Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

La mine au intrat 30 litri la fiecare alimentare de la gol indiferent de statia unde am alimentat, in butelie de 34 litri.cei 20% sunt pentru dilatarea GPL-ului la scimbarile de temperatura,de la rece la cald .Cand am intrebat la montator de situatia asta mi-au spus ca e o problema la statia de alimentare cu GPL si nu de la butelie(adica se fura im draci).O cunostinta mi-a spus ca se regleaza ujor nivelul de umplere a buteliei la instalatiile tomaseto cu supapa achile ,daca nu ma insel.In ce privesc service-urile GPL ca si cele auto de care se plange multa lume nu vad de ce ar fi altfel pentru ca mucesc in ele tot mecanicii calificati pe genunchi asa cum se face in Romania.75 de lei pentru o revizie a instalatiei GPL mi se pare multisor in conditiile in care in majoritatea cazurilor nu schimba decat un filtru de 10 lei care dureaza 10 min. si cam gata.

Share this post


Link to post

Am o intrebare pentru cei care au tico pe gaz:in aglomerartie creste nivelul temperaturii mai mult de cat ar fi daca masina functioneaza pe benzina, pentru ca mie atunci cand sunt in trafic si sunt pe gpl imi porneste foarte des electroventilatorul.Si pentru cei care au instalatie tomasseto cand clipaceste ledul rosu ce semnifica?multumesc

Share this post


Link to post

gpl-ul are o putere calorica mai mare de cat benzina si este normal ca motorul sa se incalzeasca mai repede si sa porneasca mai des electroventilatorul.

Nu este normal sa creasca temperatura mai mult de 1/2 din indictorul din bord chiar si in conditii grele (ambuteiaj la 45"C + A/C, serpentine in rampa etc..) . Daca se intampla sa creasca peste inseamna ca ai probleme la sistemul de racire, termostat lenes (nu mai deschide complet) sau radiator infundat sau foarte murdar.

Ledul rosu teoretic indica atunci cand gazul este pe terminate, dar cum butelia de tico este foarte mica indica cand mai sunt cam 12~15L GPL in butelie. Atunci cand licare se balangane Gpl in butelie.

Edited by Muratu

Share this post


Link to post

Inseamna ca e in regula .nu a ajuns niciodata la 90 de grade, doar ma panicasem ca statea mai ridicat decat de obicei.Mersi pentru raspuns!

Share this post


Link to post

Multumesc de info cu instalatia, mike - nu stiu daca s-ar renta la banii astia sa-i pun si eu GPL versus cati km fac, dar - who knows?

Share this post


Link to post

Si mie mi s-a parut foarte scump fata de acum trei ani cand o instalatie pr carburatie pleca de la 800 de lei, dar daca mai tii masina cativa ani eu zic ca se merita, ca intr-un an iti recuperezi investitia.

Share this post


Link to post

Pai nu stiu aici daca se recupereaza intr-un an, in conditiile in care masina asta e folosita doar pentru home->work->home (si eventual alte mici deplasari urbane), pentru drumuri mai lungi existand o alta masina.

Asta ar da un rulaj de aproximativ 12,000km/an.

 

Ai reusit sa vezi si ce consum iti scoate pe GPL? In cazul meu, merge cu approx. 8% consum (in regimul mentionat mai sus), daca pe GPL consumul ar fi sub 12% atunci s-ar amortiza intr-un an, cum zici.

 

Partea cu omologarea RAR ce anume mai implica (costuri, operatiuni efectuate - se face din nou ITP-ul la RAR cu aceasta ocazie, sau?)

Share this post


Link to post

Eu nu am apucat inca sa-i fac consumul,pe benzina imi consuma in jur de 7-7,5 deci ma astept la un consum in jur de 8,5 in oras pe gpl.Sunt useri care scot in jur de 7 pe gpl cu o instalatie bine reglata, ceea ce-i minunat.Legat de omologare costa in jur de 100 de lei si nu trebuie sa-i mai faci inca o data itp-ul ci doar te duci la rar , iti verifica seriile instalatiei si noxele si pe gaz si pe benzina.

Share this post


Link to post

Multumiri pentru detalii. Noxele la motorul non-euro (99) mai trec de RAR in zilele noastre? :)

Share this post


Link to post

treci fara probleme, cand am omologat instalatia mi-a spus inginerul ca am noxe de euro 2 pe benzina si euro 3 pe gaz, iar ticalosul are 138000Km non euro din '98

Share this post


Link to post

Hai ca m-ati cam convins, poate pun si eu ticalosul pe gaz. Multumesc tuturor pentru informatii.

