Jump to content
Sign in to follow this  
closchkutza

Instalatie Incalzire Pasiva A Motorului

Recommended Posts

Astazi vorbeam cu un coleg la servici despre instalatiile WEBASTO de incalzire pasiva(stationara) a motorului si a habitaclului. Ma gandeam ca la iarna m-ar coafa si pe mine o asemenea chestie, nu atat pentru interior(matizul se incalzeste repejor) cat pentru motor. Dar, totusi, instalatia costa destul de mult, sunt necesare modificari destul de mari, asta in cazul in care s-ar putea pune pe masina, asa ca am cautat o solutie. Si solutia a venit:

 

Masina sta in garaj, numai ca garajului respectiv nu i se inchid usile ca lumea(ramane un spatiu de 3-5cm intre ele) iar o fereastra nu foarte mica este deschisa in permanenta pentru ca nu se creea umezeala, a pastra aer curat si a permite masinii sa se usuce daca este uda cand o bag in garaj. Deci nu este chiar ceea ce se numeste un garaj calduros. Ma gandeam sa compar asa ceva:

post-5484-1214936808_thumb.jpg

Dimensiunile sunt: 300 x 270 x 100 mm

Putere maxima: 2000w

Altele: 2 pozitii pentru caldura

Termostat de siguranta

Maner pentru transport

Silentios

 

Mi-ar placea sa gasesc unul mai lat, ca sa acopere o suprafata mai mare, dar asta este un punct de pornire.

Ce vreau sa fac cu el?

Varianta 1. Pai ma gandeam sa-l asez sub bara masinii, orientat sa bata in sus, pe baia de ulei, pe partea de jos a motorului si eventual pe partea de jos a radiatorului.

 

Varianta 2(care este mult mai viabila si mai ales in cazul unui termoventilator mai mare, la care nu mai conteaza forma): Sa-l pun mai departe de masina(sa nu stau cu grija ca ar poate lua foc dracovenia de aparat) si sa fac cu ajutorul unor tuburi flexibile(care se folosesc pe la hote, centrale fara tiraj fortat) niste aeroducte pe care se le pun sub: baia de ulei; partea de jos a motorului; partea de jos a radiatorului. Aeroductele vor capta tot fluxul de aer produs de termoventilator.

 

In ambele variante, acest termoventilator va fi conectat la o priza din bucatarie, prin intermediul unui cablu ceva mai lung, iar dimineata, cand ma trezesc, il pot baga in priza, iar cat imi fac toaleta, imi fumez tigara, etc, cam 30-45 de minute sa functioneze si sa incalzeasca repere mentionate.

Ce sper sa reusesc prin asta:

- reducerea uzurii la rece, prin incalzirea uleiului facandu-l astfel mai fluid;

- reducerea timpului necesar motorului de a ajunge la temperatura optima;

- reducerea consumului prin reducerea timpului in care motorul ajunge la temperatura optima;

 

Intrebarile mele, la care sper ca cei ce poseda cunostinte mai vaste decat mine sa ma poata ajuta:

 

1. In primul rand, este viabila solutia, o sa produca o oarecare incalzire? Sa presupunem ca temperatura uleiului in baie este de -10 grade celsius. In 45 de minute se poate ridica temperatura acestuia la 5-10 grade celsius?

 

2. Exista vreo problema daca o parte a motorului are o temperatura diferita fata de alta parte a motorului(eu stiu, dilatari inegale)??

 

3. Care alternativa este mai viabila?

 

4. Risc sa stric ceva la masina?

 

Daca mai gasiti voi alte amanunte ce ar putea pune probleme le astept. De asemenea, daca aveti idei mai bune si eventual mai simple despre cum s-a putea implementa asa ceva, sunt deschis.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cu 2000W nu faci mare lucru, daca stai sa aduni pretul instalatiei (cu tubulatura/etc), cheful de a le 'pozitiona' de fiecare data (sau a parca masina 'la fix'), energia electrica consumata, o sa vezi ca nu faci nicio economie, prin prisma faptului ca masina consuma ceva mai mult pana cand se incalzeste.

