Jump to content
Sign in to follow this  
raven84

R O N D A

Recommended Posts

Se pare ca vechea mea masina a suscitat destul de mult interes pe topicul lui Maty al meu asa ca m-am hotarat sa ii fac si ei un topic.

 

Drept sa va spun asa am luat-o, la un pret cam mare si aproape fara nici un act. Da, o sa spuneti ca m-am fraierit si DA, m-am fraierit si totusi... In Galati mai exista o singura astfel de masina, ce-i drept pe motorina si...verde. De fapt Ronda este o masina rara, nu apuci sa vezi asa ceva prea des desi a fost foarte fiabila la viata ei. Acum astept sa ma mai eliberez putin de unele obligatii si vreau sa ma apuc sa ii refac circuitele electrice si sa vad ce are la carburator.

 

Ca o mentiune speciala, vreau  sa va spun ca este o masina foarte frumoasa, in ochii mei cel putin, si imi aduce aminte de vremuri dragi de mult trecute.

 

LE: by the way, are geamuri electrice si pe fata si pe spate :P

 

 

post-20399-1245392943_thumb.jpg

post-20399-1245392990_thumb.jpg

post-20399-1245393091_thumb.jpg

post-20399-1245393121_thumb.jpg

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Pai nu mai exista nici donatorul pe strazi(Fiat Ritmo) sau cum zicea un coleg, ar mai fi Talbot ca model asemanator...

Asta a ta arata cam jalnic... cat ai dat pe ea?

Tare chestia aia cu :SYSTEM PORSCHE :D

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

Ai dat bani pe asa ceva, trebuia proprietarul sa te plateasca sa il scapi de ea =)) glumesc...Mie personal nu imi place dar daca pe tine te face fericit asta conteaza! Apropo ce vrei sa faci cu ea mai ales fara acte?

Share this post


Link to post
Ai dat bani pe asa ceva, trebuia proprietarul sa te plateasca sa il scapi de ea =)) glumesc...Mie personal nu imi place dar daca pe tine te face fericit asta conteaza! Apropo ce vrei sa faci cu ea mai ales fara acte?

Reconditionare, refolosire si ...la peste   :) )

 

Pai e tare chestia cu System Porsche dar nu sunt sigur ce inseamna, oricum motorul nu e de fiat si multe din piese sunt de ...Dacia :D , ramane sa vad ce si cum, ritmo-uri se mai gasesc si la scoruri de tot rasul dar eu o vreau pe asta cu cat mai multe piese originale (cata vointa am), ramane de vazut.

 

Ceea ce trebuie inteles aici e ca RONDA e un proiect mai mult, o pasiune de timp liber. Masina e in opinia mea una din cele mai frumoase ale generatiei ei si sincer are niste chestii care m-au lasat masca. Nu dispune de servodirectie dar are un multiplicator de forta care, in timpul mersului face rotirea covrigului o joaca de copil, are geamuri electrice la toate usile si un portbagaj e n o r m pentru dimensiunile ei. Asa ca pe masura ce o sa dispun de fonduri o sa o pun pe picioare si dupa ce o fac functionala ma voi plimba macar pana la peste cu ea daca nu reusesc sa o fac sa ia itp-ul.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Inainte sa te apuci de ea fa un inventar,vezi ce piese iti trebuiesc,daca le gasesti,cat te costa,fa un calcul ia o bere,un pix si o faoie si vezi cum sta treaba.Dupa toate astea vezi daca poti circula cu ea,daca optii ITP-ul.Daca nu il optii,am inteles ca nu ai acte,eu zic sa o lasi balta.Sa bagi bani,multa munca,mult timp pt a o reconditiona si sa nu poti circula cu ea...CAM NASPA.Acum vezi si tu.Multa bafta.

Share this post


Link to post

Spor la treaba ,am vazut dupa revolutie asa ceva dar au disparut din peisaj ,masina este un Seat de pe vremea cand Fiatul facea cartile pe acolo !

Share this post


Link to post
Spor la treaba ,am vazut dupa revolutie asa ceva dar au disparut din peisaj ,masina este un Seat de pe vremea cand Fiatul facea cartile pe acolo !