Share this post


Link to post

Mie la itp si la astia cand mi-au montat gaz mi-au zis ca nu-mi ies noxele euro 2 si inante sa ma duc la rar sa fac ceva ca nu ma trec aia?daca nu-mi ies noxele ce-mi pot face cei de la rar?Are idee cineva daca costa ceva revizia de 1000 de km ca sa nu ma traga in piept cei de la gpl?Multumesc

Share this post


Link to post

Eu as sugera un reglaj la partea de carburatie - ar trebui sa rezolve problema, asta daca motorul n-a luat-o pe ulei (si la propriu si la figurat) - treaba asta m-ar interesa si pe mine de altfel, datorita consumului crescut in oras. Daca sunt chestii mai complexe de verificat/rezolvat, ti-l recomand cu toata increderea pe Pepinno pentru acest lucru (click sus pe ServiceAcasa.ro).

 

La revizia de 1000km de dupa montaj, in afara de o verificare a functionarii si eventual ceva reglaj la partea electronica nu vad ce ar putea sa ii faca.

 

Poate ne recomanda colegii un service/persoana de incredere care inca mai fac reglaj de carburator (nu din cel dupa ureche)?

Share this post


Link to post

Mi-am facut consumul, in Bucuresti mi-a iesit 8.2 iar in exterior pe ruta Bucuresti-Siriu-Braila plus inca 50 de km in oras, mi-a iesit de 6l/100 km.Eu zic ca este bine avand in vedere ca am si cauciucuri de iarna.

Share this post


Link to post

sambata 20.10.2012 am pus instalatie gpl pe tico cu 900lei la sebigaz , buzau. Recomand cu foarte multa placere , dureaza 2-3ore dar fac si treaba foarte buna , consum de 6-6.5 pe gaz , mers cu 120 de la buzau pana la giurgiu.

Share this post


Link to post

Da-ne si noua mai multe detalii in legatura cu firma instalatiei, modelul buteliei

Share this post


Link to post

Dragi colegi,

Sapt aceasta mi-am montat si eu instalatie GPL Tomasetto Achile , rezervor toroidal de 34 litri, STAG 200, montajul fiind executat la AGR - Oradea eu zic ca este ok. Poate ca este cam timpuriu dar eu i-am facut un consum (mers la drum intins cu viteza decenta de 90 - 100 km/h) la Matizel si conform calculelor mi-a iesit 7 l / 100 km, sigur ca aici este cam relativa treaba pt ca daca la pompa au reusit sa "inghesuie" mai mult gaz dupa parcurgerea celor 200 km normal ca imi da un consum mai mare, ce ma sfatuiti sa ma duc la ei sa verifice consumul? Indicatorul de combustibil e cam aiurea nu te poti baza pe el, vreau sa zic ca am facut plinul si nu am parcurs nici 50 km si mi s-a stins un beculet, sa inteleg ca nu trebuie sa ma bizui deloc pe indicator ? In rest merge super frumos, trece f lin de pe benzina pe GPL ma declar multumit, si mai pot spune ca nu simt deloc cum ca ar pierde din putere...

Share this post


Link to post

Indicatorul de nivel se poate regla, consumul depinde foarte mult de starea aprinderii de pe masina(bujii, fise, bobina inductie) si reglarea calculatorului de injectie gaz.

Share this post


Link to post

Cand vrei sa faci consumul pe gaz trebuie facut de la gol la gol. Adica termini gazul, bagi 20l si mergi pana se termina iar. Numai asa poti sa obtii un consum corect pe gpl. La rezervorul toroidal indicatorul e destul de dubios, ma confrunt cam cu aceeasi problema la kalos, dar nu am ramas pana acum fara gaz (neintentionat) pentru ca stiu cam care este autonomia si ma folosesc de odometru.

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru promptitudine, atunci voi merge din nou pe la ei sa se mai uite putin peste reglajul indicatorului de nivel si sa mai vada ce se poate face cu consumul.

Share this post


Link to post

Nu cred ca o sa-ti faca ceva in nici una din probleme,dar totusi sa ne spui si noua daca se intampla vreo minune.

Share this post


Link to post

A modificat careva temperatura de trecere pe GPL?Din fabrica e setata la 55grade si avand in vedere ca vine frigul as incerca ceva mai putin.O cunostnta o are la 25 grade si merge bine.Ceva impresii sau pareri?

Share this post


Link to post

GPL-ul vaporizeaza pe la 40 de grade, mai jos nu are rost s-o cobori pt. ca iti va creste consumul la rece (practic masina va merge pe GPL lichid).

Share this post


Link to post

Era pusa la 39 grade asa ca am lasat-o asa. Ciudat e ca de cateva zile auzeam un tacanit sub capota ,si astazi am constatat ca zgomotul e de la electrovalvele de GPL.dupa ce s-a incalzit motorul zgomotul s-a atenuat dupa care a disparut.Nu am decat 5000 km de cand am montat GPL.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...