Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Seat Leon Vs Peugeot 308 Ambele Automate

Recommended Posts

Am inteles dintr-un test intr-o revista, ca DSG-ul, chiar pe modul manual, nu permite de exemplu sa parcurgi o curba cu turatie mare a motorului, si trece in treapta superioara. Nu stiu daca e adevarat, ca asa ceva n-am condus.

 

Cat despre consumul la 308 manuala vs robotizata:

http://forum.clubpeugeot.ro/index.php?topi...g27825#msg27825

da' nu stiu daca mere fara cont.

Share this post


Link to post
HDI-ul e o cloncanitoare ca si TDI-ul. Mai mult, HDII-ul parca are un zgomot chiar mai urat decat un TDI... Dar oricum nu tu decizi, deci nu stiu de ce iti bati capul si ne mai intrebi si pe noi :) ) .

Daca n-as avea HDI nu m-as baga în seama. TDI-ul de care zici e PD si nu are cum sa fie mai putin zgomotos decat un HDI in veci. Sper ca ti-ai dat seama de enormitatea pe care ai spus-o (PD vs CR la nivelul de zgomot). Daca imi arati un TDI PD mai silentios decat un HDI eu îl manânc cu tot cu uleiul pe care il consuma in 30 000 de km. Nici TDCI-ul de la Ford nu se compara la nivelul de zgomot cu HDI-ul cu toate ca lumea spune ca sunt identice, nu sunt. Ca sa fiu on topic pentru mine singurele avantaje ale Leonului in fata lui 308 sunt stabilitatea in curbe si cutia DSG. In rest la interior, motor,spatiu, etc. 308 este peste, pentru ca nu iau de buna parerea unei tanti la spălătorie.

Edited by Laurycã

Share this post


Link to post

Din cate am inetles de la persoanele care au condus ambele variante 308ul este mai bine finisat la interior ( n-am apucat inca sa ma urc in 308 dar m-au cam dezamagit plasticele de la Leon ) si am aflat ca motorul 1.6hdi ( de care initial nu stiam nimic ) nu este tocmai o rusine.

Patroana vroia A3 dar cum e scump...

A doua optiune era Leon.

Dar cand am gasit 308ul si am intrebat-o pe care il prefera raspunsul a venit sec 308 dpdv estetic.

A ramas sa analizez eu partea tehnica.

Cum ea va merge 300-400 km/luna iar acum masina are 15000km si inca 1 an garantie... aia e.

 

Iata masina ( singurele poze pe care le are respectivul sunt varza dar astea sunt .

O sa trec azi mai tarziu sa o vad.

 

post-3313-1242454216_thumb.jpgpost-3313-1242454223_thumb.jpg

post-3313-1242454226_thumb.jpgpost-3313-1242454230_thumb.jpg

 

EURO 4; CUTIE AUTOMATA; 4 GEAMURI ELECTRICE; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE; SERVO-DIRECTIE; 8 AIRBAGURI; DUBLU CLIMATRONIC; COMPUTER BORD; JANTE ALIAJ; PROIECTOARE; INCHIDERE CENTRALIZATA; ALARMA; SCAUNE INCALZITE,COMENZI LA VOLAN AUDIO,CUTIE IN 6 TREPTE CU CLAPETE LA VOLAN, FUNCTIE SPORT,MANUAL ,AUTOMAT,ISOFIX,ABS,ESP,RADIO-CD CU 4 BOXE, COTIERA REGLABILA

 

ii trebuie urgent un HU 2 DIN :P

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Leonul (ca de altfel orice Seat) merita luat in seama la finisaje de la Stylance in sus; pana acolo mi se pare foarte slab.

Edited by Laurycã

Share this post


Link to post

Motorul intr-adevar e foarte reusit. L-am condus pe Citroen C4 Sedan. E singurul motor turbodiesel pe care l-am condus, fara turbo-lag.

Share this post


Link to post

Singurul motor fara turbo lag de care am auzit e facut de BMW si are 2 turbine; ma indoiesc ca 1,6 Hdi nu are turbo-lag.

