti gradinarului . Intra pe augsburg si vezi cat e kitul de distributie de la Clio. Tu de ce crezi ca le vand astia moka? Pt.ca o s-o belesti apoi cu piesele de schimb . De fapt din asta traiesc francezii .

Insa tui oricum esti hotarat si pot sa-ti spun eu `povesti nemuritoare aici , insa cand mai multi insi iti spun ca esti beat du-te si te culca!

 

dar las-o mai usor cu lauda de dacia aici ca ti-o iei in freza.

 

Mai ALX acu' tu de ce ne acuzi ca suntem partinitori ? Dar vorba lui Wolfman de cand mi-am luat espero am uitat senzatia pe care o aveam la Dacie de a umbla in portbagaj cu inca juma de motor . Si chei tubulare si franceze si puii mei ce chei mai sunt.

Eu trebuia sa stiiu cum se schimba bujiiile , cum se schimba platina , etc. N-am de ce sa stiu si nici nu vreau sa stiu . Pt.asta exista mecanici si tre' sa traiasca toata lumea !

Share this post


Link to post

VW

 

fiabilitae, sportivitate, valoare ridicata la revanzare!

Share this post


Link to post

Pai cu 5000 de europeni poti spera cel mult la un Golf 3 de 11 ani cu peste 300k km... Si eu am avut dilema asta cand am cumparat Cielo in mai 2003, toti ma sfatuiau la un golf; pana la urma am luat cu 3000 de euro un GLE full si nu regret nici o clipa...

Share this post


Link to post

Sportivitatea naibii la un golf 3 pe motorina . Ma sperie numai gandul de a ma intaslni pe sosea cu unul din asta :D

App. in 1999 cand nu stiam pe ce sa-mi schimb masina un amic de al meu de la camin isi luase un Golf3 de 1.8 benzina . Si eu as fi vrut vreunul de 1.4 . Si el imi zice : " De ce domle' sa-ti iei 1.4 ca sa te faci cu Nova si cu Astra la semafor ? Asa eu uite mi-am luat de 1.8 si ma dau cu Espero cu Nubira.."

Iyti dai seama ce bine cotat era espero in ochii lu ala :D

Drtept care mi-am luat ca sa-l fac cand vreau eu cu Golfuletul lui cu tot :) )

Share this post


Link to post

Scuzati-mi ignoranta fata de modelul Espero , intradevar nu am mers niciodata cu unul , si nici nu am zis ca am mers. Insa cu Cielo/Matiz/Tico am mers , si pur si simplu mi se pare ca Solenza merge mai lin pe sosea. N-am venit aici ca sa ridic in slavi dacia sau sa-mi bat joc de daewoo ..respect ambele marci. Este pur si simplu o parere personala!

 

Cat despre Espero pe GPL tot nu m-am lamurit la unele capitole. De exemplu daca esti pe autostrada si ai nevoie sa faci o depasire rapida mergand pe gpl , poti schimba pe benzina iar efectul sa se simta imediat? Sau nu functioneaza asa...si trebuie sa astepti cateva momente pana cand motorul isi reia functia pe benzina?

 

Inca o intrebare legata la manevrabilitatea si parcarea masinii. Stiu ca suna ciudat intrebarea , insa .. este o masina MARE? Prea mare pt cineva care a condus pana acum (ca masini personale) Dacia Berlina, Oltcit si Tico? Este cu mult mai lunga decat berlina?

 

Si in final , servodirectia este asistata electronic? Adica se intareste la viteze mari (asa ca la masinile din tarile cu apa calda) sau ramane la fel de moale la 180 la ora ca si la 20 la ora? (precum solenza - mare problema)

Share this post


Link to post

În ordine:

 

1. Da, dacă dai de GPL se simte imediat. Posesorii de GPL pe maşină trebuie să

dea mai multe detalii, dar eu aşa am înţeles.

 

2. Da, este măricică. În schimb, vizibilitatea din interior e excelentă: suprafaţa vitrată e mare, stâlpii sunt subţirei pentru standardele actuale, ai în spate geam suplimentar, luneta e bună şi fundul drept. Aş minţi dacă aş spune că e uşor de condus, dar în maxim 1 lună te obişnuieşti (eu am condus Cielo înainte, cu ăla am avut mai multe peripeţii la parcare :P ).

 

3. Servodirecţia nu e asistată, dar e făcută mai cu cap. Cel puţin, mie nu mi s-a părut a fi o problemă la 140+ km/h.

Share this post


Link to post

Daca dai de pe GPL pe benzina se cunoaste instant, e ca si cum ai avea buton de turbo. Eu am inceput sa am in rezervor doar benzina gen V-power pentru ca o folosesc rar in situatii mai nasoale.