 

Inca odata ca nu m-am facut inteles din prima: Seat Ronda este PRIMA MASINA CONSTRUITA DUPA RUPTURA DE FIAT si chiar daca are muuuuullllteee elemente in comun ci fiat-ul ritmo, NU ESTE FIAT :)

Share this post


Link to post

si ragalia asta din poza avea motor tot "System Porsche"

aveam pe acasa un Quattroruote de prin 86-87 in care e explicat ce si cum despre motoarele astea - daca il gasesc scanez...

 

dotarile, spatiul si inovatiile sunt de la Fiat - de la Ritmo

 

iar ca "afacere" - cel mai nasol e ca nu are acte... e cam mort din fasa proiectul...

post-1317-1245411876_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Foarte tare masina! Sa o reconditionezi cum i se cuvine si sa te bucuri de ea, astea sunt masini adevarate...

Share this post


Link to post
si ragalia asta din poza avea motor tot "System Porsche"

aveam pe acasa un Quattroruote de prin 86-87 in care e explicat ce si cum despre motoarele astea - daca il gasesc scanez...

 

dotarile, spatiul si inovatiile sunt de la Fiat - de la Ritmo

 

iar ca "afacere" - cel mai nasol e ca nu are acte... e cam mort din fasa proiectul...

am CARTEA DE IDENTIFICARE ( sau cum s-o numi) a masinii, talonul e pierdut, iar ITP nu a mai vazut din 2006 parca. Motorul porneste iar caroseria nu e atacata de rugina prea nasol, asa ca de principiu trebuie sa imi fac timp sa ii pun benzina si sa ma joc uc carburatorul. Totusi cea mai mare belea e pe electrica: nu ii porneste ventilatorul de la radiator.

Share this post


Link to post

Arata urat rau electrica aia, daca n-ai schema e rau, e ceva de munca, ma indoiesc de faptul ca ventilatorul e singura ta problema .

 

Spatiul ala din spatele moroului e pentru roata de rezerva?

Share this post


Link to post
Arata urat rau electrica aia, daca n-ai schema e rau, e ceva de munca, ma indoiesc de faptul ca ventilatorul e singura ta problema .

 

Spatiul ala din spatele moroului e pentru roata de rezerva?

 

Deci spatiul este pentru roata de rezerva, si da electrica e cam nasoala dar cred k o sa ii dau bordul jos. OOOOffffff, ma simt ca la wheeler dealers

Share this post


Link to post
OOOOffffff, ma simt ca la wheeler dealers

Dar cum stai cu bugetul si furnizorii de piese :D ? Una peste alta, baietii aia se descurca, mai ales ca, la final, si-au cam vindut jucariile. Daca e vorba strict de pasiune te inteleg perfect si iti urez succes si indeminare. Altfel, sansele de a o readuce la stadiul de masina complet functionala si utilizabila pe drumurile publice cred ca sint cam mici

Share this post


Link to post

Una peste alta o sa vad ce fac...deocamdata vad ca topicul asta are mai multe vizionari si comentarii decat cel al lui Maty, hai totusi, e Daewoo Club, mai uitati-va si la el :) )

Share this post


Link to post

Si chestie misto pe care abia acum am observat-o in timp ce surubaream la SEAT: Ronda are servofrana, motiv pentru care si atunci cand am adus-o tractata de la Galati nu aveam frana aproape deloc.

Share this post


Link to post

Bravo pentru initiativa ta! Insa din experienta iti spun ca nu se merita... Eu am incercat sa imi fac o masina de la 0... Chiar ca mi-ai dat o idee cu un topic dedicat... Dupa ce m-am chinuit 6 luni... iti spun... muncesti de iti sar capacele... si nu merge... pentru ca e vechi... Daca nu ai ce face cu banii ... e ok... insa? eu totusi iti recomand ca la nivelul taxelor actuale si viitoare... e greu sa mai tii o astfel de masina... Gandeste-te ca piese nu mai gasesti plus... are ani... asa ca mai bine fa loc in curte... sper ca nu te-am suparat cu interventia mea... Multa bafta...

Share this post


Link to post

Asta asa este, taxele sunt mari dar oricum am de platit impozit pentru ea anul asta, nu stiu ce sa zic...nu sunt nici descurajat dar nici incurajat de reactiile celor care au scris aici. Ronda nu e "masina mea de suflet" (ala e Maty), dar sincer sa fiu imi place design-ul si parca nu as vrea sa o abandonez (mda, sunt cam sentimental) si sincer daca as avea cum as mai implica vreo cateva persoane in proiectul asta. Ramane de vazut, o sa fac o estimare inainte sa ma apuc de treaba si o sa ma decid ce sa fac. Ori ma tin de ea, ori o sa vedeti un Matiz foarte cool cu scaune de SEAT si geamuri electrice fata spata :D

Share this post


Link to post

Man, fara suparare, dar cred ca topicul asta e la caterinca...

