Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Am un matiz din 2007 cu instalatie BRC din fabrica. Am 41000 de km cu ea. Am respectat rodajul pe benzina si cei minim 10% mers pe benzina. Am o problema cu instalatia : in treapta II- III de viteza ma bruscheaza destul de urat si dimineata la trecerea pe gaz se opreste. Mentionez ca la o anumita turatie, aproximativ 1000-1500 de ture se aude o bataie discreta la culbutori. Se poate ca problemele legate de instalatie sa fie din culbutori? Va multumesc.

Share this post


Link to post

La mine a crescut cu maxim 1l fata de benzina si aveam instalatia clasica, nu secventiala. Si secventiala tot cu atat ia in plus, dar nu se simte pierderea de putere.

 

 

Salut, si eu sunt interesat de o instalatie gpl pe un matiz euro 2. Te rog spune-mi daca in afara pierderii de putere ai mai intalnit alte probleme. Multumesc.

mentionez ca ma tenteaza una mai ieftina nu secventiala

Edited by nfscgc

Share this post


Link to post

Diferenta intre una ieftina cu probleme si o secventiala este de 1000 lei . Chiar crezi ca merita ? Am o secventiala pe Matiz 2 si se aplica principiul benzina / GPL si talpa ... Nu fac decit sa intorc cheia restul e automat . Singura diferenta este la accelerari bruste in rest nu e nici o diferenta .

Share this post


Link to post

Odata cu venirea frigului am constatat o crestere a consumului 10 litri GPL la 100 km in oras.Vi se intimpla si voua sau are ceva instalatia mea?Din cauza socului nu poate fi pentru ca nu il mai are ;)

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Diferenta intre una ieftina cu probleme si o secventiala este de 1000 lei . Chiar crezi ca merita ? Am o secventiala pe Matiz 2 si se aplica principiul benzina / GPL si talpa ... Nu fac decit sa intorc cheia restul e automat . Singura diferenta este la accelerari bruste in rest nu e nici o diferenta .

 

 

asta incerc si eu sa aflu sa vad daca se merita ca nu stiu care ar fi problemele mai exact, mai detaliat ca sa stiu daca se merita ca pana acum pierderea de putere nu mar deranja foarte tare ca am un prieten care are secventiala pe un bmw euro 3 si se simte si pe aia pierderea de putere asa ca nu as da 1000 de lei in plus cand as putea sa alimentez cu gpl de ei.

Multumesc de raspuns si daca poti sa imi dai mai multe detalii nu ezita.

Share this post


Link to post

Vorbind de functionare nu as potea da detalii . Merge singura . Nu se simte diferenta nici cu aerul conditionat pornit . Fata de sistemele vechi secventiala este totul automat . Nu trebuie sa faci trecerea pe gaz cind s-a incalzit sau sa treci pe benzina la oprire ca sa poate porni usor . La trecerea de pe gaz pe benzina si invers nu iti dai seama . Diferenta nu se simte nici la depasire sau in urcare in panta , nici la terminarea gazului .

Pe benzina merg doar pina atinge temperatura de regim .

Si s-ar putea sa ai probleme daca ai galeria de admisie de plastic . Majoritatea montatorilor nu vor sa monteze decit sectventiale pe masinile cu galeria de admisie de plastic .

Edited by mx81

Share this post


Link to post

Odata cu venirea frigului am constatat o crestere a consumului 10 litri GPL la 100 km in oras.Vi se intimpla si voua sau are ceva instalatia mea?Din cauza socului nu poate fi pentru ca nu il mai are 30000000.gif

 

 

e din cauza "retetei" de iarna ce se foloseste la gaz. cantitatile din cocktailul de gaze sunt altele. de aia simti diferenta.

GPL-ul auto - autogazul, are o reteta in functie de anotimp. Vara, proportia este de 60% propan - 40% butan, iar iarna procentele se inverseaza. propanul arde mai repede

Share this post


Link to post

Stimati colegi forumisti,

 

Sunt posesorul unui Matiz euro 4 GPL din 2007. De ceva vreme am o problema pe care nu mi-au rezolvat-o nici la service.

Motorul se opreste la rece.

Precizari:

- Daca pornesc motorul si-l las sa se incalzeasca la ralanti pana la temperatura maxima, motorul nu se opreste.

- Daca pornesc motorul si plec cu masina cat motorul este inca rece, motorul se opreste la franari sau chiar scoasa din viteza si lasata sa curga, fara o regula anume. Uneori se opreste si de cateva ori.

- Dupa ce atinge temperatura maxima, motorul nu se mai opreste oricat as merge cu masina.

- Chiar si cu motorul cald, la franari foarte severe (blocare roti), uneori motorul se mai opreste.

 

La service, cu toate aceste explicatii, mi-au curatat ventilul de ralanti. Banuiam ca nu rezolva problema si mi s-a adeverit. Motorul continua sa se opreasca la rece.

