Jump to content
Sign in to follow this  
Stefan_VRD

Calitate/satisfactie<=>service sau automobil?

Recommended Posts

Salut! Credeti ca parearea posesorilor de automobile despre masinile lor este data de calitatea/fiabilitatea automobilului sau de calitatea serviciilor din service? De exemplu, mai citesc pe forumul de Dacia, si toti se plang de service, ca sunt oameni incompetenti, incorecti si fara bun simt. Si te mai si fura. Si nu e valabil numai la Dacia problema cu service-ul. Daca ar fi un service corect, care sa remedieze problemele in garantie, sau contra cost in perioada post garantie, dar sa faca treaba de calitate, chiar daca masina ar avea mai multe probleme cred ca oamenii ar fi totusi mult mai multumiti de automobil, fie el Dacie, Matiz sau Mercedes.

Share this post


Link to post

Pai daca citesti pe carsurvey.org de exemplu vei vedea ca multi, cand scriu acolo, se plang si de calitatea serviceurilor, deci e clar ca si asta influenteaza parerea despre o masina. Criteriul primar totusi ramane calitatea masinii: daca ar fi perfecta, n-ai ajunge deloc in service, nu ? :)

 

Personal, mi-am gasit vreo 2 serviceuri de care-s aproximativ multumit, si-am invatat sa ma-mpac cu diversele operatii ce trebuie facute: revizii, reparatii, piese de schimbat. Asta e, nici o masina nu-i perfecta.

Share this post


Link to post

Nu toate service-urile sunt pe masura asteptarilor noastre :twisted:

Si multe sunt tepe, dar atat pt dacia cat si pt daewoo am gasit service si mecanici buni la preturi acceptabile, ceea ce e un lucru inbucurator :wink:

Share this post


Link to post

Probleme cu service sunt la toate marcile.De exemplu pe mine nu m-a influentat acesta problema cand mi-am cumparat Matiz.Cred ca este o chestie generala romaneasca.Oameni nu inteleg ca cea mai buna reclama este cea a lucrului bine facut.Ei merg pe varianta ca lasa ca tot la mine vine ca nu are unde sa se duca,nu gandesc hai sa-i fac treaba bine ca mai vine si alta data.Si auzi sa le mai dam si spaga.Never.

Share this post


Link to post

Eu cand am ales Matizul am mers pe ideea ca voi vizita mai rar service-ul. Chiar daca e mai scumpa o reparatie, faptul ca o faci mai rar te scuteste de nervii inerenti si de a da mai multa spaga. Cum constat ca orice reparatie faci, exista un prag aprox. minim de spaga care se da, mergand mai rar in service mai scutesti din bani. Deci chiar daca service-urile Daewoo ar fi la fel de proaste ca cele de Dacia, eu cred ca tot iesi in castig (nervi in primul rand si chiar si bani).

Share this post


Link to post

Parerea mea despre masina se bazeaza strict pe gramada de fiare pe care am dat 178 de milioane.

 

Asteptarile fiecaruia pot fi inselate, sau nu. Eu sunt un pic dezamagit de cum am investit acei bani, nu am mai avut rabdare. Am avut masina in garaj inainte de a avea carnetul auto, deci practic am fost super-hyper entuziasmat la inceput, cand am achizitionat modelul Matiz. Apoi, conducand masina, entuziasmul s-a diminuat treptat treptat. Acest entuziasm mult diminuat eu l-as numi acum "parere obiectiva" despre masina pe care o am.

 

Ca mergi sau nu la service, asta inseamna ca-ti intretzii/repari masina, sunt niste servicii pentru care trebuie sa platesti in plus ... si ca orice serviciu, poate fi bun sau prost.

 

Si ca sa fac o paralela umpic fortzata, cand te insori, faci pasul fiindca itzi place femeia si nu calitatea cremelor/vopselei de par/masajelor anticelulitice/sedintzelor de fitness ... sau a oricarui serviciu la care femeia apeleaza ulterior. :twisted:

Share this post


Link to post

Ok, eu vreau sa trag concluzia: in service stai cateva ore, hai zile in caz de ceva serios; in masina stai zi de zi. Ca atare, peste belelele din service treci pana la urma (si in timp, se gaseste o firma care sa faca service acceptabil in orice localitate), si satisfactia e data de calitatea masinii.

Share this post


Link to post

Corect!

Share this post


Link to post

Intr-adevar, CORECT!

