Jump to content
Sign in to follow this  
asoka

Etajare Cutie De Viteze Lacetti 1.6 Hb

Recommended Posts

Salut,

 

pentru ca de la o vreme incoace mi se pare ca masina s-a puturosit foarte mult iar in treptele 1, 2, 3 face mai mult zgomot decat prinde viteza ceea ce din amintire parca nu se intampla la inceput (masina are 1 an si 9 luni si vre-o 8000 km majoritatea oras)...as vrea sa stiu daca cineva cunoaste care ar fi raporturile intre turatie si viteza pentru fiecare treapta...la o turatie pe treapta de 3000...

de ex:

 

tr 1 - turatie 3000 - viteza 20km/h

tr 2 - turatie 3000 - viteza 40km/h etc...

 

As vrea sa va mai intreb care este parerea despre folosirea de solutii de curatare injectoare de se pun in benzina...am primit de la taica-meu o sticla de master - carburetor&fuel injector cleaner si nu stiu daca sa o folosesc sau nu...neavand nici prea multi km facuti...am citit pe undeva ca daca e sa folosesti ar fi bine sa folosesti de la inceput la cateva mii de km pentru a evita depunerile ce o data cu folosirea unei astfel de substante s-ar desprinde si ar infunda filtre si injectoare...tin sa specific ca stilul meu de mers este in regim de turatie de peste 3000 si chiar mai sus.

Share this post


Link to post

Asoka, vezi ca sunt in manualul utilizatorului rapoartele cutiei de viteze.

Share this post


Link to post

Da, ma gandeam eu ca se gasesc prin manual...dar spre rusinea mea nu stiu cum se calculeaza in functie de datele date la manual adica 1-a 3.818 etc...cum ajung la rezultatele concrete de genul

 

1-a 20km/h la 3000 ture...?

 

Am incercat sa mai googa-lesc dar in afara ca am pierdut f mult timp si nu am gasit decat in ultima instanta niste ecuatii complexe care sincer ma depasesc si ar mai trebui sa pierd o saptamana de studiu sa le dau de cap...nu am gasit nimic utilizabil pentru a calcula in functie de raportul de transmisie dat la carte corespondenta in viteza reala la turatie si treapta reala.

 

De aceea as vrea sa stiu de la voi care mai conduceti lacetti de 1.6 cam la ce viteze se limiteaza in fiecare treapta pe la 3000 de ture, eu am impresia ca la mine masina s-a lenevit f mult...sper sa fie doar o impresie venita din faptul ca m-am obisnuit sa conduc prea in forta.

 

O alta chestie pe care am observat-o saptamana asta cu ocazia unei iesiri la munte si mers mult pe serpentine este ca de cele mai multe ori eram nevoit sa merg cu a 2-a la turatie de 4000 si peste pentru a urca panta...ar fi mers si 3-a dar la o viteza prea mare pentru a aborda curbele, scazand viteza si cazand in turatie in a 3-a aproape murea motorul...erai obligat sa dai a 2-a si sa sari in ture, sau sa accelerezi in a 2-a si spre varf sa dai a 3-a. Ma asteptam la ceva mai multa putere de la motor in sensul sa urce in a 3-a si pe la 2000 de ture...

Share this post


Link to post

Masina ta sufera de simptome clasice a unei masini rulate majoritar in oras. Problemele se rezolva cu un reset de ECM si un drum lung - peste 300km- (mers peste 3500-4000rpm), accelerari mai energice.

Share this post


Link to post

Da merci...i-am mai dat reseturi de ecm...da parca si de la alea s-a lenevit...o sa astept un drum mai lung sa-i mai dau unul si sa o tin turata cum trebuie...acum numa ce m-am intors de la un drum lung ce a inclus si autostrada pitesti-bucuresti unde am dus-o pana pe la 165 km/h...

 

O observatie pe langa restul...din experiente cu mai multe tipuri de benzina am descoperit ca cel mai bine merge cu luk de 95 cel putin la mine...e o diferenta majora nu mai merge in hopuri in a 1-a la viteze f mici, merge super lin chiar pana la oprire...daca bag omv sau rompetrol dezastru...nu poti atinge asa finete la pedala ca sa merga lin...numa hop, hop...plus ca acceleratia e mult mai liniara plecand de jos si fara galgaieli si infundari...a mai observat cineva?....am recomandat luk si la alti prieteni dar la ei a avut efect invers...tremuraturi si scaderea puterii...

 

Astept un raspuns cu vitezele la turatie si trepte...

Share this post


Link to post

S-a curatat vreodata corpul clapetei si tot ce tine de el ?

Share this post


Link to post
S-a curatat vreodata corpul clapetei si tot ce tine de el ?

