Jump to content
Sign in to follow this  
Doru

Montare casetofon Matiz E

Recommended Posts

strumfuadi, scuze. Nu bordul ci doar consola centrala. MP3 player-ul pe care l-am luat este Panasonic CQ DP383W si costa 111USD (in Dubai).

Share this post


Link to post

N-ar fi rau sa te uiti si aici: http://forum.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=20 .

 

Vezi ca un acel capac, gata decupat, se afla in posesia lui sprite, poate vrea sa ti-l dea ...

 

Ca sa nu patesti ca mine (de la gropi & stuff a inceput sa zdrangane cass-ul) eu te sfatuiesc sa prinzi MP3-ul nu doar in consola ci si in spate; vezi ca in tablia neagra din spatele bordului, putin mai jos de nivelul unde se monteaza cass-ul, exista o gaura: in acea gaura eu zic sa prinzi o platbanda (cu surub/piulita) si capatul celalalt al platbandei sa-l prinzi in surubul din spatele MP3-ului. Astfel se blocheaza orice tentativa de miscare a sculei, plus ca e un antifurt excelent, sa-l vad eu pe hotul ala care sta 20 de minute sa scoata un cass/CD/MP3 player.

Share this post


Link to post

Am bagat un pic ochiul, cat s-a putut, pe sub consola centrala, am gasit conectorul dedicat si am mai luat la puricat si manualul de reparatii (al caroseriei) si mi-am cam facut o parere despre ce ma asteapta. Multumesc Flex pentru link-ul catre sit-ul italian de unde am dat jos si versiunea in engleza a manualului de reparatii (chiar daca este pentru Matiz II). Eu am doar versiunea in romana.

Voi incepe montarea cu difuzoarele si apoi cu antena. Nu este preinstalat cablul de antena si o sa am un pic de circ pana il voi face sa ajunga de la plafoniera pana sub bord. Din nefericire canalul prin plafon este destul de perforat si nu prea am chef de umblat la tapiterie. Am mai facut asta dar nu pe Matiz.

Urmeaza demontarea consolei centrale unde am deja experienta de pe forum.

Flex, platbanda de ancorare a partii din spate a player-ului se gaseste deja in chitul de instalare livrat de producator. Eu consider ca este obligatorie montarea ei din doua motive: unul din punct de vedere mecanic, iar altul pentru protectia la parazitii a partii radio. Legarea la masa printr-un conductor foarte gros si foarte scurt a carcasei player-ului si legarea la masa foarte buna a tresei cablului coaxial al antenei in punctul de conectare cu aceasta (la plafoniera) asigura de obicei o functionare corecta a radioului, fara zgomote de comutari, aprindere, alternator si tot felul de alte minuni care mai sunt pe la bordul masinii.

In limita timpului si a vremii de afara, ma apuc de lucru. Nu calc in service nici impuscat.

Share this post


Link to post

Ahhhhh! deci de-asta am eu paraziti! ca n-am nici o legatura ferma sasiu masina/sasiu cass! multumesc, Doru, era cit pe ce sa intru la idei cu parazitii! ... au aparut dupa ce a luat-o cass-ul la vale ...

 

Urmeaza un w/e lucrativ, bag sama!

Share this post


Link to post
Vezi ca un acel capac, gata decupat, se afla in posesia lui sprite, poate vrea sa ti-l dea ...

Pai da! Cu cea mai mare placere! Dar nu pot sa-l trimit nici mail, nici fax... :D Am impresia ca e pe ntru Doru, nu? (ca cine a lipit ("moderat" :lol: ) topicu asta cred ca l-a decupat de undeva si... cam trebuie sa citesti printre randuri...)

Share this post


Link to post

Da, e pentru Doru, care e din Ctza...

 

Referitor la "paraziti", eu am radiocd'u infpt doar in fostul capac taiat. sta foarte bine, shi nici nu are nici o legatura la masa, inafara de ecranarea cablului de antena. Shi vreau sa zic k merge brici pe radio..

Share this post


Link to post
Eu consider ca este obligatorie montarea ei din doua motive: unul din punct de vedere mecanic, iar altul pentru protectia la parazitii a partii radio. Legarea la masa printr-un conductor foarte gros si foarte scurt a carcasei player-ului si legarea la masa foarte buna a tresei cablului coaxial al antenei in punctul de conectare cu aceasta (la plafoniera) asigura de obicei o functionare corecta a radioului, fara zgomote de comutari, aprindere, alternator si tot felul de alte minuni care mai sunt pe la bordul masinii.

 

Prind ideea si pun si eu o intrebare la pt. cei care le au cu electronica. Am antena interioara (pe parbriz) care are in fir cica de conectare la masa. Cei care mi-au montat antena mi-au zis ca e mai bine sa-l las neconectat (si ca atare asa si e in prezent). Nu am paraziti iar receptia e destul de buna (nu e perfecta). Are rost sa-l conectez la masa? Cum e mai bine?