 

Dar am citit aici ca unii dau spaga... adica pe langa manopera se mai da si spaga? pt ce?

Share this post


Link to post

Naiba shtie!

Io nu am mai dat shpaga de vreo 4-5 ani..

Daca ma baga pe bune, platesc manopera, daca ma baga pe nashpa, platesc cam jumate shi banii ii raman mecanicului.

 

cam asta este.

Share this post


Link to post

Au mai inceput si service-urile auto sa se civilizeze. Din 4 service-uri diferite, prin care am fost:

 

- la unul n-a cerut nimeni spaga, ba chiar dupa terminarea operatiilor m-au pus sa completez un formular in care sa trec nemultumiri si sugestii (daca mi s-a cerut spaga, daca am fost multumit de calitatea lucrarilor, etc)

- la altul nu mi s-a cerut spaga, si s-a lucrat bine

- la altul aveau camere de luat vederi prin service, si nici nu se punea problema sa dai ceva mecanicilor

- la altul a fost durere ... "nu dai si dumneata de-o bere ?", se lucra in sictir, preturi mari la piese. Evident, n-o sa mai calc p-acolo.

 

Acu' nitel offtopic, ca tot fusei azi in service: era o Solenza cu 12800 km la bord... nu mai intra in viteza I. :shock:

Share this post


Link to post

Vaxxi numele lor se poate?Nu de alta dar ca sa stim si noi unde sa mergem sau ce sa evitam.

Share this post


Link to post

Pai, nu sunt din Bucuresti, ci din Ploiesti. In Bucuresti n-am avut experiente prea placute cu service-urile (ori se lucra in scarba, ori erau preturi astronomice), si prefer sa fac 120 km special pentru masinuta. Le mai vreti ?

Share this post


Link to post

DA! poate ca multora le-ar renta mai mult un drum de 120km, decit jupuiala din Bucuresti ...

Share this post


Link to post

OK.

 

Deci, in ordine:

 

Cel mai bun de pan' acum, nota 9 cu felicitari: Poliserv JG ( http://www.poliserv.ro/ ). Informatiile date pe site sunt suficiente pentru a ajunge la ei; se afla pe drumul Ploiesti - Buzau, pe dreapta (pana sa intri in comuna Bucov). Sfat: faceti-va programare, este batalie ca la Plevna sa intri :D . Din cate am observat eu, trateaza preferential garantiile, deci pentru cei cu masini noi ar fi un avantaj. Se spala masina gratuit inainte de interventii, au tot felul de testere, instalatie de curatat injectoare; poti sta la terasa sa fumezi si sa bei, in timp ce-ti repara masina sau poti sa stai langa mecanic.

 

Bun, multumit, dar nu ma pronunt pentru ca nu i-am vizitat decat o data: Automar. Se iese din Ploiesti spre Targoviste; pe stanga se vede fabrica de Coca Cola, si se face dreapta pe un drum imediat dupa un pod de cale ferata ("Podul inalt" se cheama). Este mai liber decat la Poliserv - dar asta nu inseamna ca e mai prost (am vazut si Passat nou pe langa Dacia si Daewoo), au si ei instalatiile de care-am zis mai sus, si terasa, si poti sa stai si aici langa mecanic.

 

Cei de care-am fost nemultumit: Faredo (in centrul orasului). Preturi la piese mai mari decat la altii (uneori cu cateva milioane bune), mecanici grabiti si care asteptau hartia cu VIPuri pe ea (bancnote adica :P ), plus alte neajunsuri (o masina de firma, cu vreo 50000 la bord, lasata acolo dupa un accident a revenit cu multe piese bune inlocuite cu altele mai proaste - inclusiv CV).

 

In Bucuresti, de Grand Garage Auto am fost multumit de calitatea lucrarilor, dar cand a venit factura ... :roll:

Share this post


Link to post

Daca aude Felix ca ai fost multumit de GGA cred ca se duce cu tancul peste ei.Lasand gluma cred ca si aici este o problema:ce asteptam de la service.Eu,la revizia de 1000 km la Radacini Ferdinand am fost,au luat masina,au mesterit la ea si mi-au dat-o inapoi,fara sa astepte spaga,fara nimic.Pt mine a fost ok.

Share this post


Link to post

Acum sa nu minii pe D-zeu, GGA m-a scos din buda, n-am ce zice; nasol este ca n-au facut treaba buna din prima, a fost nevoie de revenire, atit pentru mecanica, cit si pentru reparatia de tinichigerie/vopsitorie si au umflat nota pentru asigurari nejustificat; ce m-a deranjat foarte tare a fost felul in care a decurs revizia; trebuie sa-mi gasesc timp si nervi ca sa ma cert cu ei, sau sa-i las naibii si sa incerc la mult-laudatul Autonet.