 

 

daca as spune ca ma pricep as minti...abia invat si eu din mers cate unele...masina are doar 1 an si 9 luni si 8000 km a trecut printr-o singura revizie de 1 an ca n-avea decat vre-o 4000 km ..revizie la care s-au schimbat ulei, filtre aer ulei si polen si o piulita n-am inteles de unde si cu ce ocazie :) deci curatare clapeta (presupun ca, clapeta de acceleratie) nu a vazut...sper sa vi vazut restul filtrelor schimbate pe bune nu numai in factura...oricum in decembrie trebuie sa merg la revizia de 2 ani...ca naiba ca exact de sarbatori am si revizie si casco si rca si rata...poate reusesc sa scap cu revizia mai ieftin tinand cont de nr de km...as putea eu umbla pe acolo sa curat daca da mi-ar prinde bine niste instructiuni :)

 

astept raspuns cu turatiile si viteza plus daca sa bag sau nu curatatorul ala in benzina in conditiile in care o sa merg iar numa prin oras si destul de rar si drumuri scurte...?

Edited by asoka

Share this post


Link to post
... astept raspuns cu turatiile si viteza ...

La o regula de 3 simpla ? Daca in treapta a II-a, la 3000 rpm ai 40 km/h, atunci la 6000 rpm o sa ai 80 km/h, deoarece factorul de demultiplicare este constant pe toata treapta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pai asta nu-i problema...ce intrebam eu este:

 

tr 1-a la 3000 ture ce viteza rezulta? (la toate se aplica aceleasi conditii lacetti hb motor de 1.6...o persoana fara incarcatura drum drept)

 

tr 2-a 3000 ture ce viteza rezulta?

 

...etc...

 

 

La treaba cu hopurile in a 1-a la viteza f mica daca ar fi din cauza de clapeta murdara ceea ce la atatia km nu cred ca s-ar justifica ...de ce ar merge ok numai cu benzina de la luk?

 

 

merci

Share this post


Link to post

Viteza se schimba conform raportului dintre demultiplicari (tot regula de 3 simpla), demultiplicare mai mare -> viteza mai mica.

Share this post


Link to post

:) pai simplu cand stii...cand nu iti pare rau de timpul pierdut pe la orele de fizica

 

tot nu am inteles...deci...

 

ce viteza ar trebui sa aiva masina asta in treapta 1 la 3000 de ture?

 

eu am 2 parametrii turatia motorului si raportul de transmisie in treapta respectiva...pot afla viteza pe care autovehiculul ar trebui sa o atinga?....din cate am citit e destul de complicat...dar as vrea niste rezultate din experienta directa trecand peste calculele complicate...

 

 

am citit pe aici si m-a ametit rau :)

 

http://www.shadows-design.net/siteauto/Din...ulelor/Cap5.pdf

Edited by asoka

Share this post


Link to post
ce viteza ar trebui sa aiva masina asta in treapta 1 la 3000 de ture?

Posteaza rapoartele cutiei, daca vrei un raspuns.

Share this post


Link to post

tr 1-a 3.818

 

tr 2-a 2.158

 

tr 3-a 1.481

 

tr 4-a 1.121

 

tr 5-a 0.886

 

 

raport final 3.772

 

 

m-ar interesa viteza la 3000 ture pe primele 3 trepte

 

multumesc

Edited by asoka

Share this post


Link to post

Daca in treapta a I-a ai 20 km/h, atunci 20 km/h * 3,818 / 2,158 = 35,4 km/h in trepta a II-a si 20 km/h * 3,818 / 1,481 = 51,6 km/h in treapta a III-a.

Dar cel mai simplu este sa te uiti pe vitezometru si pe turometru. Ele ar trebui sa respecte relatiile de mai sus.

 

Oricum, n-am inteles de ce te-ai oprit la 3000 rpm ? Cifra asta nu-mi spune ceva. Mai repede as calcula pe 2000 rpm, la ce viteza trebuie sa schimb dintr-o treapta inferioara intr-una superioara pentru ca turatia viitoare sa nu scada sub 2.000 rpm ?

Share this post


Link to post

am inteles partea cu rapoartele...merci..dar ce intrebam eu era legat de faptul ca masina imi lasa impresia ca a pierdut din putere...si vreau sa verific daca ramane ca de obicei la capitolul impresii sau trece la capitolul probleme de rezolvat...am ales 3000 pentru ca pe acolo ma uitam eu la viteza inainte sa schimb si pt ca motorul devine zgomotos si iti atrage atentia sa te uiti...