 

merci Dan

Share this post


Link to post

pai aia este ecranarea firului coaxial al antenei... sigur ca trebuie legat la masa.

radioul asteapta la intrarea in mufa o impedantza de 75ohmi. daca lashi firu in aer, impedantza e, teoretic infinita..

Itzi recomand insa, cel mai bine sa pui o antena de dacie care vine cu tot cu fir shi mufa shi costa, cu montaj inclus, maxim 300mii.

Vad ca eshti din buc.. am un prieten care se ocupa de asha ceva (instalari shi e dealer kenwood, infinity, jbl, etc..). Te rezolva la mare arta.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Firul de masa pentru antena electronica este, exact cum ii spune si numele, un cablu de ALIMENTARE pentru micul amplif al antenei ... asa ca dan_m are acum doar un dipol simplu, fara amplificare electronica, adica un fel de simpla sirma ...

Share this post


Link to post

Trag concluzia ca trebuie sa o leg la masa (antena). Alta antena nu vreau ca am dat deja banii pe asta si pare a merge bine si oricum nu vreau sa dau gauri in plafon... De legat banui ca pe la plafoniera trebuie sa o leg (ca firul are 10 cm lungime si e chiar in zona plafonierei).

Share this post


Link to post

Chestia asta cu antenele seamana cu un camp minat. Se mai merge si la bafta.

In principiu o antena trebuie sa fie un dipol. La masini din considerente practice nu se poate folosi. Se utilizeaza de obicei o antena vericala (mai mult sau mai putin), care are calitatea de a crea in ground (caroseria in cazul de fata) cel de al doilea pol in oglinda, imaginar. Teotretic antenele se acordeaza pe o frecventa (cam 1/4 din lungimea de unda). In acest punct functioneaza corect. Aici, in punctul de conexiune au o impedanta oarecare (50 sau 75 ohm). Datorita faptului ca spectrul de lungimi de unda la receptoarele auto este foarte mare, se poate spune ca antena lucreaza total impropriu. Producatorii cunosc acest lucru si il compenseaza cu o sensibilitate ridicata a receptoarelor. Toate bune si frumoase, dar ce facem cu perturbatiile? Incercam sa limitam pe cat posibil intrarea lor in instalatie din propria masina prin ecranarea cit mai buna a zonelor critice. Masa receptorului, masa antenei in punctul de conexiune cu aceasta, curatirea prin filtare a tensiunilor de alimentare si altele. In general producatorii de echipamente asigura majoritatea protectiilor urmand ca la instalare sa se execute un minim de operatiuni.

Daca totul este Ok avem un radio cu un raport semnal/zgomot de vis si nu ne mai ramane altceva decat sa injuram pe vecinul, oprit la semafor cu un jaf, care ne pune receptia jos cu perturbatiile de la motorul lui.

Sunt antene (cele lipite pe parbriz) sau electronice care au deja doi poli. Protectia la paraziti se realizaza flotant (ca la antenele de televizor). Legatura la masa a extremitatii dinspre antena se va face sau nu in acest caz dupa recomandarile din prospect ale producatorului (sau pe probe ca tot nu se platesc).

Share this post


Link to post

Azi am introdus cablul antenei prin tubulatura caroseriei.

Imi faceam probleme dar a mers foarte usor. Timp de lucru o ora (ca am fost fraier). Urmatoarea instalare 20' (cred). Ce am facut (daca intereseaza pe cineva):

 

Am demontat plafoniera. Doua suruburi. Atentie ca plafoniera este sub tensiune si poate sari siguranta. Este insa loc destul. Am scos conectorul de alimentare si problemele electrice au disparut.

 

Am demontat parasolarul din dreapta. Tot doua suruburi.

 

Am scos ornamentul de plactic de pe stalpul de langa parbriz al usii din dreapta. Este prins in partea de sus si la 15 cm. mai jos cu doua "cuie de tapiterie" similare cu cele de la usi. Se trage usor cu mana. din partea de sus pana ies cele doua cuie si se trage de ornament paralel cu stalpul pentru a se degaja un carlig de plastic din stalp si cele doua urechi catre intra in bord.

 

Se dezlipeste folia adeziva care acopera o gaura in partea de jos a stalpului, si folia care acopera gaura de sub bord prin care trec si cablurile catre usi.

 

Acum traseul este liber si se trece la introducerea remorcii (o bucata de cablu electric litat dar un pic mai rigid). eu am inceput din gaura centrala a parasolarului in jos pana la gaura din stalp de deasupra bordului, apoi pana sub bord. Tot de la parasolar am introdus celalalt capat al remorcii pana la plafoniera. Remorca se afla acum pe viitorul traseu al cablului.

Am legat cablul antenei de remorca la capatul de la plafoniera si l-am tras pana sub bord.

Ce a fost greu a trecut

Am montat totul la loc mai putin plafoniera pentru ca urmeaza sa gauresc plafonul si sa montez antena. Nu era mare lucru dar dupa gaurire trebuie sa fac un pic de protectie anticoraziva la rana si nu mai era timp.

Share this post


Link to post

Sfatul meu este sa nu legi masa.Probat, merge mai prost.Vreau sa-ti mai spun ca antena mea de interior are si alimentare pentru amplificator dar nu se simte nimic asa ca eu nu o alimentez.