Share this post


Link to post

Eh, am uitat sa specific ... la GGA nu m-am dus "oficial", ci aranjand in prealabil cu un mecanic. Pe factura a aparut mai putin, in realitate a fost mai mult de lucru; banii dati au mers 1/3 la service, 1/3 la mecanic si 1/3 pe piese. Dar am fost multumit de cum a lucrat (a fost munca multa la motor).

Share this post


Link to post
Eh, am uitat sa specific ... la GGA nu m-am dus "oficial", ci aranjand in prealabil cu un mecanic. Pe factura a aparut mai putin, in realitate a fost mai mult de lucru; banii dati au mers 1/3 la service, 1/3 la mecanic si 1/3 pe piese. Dar am fost multumit de cum a lucrat (a fost munca multa la motor).

Pai asta e alta ceva.Eu vorbeam aici despre faptul ca te duci pur si simplu fara sa aranjezi ceva cu cineva.Dar poate varianta ta e mai buna,daca pur si simplu doar platesti,fara spaga.

Share this post


Link to post

Pai n-am dat spaga in sensul traditional, ci am negociat... "uite asta si asta e de facut, piesele sunt atat in magazin si te factureaza la manopera cu atat; eu ti le fac fara factura, la jumatate sau 3/4 din pret, iti convine ?" si cum intotdeauna e loc de tocmeala...

Share this post


Link to post

In Bacau sunt doua reprezentante WOO, IATSA (o divizie desprinsa cu tot cu mentalitati din Dacia Service) si Mihoc SRL; pe vremea cat am am avut Cielo am mers pentru revizii la Mihoc, care se ocupasera de masina de la inceput. Servicii de calitate medie daca stai cu ochii pe ei sa nu uite vreun surub nestrans sau sa intri cu Cielo si sa pleci cu Tico... Si acolo gasesti piese noi la 1/2 de pret (se stie ca toti mecanicii au fabrica de piese acasa) sau iti vand piese demontate de pe alte masini la pret de piese noi, etc. Insa la chestii importante nu fac rabat, iti spun clar ca trebuie sa schimbi role, rulmenti, etc, nu aplica regula "merge si asa".

De aproape 4 luni am schimbat masina, am o Leganza cumparata de la cineva cunoscut, cu carte de service, facturi la piese schimbate, etc. Anul trecut omul schimbase la IATSA injectoare, cauciucuri, curea distributie si role, discuri frana si un arc pe spate, am vazut facturile. Deci cureaua de distributie avand doar 50k km, ma gandeam s-o schimb in primavara aproape de 60k. La inceputul lui octombrie s-a rupt cureaua pe la 60/h, cu tot ce implica asta la un motor 16v (13 supape indoite, una rupta, ghiduri crapate), rolele de ghidaj avand depuneri iar cea intinzatoare joc au incalzit puternic cureaua care a cedat; i-am sunat pe mecanici masinii care de data asta nu mai erau siguri daca au schimbat rolele. In fine, am schimbat toate supapele, ghiduri, simeringuri de supape, garnituri, segmenti - ca tot umblasem in motor - toata distractia fiind cam 700 euro, avand noroc ca nu s-a fisurat chiulasa sau vreun piston sau biela. Am descoperit ca nici injectoarele nu fusesera schimbate cu unele noi, cu toate ca fusesera facturate. Am gasit cu ocazia asta un service autorizat Woo si Opel (nu se baga la altceva) care este de nota 8-9 la motoare (de la anul cand se extind vor avea si tinichigerie), baietii lucreaza cu simt de raspundere si nu-i nevoie de spaga (mai mult de cate o cafea sau ciocolata calda de la automat nu le-am dat, ordinul patronului care la da bonus la fiecare masina rezolvata). Pentru cei din Bacau le pot da pe PM numele serviceului.

Aveti deci maaare grija unde mergeti cu masinile voastre, foamea este mare si unii mecanici nu se dau de la nimic inapoi pentru a face un ban in plus, tocmai imi povestea un mesterica fost angajat al Daciei Service cum lasau clientii masina noua peste noapte in service pt. o usa ce nu se inchidea bine si plecau a doua zi cu cutie de viteze din 1900 toamna...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...