Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

@smailmiami Importatorul BRC in Romania este Sigma Gaz Buzau si iti spun ca eu dupa ce m-am certat cu aia de mi-au montat instalatia pentru ca tot asa nu imi pusesera emulator, m-am decis sa sun la ei si cand ce sa vezi raspuns de la ditamai importatorul "Domne noi punem emulator numai la masini cu motoare mai complexe" (in cazul meu nubira probabil ca dupa mintea lor creatza nu are nevoie de asa ceva).

Oricum ideea e ca probabil daca suni la ei cam acelasi raspuns o sa-l primesti sau ei pun emulatoare numai daca clientul are idee ca trebuie neaparat asa ceva si normal crescand pretul corespunzator.

Numai bine.

Share this post


Link to post

Vad deci ca nu sunt caz singular cu emulatorul si se monteaza totusi si instalatii fara emulator, deci nu am vedenii. De aia mi-au zis aiai ca imi dau emulator separat contra-cost.

 

Mersi mult.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Domnilor, voi cand cumparati o instalatie asa de complexa, nu primiti si documentatia ei, inclusiv lista producatorului cu tot ce contine kit-ul ?

Share this post


Link to post

tolin tu ai primit manualul de reparatii sau schema electrica a masinii de la dealer cand ai cumparat masina?

In afara de cielo gl/gle si espero la toate masinile daewoo este obligatoriu emulatorul injectoarelor.La acestea nu este obligatoriu pentru ca oricum se monteaza o instalatie de carburatie fara catalizator.

Share this post


Link to post

Si la masinile enumerate nu sta checkul aprins daca nu se monteaza emulator ?! Eu credeam ca asta e cam singurul rol al emulatorului, sa simuleze functionarea injectoarelor ...

Share this post


Link to post

Da la cele enumerate ecm-ul nu sesiseaza faptul ca injectoarele nu functioneaza.Rolul emulatorului este sa taie alimentarea injectoarelor si sa simuleze catre ecm functionarea acestora in timp ce motorul merge pe gpl.

Share this post


Link to post
tolin tu ai primit manualul de reparatii sau schema electrica a masinii de la dealer cand ai cumparat masina?

Analogia nu rezista. Faptul ca in RO se practica metoda de a vinde o instalare si nu un produs cu instalarea inclusa in pret este o fapta buna de reclamat la OPC. Fiti siguri ca produsul importat contine toata documentatia necesara, iar daca instalatorul n-o livreaza inseamna ca are ceva de ascuns.

Share this post


Link to post

Am inteles de la cineva ca pentru Matiz/Tico exista butelii de GPL foarte inguste, lungi cat latimea interioara a portbagajului, si care au capacitate redusa. Stiti ceva despre ele?

Puteti sa-mi recomandati un montator bun de instalatii GPL pentru Matiz in Constanta? Prin reclame si pe siteuri, firmele amintesc doar de masinile mari, cum ca le-ar pune instalatie GPL.

Share this post


Link to post

@vonLeeb, buteliile de care amintesti tu, din cate am aflat eu, nu se mai produc.In schimb, o mica parte dintre noi(inclusiv @Bobu din cernavoda), si-au montat o butelie micuta care ocupa cam un sfert din asa zisul portbagaj.Am postat eu cateva poze in pagina 4 a acestui topic.Da-mi PM pentru mai multe detalii, daca ai nevoie.

Share this post


Link to post

O instalatie GPL secventiala e pur si simplu o instalatie GPL obisnuita la care se adauga computer+injectoare? Sau are si alte lucruri in plus? Mai are membrana de cauciuc?

Share this post


Link to post

De vreo cateva saptamani ma gandesc din ce in ce mai mult sa-mi pun GPL pe Matiz. Si nu stiu ce sa aleg...

La dealerii Autogaz am gasit instalatiile Marini(1440 RON, mi s-a zis ca s-ar preta mai bine decat BRC pe Matiz, datorita dimensiunilor reduse) si BRC(dimensiune mare, ceva mai greu de adaptat la Matiz cu AC, 1650RON).

La Majore am variantele stiute, dar ma atrage in mod deosebit secventiala Milano.

Tind sa inclin catre o secventiala deoarece am citit ca furnizeaza cu 5% mai multa putere decat pe benzina iar raportul volumetric de consum benzina/gaz = 1/1, fata de 1/1,24 la cele clasice.