Reducerea uzurii este nesemnificativa.

 

Alternative: ulei bun, si tine masina pornita 2-3 minute inainte de a pleca. Nu face greseala sa stai cu masina pornita pana cand se incalzeste - nici nu-i place foarte mult sa stea la relanti, si se incalzeste mai repede in sarcina.

 

A, si banuiesc ca nu-i place deloc ca lichidul de racire si motorul sa fie la -15C, iar uleiul la +10C.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Baga-i ulei bun si lasa-l asa.

 

Parerea mea este ca motorului nu-i ia nici macar un minut ca sa se incalzeasca dupa pornire singurel tot atata cat l-ai incalzi tu cu smecheria aia timp de vreo ora ...

Share this post


Link to post

Mai bine investesti in instalatia aia Webasto care sa-ti incalzeasca habitaclul cu motorul oprit, alimentandu-se cu benzina din rezervor, consumul e mai mic si poti sa dai si o b**a iarna in masina fara frica ca te concentrezi prea mult, uiti, si ramai fara benzina. :->

Share this post


Link to post

Mai, prin Canada se practica sportul asta cu incalzirea pasiva. Am cunostinte in Calgary care au asta in parcare. Dar la ei e frig, adica FRIG!!!! La noi nu se merita daca tragi linie. Cit dai pe aia 2 kw electrici in timp, poti sa-ti cumperi un motor nou!

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Pai de ce man? Am facut un calcul, ar veni cam 42kw/luna in plus fata de consumul normal al casei. Cat inseamna asta, vreo 25RON? Pai nu mi se pare cine stie ce mult..

Dar vad ca multi zic ca nu o sa faca mai nimic.

 

Laur: o instalatie WEBASTO costa ~1000 euro+montaj..se duce mult.

 

Masina o parchez mereu in acelasi loc, nu trebuie decat sa pun furtunele la locul lor.

Share this post


Link to post

Uite, pt. ceva de genul asta ar merge :)

post-124-1214945301_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu cred ca p-aia nu o mai pornesti decat la primavara :P .

Share this post


Link to post

Mai bine iti iei o alarma cu pornire de motor.

Oricum NU porni masina in garaj cu usile inchise, in 3 minute vei avea un aer cel putin dubios acolo. Daca ai geam maricel deschis sa zicem ca e relativ ok.

+ ca te ajuta si la racirea habitaclului vara ( alarma ).

Si cu ea nu incalzesti numai uleiul sau ce, incalzesti tot.

Testat de mine in exterior la 2 masini la -4 grade : dupa 5 minute de functionare la relanti NU simti caldura in interior insa imediat dupa ce te-ai pus in miscare, la 200 metrii deja simti cum iti baga aer cu iz de cald, nu cald dar nici rece.

Daca o lasi 10 minute chiar si la relanti se ridica acul de la temperatura 1 liniuta iar cand pleci iti da real cald.

Asta la benzina ca la motorina e dezastru cu incalzirea, d-aia se foloseste respectivul sistem webasto.

 

Dpdv racire, de la 58 grade in masina care a stat la soare, pornita masina din alarma si lasat in prealabil aerul pornit pe ventilare maxima cu geamul din spate crapat 2 cm, in 5 minute de functionare temperatura interioara scazuse pe la 30 grade, acceptabil cat sa te sui in ea si sa pleci. Eventual duzele centrale le lasi orientate ( le dai cand cobori ) spre scaunul soferului iar cele laterale le lasi in sus.

Share this post


Link to post

Closhcaaaaa

 

Nu ii mai sufla atat in teava de esapament lu` mtz. :D

Share this post


Link to post

Astfel de sisteme de încălzire care funcţionează independent de motorul vehiculului sînt montate pe camioane. Camionagii sînt obligaţi să facă acele pauze la intervale regulate de timp. Nu de fiecare dată au posibilitatea să se cazeze în hoteluri şi atunci cînd dorm în cabine se încălzesc cu aceste centrale care sînt fie VBASTO sau SIROCCO. Consumul acestora este mult mai mic decît dacă ar lăsa motorul maşinii să funcţioneze. Nici într-un caz nu o să foloseşti aşa ceva la un autoturism de clasă mică sau medie. Cunosc pe cineva care şi-a montat un astfel de echipament pe un Passat pentru încălzirea interiorului, dar l-a folosit f. puţin. Chiar nu merită.

