Jump to content
Sign in to follow this  
andreib

Concediu In Italia

Recommended Posts

DUpa un concediu de 6000km cred cred ca e cazul de un jurnal de calatorie.

 

Drumul

Plecare Romania Am plecat pe la ora 1 noatea din Iasi si am facut cca 24 ore pana la Bologna. Drumul prin tara este f aiurea, Cheile Bicazului si drumul pana la Gheorghieni este bombardat, restul f aglomerat, ingust si greu scoti o medie peste un chinuitor 50-60km/h. Ne-am mai oprit si noi, ne-am intins, am mancat etc... La iesirea din tara am facut plinul cu benzina si GPL. DUpa ce am facut si plinul cu combustibil (60 benzina si 37 gaz) deja masina era ca un elefant (mai eram si 4 persoane si bagaje din abundenta).

UngariaIn primul rand la vama am luat Vigneta pt o zi. Prima portiune de drum pana aproape de Budapesta este un drum national f bun dar pe care am mers ultra regulamentar de frica politiei maghiare. Drumul este EXTREM de plictisitor fiind dreeeeeeeeeeeeeeeeeept si luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuung. Dupa Budapesta e autostrada f buna dar din pacate noi am prins un vant oblic din fata in rafale groaznic de ne plimba pe toata autostrada la 140km/h. Nu am alimentat deoarece nu am avut forinti dar am observat ca sunt multe statii care au si GPL.

Austria Din nou vigneta, de data asta pt 7 sau 10 zile (nu mai stiu exact). Parcursul este tot numai autostrada prin Austria dar nu e lafel de buna ca in Ungaria sau Italia (putin ondulata si pare a fi din beton mai mult decat asfalt). Trecut pe langa Vienna si rafinariile OMV (overpass-uri ca macaroanele pe langa autostrada). Inspre Graz am cascat ochii mari pentru Rafstation Loipensdorf si al sau AGIP cu GPL (singurul in drumul spre Italia). Benzina e in jur de 1.15 EURAutostrada este in mare parte prin munti, tuneluri extrem de lungi (unele peste 2-3 km), toate luminate bineinteles. De remarcat erau si numarul impresionant de mare de limitari de viteza 80/100km/h, unele f din scurt inaintea camerelor (nu sunt ferm convins ca am franat suficient de tare la toate si nu am luat vreun radar cu toate ca austriecii mergeau mai repede si mai relaxati...). Popasurile sunt nemtesti, f curate si pitoresti, este unul in munti cu o arhitectura f faina si peisaje splendide. Trecerea inspre Italia taiata prin munti este de asemeni spectaculoasa.

Italia Aici numai vigneta, te opresti la statiile de taxare, iti iei biletul si platesti cand iesi de pe autostrada. Prima statie GPL e undeva la vreo 30-60km de granita si e doar pe sensul de intrare in Italia. Autostrazile sunt f bune mai putin sloturile de extensie ale podurilor care te zdruncina bine. Deja traficul se misca mai haotic, mai latin, limitele de viteza nu prea se mai respecta (mult mult mai putine radare fixe decat in Austria). Fiind 2 soferi pana aici eram deja f obositi si a trecut al treilea la volan ultimii cca 100km. IGO in Italia cu harta mea din 2008 s-a dovedit a fi varza, lipsesc multe intersectii, multe drumuri etc. In Italia e nezina 1.31, motorina in jur de 1.15 si GPL-ul undeva la 0.55EUR/l. Autostrada e undeva intre 7 si 10 EUR/100km in functie de tipul autostrazii (nu m-am prins eu exact cum te taxeaza astia dar nu conteaza)

 

Drumul la intoarcere a fost mai usor, oprindu-ne o zi si o noapte in Viennna unde am innoptat la Etap ( 56EUR/noapte camera double, relativ aproape de centru cu metroul si f aproape de austostrada). Conditiile au fost decente, neavand mari pretentii...

 

In Italia am stat aproape 2 saptamani... Am stat e aiurea spus ca mai mult am umblat.