Share this post


Link to post

Ziceam din ce am condus eu.

Ala de la BMW inca nu mi-a picat in mana.

Share this post


Link to post

Laurica lasa-l pe Andrei ca el are amintirea HDIului de 2L @90 CP :D

Oricum treaba cu silentiozitatea e discutabila, conteaza cat de bine e isonorizata masina in interior. A3 de exemplu este mai silentios decat Leon-ul desi are acelasi motor.

Share this post


Link to post

Pana la urma 308ul de sus a picat vertiginos dintr-o simpla logica.

Ajunge cu ratele platite pe la 25k euro chiar si cu lichidare instanta sare de 20k asa ca concurent A3ului rosu devine noul 308 gasit ( nu l-am vazut real inca ) :

Pret: 7500E

Prima Inmatriculare: 2008

Carburant: Motorina

Rulaj: 15,000 km

Capacitate: 1,560 cmc

Putere: 110 CP

EURO 4; CUTIE TIPTRONIC; 4 GEAMURI ELECTRICE; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE; SERVO-DIRECTIE; 6 AIRBAGURI; DUBLU CLIMATRONIC; TRAPA; PILOT AUTOMAT; COMPUTER BORD; XENON; JANTE ALIAJ; PROIECTOARE; INCHIDERE CENTRALIZATA; ALARMA; PREDARE LEASING

 

cu lichidare asta duce in 16k euro, cu rate duce in 18k

 

post-3313-1242506939_thumb.jpgpost-3313-1242506948_thumb.jpg

post-3313-1242506953_thumb.jpgpost-3313-1242506960_thumb.jpg

post-3313-1242506966_thumb.jpg

 

Sa merite acel A3 rosu 5-6000 euro in plus ?

S-ar putea face rost de banii aia dar oare, ii merita ?

 

Si da, deja sunt offtopic, Leonul disparand din cursa din urmatoarele motive :

 

1. este cel mai putin dorit de sotie

2. pretul lui este mai mare decat 308ul care este mai "iubit" de sotie

3. A3ul ii ia locul DACA se merita efortul financiar, cam asta e intrebarea la care nu stiu ce sa raspund.

 

What say you ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cumnate, ia Pejo-ul si cu asta basta. Interiorul este frumos, masina este eleganta, se preteaza foarte bine unei femei si nu numai. Am mers cu asa ceva si mie personal mi-a placut tare mult interiorul, e foarte familiar, e cald si primitor, nu e ca la cele nemtesti. Lasa incolo Audi-ul, service-ul e mai scump, piesele asisderea. Nici nu vreau sa ma gandesc cat o sa fie in viitor intretinerea la Passat...Pai de ce sa dai 6000 de euroi in plus, crezi ca sotia se va bucura proportional cu pretul platit? Intrebarea e " ce avantaje aduce Audi ?" Banuiesc ca nu vrea sportivitate sau putere de la masina, caci doar in conditiile astea ( daca ma gandesc, si snobismul ar putea fi un criteriu) s-ar justifica diferenta de pret.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca snobismul e prezent in proportie de peste 70 % mai ales in replici : eh, asta e, o sa visez mereu la audi.

Acum sa fac pe parintele care ii ia copilului exact ce are nevoie sau sa fac pe risipitorul care ii ia ce vrea, chiar daca nu are nevoie de el ?

 

Grea alegere.

Share this post


Link to post

Pai...Cat de mult iti iubesti copilul?

 

:D

Share this post


Link to post

Pret de revanzare te-ai gandit?Eu as alege oricand audi daca ar fi sa ai banii.Le bate pe celalalte la toate capitolele:zgomot,tinuta de drum,service.Eu nu inteleg de ce se plang toti ca e scump service-ul la audi ca se gasesc piese pe toate drumuri la n producatori.

Share this post


Link to post

La VAG serviceul e apropiat de Chevrolet!

Share this post


Link to post

Audi A3 fabricatie iulie2003-decembrie2004 sunt rechemate in service pentru schimbarea kitului ambreiaj gratis.