Share this post


Link to post

Temperaturi de -25'C intalnesti la B o data la 30 de ani. Cea mai recenta a fost anul trecut. La Bv sunt 3 zile pe an, in fiecare an, dar asta nu te opreste sa pornesti Matizul.

Share this post


Link to post

Iar daca printr-o intamplare sunt -25 grade, la ora aia crede-ma nu te duci nicaieri.

iar daca e o urgenta si te duci, nu vei avea timp sa stai sa incalzezsti motorul.

Share this post


Link to post

Ai timp pentru ca trebuie sa-ti dezgheti geamurile.

Share this post


Link to post

Ma refeream la genul de urgenta medicala, cazul in care la ora 3 dimineata cand eventual sunt -25 grade cineva din familie pateste ceva si trebuie sa fugi la spital.

In acest caz nu ai timp sa mai incalzesti nimic si nu mai cureti nimic decat ceva ceva din parbriz si aia la repezeala.

Cred in continuare ca o alarma cu pornire motor este solutia perfecta mai ales ca te ajuta si vara.

Conditia este : ventilarea buna a garajului.

Share this post


Link to post
cazul in care la ora 3 dimineata cand eventual sunt -25 grade cineva din familie pateste ceva si trebuie sa fugi la spital.

Este o atitudine gresita. Daca ai o urgenta medicala suni la 112 si vin in cateva minute cei care sunt in masura sa stabilizeze pacientul/bolnavul la locul faptei. Alternativa, sa deplasezi un om cu probleme medicale urgente la un spital (care spital? spitalul de urgente? spitalul cel mai apropiat de domiciliu?) este total contraindicat, mai ales pe o vreme ca cea din scenariul tau.

Share this post


Link to post

varianta cu incalzirea pasiva e buna. mi se pare ca aveo are ca optiune chestia asta pentru piata americana . dar noi in europa suntem ca totdeauna ultima gaina!

eu cand aveam volvo 244 diesel cu motor de 2400 cu 6 cil si 7 litri de ulei aveam un resou de 1000 w si il bagam supt masina si incalzea baia de ulei si motorul se incalzea mai repede. ideea de incalzire a motorului e foarte buna si iarna te ajuta mult ca se reduce uzura motorului. si nici nu e greu. eu facusem resoul dintr-o caramida si ramanea pe loc iar eu doar parcam masina deasupra lui. pentru incalzirea habitaclului poti folosi tot o aeroterma electrica. e cam neplacut iarna sa te urci in masina rece ca gheata. chiar si la -10 grade e frig.

Share this post


Link to post
Este o atitudine gresita. Daca ai o urgenta medicala suni la 112 si vin in cateva minute cei care sunt in masura sa stabilizeze pacientul/bolnavul la locul faptei. Alternativa, sa deplasezi un om cu probleme medicale urgente la un spital (care spital? spitalul de urgente? spitalul cel mai apropiat de domiciliu?) este total contraindicat, mai ales pe o vreme ca cea din scenariul tau.

 

 

Acum 10 zile din cauza racelii primita de la gradinita fi-mea a facut dupaamiaza in somn instant febra 39.2

Cerde-ma ca nu avea nici o sansa salvarea sa ajunga la pana la mine si inapoi la Municipal sau cum ii zice acum in cele 4 minute in care am ajuns eu. PLecand de pe Cetatea de balta.

Ar fi durat 2-3 minute numai discutia telefonica.

