Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

GPL pe Tico si/sau Matiz?

Recommended Posts

Buna ziua. De ceva vreme am probleme cu relantiul pe GPL, este instabil si variaza intre 940 - 1020 RPM. Am recalibrat ECU GPL - Tomasseto STAG 4, am cules cu grija hartile pe benzina si GPL, am intervenit asupra multiplicatorului, curbele sunt aliniate, filtrele le-am schimbat. Este posibil ca fluctuatiile la relanti pe GPL sa fie si/sau din cauza calitatii gazului? Poate fi influentat si de temperaturile scazute din ultima perioada? Am observat si faptul ca mi-a crescut si consumul cu aprox. 1 litru, de la 6.20 - extraurban cat aveam inainte, la 7.20 % acum. Reteta de GPL pentru iarna modifica consumul si parametrii de functionare a motorului la relanti? Intreb pentru ca fluctuatiile la relanti si cresterea consumului au aparut odata cu racirea vremii sau este pur si simplu o coincidenta. Pe benzina merge impecabil. Atasez print screen-uri cu reglajul pe GPL.

 

post-10598-0-99840600-1353330020_thumb.jpg post-10598-0-61628200-1353330035_thumb.jpg post-10598-0-89150400-1353330053_thumb.jpg post-10598-0-82577800-1353330068_thumb.jpg

Edited by Nicu001

Share this post


Link to post

Am o cunostinta caruia i-au modificat curba de gpl pentru ca nu-i statea la relanti pe GPL.Daca ai rezolvat ceva sa ne spui si noua.

Share this post


Link to post

Nu prea ma pricep eu la instalatiile secventiale dar la mine toate probleme de relanti pe GPL au fost ori din cauza filtrului de aer ori supapa PCV.Mai scria cineva pe aici ca dupa ce a reglat culbutorii a observat o imbunatatire a relantiului.

Share this post


Link to post

Reglarea jocului la culbutori trebuie facuta cu o periodicitate de 25-30k de km dupa ce ai montat GPL ,dar omul acuza o turatie de relanti mai mare si un consum crescut.

Share this post


Link to post

imi spune si mie cineva de unde as putea lua o inst gpl pe damas masina non euro la un pret bun butelie toroidala ????? eu sunt din cluj detalii la id mess lucianbenu



cine stie o firma cu pret bun in cluj unde se poate achizitiona o instalatie gpl pt carburator sa o pot monta pe daewoo damas as fi interesat de o butelie in locu rotii de rezerva ??? id mes lucianbenu

Share this post


Link to post

Dragi Colegi GPL -isti cu Matizel, va doresc un an nou fericit, cu sanatate, fericire, sa va mearga instalatiile ireprosabil !

O mica neamurire as avea, dupa ce ati montat instalatia GPL trebuie sa schimbam si uleiul de motor cu unul mai performant sau se merge mai departe pe varianta recomandata de producator ?

Edited by ares87

Share this post


Link to post

Eu am mers si o sa merg cu acelasi tip de ulei adica GM 5w30 sau 10w40.Imporant e sa-l schimbi o data pe an sau la 10 000 de km,care intervine prima.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Eu am mers si o sa merg cu acelasi tip de ulei adica GM 5w30 sau 10w40.Imporant e sa-l schimbi o data pe an sau la 10 000 de km,care intervine prima.

Mersi fain Sergiule cam asa ma gandeam si eu, acum 4000 km am trecut la un ulei (Oleoblitz) dar asa nspa e ca deja s-a si inegrit si face o spuma cafenie la joja si la busonul de umplere, acum i-am turnat 1 l de ulei proaspat (tot din ala) si a disparut spuma & co, si cred ca sapt viit va dispare din masina acel ulei. Am fost la mag de piese Matiz si acolo recomandau uleiul GM amintit de tine si un ulei Liqui Moly. O zi faina si La multi Ani !

Share this post


Link to post

Spuma e de la condens (apa). Am gasit putin si pe capacul de la buson la Lacetti zilele trecute. Daca nu este mult (adica doar in capac), nu e problema. Si la Matiz am gasit nitel.

Edited by ches

Share this post


Link to post

salutare , am luat decizia de a pune instalatie gpl, pe al meu tico ,

ma indruma si pe mine cineva care a facut acest lucru, la un service specializat din Bucuresti sau din vecinatatea bucurestiului ..

 

 

Share this post


Link to post

Inteleapta decizie :thumbl: Incearca sa dai telefon la cit mai multe service-uri de instalari GPL.Preturile difera destul de mult de la unul la altul si in functie de instalatia de GPL,de tipul buteliei (toroidala sau laterala)

Share this post


Link to post

Inteleapta decizie :thumbl: Incearca sa dai telefon la cit mai multe service-uri de instalari GPL.Preturile difera destul de mult de la unul la altul si in functie de instalatia de GPL,de tipul buteliei (toroidala sau laterala)

 

am sunat pana acum la 4 firme care se ocupa de acest lucru ,

- o firma din bucuresti (str. Toporasi )pret 1450 ron

-Bucuresti (calea Vitan)1400 ron

-Bucuresti -1700 ron

-Buzau -900 ron (sebigaz)

La toate acestea pretul incudea si montajul

Daca are vreun coleg cuvinte de lauda sau critici despre cei din Buzau sa scrie aici !!

la toate firmele de mai sus ---butelia de gaz se pune in locul rotii de rezerva !