Cam tarziu si-au dat seama constructorii! Ca este defect de fabricatie! Zice ca ii sare un arc de la volanta dubla si sparge discul. A3 in discutie ce an de fabricatie este?

Share this post


Link to post
Cum ea va merge 300-400 km/luna
Grea alegere.

Eu aş "merge" pe cea mai ieftină dintre variante, în condiţiile astea :)

Share this post


Link to post

A3ul este din 2008.

La fel si 308ul.

Azi am fost si am vazut 308ul si am facut si o tura cu el.

Are cred cea mai elementara cutie "automata" posibila. Traiesti impresia ca in loc de cutie automata iti schimba vitezele pasagerul din dreapta. Ciudata senzatie, la upgrade are delay, la downgrade se simte EXACT ca si cum ai retrograda pe manuala doar ca nu dai din maini si din picioare. Una peste alta, dupa ce te obisnuiesti cu ea e ok MAI ALES tinand cont de motorul 1.6 HDI care m-a surprins foarte placut. NU este insa o cutie cu veleitati sportive, este exact cum se chemaa, cutie robotizata.

Are insa si buton sport care tine cutia in treapta X pana in redline fara sa schimbe.

O chestie foarte misto la cutia asta ( asa cum e sistemul ala de la Seria 7, imi scapa cum se cheama ), daca ajungi la 0 km/h cu piciorul pe frana NU mai pleaca singura pana cand nu apesi acceleratia, adica NU trebuie sa stai cu piciorul pe frana la stop.

Masina e silentioeaza rau de tot pentru un diesel iar motorul nu prea se simte mic.

Open Sky ala face muuulti bani.

Finisajele bat la fund Seat Leonul.

Sistemul audio este decent pentru un sistem de fabrica.

Scaunele sunt OK iar tapiteria chiar misto ( chiar si pe stofa ) fata de grupul VAG-stofa.

Clima este puternica cu randament mare si totusi nu iti bate in ochi.

Stabilitatea este buna pentru oras.

Sunt multe de zis, una peste alta, daca trecem peste frustarile pro/contra VAG si pro/contra frantuzesti si faceti test drive cu 308 VS leon, la aprox aceeasi HP parerea mea este ca intotdeauna va iesii castigator 308ul. Obiectiv asa ar trebuii sa iasa.

 

Acum aspectele : fiabilitate / preturi aftergarantie raman in discutie dar ca si masina per total, Leonul e mai plasticizat, mai zgomotos, mai invechit, mai neconfortabil si are un singur mare plus : DSG.

 

Daca la masculi lipsa DSGului se simte, la o fetita care conduce in general incet si nonviolent e ok si robotizata de la 308.

 

Una peste alta, tineti-va sotiile departe de 308, a mea tot insista de fata cu omul ca hai, ia-o, ca un copil d-ala mic, de parca o luam pe loc.

 

Adevarat ca inca intoarce capul dupa A3uri dar sincer nu cred ca se justifica diferenta de pret tinand cont de scopul respectivei masini. + ca A3ul poate fi privit cu mandria detinerii unui A3 dar nu cu sentimentele romantice care le trezeste un 308 in o minte de femeie.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Ma bucur ca ai subliniat aceste aspecte, ca sa vada si altii.

 

Totusi, eu as alege Leon-ul, pentru ca are optional suspensie sport la aproape toate nivelele de echipare.

Share this post


Link to post

Corect, dar prietena ta/sotia ta/mama ta ar alege 308 ca nu stie ce e aia suspensie sport :P

D-asta zic, tineti-le departe.

Share this post


Link to post

Se vede ca impresia ta si optiunea este formata! IA 308 daca te-a incantat ! Asa daca stai sa pui in balanta toate maruntisurile unei masini in comparatie cu alta nu termini de ales niciodata! Alege cu inima!

Share this post


Link to post

Ti-am zis doar ca interiorul 308-ului nu e deloc jenant, dupa cum credeai tu, e chiar peste Leon.

