Jump to content
Sign in to follow this  
Mike1

Dot 3 Sau Dot 4?

Recommended Posts

Bel_Ze-but in statiile petrom de la tine din oras ai cautat?

Share this post


Link to post
Am citit toate posturile referitoare la lichidul de frana. Eu trebuie sa-l schimb ( am Cielo GLE din 1997 ) si din sfaturile de pe forum am decis ca cel mai potrivit ar fi OMV 5.1. Am cautat ieri la toate magazinele si la singura statie PETROM din oras. N-am gasit, asa ca va trebui sa ma orientez catre altceva.

 

La magazine nu am gasit decat Valvoline (21.5 RON), 2+2 (18), TEXACO (24) , ARAL (18.5) - ultimile doua doar DOT 4. (plus cateva firme de care n-am mai auzit...). Ce marca imi recomandati ? Cei de la reprezentanta Daewoo au spus ca ei folosesc ARAL , insa n-am gasit DOT 3...

 

La SINGURA statie PETROM...

Poate trebuie sa ma mut la oras... > :)

Sau poate o face Europa si din Tulcea oras (cu Metro, teatru, etc)

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

DOT 3

From Wikipedia, the free encyclopedia

 

"DOT 3 is one of several designations of brake fluid denoting a particular mixture of chemicals imparting specified ranges of boiling point.

 

In the United States, all brake fluids must meet federal standard #116. Under this standard there are three Department of Transportation (DOT) minimal specifications for brake fluid. They are DOT 3, DOT 4, and DOT 5.1.

 

DOT 3, like DOT 4 and DOT 5.1, is a polyethylene glycol-based fluid (contrasted with DOT 5 which is silicone-based). Fluids such as DOT 3 are hygroscopic and will absorb water from the atmosphere. This degrades the fluid's performance by drastically reducing its boiling point. In a passenger car this is not much of an issue, but can be of serious concerns in racecars or motorcycles.

As of 2006, most cars produced in the U.S. use DOT 3 brake fluid."

 

Deci, daca nu esti genul care inroseste discurile de frana, DOT3 este suficient. Altfel, DOT5.1. Esential este, doar, sa le schimbi la maxim 2 ani pentru ca tot ce este pe baza de glycol este puternic higroscopic.

Share this post


Link to post

Experienta mea cu DOT 3 nou: drumul spre Barlad. Din sens opus, pe niste dealuri, un camion se baga in depasire, dupa urmatorul deal apar eu. Franez pana la fund, frana raspunde bine cu un usor efect de fading in apropierea momentului in care masina s-a oprit de tot. Rasuflu usurat si merg mai departe. Dupa nici un kilometru un alt camion din sens opus se inscrie in depasire pe acealeasi dealuri si acelasi eu-insumi ii apare in fata. Calc frana blana dar raspunsul nu e acelasi ca in urma cu cateva secunde si pana se opreste masina am timp de Tatal nostru si de un bis, plus un lant de injuraturi simultane.

 

Aproximativ aceeasi situatie pe drumul spre mare acum cateva saptamani, intre timp lichidul de frana a devenit 5.1. Incetinesc de la 140 pana la vreo 10 km/h brusc. Masina raspunde ferm la comenzi, nu tu efect de fading, nu tu nimic. Forta de franare s-a pastrat constanta din momentul atingerii pedalei pana la sfarsit.

 

Concluzionez ca ce au concluzionat cei de pe wikipedia au concluzionat doar pentru drumurile lor, drumuri in care nu sunt atatea pericole ca la noi.

Share this post


Link to post

Cu orice lichid nou ai frane bune, ca n-a apucat inca sa ia apa. Doar nu crezi ca ai depsasit temperatura aceea in lichid, doar dintr-o franare, chiar daca calcai pedala cu ambele picioare.

Share this post


Link to post

Zmeule, prima data n-ai schimbat lichidul complet. Adu-ti aminte de culoarea lui :)

Share this post


Link to post

Am schimbat lichidul din ambreiaj cu mana mea si avea aceeasi culoare dubioasa. Eu zic ca e ceva cu marca respectiva si oricum atunci era exact dupa schimbare, nu avea nicio nuanta.