Episodul 1 Pisa

Dupa un drum de 250 km de la Bologna unde stateam ne-am invartit ceva dupa parcare si dupa hai la vizitat. Am luat de 10EUR intrarea la toate obiectivele din centrul istoric mai putin turn care costa 15 EUR numai ala. Plin de fotografi ce impingeau turnul si toate natiile de pe lume. Mie mi-a placut mult atat catedrala cat si turnul si baptistelul. E aglomerat dar nu sufocant.

post-484-1250531960_thumb.jpg

post-484-1250532036_thumb.jpg

post-484-1250532198_thumb.jpg

post-484-1250532238_thumb.jpg

 

Episodul 2 Venetia

La Venetia am plecat cu expectante f ridicate. Ajuns acolo nu poate decat sa te surprinda dezorganizarea tipic latina in gestionarea traficului si a turistilor. Am platit 24 eur pe parcare din start... Prima impreise e ca e ceva deosebit dar dupa jumatate de ora simti ca iti ies ochii de atata aglomeratie, caldura si strazi inguste/reconstructii. Piazza San Marco si Basilica San Marco sunt f frumoase si o scapare din aglomeratia sufocanta a stradutelor inguste (Chiar daca si aici e puhoi de turisti). In Basilica nu era chip sa intri, cred ca trebuia sa stau min 3 ore la coada din pacate asa ca am admirat ce am putut de afara si am urcat in turnul clopotnita (8 EUR). Per ansamblu Venetia e frumoasa dar sa-ti gasesti o perioada in care nu e atat de sufocant de aglomerata. Cel mai neplacut lucru este ,,comercializarea'' excesiva si uneori gretoasa care culmina cu bannerele imense din jurul portii suspinelor. Cred ca fotografiile vorbesc de la sine.

post-484-1250532688_thumb.jpg

post-484-1250532749_thumb.jpg

post-484-1250532798_thumb.jpg

post-484-1250532868_thumb.jpg

post-484-1250532904_thumb.jpg

 

Voi reveni zilele astea cu Florenta care mie mi-a placut f mult, mult mai mult decat Venetia, excursia la parcul de distractii Gardaland, local in Bologna si in Vienna.

 

LE: Era sa uit ce e mai important pentru un forum auto: vizita la Modena si Maranello la Galeria Ferrari si Museo Stanguelini. Will come back with details ad pics.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

No ofence, mi-ai amintit de Italia.Drumul pana la vama cu ungurii 12 ore si de la vama pana in Bologna... 12 ore...avem drumuri prea varza. :-&

Share this post


Link to post

Sa-ti fie de bine...

 

O observatie, din Szeged pana la Arad sunt aprox 20 de km di de acolo intri pe autostrada. Alternativ, daca ai fi mers pe Debrecen, ai in jur de 45 de km intre Bors si Debrecen si apoi intri pe autostrada. Nu inteleg pe ce drum ai mers de ai ajuns aproape de Budapesta pe drum national...

Share this post


Link to post

@Alx: E un drum dat de GPS si te scuteste de a mai intra prin Budapesta, iesi direct in cerntura de sud.

 

Episodul 3 Florenta

Am plecat in Firenze cu trenul din Bologna dar am avut proasta inspiratie sa nu citesc pana la capat unde ma lasa trenul si m-am trezit in Firenze Rifredi, o gara mai de cartier asa ca am bagat la pas 40 min pana in centru... De acolo am luat un red/yellow bus care m-a plimbat pe cele doua trasee turistice (inner si auter city). Din start trebuie sa spun ca Firenze este breathtaking... Catedrala Santa Maria Magiore si domul iti iau respiratia. Daca vrei sa ai timp sa o iei sistematic cu vizitatul recomand minim 2-3 zile, eu intr-o zi nu am facut decat sa ma foiesc de ici colo. Totusi, am apucat sa intru in Dom, Santa Matia Novela, Santa Maria Magiore si sa vad macar din exterior mai toate cladirile celebre din oras. E aglomerat dar in nici intr-un caz cum e Venetia, nu te simti claustrofobic. Singurul minus real este dezorganizarea latineasca ce se resimte si aici, indicatoarele fiind rare si prost plasate, hartile cam aiurea si te dezorientezi destul de usor pe stradutele inguste. Oricum, las fotografiile sa vorbeasca, este un oras ce trebuie neaparat vazut si sigur voi mai reveni aici.

post-484-1250701167_thumb.jpg

post-484-1250701219_thumb.jpg

post-484-1250701267_thumb.jpg

post-484-1250701353_thumb.jpg

post-484-1250701304_thumb.jpg

post-484-1250701407_thumb.jpg

 

Episodul 4 Maranelo, Galeria Ferrari

Intr-o zi stand si cugetand ce ar mai trebui vazut pe langa Bologna am citit despre Galeria Ferrari si alte muzee auto din Modena asa ca o zi am plecat la Modena. Trebuie spus ca nu sunt un fan exceptional Ferrari dar am considerat ca merita vazut, nu-i o mare pierdere 13 EUR intrarea si inca cativa autostrada si gazul...

Toate acestea s-au schimbat cand am intrat in Galerie... Acolo este raiul unui motorhead.