Share this post


Link to post

Pana la urma un calcul simplu relativ la ACEL 308 ( ala negru din paginile anterioare ) spune ca ies cu doar 1 mie euro mai ieftin ( incapatanatul vroia sa isi recupereze toti banii pe spatele meu ) decat unul nou nout cu garantie 2 ani si 0 km.

Intrebarea, acel nou nout e pe stoc ?

Raspuns, da.

Am fost la Mosilor la Peugeot ( nota 10 + petnru vanzatorul de acolo ) si am gasit unul cu trapa d-aia mare, automat, xenon, vopsea metal, jante de 18, mp3 + pregatire Ipod, dublu clima si tot restul opriunilor, fara incalzire in scaune si fara piele ( aia vine numai pe echiparea feline care nu se mai imporrta in Romania ca e prea scumpa ) pret 17500 + TVA.

Plecarea era 19700+TVA dar cum nu prea se vand masini in timpurile noastre, cu referat la director s-a adus la suma de mai sus.

 

Una peste alta ieri am dat avansul de rezervare ( nu de alta dar initial alesesem una alba si in timpul zilei de alaltaieri a fost luata cat m-am cooit eu sa zic da ) 10 bulioane, bani pierduti.

De ce ?

 

Pai simplu, dupa calcule financiare mai atente am decis ca desi cu greu ne-am permite suma de rata, ar insemna ca asta sa fie TOT ce ne vom permite in urmatorul X timp.

De ce nu am facut calculul asta pana sa dau avansul ?

Pai pentru ca excludeam total varianta cu 2 usi si deci nu aveam alternative.

Si cum chiar si asa am eu impresia ca nevasta-mea tot s-ar fi uitat lung dupa A3, desi ii place fff mult 308ul ( mai ales trapa aia care de fapt se cheama pavilion vitrat ), am decis sa luam o masina cat mai ieftina dar sa fie a3, nu neaparat noua, nu neaparat full, pentru 1 an si ceva pana cand , poate ne vom permite unul mai nou si mai full ( nou nout nu il iau niciodata ca nu merita ).

Asa am ajuns la asta :

post-3313-1242929487_thumb.jpgpost-3313-1242929505_thumb.jpg

post-3313-1242929985_thumb.jpg

 

Masina e mai vechiuta dar vine cu garantie porsche atat ca si istoric cat si ca si viitor , 6 luni.

Pretul undeva in jur de 10 mii E.

Merg pe ideea ca desi nu e in 4 usi, e ceea ce isi dorea in rest, astfel incat sa nu stea in 308 sa se uite dupa a3, sa stea in a3 sa se uite dupa a3 in 4 usi :P

 

Sper ca maine sa imi vina factura petnru ea si cel tarziu martia viitoare sa ma duc sa o iau.

Practic mie personal imi displace doar volanul, in rest e ok.

Ii mai trebuie cotiera si modul clima cu incalzire in scaune + incalzirea propriuzisa. Eventual alt volan, daca e cuminte.

Ea nu stie tipurile de modele la volane asa ca nu are cum as ii displaca.

 

Pur si simplu nu ne permitem masina aia care sa o tina 10000 ani and for ever and ever asa ca facem un compromis. Si chiar daca la suma apropiata e Leonul care e ca si nou , nu ii place asa ca ...

Sa vezi ca se da nevasta-mea cu DSG si eu amestec in cutia de Skoda. Mama ei de viata cu femeile ei cu tot !

 

Si da, dupa ce termin cu achizitia , indiferent care masina va fi finala o sa rog un admin sa modifice titlul topicului ca sa se pupe cu alegerea facuta.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

De curiozitate, ce motor are, ca grila aia parca nu e de acolo.

Share this post


Link to post

Grila mi se pare ca e de S3.

Motorul e 2.0 tdi.

Cat despre grila falsa de S3 si oglinzi tiganesti, deh, cica e a unui gabor acum.

Share this post


Link to post

Asa, poate da si oglinzile originale si grila initiala :)

Altfel motor serios, sa-i dea talpa sa nu o subtureze. Cutia are mod sport?

In rest arata frumos masina. km?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...