Directia nu este asistata electronic, doar masinile f recente au asa ceva, dar e mai tare decat la alte masini si nu e o problema.

Espero are 4.6 metri si e notabil mai mare decat berlina dar nu se compara.

Am mers si cu solenza pentru ca am vrut sa cumpar una(acum 2 luni), si cu un Cielo pe ruta Iasi-Bacau, si Solenza nu se compara cu Cielo din 96 cu care am venit cu 140-160km/h. Adica cielo era net superior, cu Solenza la 150 daca pisti frana incepi sa spui rugaciuni.

Share this post


Link to post

Faza cu servodirectia parca e din tampeniile pe care le gandeam eu inainte sa imi iau prima masina cu servo, si anume Espero. Si eu ma gandeam, mama, merg cu 130 la ora dau de volan si ajung in sant, ca de e servo, merge usor. Da se vede ca nu prea am trecut pe la ora de fizica. Ca la viteza aia mai sunt si nishte forte majore care te impiedica sa faci zbangheli d-astea.

Oricum, k o concluzie, nu ajungi in santz decat daca tii mortzish tu personal. Servo nu iti face surprize d-astea. Eu personal am mers si la 180 la ora. Singura mea problema era ca treceam prea aproape pe langa masini care mergeau cu 100-120, nu servo directia.

:D

 

Pe autostrada cu 160 la ora fumezi o tigara si citesti si o carte, e super relaxant.

Share this post


Link to post

Ok , acum ca m-am lamurit cu Espero sa trec la Cielo. Vreti sa spuneti ca m-am inselat cand mi-am format parerea ca Solenza este mai manevrabila si mai sprintena decat Cielo?

Share this post


Link to post

Nu, ai dreptate. Este mai manevrabila. Si este si mai rapida, mai sprintena.

Share this post


Link to post

Fratilor, voi nu vedeti ca omul e carcotas? N-are o chiftea si s-ar da cu mertzu.Si mai face si ca vulpea cu strugurii.Intelegeti ca asta-i atac la inteligenta.Cine esti omule JIji sau CARE ESTE?

Share this post


Link to post
Iar maşină care să circule în .ro timp de 2-3 ani fără să-i schimbi nimic nu există.

 

tzi'o dau pe renata mea la 4900. de 2 ani shi ceva nu am mai bagat decat filtre, ulei shi antigel.. + benzina, ofcorz.. :D

Share this post


Link to post

Isi vinde careva espero (pe gpl) prin luna mai? :P

Share this post


Link to post

Man , daca te decizi sa iei in calcul un Daewoo iti dau si eu cateva sfaturi si apoi o sa incerc sa nu mai intervin pe threadul asta.

Cred ca optiunile tale sunt Cielo koreean din 95-98, Cielo DOHC de prin 2000(nu stiu exact), Espero 1.5 DOHC si Espero 1.8 .

Cielourile coreene se vorbeste ca ar fi mai fiabile decat cele asamblate la noi, dar sunt mai lenese decat DOHC-ul.

Esperourile stiu ca au venit toate asamblate din koreea. Ala 1.5 e un pic mai economic iar ala 1.8 e un pic mai nervos. Un daewoo e un picutz mai gurmand decat masinile din aceeasi clasa la aceeasi bani dar acesti bani tii scoti dublu-triplu datorita fiabilitatii/pret mic la piese.

Deoarece in urma cu 2 luni am luat Esperoul pot spune ca am un pic de experienta si cred ca am vazut 20 de Espero inainte sa-l iau pe asta. Pot zice ca am facut o alegere buna dar se putea si mai bine. Din 20 , 2 erau prezentabile.

Eu zic sa mergi cu cineva care are Cielo/Espero si care tine la masina ca sa vezi cum merge una buna. Daca-ti convine, nu te grabi, cauta un mosh, unic proprietar, si fi f atent sa aiba carte de service si sa fie intretinuta foarte bine. Sigur o sa te coste cateva sute bune in plus fata de ce mai gasesti, far merita. GPL e mai bine sa-ti pui tu cu 350 de euro, ai garantie 18 luni si stii ca e ceva de calitate.

 

bafta

Share this post


Link to post

Care sunt sansele sa gasesc un Espero in stare foarte buna pe GPL? Si cam la ce pret? 4000? 4500e? Iar daca nu e pe gpl si ii pun eu , atunci cat merita sa dau pe el? Ma intereseaza sa fie full options cu tot cu jenti aluminiu. Azi chiar m-am uitat pe strada in timp ce ma plimbam dupa espero-uri si nu stiu ce s-a intamplat dar rar am mai vazut vreunul in ultima vreme. Si azi doar unul am vazut si arata vai de capul lui. Lasat la pamant parca era citroen bx in pozitia de parcare , si parca carase varza cu el proprietarul , murdar etc..

