Jump to content

danstan

Membru
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About danstan

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 10/07/1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://mycactus.uv.ro/index.html

Profile Information

  • Din
    Suceava
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo
  • An
    1998
  • Nr. Inmatr.
    sv-04-bpl
  1. Multumesc Mircea! Maine am infatisare la mecanic. Si mie mi s-a parut ciudata asocierea variatiilor de turatie cu problemele electrice. Verific maine si scriu ce am gasit. P.S. Nu am mai avut azi probleme cu turatiile, dar faza lunga tot nu merge.
  2. Buna seara! Pe scurt: Dupa o seara ploioasa si rece 2-3 grade, am plecat cu masina si dupa 4-5 km mi-a sarit turatia in 2500/min. Am tras pe dreapta si a pornit foarte greu, turatia de data aceasta scazand spre 0, si trebuind sa tin turatia doar din pedala!! Am sunat un mecanic, a venit, a ciocanit de 2 ori in IAC (asa am inteles ca se cheama, din ce am citit pe forum) dupa care a mers pana azi-dimineata (aceeasi temperatura scazuta) cand povestea s-a repetat. Ce sa fie? Valva PCV, IAC? A...si inca ceva: pe vreme rece bendix-ul mai face figuri, adica cupleaza la a 2-3-a incercare (asta nu e echivalent cu un "idle learn"??)! P.S. Nu stiu daca are vreo legatura, dar am observat in acelasi timp ca nu mai aveam semnalizatoare stg-dr (lumina de avarie functiona!) (dupa 2-3 km si-au revenit), iar mai nou nu am faza lunga (becul albastru din bord se aprinde). Nu stiu cum se face dar la mine cand da frigul e belea!! Va multumesc!
  3. Multumesc tuturor pentru idei. S-au schimbat. Probabil ca am avut bataie si din cauza lor, sau a telescopului, din moment ce bataile se auzeau si cu si fara frana calcata. Astazi am incercat si am intrat din nou franat pe denivelari (chiar refuzam sa cred ca e de la caseta!) si NU SE AUDE NIMIC!! daca frana e calcata. Adica nu e de la caseta? E doar etrierul/placutele de pe partea respectiva?
  4. Daca ar fi picat tamponul de fixare al motorului ma gandesc ca ar fi trebuit sa se auda bataia si la pornirea si la oprirea motorului, nu? Ori la mine bataia se aude doar la denivelari mici, in scurt, iar zona mi se pare ca ar fi imediat sub podeaua de sub picioare, in partea dreapta Daca ar fi caseta, exista teste sau aparatura pentru diagnosticare? Cum imi pot sa seama daca bataile sunt de la caseta? Doar prin eliminare? A-propos, cat costa o caseta de directie?
  5. Salutare! De cateva luni (2-3) mi-a aparut o bataie la roata dreapta fata. Bataia apare doar la denivelari mici (drum pietruit, in special). Nu dispare in timpul franarii si nici la viraje. Pe rand, am schimbat: rulmentul fata, flansa telescop, cap planetara (i s-a dus filetul), iar in cele din urma (adica azi) si telescoapele. Restul potentialelor surse de bataie (bucse, tampoane) au fost verificate de mecanic prin metoda "levierului" si concluzia a fost ca roata e "tapana" si ca nu a mai ramas decat varianta cu caseta de directie?! Am citit toate cele 21 de pagini postari si doar in 2 posturi se vorbea de caseta. Toate piesele au fost schimbate la recomandarea mecanicului si de fiecare data acelasi rezultat adica niciunul!! Chiar nu vreau sa ma bag la schimbat caseta de directie fara sa am o certitudine ca asta e cauza. M-am saturat de experimente. Asa ca va rog sa-mi spuneti ce sa mai incec sau daca e posibil sa se fi dus caseta! Va multumesc!!
  6. @cris06: Am zis eu ca ma mai incumet sa merg cu masina in conditiile astea?? Masina sta in garaj de atunci, nu-s inconstient!! Si, a-propos, ce ar trebui sa fac, sa nu ma mai sui la volan de teama ca voi ramane iar fara frane?? Imi sta mie in masura sa apreciez care este riscul de a ramane fara frane? Masina nu a avut niciun simptom pana atunci! Eu nu sunt de profesie mecanic si (nu am ce face) trebuie sa merg pe mana lor. In momentul cand o scot din service am pretentia sa mearga ca doar de aia o duc, si pentru asta platesc. Adica eu trebuie sa stau de fiecare data dupa mecanic sa vad ce face si dupa aia sa dau search pe net sa vad daca e bine sau nu? Eu am intrebat care ar fi cauzele care pot duce la deteriorarea conductelor, si ce pot face eu sa previn acest lucru? In rest, ce tine de mecanica...
  7. Buna! Pentru ca tot s-a discutat despre eficienta sistemelor de franare Cielo, pot sa zic ca sunt multumit. De fapt am fost, pentru ca zilele trecute, exact inaintea unei treceri de pietoni am ramas fara frane. Am tras pe dreapta si...lichid de frana sub masina, pe partea dreapta, la mijloc. Crapata conducta de frana. La magazinul piese auto DAEWOO, nu aveau pe stoc pentru ca nu se cautau, aduceau doar la comanda (mi-au adus intr-o zi). Intrebarea mea este urmatoarea: E o problema frecventa sa cedeze conductele sau sunt eu ghinionist. Din ce am vazut sub masina toate conductele de frana sunt "umflate" de coroziune. Sper sa se rezolve si sa am din nou franele de dinainte! (A!, uitasem, nu s-a schimbat in ultimii zeci de mii de km lichidul de frana la "recomandarea" mecanicului. )
  8. danstan