Share this post


Link to post

Am reusit sa instalez difuzoarele si antena. Pe usile din fata a fost un pic mai delicat pentru ca am instalat difuzoare Blaupunkt GTx 542 de 13 cm cu profunzimea de 48 mm, iar pe Matiz spatiul dintre tabla usii si geamul coborat este de doar 35 mm. S-au asezat foarte bine dar am facut prinderea peste tapiterie ca sa mai castig ceva spatiu. Si geamul culiseaza pe toata cursa normal. Nu a fost nevoie sa redimensionez gaura din usa, fiind suficiente cate 4 gauri pentru fiecare dif. Pe spate a fost o joaca. Patru suruburi si cate doua fire la fiecare difuzor. Am montat eliptice de 4/6". A trebuit sa tai toti conectorii si sa sertizez papuci adecvati la dimensiunea bornelor de pe difuzoare si in plus izolarea lor cu tub flexibil. Firele sunt suficient de lungi si ajung fara sa fie nevoie de prelungiri.

Fata de manualul de reparatii am gasit un fir incorect colorat la difuzorul din stanga fata. Ori este greseala de redactare ori si-a bagat romanu' coada. Sper sa ajunga cu aceiasi culoare pana la conectorul audio din bord. Nu vreau sa incurc fazarea.

Urmeaza instalarea MP3-ului probabil vineri sau sambata cand am timp. Am verificat prim suprapunere dimensiunea frontala a playerului si pare ca este aceiasi cu a plasticul acela care acum ocupa locul. Va spun eu ce patesc, probabil duminica.

Share this post


Link to post

Mult succes, Doru!

 

O intrebare: ce boxe ai pus pe spate? cumva Balupunkt ICE-109? ca alea ar fi cica dedicate ... si cit costa?

Share this post


Link to post

Nu am pus Blaupunkt inca din motive de pret. Am vazut tot niste GTx-uri care se potivesc la dimensiuni si costa 1,2 MegaROL. Poate mai tarziu. Acum am pe spate niste aiureli de ProAudio. Nu se aud grozav dar nici nu caraie. Apoi s-a inventat balansul front-rear. :lol:

De Blaupunkt ICE109 nu stiu nimic dar este o idee. Ma interesez.

Share this post


Link to post

Am reusit sa instalez MP3 player-ul de unul singur (Panasonic CQ-DP383W).

Am adoptat solutia cea mai ieftina (dar si cea mai laborioasa) de adaptare a suportului livrat de Panasonic la bordul Matizului. Am confectionat din cornier de aluminiu (dural aproape negru pentru termopane) doua urechi laterale prinse de suport cu cate doua suruburi de 3 mm cu cap ingropat si am fixat suportul in bord cu suruburile existente, in asa fel incat marginea din fata a acestuia sa fie pozitionata la marginea interioara a fintiei console centrale (astfel player-ul este aliniat cu restul bordului si fata acestuia umple tot spatiul liber lasat de capacul de plastic preinstalat). Au fost necesare cateva probe si pentru a nu stresa spatiile din plastic de prindere a fintiei in bord am inlaturat clemele metalice pe durata operatiunii. Prinderea in partea din spate am facut-o cu platbanda din kitul de instalare, intre surubul central al player-ului si o brida a consolei centrale prevazuta cu o gaura parca special facuta acolo in acest scop.

In ce priveste partea electrica, am taiat fir cu fir conectorul de pe masina si le-am jonctionat prin lipire si izolare cu tub termorestringent cu firele conectorului player-ului. Eu am lucrat sub tensiune (un singur fir este sub tensiune cu cheia scoasa din contact). Se putea scoate siguranta aferenta sau borna negativa de la baterie pentru mai multa siguranta. Am avut o grija mai deosebita la fazarea difuzoarelor (altfel se prabuseste tot efectul stero). Conectorii suplimentari (RCA) nefolositi i-am infasurat in folie de buret legat cu coliere de plastic, pentru a nu mai adauga si alte zgomote interioare la cele existente. Am pozitionat player-ul si am montat la loc tot ce am dat jos.

Acum am muzica.

Cea mai delicata operatie? Demontarea consolei centrale. In rest o joaca.

Share this post


Link to post

Bravos! Dar acum poti sa-l mai dai jos si sa-l iei cu tine cind pleci din masina?

Share this post


Link to post

Fara sa-l distrug am nevoie cam de 30 de minute pentru ca stiu cum l-am pus. Altcineva???

Share this post


Link to post
Fara sa-l distrug am nevoie cam de 30 de minute pentru ca stiu cum l-am pus. Altcineva???

 

Sa speram ca la voi nu se fura...

Share this post


Link to post

Si Constanta este tot in .ro :wallbanger:

Share this post


Link to post

Spuneti-mi si mie marimea standard a difuzoarelor la Matiz. Pe fata am impresia ca sunt de 12. Pe spate de cit sunt?

Share this post


Link to post

Pe spate de 10 dupa cate stiu eu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...