Mi-au spus ca daca se mai opreste sa ma duc sa regleze tachetii. Am indoieli si cu aceasta solutie.

Din acest motiv apelez la voi cu rugamintea sa-mi dati un sfat competent.

 

Multumesc anticipat !

Edited by VAXXi
Mutat

Share this post


Link to post

Am gasit la benzinarie o solutie de curatat injectoarele pentru GPL, care se zice ca ar fi bine de utilizat la cate 5000Km, dar nu am inteles unde trebuie introdusa.

Daca ati folosot ceva asemanator spuneti-mi cum trebuie folosita, ca, asa cum arata sticla respectiva, solutia nu poate fi bagata in butelia de GPL fara un alt dispozitiv.

 

Multumesc

 

 

Share this post


Link to post

Aici un linc cu aditivul minune, poate te ajuta?

 

http://www.taniandra...special-gaz.php

 

Multumesc pentru informatie !

 

Este o firma din Timisoara. Aditivul lor este de tip deodorant, costa 40 ron fara taxe de transport si are dispozitivul (un tubulet) care face adaptarea la alimentarea cu GPL.

Sticlutele pe care le vazusem la benzinarie erau ca cele pentru benzina sau motorina si costau cam 20 ron.

Am vorbit acolo cu un tip, Ladariu Doru, foarte amabil, care mi-a promis ca mi le aduce personal pe data de 5 februarie (aviz amatorilor) cand va veni cu treaba prin Bucuresti.

 

Toate bune !

Share this post


Link to post

euglena s-ar putea sa fie si de la culbutori, a mai avut cineva o problema asemanatoare si dupa ce i-a reglat s-a rezolvat.

 

Nu stie nimeni unde as putea gasi o instalatie secventiala la mana doua? vreau sa o pun pe un matiz. Pe langa Cluj ar fi mai indicat.

Edited by nfscgc

Share this post


Link to post

euglena s-ar putea sa fie si de la culbutori, a mai avut cineva o problema asemanatoare si dupa ce i-a reglat s-a rezolvat.

 

Nu stie nimeni unde as putea gasi o instalatie secventiala la mana doua? vreau sa o pun pe un matiz. Pe langa Cluj ar fi mai indicat.

 

Da, asa mi-au spus si de la service, dar inca n-am reusit sa ajung pana la ei.

Acum am alta problema. M-a lasat bateria dupa doar 2 ani si jumatate. Habar n-am ce tip de baterii mai bune si la un pret convenabil se gasesc pe la noi.

Cu multi ani in urma, tata a cumparat de undeva, din Bucuresti, de la un atelier care facea/ refacea? baterii auto, o baterie foarte buna. L-a tinut mai bine de 5 ani. Din pacate pe el nu mai am cum sa-l intreb.

Daca aveti vreo idee, va rog sa ma ajutati cu un sfat !

 

Toate bune !

Share this post


Link to post

Salutare !!

 

Azi am implinit 95.000 km de cand am instalatia de gaz. Am un Tomasetto secvential care mi-a mers impecabil. Consum cuprins intre 6.3 % la mers de criza, pana in 90 km/h, si 8.2 % in functie de persoanele din masina, cu aerul conditionat pornit si peste 120 km/h.

Azi am schimbat kitul de reparatie, pentru ca mi se blocase un pistonas si cu ocazia asta le-am schimbat pe toate noi. L-am reglat pe calculator si merge ca nou.Secretul este doar sa schimbi la timp filtrele si sa-ti respecti perioadele de revizie. Bine , mai conteaza si cine umbla la ea, dar spre norocul meu, baietii de la Piata Rosu, din Constanta, sunt niste meseriasi si niste seriosi.Vi-i recomand cu incredere !

 

Respect !!

Share this post


Link to post

I s-a intamplat si unui prieten si tatalui meu pe care nu il tine nici o baterie mai mult de 2 ani, dar el nu prea are grija de baterii. Eu miam pus la matiz Varta de 40 amperi din considerentul ca daca e mai puternica o sa tina mai mult. O am de 2 ani si cred ca mai duce cel putin inca o iarna si nu necesita nici intretinere. Iti recomand sa incerci la un centru specializat pe baterii care au rulaj mai mare la acest produs deoarece la magazinele cu piese auto sunt sanse ca bateria sa aiba deja 1-2 ani de cand sta in magazin si atunci sigur o sa te tina putin. Verifica totusi si incarcarea inainte sa iei alta poate nu e bateria de vina, si bateria poti sa o verifici poate s-a descarcat de la frig in cazul in care nu ai pornit masina cateva zile la rand.

 

 

free spirit Felicitari si sa mai faci inca 95 de mii fara probleme!

 

 

Share this post


Link to post

 

free spirit Felicitari si sa mai faci inca 95 de mii fara probleme!