Share this post


Link to post

Stii care-i sansa: sa nu gasesti. asta-i cel mai nasol. Eu la asta ma gandesc.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Care sunt sansele sa gasesc un Espero in stare foarte buna pe GPL? Si cam la ce pret? 4000? 4500e? Iar daca nu e pe gpl si ii pun eu , atunci cat merita sa dau pe el? Ma intereseaza sa fie full options cu tot cu jenti aluminiu. Azi chiar m-am uitat pe strada in timp ce ma plimbam dupa espero-uri si nu stiu ce s-a intamplat dar rar am mai vazut vreunul in ultima vreme. Si azi doar unul am vazut si arata vai de capul lui. Lasat la pamant parca era citroen bx in pozitia de parcare , si parca carase varza cu el proprietarul , murdar etc..

 

Papusha eu ti-am explicat in pag.1 sau 2 ca o sa-l am eu de vanzare la inceputul verii cand sper sa vina Octaviuta de 150 caluti . Acu' euy caut sa-mi iau un Matiz pt.unul din membrii familiei si n-am tipm si nici bani sa vand espero si sa trec la sport extrem . dar atunci o s-o vand eu . Repet : Espero 1.5 DOHC Gpl , 2 proprietari ( eu si unchiul meu ca altfel n-o luam) . Dotari :

- geamuri electrice , oglinzi electrice si incalziyte ,servo , scaun reglabil , bla bla bla ...e full fara ABS .

- mp3 player in garantie ( 150 euroi) + boxe Pioneer ( de-alea mari de 160 euro).

- cauciucuri de vara + cauciucuri de iarna toate in garantie inca un an si ceva !

- GPL-ul abia a iesit din garantie de 3 saptamani . Instalatie BiGas

- ca sa vezi ce am schimbat la ea intra la Probl.Tehnice CNE la topicul Revizii Espero . Toate piesele de acolo au facturi demonstrative si se poate confirma de orice mecanic vrea muschiul tau schimbarea lor .

- deasemenea peste o luna voi schimba bolturile la usi toate , pompa de apa si placutele de frana . Cu toate ca o voi vinde nu-mi place sa dau teapa , ca mi-am mai luat si eu si stiu cum e.

- Ce va necesita masina ca investitie va fi niste jante de aliaj usor pt.cauciucurile de vara ( ca am preferat sa bag bani in ea tehnic si nu mi-au mai ramas pt.treburi de-astea) . deasemenea peste 30.000 km .mi-a zis mecanicul ca se vor necesita ferodouri spate .

 

Cam asta e masina . Optic mai are cate o zgarietura , un capac la roata atins insa nu-s genul care s-o duc la Ploiesti la polish profesional ( 150 de euro si-ti reconditioneaza lacul dar apoi....) si sa mint lumea ca masina a mers numai prin aer si n-are nici o zgarietura . Daca vrei din astea te adresezi samsarilor :D

Eu daca o pun la vanzare voi cere 4700 de euro , insa care-mi da 4500 sa o ia ca nu stau sa ma negociez la ultimul leu .

 

P.S. Apropos culoarea e ca a Opelului Bertone din avatar :D

Share this post


Link to post

tolin_afc adica nici macar n-am sanse sa gasesc unul fara GPL in stare buna? Ciudat fiindca am vazut o gramada , repet o gramada de anunturi pe autovit. Uite-te si tu.

Share this post


Link to post

In targul vitan 80% sunt samsari. Eu cand am fost in targ, era destul de multe la vanzare, doar 1(unu) era de luat in seama si am incercat sa ma uit la toate atent, am intrat in targ la ora 8 si am iesit la 11:30.

Share this post


Link to post

Poate am noroc , nu stii niciodata ce gasesti intr-o anumita zi in targ. Sper sa am parte de oameni seriosi.

 

Deci e mai rentabil sa il iau fara GPL (motor in stare mai buna?) si sa-i pun eu pe urma?

Share this post


Link to post

Daca ai un pret bun si cunosti omul sau esti sigur ca instalatia e de calitate si nu face figuri merita sa o iei cu GPL.

Daca nu, instalatia e 350-400 de euro si are garantie 18 luni, iar daca o monstezi tu vei beneficia de aceste 18 luni, daca o iei cu GPL-ul pus, instalatia poate sa nu mai fie in garantie.

Ai grija mare la astea din targ , vezi ca instalatia GPL sa fie omologata, ca am vazut in targ care dadeau cu GPL neomologat pe motiv ca n-au avut timp, dar se face usor omologarea... e fals.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...