Ce-mi recomandati?

Share this post


Link to post
Tind sa inclin catre o secventiala deoarece am citit ca furnizeaza cu 5% mai multa putere decat pe benzina iar raportul volumetric de consum benzina/gaz = 1/1, fata de 1/1,24 la cele clasice.

Ce-mi recomandati?

PE matiz nu stiu cat de rentabil e o instalatie de gaz, dar daca ai luat aceasta decizie trebuie sa stii anumite lucruri:

1. O instalatie secventiala nu furnizeaza mai multa putere pe gaz decat pe benzina ci diferenta data de pierederea de putere este f greu sensizabila (eu nu o sensizez deloc :-? )

2. Exista diferenta de consum intre benzina/GPL, la mine fiind de +1-1.5l%.

3. O instalatie secventiala este mai performanta decat una clasica dar mai scumpa si mai greu de reglat/instalat.

Share this post


Link to post

Nu uita ca Matizul n-are galerie metalica, asa ca se recomanda doar o instalatie secventiala. Si daca e sa alegi, alege cea mai performanta, investitia se amortizeaza.

Share this post


Link to post

Chiar si Matizurile euro2 ca al meu au galerie din plastic? Daca e asa, atunci imi iau secventiala, mai ales ca daca imi pun instalatie de gaz nu-mi mai schimb injectoarele, si as scapa de o operatiune ce m-ar ajunge la vreo 4-5 milioane de lei(am un injector ce sta ceva mai mult timp deschis si consumul nu mai e asa mic ca acum ceva vreme, si nu l-as schimba doar pe acela, le-as schimba pe toate).

Ce stiti despre secventialele Milano? Sunt bune? Am de ales intre Milano si Tomasetto, dar ultima nu ma incanta prea tare ptr ca e cu 500 RON mai scumpa.

In ce priveste reglarea unei secventiale, este mai dificila, dar din ce stiu eu, cam la fel de dificila ca reglarea unei instalatii pentru euro2 cu sonda lambda(pentru ca amandoua analizeaza date de intrare de la senzori), asa ca nu ma sperie asta. Si mai cred ca o secventiala odata reglata(din computerul propriu), mai are foarte rar nevoie de alt reglaj.

Se poate aplica reset computerului secventialei, ca la ECM?

 

Mi s-a spus ca secventiala intra in functiune cand lichidul de racire ajunge la 30 grade Celsius. Intr-o zi de iarna geroasa, credeti ca atinge repede valoarea asta? Pentru ca daca fac drumuri scurte in oras, nu vreau sa merg tot pe benzina.

Edited by vonLeeb

Share this post


Link to post
In ce priveste reglarea unei secventiale, este mai dificila, dar din ce stiu eu, cam la fel de dificila ca reglarea unei instalatii pentru euro2 cu sonda lambda

Se poate aplica reset computerului secventialei, ca la ECM?

 

Mi s-a spus ca secventiala intra in functiune cand lichidul de racire ajunge la 30 grade Celsius. Intr-o zi de iarna geroasa, credeti ca atinge repede valoarea asta?

1.Modul de reglare difera f mult, se face o singura data la secventiale dar bine. Instalatia secventiala ar eletronica mai complexa decat cea cu mixer, are ECM pe gaz si funcioneaza pe principii asemanatoare injectiei pe benzina.

2.Cred ca se poate reseta dar nu vad utilitatea si nici nu cred ca uita altceva decat eventualele coduri de eroare stocate. ECM-ul de gaz merge dupa ,,directiunile'' celui pe benzina (de la care a invatat in modul de configurare initial tabul de injectie) si dupa sonda lamda.

3. Trecerea se face recomandat la 40 de grade. La temp aceasta nubira ajunge in aceasta perioada ie in 3-5 min la relanti, fie in mers cam in acelasi interval. Daca ai drumuri f scurte (<3-4km) si stationari in timpul carora are timp sa se raceasca motorul vei merge 50/50 benzina gaz :) .

Share this post


Link to post

Combinatia perfecta este instalatie secventiala Tomasetto si electronica STAG 200.