 

@tolin: Eu zic doar ce am observat. Stilul meu de condus nu e cel mai economic, recunosc, si implica destul de multe frane dar doua frane blana de la 120-140 pana la 0 la interval de nici un minut cred ca duc la fierberea lichidului indiferent de stilul de mers.

Share this post


Link to post

Schimba mai des lichidul.

Share this post


Link to post

Sau pot sa pun DOT 5.1 . Dupa cum ziceam, experienta cu fadingul a fost imediat dupa schimbare. Bine, s-ar putea sa fi fost mai multe frane inainte si eu sa le tin minte doar pe astea mai zdravene, drumurile din Moldova fiind asemanatoare cu cele din DB la numarul de berbeci din sens opus/ cap de locuitor.

 

Oricum, la Dot 3 eram obisnuit cu un fading in apropiere de repauzul total si astfel ca daca nu blocam rotile din primul moment nu mai aveam sanse sa le blochez dupa decat cu ambele picioare pe cand la asta, chiar daca nu ma infig tare in frana din primul moment, cu o mica sfortare produc scrasnet.

Share this post


Link to post

N-a zis cineva ca-i mai bun DOT3, doar ca-i suficient, la loganeala care-i pe sosele (vezi cel mai recent weekend). Tie ti-ar trebuit DOT5 si discuri de carbon.

Share this post


Link to post

Inca nu sunteti convinsi ca e mai usor sa intretii decit sa repari?

Sau va place sa schimbati etrierii mai repede decit lichidul de frana si sa aveti mereu probleme cu franele?

Culmea e ca recomanda lichid de calitate inferioara cei care au avut probleme de acest gen.

No comment pentru mine acest subiect.Cine a avut ceva de invatat sau o concluzie de tras...

Share this post


Link to post

Pentru ca n-am gasit OMV 5.1 in Tulcea, am rugat un prieten sa-mi cumpere din alta parte. Problema este ca pe recipienti, pe eticheta atasata in limba romana se specifica :

"Termen de garantie : 5 ani de la data fabricatiei [.......]

Expira la data de : 27.09.2006"

 

In acelasi timp, pe recipient (care este metalic, de 250 ml, bine sigilat, cu timbru RAR), in limba germana, nu se specifica nicio garantie de 5 ani, in schimb este stantata ca data 27.10.05 (fara a se specifica daca este data fabricatiei sau data expirarii - parerea personala este ca este data expirarii, in lipsa altor lamuriri...)

Ce parere aveti, este indicat sa folosesc acest lichid sau sa consider banii aruncati si sa iau altceva (Aral DOT 4 , Texaco, etc).

Nu am bonul de casa si nici nu stiu exact de la care benzinarie au fost cumparati recipientii...

A mai fost cineva intr-o situatie asemanatoare ?

Share this post


Link to post

Azi am facut revizia de un an la al meu Cielo si cei de la Sermecom mi-au schimbat lichidul de frinaDOT3 cu lichid de frina DOT4. Intrebare: -Chiar nu stiu cei de la Sermecom ca sistemul de frinare e incompatibil cu DOT4? :-? In cartea tehnica scrie DOT3. Sunt in dilema! #-o

Share this post


Link to post

Stai linistit ca e OK, daca era DOT 5 aveai o MAARE problema, DOT4 e compatibil DOT3.

Share this post


Link to post

Exista DOT 4 compatibil DOT 3. La fel.. si DOT 5.1.

Share this post


Link to post
Exista DOT 4 compatibil DOT 3. La fel.. si DOT 5.1.

Buna!

 

Trebuie sa schimb lichidul de frana la un Cielo din 1998. In manualul de intretinere se recomanda DOT 3, partea proasta e ca pe unde am cautat nu am mai gasit tipul asta. In apropiere se afla un peco OMV, ma duc sa vad acolo ce gasesc. De unde pot sa aflu daca DOT 4 sau 5.1 de la OMV este compatibil cu DOT 3 (in eventualitatea in care nu gasesc ce-mi trebuie)??