Sa nu mai zic ca din cate am observat pe strazi, peste 60% din soferii de pe ambulante sunt niste cretini care desi stau sus in dube si au vizibilitate buna habar n-au sa foloseasca terenul in favoarea lor. Am mai scris despre cum stau ca boii in trafic blocati pe sensul de mers Lujerului - Apaca cand sensul celalalt e liber. Si acolo B-dul Iuliu Maniu are 4 benzi deci ideea ca ar fi periculors sa intre in conflict frontal cu o masina de pe contrasens e absurda.

 

 

Revenind ontopic. E buna si faza cu resoul combinata cu aeroterma pentru interior.

Numai ca din experienta proprie si nu numai, sistemul RESOU este un dispozitiv cum este ulciorul. Merge pana cand la un moment dat, mai devreme sau mai tarziu va lua foc.

 

Un alt avantaj al pornirii din telecomanda este ca iti incalzeste nu numai uleiul dar si fiarele din motor si lichidul de racire al motorului.

 

Sa zicem ca in vasul de expansiune ai lichid la -15 grade.

Iar uleiul din baia de ulei l-aui incins prin resou la 20 grade.

Cand pornesti motorul si lichidul ala rece va intra peste piesele relativ calde .. numai bine nu e.

Parerea mea, care este.

 

Sa nu mai zic de riscul ca din baia de ulei la un moment dat sa picure ulei ( iei o piatra si nu iti dai seama ca iti picura ) . Uleiu care picura DIRECT pe resou.

 

Mai trebuie carnatii si micii, ca gratarul e gata facut !

Share this post


Link to post

stai linistit ca daca iti pica atat de mult ulei incat sa-ti ia foc inseamna ca deja nu mai ai ulei im motor. omul cere o solutie ca masina sa nu mearga la relanti pe loc. asa e simplu si fata telecomanda ca pornesti masina si o lasi sa se incalzeasca. lichidul de racire se afla deja in contact cu cilindri. asa ca temperatuta se echilibreaza cumva.

Share this post


Link to post

Cea mai buna solutie pentru asa ceva este incalzirea apei. In acest sens, o solutie practica, dar care necesita 220 v este amplasarea in colectorul inferior al radiatorului a unei rezistente electrice, controlata de un termostat. Poti regla ca apa sa aiba de exemplu 60 de grade. Incalzirea se poate face cu ajutorul unei prize programabile, cu 1-2 ore inainte de ora de plecare, singura conditie fiind cuplarea la reteaua de 220v. Nu faci rau nici motorului, apa incalzita circula prin tot motorul, vei avea exact ce-i trebuie pentru o pornire usoara. Si daca ai apa calda in motor, ai si incalzire in habitaclu in no time.

Share this post


Link to post

Exact aceasi solutie tehnica expusa de @mircea am avut eu la passatul meu(disel)si a functionat perfect. :thumbl:

Share this post


Link to post

sunt curios cum a circulat apa prin tot motorul daca termostatul e inchis si se deschide abia pe la 80 grade. si cred ca ar trebui o pompa auxiliara de vehiculare a apei in motor. am auzit si eu de solutia asta cu fierbatoare in radiator dar cred ca merge numai la un motor fara termostat! orice solutie e oricum binevenita, sa facem un brainstorming!

Share this post


Link to post

Pui termorezistenta pe circuitul de intrare in motor, acolo n-are termostat. Cand lichidul ajunge la peste 90'C, ai incalzit tot circuitul, dar nu trebuie sa ajungi pana acolo, este suficient sa incalzesti motorul la peste 20'C ca sa n-ai probleme la pornirile de pe loc. oricum, e nevoie de multa energie sa incalzesti toata sandramaua la +20'C, este ca si cum ai avea garaj, inchis si incalzit.

Share this post


Link to post

Exact. Practic incalzesti la 60 de grade circuitul lung de racire, cel care se incalzeste cel mai greu. Dupa pornire, vei avea cam aceiasi temperatura in tot motorul, respectiv circa 60 de grade, pentru ca apa in bloc si in chiulasa se incalzeste foarte repede. Este o diferenta intre -10 grade si 60 de grade nu?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...