 

eu vroiam sa stiu pentru a face calculul de fapt la ce viteza ar trebui sa ajunga in mod standard masina la o turatie de 3000 in tr 1...de aici pot calcula dupa metoda ta si vitezele in celelalte trepte...sper ca am reusit sa explic mai clar...

Share this post


Link to post

Curata-i clapeta si interiorul colectorului admisiei de aer cu spray CarbCleaner, schimba-i filtrul de aer (asta n-are treaba cu reviziile) si motorul va reveni la forma de la inceput.

Share this post


Link to post

Indiferent daca masina a pierdut sau nu din putere, raportul de transmisie nu se poate modifica. Adica raportul turatie viteza functie de treapta de viteza nu se modifica, nu are cum...

 

Viteza o poti calcula, cunoscand circumferinta rotii, turatia motorului, si raportul FINAL de transformare al cutiei de viteze!!! Subliniez asta ' pt ca multa lume uita de raportul de demultiplicare al diferentialului, care in mod normal are si el un raport fix, undeva pe la 3:1 ( trebuie verificata valoarea in manual)

 

Dar repet, poti face calcule, daca ai chef, dar treaba asta nu te ajuta la nimic, in vederea elucidarii problemelor de "pierdere de putere".

Share this post


Link to post

cam asa ma gandeam si eu cu calculul...e destul de complicat...

 

dar as fi vrut sa stiu din experienta directa cam la ce viteza se ajunge in trepte la aceasi turatie de 3000...sa fac o comparatie cu ce scot eu de la ea...

 

 

a mai experimentat cineva imbunatatirea mersului cu benzina de la luk?....pentru mine e vrajita.... :)

Edited by asoka

Share this post


Link to post
dar as fi vrut sa stiu din experienta directa cam la ce viteza se ajunge in trepte la aceasi turatie de 3000...sa fac o comparatie cu ce scot eu de la ea...

Tu nu ai turometru/vitezometru la maşină sau nu-ţi funcţionează?

Dacă le ai şi-ţi funcţionează, vezi ce-ţi indică, nu înainte de a (re)citi ce ţi-a scris colegul @wwillym

Indiferent daca masina a pierdut sau nu din putere, raportul de transmisie nu se poate modifica. Adica raportul turatie viteza functie de treapta de viteza nu se modifica, nu are cum...

Share this post


Link to post

da...merci de atentionare...dar daca patineaza ambreiajul...?

Share this post


Link to post
O alta chestie pe care am observat-o saptamana asta cu ocazia unei iesiri la munte si mers mult pe serpentine este ca de cele mai multe ori eram nevoit sa merg cu a 2-a la turatie de 4000 si peste pentru a urca panta...ar fi mers si 3-a dar la o viteza prea mare pentru a aborda curbele, scazand viteza si cazand in turatie in a 3-a aproape murea motorul...erai obligat sa dai a 2-a si sa sari in ture, sau sa accelerezi in a 2-a si spre varf sa dai a 3-a. Ma asteptam la ceva mai multa putere de la motor in sensul sa urce in a 3-a si pe la 2000 de ture...

Sub 2.800 rpm sa nu te astepti cand motorul este in sarcina, ca n-are cuplu. Vrei cuplu la 1.800-2.000 rpm, ia Diesel sau un VVT, nu un simplu benzinar euro4. Nu-i motorul de vina si nici nu-i patineaza ambreiajul, "asa face toate".

Share this post


Link to post

Da-o incolo ... tu parca faci filosofia botului de sare :) . Daca patineaza ambreiajul ar trebui sa il simti. Daca nu ai piciorul destul de sensibil, poti face urmatorul test: motor pornit, frina de mina trasa la maxim, bagat in viteza a 4a sau chiar 5a si incerci sa pleci usor. Daca iti moare motorul repede, ambreiajul e OK. Daca nu moare prea repede sau chiar deloc, atunci ai buba la ambreiaj. A nu se folosi testul de mai sus pe post de distractie !!!

Share this post


Link to post

:) ) nici chiar asa dar pe aprope...

 

pai eu initial intrebasem ceva simplu...din practica...de la conducatorii de 1.6 ce viteza au la 3000 de ture in diverse trepte in special 1,2 si 3...si ma linisteam repede...vad ca n-a scris nimeni

 

merci de metoda de testare dar cred ca daca nu moare motorul in conditiile alea inseamna ca saracu ambreiaj e patinoar...o sa incerc totusi sa vad cum se comporta ca n-am avut ocazia pana acum sa plec cu a 5-a :) cred ca daca turezi inainte pe la vre-o 6000 pleci si cu scartz sau sare motorul prin capota

Share this post


Link to post

Nu are nimic masina.Si mie imi parea ca patineaza ambreiajul dar e doar obisnuinta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...