La parter sunt masini de formula 1 din 2006, 2007, anii 90, anii 80, anii50 si 60, motoare de F1 expuse. Intr-o parte este amenajat dupa modelul boxelor din F1, gasesti aici expuse o parte din cupele ferrari si o vitrina ce contine machete cu toate masinile de F1. Este impresionant sa vezi motoarele de F1 partial desfacute, sa vezi cum au evoluat de la o generatie la alta, sa vezi motoarele anilor '80 supra-alimentate ce avea 1500cmc, o turbina imensa si peste 800cp. Sunt bijuterii ingineresti, realizate la cele mai inalte standarde de calitate si cu materiale exotice...

Apoi la etaj, dupa ce ai ametit invartindu-te dupa masinile si motoarele de F1, gasesti o colectie exceptionala de Ferrariuri de colectie si serii limitate. Mai pe scurt, cand intri ti se taie picioarele si nu stii de unde sa incepi cu holbatu' si salivatu'. Mai sunt si o alfa si o lancia imediat ce urci scarile si apoi vreo 20-30 de ferrariuri splendide. Masinile anilor 50-60 cel putin sunt incredibil de frumoase, iti dai seama ca daca ai munci o viata intreaga si la 75 de ani ti-ai permite sa-ti cumperi asa ceva ai fi implinit :P .

Acum vine gramada de fotografii, enjoy!

post-484-1250702267_thumb.jpg

post-484-1250702318_thumb.jpg

post-484-1250702366_thumb.jpg

post-484-1250702416_thumb.jpg

post-484-1250702644_thumb.jpg

post-484-1250702673_thumb.jpg

post-484-1250702697_thumb.jpg

post-484-1250702736_thumb.jpg

post-484-1250702788_thumb.jpg

post-484-1250702819_thumb.jpg

post-484-1250702854_thumb.jpg

post-484-1250702882_thumb.jpg

post-484-1250702913_thumb.jpg

post-484-1250702974_thumb.jpg

post-484-1250703053_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Wow!

N-ai una cu ferarriul din 2008 din cockpit?

Share this post


Link to post
O observatie, din Szeged pana la Arad sunt aprox 20 de km di de acolo intri pe autostrada. Alternativ, daca ai fi mers pe Debrecen, ai in jur de 45 de km intre Bors si Debrecen si apoi intri pe autostrada. Nu inteleg pe ce drum ai mers de ai ajuns aproape de Budapesta pe drum national...

 

Probabil vama Bors si apoi nu a facut dreapta spre Debrecen ci a continuat inainte. Budapesta este un oras foarte frumos, mai ales noaptea, eu nu l-as fi ocolit.

Share this post


Link to post

Ala din 2008 era mai retras, nu puteai sa te apropii prea tare de el... Doar o poza asupra ce cred ca e cea din 2007 de sus.

 

Daca imi spunti un site unde sa le pot uploda usor le pun pe toate pentru ca sunt f faine :) .

 

@Esperatul: Da, ai dreptate, am luat-o inainte. Nu am mers prin Budepesta pentru ca m-au cam speriat prietenii cu care am fost ca e f aglomerat, GPS-ul e cam varza si o sa ma ratacesc cu indicatoarele in maghiara. Next time fac popas in Budapesta 1 zi si in Vienna 2 zile.

post-484-1250704043_thumb.jpg

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Foarte faine, fa un cont pe flickr, e gratis :)

Share this post


Link to post

Am micsorat si uplodat toate pozele de la Galeria Ferrari.

 

Maine voi reveni cu poze de la Museo Stanguelini.

Museo Stanguelini este dedicat unui fabricant de automibile sport bazate pe fiaturi si care este localizat in spatele unei reprezentante fiat din Modena. Detine o colectie de Stanguelini, o Alfa 8c, prima masina inmatriculata in Modena, cateva Porsche 356, un e-type si alte cateva automobile de colectie.

Share this post


Link to post

Foarte fain concediul, la fel si pozele.

 

Singurul regret dupa 2 vizite in Italia a fost ca nu am ajuns la Pisa (desi mi-a fost in drum). Dupa ce ti-am vazut imaginile de la Maranelo, imi dau seama ca ar mai fi cite ceva de vazut :D .

 

Ferrari Testarosa :X . Nici eu nu sint fan Ferrari insa m-as urca in asa ceva ... de proba.