 

si inca ceva care este diferenta intre instalatiile gpl. brc- tomasseto ?

care-i mai buna ?

Edited by herculescu

Share this post


Link to post

Nu cumva cei de la Buzau au facut pret pentru butelie laterala in loc de toroidala?Mi se pare suspect de ieftin.Legat de instalatiile GPL nu cred ca sint mari diferente intre ele.Eu pe Tico am o instalatie marini 88 la vremea cind am montat-o era cea mai ieftina.O folosesc cu succes de vreo 75.000 km,reglajele facute de mine,demontata si curatata tot de mine de vreo 4 ori.Pornirea la rece am facut-o intotdeauna pe gaz.Consum mediu 7L /100 km in oras.Din ce am mai citit pe aici Tomasseto consuma ceva mai putin,dar nu stiu cum se comporta la pornirea cu motorul rece.Sfatul meu sa cumperi ce este mai ieftin.Mare atentie cu butelia toroidala ca nu incape la fix in locul rotii de rezerva,trebuie impinsa bancheta in fata pentru a face loc,plus ca ramii si fara roata de rezerva.

Share this post


Link to post

multumesc pentru parere,

citind in paginile anterioare vad ca mai este un coleg care a optat pt. cei din buzau si omul zice ca este multumit,

daca este intradevar cum spui tu despre butelia toroidala ,am sa optez pentru cealalta varianta,

cat despre pret si colegul spune ca pretul este de 900 ron...

mai verific cateva zile si dupa sper sa iau cea mai buna decizie !

astept si alte pareri ale colegilor care au montat GPL ,PE TICO..

Share this post


Link to post

Am instalatie gpl LOVATO 48litri pe ticalos si sant ffff.multumit ,nu a vazut benzina de 8 ani.400000de KM fara defectiuni motor,dar atentie la alimentarea an statiile gpl ,presiunea la manometu de aer sa nu fie sub 5atm .si la gaz tot sub 5atm , altfel te trezesti ca -ti consuma . CONSUM MEDIU 5LITRI LA 100KM viteza maxima 140km pe autostrada, viteza constanta.

Share this post


Link to post

Am instalatie gpl LOVATO 48litri pe ticalos si sant ffff.multumit ,nu a vazut benzina de 8 ani.400000de KM fara defectiuni motor,dar atentie la alimentarea an statiile gpl ,presiunea la manometu de aer sa nu fie sub 5atm .si la gaz tot sub 5atm , altfel te trezesti ca -ti consuma . CONSUM MEDIU 5LITRI LA 100KM viteza maxima 140km pe autostrada, viteza constanta.

 

5 l,gpl ?

la 100 km ...

ce tip de butelie aveti de intra atat de mult gaz ?

Share this post


Link to post

400000de KM fara defectiuni

 

Sa inteleg ca ai facut patru sute mii km cu Tico pe GPL?Daca da atunci esti zeul nostru :osanale:

 

5% imi consuma si mie extraurban.In oras,mai ales Bucuresti creste consumul.

Share this post


Link to post

zeama ...,,,,ce instalatie de gpl ai pe tico ?

 

Share this post


Link to post

Marini 88 automatic la vremea cind am montat-o eu era cea mai ieftina.Cu rezervor lateral de 28 litri (capacitatea reala de 24L)

Share this post


Link to post

LOVATO cu butelie de 48 litri ocupa tot portbagajul .Dar cum am mai spus consumul conteaza de unde alimentezi la pompa presiunea sa fie egala si la aer si la gaz .altfel risti sa ramai pe drum cum am ramas eu .aveam butelia jumatate dar plina de aer,

Share this post


Link to post

alte sfaturi ,pareri,recomandari despre instalatii gpl pentru tico mai are cineva?

 

Edited by herculescu

Share this post


Link to post

Dragi colegi, voi mergeti cu bujii normale sau aveti bujii speciale pe gpl?, eu merg cu bujii normale, NGK presteaza foarte bine, doar intrebam ca am citit pe siteul producatorilor una-alta... :caaalm:

Share this post


Link to post

Eu am pe masina bujii denso clasice made in Japan le schimb la 10000Km pt ca au un pret de KK, am avut si NGK dar a pocnit o bujie la 2000Km de la montaj noroc cu bujiile vechi pe care le-am avut inainte.

Desii Ticalosul este pe gaz mananca jar pe paine zi de zi si nu-mi permit sa ma lase in drum.

 

Share this post


Link to post

Eu am Felko luate de la norauto.Nici o diferenta fata de NGK pe care le-am avut inainte.Muratule cit de kk e pretu la bujiile Denso?Eu pe ale mele am dat 18 lei(3 bucati) ca functionalitate par bune,porneste bine la rece,ciudat este ca parca au inceput sa rugineasca.As fi mers in continuare pe NGK dar mi se par cam scumpe.

 

@pali nu poti sa ai butelia jumatate plina cu aer.Indicatorul de GPL din butelie functioneaza ca un flotor WC el 'simte' nivelul gazului (lichefiat),nu presiunea din butelie.Ai grija de unde alimentezi,sa nu iti goleasca furtunul de alimentare.Uita-te daca au butelii de aragaz pe linga pompa.

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Eu le iau cu 9Ron/buc. si nu mi se pare o avere 30 ron in plus la revizie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...