    Dot 3 Sau Dot 4?

    k! Voi merge pe mana OMV 5.1. Si placutele si sabotii sunt schimbate recent (50 km). Nu am stiut ca trebuie sa schimb si lichidul de frana (de parca eu trebuia sa stiu asta, sau poate ca e si vina mea, dar de ce mai exista "mecanici"?!?). Revin cu impresii. Multumesc pentru promptitudinea raspunsurilor.
  9. danstan

    Dot 3 Sau Dot 4?

    Buna! Trebuie sa schimb lichidul de frana la un Cielo din 1998. In manualul de intretinere se recomanda DOT 3, partea proasta e ca pe unde am cautat nu am mai gasit tipul asta. In apropiere se afla un peco OMV, ma duc sa vad acolo ce gasesc. De unde pot sa aflu daca DOT 4 sau 5.1 de la OMV este compatibil cu DOT 3 (in eventualitatea in care nu gasesc ce-mi trebuie)?? Multumesc.
  10. k. Am priceput. Inainte am avut Castrol Magnatec 10w40 cu care am facut aproape 10.000 km. La ultimul schimb am pus Mobil 5w40 (masina are 160.000 km) fara sa observ mari diferente (poate un mers ceva mai "lin" cu Mobil). Nu am avut niciun fel de pierderi pana acum, nici cu Castrol si nici cu Mobil. Nu as putea spune cu ce va fi urmatorul schimb, mai astept pareri.
  11. Si in cate minute de la pornire temperatura sare de 40 grade? Adica pierderile datorita vascozitatii mai reduse au loc doar pana se atinge 40 de grade?!?!?
  12. Si care dintre cele 2 (5w40 sau 10w40) va fi mai vascos la 100 grade?? Eu (chiar) am cautat si am gasit ca ar fi la fel de vascoase...
  13. Eu nu m-am prins! Am inteles ca un 5w40 ar fi mai fluid decat un 10w40! Foarte corect! Dar la ce temperatura??? La rece, NU?? Iar la temperatura crescuta vor ajunge la aceeasi vascozitate dupa cum spun cifrele. Si atunci, INTREBARE: De ce se recomanda 10w40 la motoarele peste 150.000 km, atat timp cat cele 2 tipuri de uleiuri vor avea aceeasi vascozitate in regimul normal de lucru al motorului?
  14. Adica... MOL Dynamic Max SAE 10W-40 ! Sa vad unde gasesc asa ceva, banuiesc ca in benzinariile Mol?? Va mai tin la curent cu ce am pus!
  15. Salutare! Am citit toate posturile incepand de le prima pagina si trebuie sa recunosc ca sunt mai buimac decat la inceput... Trebuie maine sa schimb uleiul si nu stiu de care sa ii pun... Nu am inteles care e diferenta intre cel sintetic, semisintetic si cel mineral (de asta nu stiu daca am vazut, si nici nu stiu cat ar costa). Am de ales intre Mobil, castrol (am inteles ca astea ar fi mai bune...) si alte bazaconii! Mentionez ca Cielo e din 1998 si are 150.000 killometri facuti. Asadar (UERGENT), ce ma sfatuiti?? Multam! PS Nu ma intrebati ce ulei a avut inainte, ca nu stiu!!
 

×
×
  • Create New...