Share this post


Link to post

Pe langa sau in Modena sunt mai multe muzee si colectii din domeniul auto/moto. Ar mai fi trebuit vizitat Muzeul Automobilulului din Modena si Muzeul Ducatti din Bologna si cred ca mai sunt cateva publice. De asemeni exista multe si mari colectii private cum este cea a familiei Panini (producatori de Parmezan) care are cea mai mare colectie de Maseratti din lume... De asemeni f aproape de Bologna e si circuitul statului San Marino, Imola.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Am uitat ceva legat de Budapesta si Viena :)

 

Budapesta chiar este super aglomerata si incilcita. Plina de sensuri unice si "Interzis viraj stinga". Din motivul asta, la un moment dat devenisem experti in manevra "Dreapta - Stinga Imprejur - Stinga ". E drept ca sint multe lucruri care realmente merita vazute in Budapesta motiv pentru care, in locul tau, as rezerva 2 zile.

 

Austria e tara mea de suflet, la fel cum Viena e orasul meu de suflet. E un fel de "acasa". Pentru un tur cit de cit complet al Vienei iti recomand macar 2 zile. Asta daca nu vrei sa vezi si chestii mai exotice (gen pesteri subterane) care ti-ar mai lua inca o zi/tur.

Share this post


Link to post
... Nu am mers prin Budepesta pentru ca m-au cam speriat prietenii cu care am fost ca e f aglomerat, GPS-ul e cam varza si o sa ma ratacesc cu indicatoarele in maghiara ...

Ai fost cu cine nu trebuie. Am traversat Budapesta in 31 min, Vinerea, pe la ora 14:30. N-ai nevoie de harta, gps sau altceva, indicatoarele sunt universale, iar Dunarea curge de la N la S si tu trebuie sa mergi pe directia E-V. Vorba aceea, daca prinzi o zi cu Soare, poti merge cu ochii larg inchisi. =))

 

PS Timpul estismat de catre navigatorul colegului pentru ocolirea orasului era acelasi.

Share this post


Link to post

Eu am un raspuns unic la intrebarea ,,ce ti-a placut cel mai mult in Italia'', ,,Vienna". Mi-a placut enorm de mult Vienna si pot spune cu maxim de sinceritate ca eu unul o consider mai frumoasa decat unica Venetie si planurile pe vara viitoare includ o vizita prelunga in Austria (nu am stat decat o zi in Vienna).

Share this post


Link to post

Eh, cand o sa ajungi la Paris treci Viena pe locul 2, o capitala a unui imperiu mai mic. Budapesta este bine de luat la picior, este o atmosfera speciala acolo, dar vara, cand se poarta rochiile pentru canicula. In orice caz, in orasele acestea ai nevoie de una saptamana pentru a te lamuri cu ce se mananca, iar banii sa nu fie o problema, sa poti consuma si in zonele de fitze.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Salutare. Trebuie sa traversez Italia si sa ies spre Franta. Ultima data cand am facut asta stiu ca erau o groaza de statii Telepass. Am stat la coada o gramada. Stiu ca exista un aparat numit Telepass care te scuteste de asa ceva. L-a folosit cineva? Cat costa si unde se gaseste?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu daca nu esti rezident nu merita. Costa ceva, e un soi de abonament si iti vine factura la urma. Oricum, daca doar traversezi ar trebui sa nu dai pe la prea multe telepass-uri. Si oricum, eu nu am stat niciodata mai mult de 5 min de ex.

Share this post


Link to post

Eligibility for the use of Telepass: Telepass Family is open to any user with an approved Italian credit card or current account; Telepass with ViaCard is open to all ViaCard holders. Telepass Ricaricabile is open to any user. For all three implementations, the user need not be a citizen or resident of Italy, and the vehicle need not have Italian number plates.

http://en.wikipedia.org/wiki/Telepass

 

http://www.telepass.it/ecm/faces/public/telepass/

Share this post


Link to post

Telepass Ricaricabile din pacate am impresia ca merge doar pe anumite autostrazi din sud, si doar de acolo se poate cumpara. Daca ar merge peste tot l-as lua sigur.

Pentru celalalt tip de Telepass iti trebuie un Viacard c/c care e disponibil doar celor cu un cont bancar in italia.

 

Am gasit baietii astia: http://www.tolltickets.com/ care iti trimit acasa aparatul pe o anumita perioada, s-ar putea sa apelez. Daca nu o sa iau un prepaid Viacard de 75 de euro care merge la automatele alea.

 

Andrei, la iesirea spre coasta de azur opririle sunt foarte dese, la cativa km, iar eu am prins mai multe cozi unde am stat si 15 minute.

Edit. Acum am realizat ca opririle alea dese la aparatele alea de aveau cos pentru monezi sunt defapt in Franta, dupa ce iesi din Italia.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...