Multumesc.

Share this post


Link to post

Intocmai cum s-a discutat chiar in acest topic, poti folosi cu incredere OMV DOT 5.1!

Insa cumpara doua sau chiar trei doze de 0.5 litri pentru a spala si instalatia.

Share this post


Link to post

Eu am luat recent dintr-un Petrom :) Oarecum legat de subiect, daca tot faci operatiunea asta, inclusiv ce ti-a recomandat @Mike1, n-ar fi rau sa verifici si placutele de frana sau chiar sa le inlocuiesti.

Share this post


Link to post

k! Voi merge pe mana OMV 5.1. Si placutele si sabotii sunt schimbate recent (50 km). Nu am stiut ca trebuie sa schimb si lichidul de frana (de parca eu trebuia sa stiu asta, sau poate ca e si vina mea, dar de ce mai exista "mecanici"?!?).

Revin cu impresii.

Multumesc pentru promptitudinea raspunsurilor. =D>

Share this post


Link to post

Cu placere! Si daca tot schimbi lichidul de frana, ar fi o idee buna sa-l schimbi si pe cel de ambreaj.. este acelasi tip. Iar la Cielo imi aduc aminte ca sunt doua rezervoare separate pentru lichidul de frana si cel de ambreaj.

Si incearca sa efectuezi schimbul acesta de lichide, chiar si cel de racire, la interval de doi ani.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Vreau sa schimb lichideul de frana la Cielo 1995.

 

Am gasit la Agip lichid DOT4, compatibil DOT3, 1 litru la 19 ron, valabilitate 3 ani. Fabricatie sept 2008, made in italy.

 

A mai folosit cineva acest lichid de la Agip?

 

Diferenta fara de OMV DOT5.1 este legata de pret, 1 litru de omv dot 5.1 costa 44 ron, nu exista decat la recipienti de 0.25l , 11 ron bucata.

Share this post


Link to post

Daca e in bidon alb, am folosit eu. In linii mari e OK, nu am avut probleme cu el. Am observat insa ca si-a schimbat culoarea mult mai rapid decit Castrolul pe care il folosisem inainte. Din motivul asta am suspectat ca absoarbe apa repede si cam multa. Tot din motivul asta l-am schimbat la mai putin de 2 ani. In tot timpul in care l-am avut in instalatie nu am avut nici un necaz, nici cu frinele, nici cu ambreiajul. Fata de un lichid DOT 5.1 am constatat totusi aparitia mai timpurie a efectului de fading. La un stil de condus mai pasnic, e OK.

Share this post


Link to post

Merci @salex.

 

Bidonul este de culoare neagra, din sept 2008, cu un pret f bun. Eu vreau 1 litru ca sa il schimb si pe cel de la ambreiaj.

 

Eu merg destul de linistit si inclin sa cumpar acest lichid de frana, e o diferenta mare de pret fata de omv, dif. careia nu ii vad deocamdata rostul.

Am mai citit acum pe 2-3 forumuri si pare ca oamenii sunt multumiti de cel DOT 4 Agip.

 

Poate mai alev vreun coleg care foloseste pe aici...

Share this post


Link to post

Un DOT 5.1, cel puţin pe aici, e la o diferenţă de preţ de 5-7lei faţă de preţul prezentat de tine. Ai grijă, după înlocuire, la aerisirea sistemului (găseşti detalii aici )

Share this post


Link to post

Merci @em!l, in Bucuresti este mai special pretul :D

 

In week-end plec prin alte judete si caut si in alte locuri un dot 5.1 mai ieftin, este vb. de principiu, nu cred ca OMV este mai presus decat altii.

Ce alte marci raport calitate/pret la DOT 5.1 sunt recomandate? sau ma rog, de care suntei multumiti?

 

Azi o sa trec cu treaba la a Augsburg si o sa verific si ce au ei.

 

P.S. schimb lichidul, schimb axe glisoare, garnituri cilindri fata, busce punte spate, bineinteles ca ii fac si aerisire completa.

Edited by Banderas_232003

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...