 

Multumesc. :)

 

In ceea ce priveste bateriile, aia originala m-a dus fix un an, apoi am avut o baterie Zap care m-a dus 2 ani si 3 luni, iar acum am un Bosch Silver de 45 de amperi. Primele doua aveau doar 35 amperi.

Bosch se comporta bine, chiar si pe frigul asta imi da o pornire viguroasa , fara probleme.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfaturi,

 

Am postat gresit aici problema cu bateria. Intre timp am gasit topicul potrivit, unde sunt o multime de informatii utile.

Aspectul cu intretinerea mi-a scapat. Sa vedem ce-i mai pot face !?

 

Toate bune !

Share this post


Link to post

Mi-a aparut o problema ciudata . Am o butelie de 35 de litri si din reglajul initial primea doar 21 de litri . De curind (dupa un an) la alimentarea la Butangaz , au incaput headscratch.gif 25 litri , in schimb kilometri parcursi tot aia 320 km . Cum e posibil ? headbang2.gif Sa fure asa mult ? 20_grumpy.gif(Pina acum tot la ei intrau 21 de litri !!)

Share this post


Link to post

Dat fiind pretul benzinei ma gandesc destul de serios la montarea unei instalatii GPL pe al meu Tico.

 

In ultimul an, am parcurs cam 23000km si probabil as parcurge mai multi daca benzina ar fi mai ieftina. Din calculele pe hartie facute dupa ce am citit acest topic rezulta ca s-ar amortiza in aprox 10000km.

 

Am gasit aici http://www.ultragaz.ro/preturi.htm un pret destul de convenabil(banuiesc ca la Tico merge cea de 800 lei).

Se merita sa merg la ei, sau nu au o reputatie prea buna? Eventual astept recomandari si niste preturi de la cei care cunosc sau si-au montat astfel de instalatii, de preferinta pe Tico.

 

Mentionez insa, ca motorul meu papa cam 2 litri de ulei intre schimburi. Stiu ca o sa ma sfatuiti ca de banii astia mai bine fac motorul, insa vreau sa mai aman segmentarea pana consumul de ulei va deveni mai mare. In situatia asta, este recomandat montajul unei instalatii de gaz?

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Daca instalatia chiar costa 800 ron merita toti banii.Eu am dat pe a mea 950 ron anul trecut in iulie(cu butelie de 28 litri laterala).Am facut de atunci aproape 20.000 km si nu am avut probleme majore.Consum in Bucuresti intre 7 si 8,5 Litri/100 km.Din cite stiam consumul de ulei este in limite normale daca este sub 500 ml la 1000 km.

Share this post


Link to post

Cum sa fie normal sa consume "1/2 kila" de ulei la 1000km? Poate la 10.000km :)

La Trabant se punea ulei in benzina si la scuterele mai vechigreenguy.gif

GPL poti sa pui nu e problema daca intradevar vrei sa scazi costurile...

Share this post


Link to post

@zeama: Unde ti-ai montat instalatia(aici sau pe pm)?

 

Am sunat la Ultragaz si instalatia pentru Tico este 900 lei. Pretul imi convine, dar nu stiu ca firma daca e buna sau nu.

Am sunat si la Autogaz, dar acolo pretul e undeva in jurul a 1100 lei.

Din ce am citit conteaza mult si firma unde se face montajul, insa nu am reusit sa-mi fac o parere. Nu stiu care frme ar fi mai bune si care ar fi de evitat.

 

Personal, as alege Ultragaz, dar astept ceva recomandari daca se poate.

Share this post


Link to post

post-22583-127184815577_thumb.jpg Eu am montat la astia http://www.agrom.ro/contact.htm , sfatul meu este sa te duci unde costa mai putin si sa iei cea mai ieftina instalatie.Eu am dat pe a mea anul trecut 950 ron.Unde am montat eu nu mi-a placut de mecanicul care s-a ocupat de montaj,mi sa parut un pic incompetent.La prima revizie a fost reglata f bine consuma 6-6,5 l/100 km in buc.Cind am fost la revizia de 10.000 km mi-au facuto varza nu am mai scos consum mai mic de 7.Asa ca nu stiu ce sa zic daca este mai ieftin du-te la ultragaz.Oricum mecanicii sint la fel peste tot

 

Marini este instalatia mea.Stie cineva la ce folosesc cele 2 suruburi de reglaj?De care trebuie sa invirt pentru a regla relantiul?

Edited by zeama

Share this post


Link to post

In Bacau o instalatie Marini pe carburatie (pt. Tico, rezervor de 28l) ajunge la 1050 RON, montaj inclus la Adi GPL Auto. Parca m-ar bate si pe mine un gand, tinand cont ca in ultimul timp umblu mai mult cu Tico prin oras intr-un an imi amortizez instalatia ...

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru informatii!

 

Tocmai mi-am facut programare pentru luni la 8:30, la Ultragaz. Revin cu impresii!ok.gif

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...