Share this post


Link to post

Zilele trecute am sunat la Majore, si mi-a zis cineva de acolo ca Automobile Craiova va monta instalatii Milano pe Matiz, incepand cu luna decembrie, acum cele doua firme fiind inca in tratative.

Despre Milano am citit ca ar fi ultima generatie de secventiale(2005), insa in general ce este nou este si scump, dar in cazul acesta nu se aplica, Milano fiind cu cateva milioane bune mai ieftina decat Tomasetto.

Care o fi cauza...

Edited by vonLeeb

Share this post


Link to post

Intotdeauna la uzina s-a ales combinatia cea mai ieftina.

Daca vrei o instalatie buna si cu performante maxime putere/consum alege ce ti-am zis.

Share this post


Link to post

Complicate sunt caile GPLului. Am sunat la un dealer Majore din Constanta si am vorbit direct cu administratorul. Mi-a zis ca merge si o instalatie simpla la Matiz, chiar daca are galerie de plastic, deoarece are un reductor care evita spargerea acesteia, si ca a vazut masini cu secventiala, carora tot li s-a spart galeria, sau carcasa de la filtru.

De asemenea mi-a spus ca daca n-ai fise bune si bujii tot ai probleme.

Share this post


Link to post
Am de ales intre Milano si Tomasetto, dar ultima nu ma incanta prea tare ptr ca e cu 500 RON mai scumpa.

Argumentul pretului nu sta in picioare in cazul acesta. Pe termen lung, avantajele celei mai scumpe pot fi hotaratoare in raport cu diferenta mica de pret. Datorita spatiului redus de montaj de la motorul de Matiz, modificarile ulterioare sunt mai costisitoare decat alegerea initiala.

 

Daca n-ai fise si bujii bune ai probleme la orice motor, dar asta patesc doar neglijentii sau cei care se zgarcesc la sume minore.

Share this post


Link to post

vonLeeb citeste in subiectul dedicat instalatiilor gpl de la CNEL cati au optat pentru schimbarea instalatiei la nici 1 an datorita unei neinspirate alegeri la inceput si asta datorita faptului ca nu mergea bine sau consuma mult.Pe linga asta tu vrei sa adaugi si riscul de spargere al galeriei de admisie.Referitor la rateuri la instalatiile secventiale sunt explicatii de nespecialist.Chiar daca pot aparea de fisele de bujii sunt mici in intensitate si apar ca niste intreruperi si nu de genul instalatie cu mixer cu intensitate mare in galeria de admisie.Cat priveste service-urile din constanta nu iti recomand vreunul pentru ca lasa de dorit toate.

Ei nu stiu sa monteze instalatii cu mixer electronice de secventiale nici vorba.Intotdeauna recomanda ce stiu sa monteze cat de cat.A fost un service din constanta care a montat peste 100 de instalatii cu mixer cu reglaj electronic si pentru faptul ca nu stiau sa le regleze au montat robinet mecanic de dozaj in loc de motorasul bypass.Dupa 1 an in urma reclamatiilor depuse de clienti la reprezentatul central de la bucuresti au rechemat toate masinile pe care montasera si au refacut instalatiile.

Share this post


Link to post

Cat de evidenta este diferenta intre un Tomasetto si un Milano, si ce avantaje de netagaduit are una fata de cealalta, incat sa mi-o recomandati pe prima, desi e cu 25% mai scumpa? Amandoua sunt secventiale, amandoua sunt italiene, amandoua de ultima generatie... de ce Tomasetto si nu Milano?

Share this post


Link to post

Mai conteaza si componentele instalatiei... Tu ai pus o intrebare pe care ai argumentat-o in stilul de ce nu Fiat Punto ci Ferrari Marranello...

Share this post


Link to post

Am vazut pe siteul Majore ca secventiala Mistral nu are vaporizator cu membrana de cauciuc, ceea ce asigura durata de viata nelimitata vaporizatorului. La fel sunt toate secventialele sau numai aceasta?

Share this post


Link to post

Nu am gasit unde sa scriu, sper sa nu se supere nimeni, am preferat sa scriu aici decat sa deschid un alt topic.

Matizoiul meu imi consuma f mult in Buc 9.5 - 10% , se poate regla sa nu mai traga dar sa consume mai putin??? Totusi e matiz!!!

 

Modificare dupa raspunsul lui ovi jer : Nu am GPL

Edited by degea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...