Jump to content
Sign in to follow this  
augustinionut

Mâtzu' si Motanu'

Recommended Posts

Vesti bune si vesti rele:

- am gasit un atelier mecanic ce inchiriaza cu 10 euro/ora elevatorul, scule etc.

- am schimbat cureaua de distributie si intinzatorul (singur :mrgreen: )

- nu am putut demonta surubul la pinionul axului cu came asa ca am ramas cu semeringurile neschimbate (am pierdut o gramada de timp)

- ma duc dupamiaza sa schimb filtrul din rezervor si senzorul de nivel minim benzina.

- am descoperit pe unde pierde ulei, s-a dezlipit baia de ulei de la o lovitura, asa ca la urmatorul schimb de ulei o dau jos si o curat.

Share this post


Link to post

Daca simeringurile sunt ok, lasa-le in pace! Poarta-le cu tine in masina pt. orice eventualitate. Nu stiu cat tin la Matiz, dar la Cielo in mai putin de 200 000 km nu pica. Cu exceptii.

Share this post


Link to post

Is ok, uleiul iese pe la siliconul baie ulei. Am schimbat filtrul din capul pompei si senzorul, am pus 8 litri de benzina ca am treaba saptamana asta...trebuie sa risc pana prostului ca sa vad daca se aprinde becul. Semeringurile au 5 ani, cam 40 mii km.

 

Cred ca din cauza asta falfaie rotile: piulite uzate.

Si iar pachetel de acasa....

post-13903-0-48400500-1494952988_thumb.jpg

post-13903-0-69063100-1494953031_thumb.jpg

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Sa postezi rezultatul dupa efectuarea schimbului de piulite, ca pe mine unu m-ai facut curios din cale-afara ca asta ar putea fi eventuala cauza a filfaelilor.

Share this post


Link to post

Sa incep cu inceputul.

Masina trage in draci cand e turata. dar e a dracului de lenesa unde nu trebuia sa fie: mers constant la 60km/h intr-a 4a, urcat deal cu a 3-a... acum cere a 2a...

Am sa verific semnele la distributie, sper sa nu fi pus vre-un dinte in plus sau minus (motorasul toarce normal)

Am sa pun de proba filtrul vechi de la pompa de benzina inapoi.

Pana atunci...

 

Ce poa sa aiba?

Share this post


Link to post

Probabil ii o decalare a avansului dupa inlocuirea distributiei. Ala il speculez de incepu a face fite dupa ce ai schimbat cureaua.

Share this post


Link to post

Interesant ce spune nenea. Parca montajul unei curele de distributie se face cu suprapunere a semnelor indicate, la punct asa zis iar dupa rotatia de verificare tot la punct trebuie sa cada. La doua axe ce necesita dispozitiv de blocare pentru a le mentine pe pozitie si totodata stift blocare volanta ce mentine pinionul arborelui la punct (de retin bine), cum ii impune "secretul" de la si sau fara doua minunte decalaj ce cade la fix unde trebe dupa tensionarea (automata de regula) a intinzatorului ?

Share this post


Link to post

Eu cred ca daca ai pus distributia la punct conform manualului fara de +/- xx grade (dupa cum aminteste Seba) ce ar insemna un dinte plus sau minus (altfel nu imi explic acele grade, ca la o juma' de dinte nu ies calculele) posibil ca filtrul sa fie buclucas, au mai fost cazuri in care cu filtru nou sa-i puna piedica. Caz intinlit recent (nu-i de domeniul auto ce-i drept, da' cit se poate de real) unde filtru absolut identic alui original sa nu permita absoarberea cantitatii de benzina necesara motorului in cauza. Nu doar nu tragea, da' nici relantiul nu-l tinea si se oprea.

Verifica totusi distributia pentru a elimina eventuala cauza. Ori schimba filtrul mai intii ce probabil ii mai comod. Pe rind si urmat de test, pentru a stabili cu exactitate cauza.

Share this post


Link to post

Azi an tras mai binisor. sper sa nu se fi dizolvat filtrul ala chinezesc in benzina :twisted:

Share this post


Link to post

Vezi ca incepe sa semene a taxi cu toate alea prin bord :)

Share this post


Link to post

Nu se mai vede scrisul "A/C" de pe butonul de aer conditionat :) )

 

Acum serios, piulitele alea de la roata, nu sunt cam iesite inafara?

Share this post


Link to post

Au conul mare cat China, erau singurele care le aveau pe stoc. In fine, vibreaza jumate din cat vibra inainte.

7,5 lei bucata, fata de 5 euro cat am gasit pe internet.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Eu unu caut a si pricepe despre ce este vorba cu exactitate, care ii cauza defapt. Deci. Filfaelile au inceput (de-am inteles eu bine) dupa efectuarea schimbului de anvelope, roti complecte, cu gume de vara. Bun. Piulitele rotilor au fost inlocuite cu unele noi drept urmare, filfaielile au fost reduse la jumatate. Pina aici iarasi e bine, am priceput. Acum ramine misterul si anume: conul piulitelor foarte uzat, orificiile de ghidare din jante deteriorat ori ambele? Ajunge piulita la capat de cursa (in butuc) si stringe insuficient janta sau care-i vraja ? :scarpin:

Share this post


Link to post

Centreaza si mai bine cred eu de conul intra mai adinc, cazul piulitelor originale. Banui ca si alea noi au prins ceva con in orificiile jantei. Iau in calcul si modul in care s-a efectuat schimbul piulitelor, cite una ori roata fu luata jos (din diverse motive) si remontata.

Share this post


Link to post

Rotile au fost slabite si stranse cu masina pe cric. Nu vad care e faza cu piulitele originale, atata timp cat conul are acelasi unghi. Alea vechi ale mele mai aveau un pic si ieseau prin partea aialalta de roata... si jantele au 10 ani, traiti intens.am sa le schimb una cate una, fara sa afle sotia :mrgreen:

Share this post


Link to post

Doar un dintuc :D

Am rezolvat si cu distributia. Axul cu came, un dinte in urma.

 

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Aham. Intinzatoru' prea dur ce a supra-tensionat cureaua sarind de la punct. Ce inseama acele citeva grade din oficiu ...😀

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...