Zau, masina isi mai poate gasi utilitatea doar la dezmbembrari sau la Remat (evident, daca ai avea si talonul).

Chiar, mai merge ceva pe ea? In halul in care e instalatia electrica, nici cu schema originala nu mai merita sa o refaci.

Sfatul meu, daca tot esti fan Ronda, cauta-ti una bine intretinuta pe afara, o aduci, o inmatriculezi si iesi fara doar si poate mai ieftin decat daca ai reconditiona epava asta.

Oricum, bafta!

Share this post


Link to post

Mda... e epava rau... io totusi iti tin pumnii, niciodata nu stii ce poti sa faci cu rabdare, noroc si ceva banuti. Poate iese. Faza cu actele e si ea nasoala, nu stiu cum ai putea sa rezolvi problema asta.

Share this post


Link to post

De restaurat se poate,cineva cu pricepere si cu un ajutor in cateva luni e gata.Parerea mea e ca o sa iti inghita la bani de nu iti va venii sa crezi.Masina dupa cum arata in poze sta de ceva timp,automat multe garnituri sant duse,frana de asemenea,cauciucurile,articulatii,etc.In plus o sa ai probleme cu procuratul pieselor,le vei gasii pe net pe afara dar te usuca financiar.In plus zici ca ai probleme cu actele,cam nasol.Eu vb in cunostinta de cauza,am reconditionat o dacie,cea actuala la care am muncit eu si tatal meu,am platit doar vopsitorul si m-a costat in 2008 vreo 4000 lei.Tine cont ca am gasit piesele,la pret decent si actele in regula si tot m-a costat acesti bani.Decizia iti apartine,in schimb in opinia mea...as renunta.Multa bafta.

Share this post


Link to post

Stii care e chestia - cand este vorba de o masina "clasica", eventual una care la vremea ei a insemnat ceva, un "icon" al perioadei, clasei sau marcii, din punct de vedere estetic si/sau tehnic - se merita restaurarea aproape cu "orice" costuri

 

Insa seatul asta nu este nici una din cele de mai sus... este un produs mai putin decat mediocru al unei firme de cacao - care de foart multi ani nu exista decat cu numele, "rebrand"-uieste modele ale firmelor-mama (fiat si acum vag) ...

 

Iar ritmo... unul singur a fost fain - si nu e faceliftul (dupa care e facut ronda) - si anume asta din poza

post-1317-1245914686_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Faza aia cu actele e cea mai urata. Asa poate ma bagam dar daca nu poti circula cu ea dupa, ce rost are? Satisfactia e prea mica.

 

@madkat. Da, conteaza si asta, insa daca ma crezi, poate vreodata o sa ma apuc sa reconditionez moskvich-ul care zace in garaj de ceva timp, era functional oarecum insa nu cred ca mai are nici numere acum, nu s-a mai platit nimic la el. Nici aia nu e o masina frumoasa insa mie imi place :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Moskwitch-ul e un icon

este un simbol al industriei sovietice - asa ceva merita restaurat - iar urat? nu e, in felul lui :)

Share this post


Link to post

Nu mi se pare urat de loc Moskwitch-ul.Din contra mie chiar imi place. :P

Share this post


Link to post

Icon? poate k nu e...dar e ceva. E prima masina independenta seat. Printre putinele inainte ca VW sa intre complet pe felie si SEAT sa insemne recarosari ale modelelor cu o generatie mai veche. Si mai mult, e a mea...nu am molksvitch, nu am vreun ford de epoca sau vreu saab de acum 20 de ani, am un SEAT Ronda venit din Belgia la care am doar cartea de identitate a vehiculului si contractul de vanzare cumparare, e inmatriculata si daca ar trece ITP-ul ar fi ok. Oricum ca sa dau peste nas unora > :) de saptamana viitoare incep sa ii demontez interiorul si bordul. This is gonna be fun, tre sa imi fac rost de cutii si etichete.

 

Dj Dark, ii trebuie doar talonul e destul de simplu :D

]

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...