Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Suv

Recommended Posts

Am jubilat in ultima saptamana cu vechiul meu vis Audi A8 model pana in 2003.

Modelul mai nou este evident mult mai avansat si mai destept dar pe mine ma socheaza exteriorul de la cel vechi. Pur si simplu cand il vad ma apuca o stare de nervozitate.

S-ar gasi si ieftine si bune ( sa zicem ) dar dupa ce am vorbit astazi cu un fost posesor de A8 am inteles ca trebuie sa dispui lejer de 360-400 euro / luna pt Casco si intretinere ( aici NU intra benzina ). Cum portbagajul de A8 este imens pretul benzinei se poate carpi cu un GPL. Dar casco de 2000 Euro / an + preturi de consumabile cam de 2,5 ori mai scumpe ca la GM m-au dezamagit. Oricum ai da-o masina aia merita fiecare leut, totul e sa ai atatia leuti :P

Bine, multi nu stiu cate chestii stie sa faca masina aia ( cautand cu atentie pe net o sa vedeti ca in ciuda faptului ca e model 1999 inca sunt multe care nici nu vizeaza la asemena "optiuni" )

Din discutia cu respectivul am aflat ca el a dat A8ul la schimb cu un Pajero.

Am fost astazi si m-am suit intr-un Pajero si am facut un mini test drive.

Zici ca esti la volanul unui autobuz. Vizibilitate foarte buna, pozitie la volan excelenta, interior simplist ( asemanator GM ) articulatii absolut exrtaordinare ( nici nu simti ca esti in Romania ) frane slabute, acceleratie dezastruoasa.

Sa zicem ca la un moment dat devenim familisti.

Sa zicem ca vrem sa ne luam SUV

Sa zicem ca acel SUV NU sare de 180-190 hp ( pastrand astfel o cilindree relativ mica, consum moderat )

Trecand putin peste aspectul estetic ( unde parerile evident sunt impartite ) , dpdv calitativ ( tinuta de drum, preturi intretinere samd ) voi spre ce v-ati indrepta ?

Plecam de la presupunerea ca se alege un model 2000-2003 ( maxim 2004 ) astfel incadrandu-ne in 20.000 euro.

( sfat, pentru orice mai cauta modele ce NU se mai fabrica - si deci nu le mai gasiti pe situl oficial - si vreti sa vedeti poze din diverse unchiuri , cautati-l pe ebay.com/de . Sunt acolo masini care au si peste 100 poze astfel fiind foarte edificative. )

 

Deci, ce ne luam cand nu mai suntem pasionati de viteza si vrem sa stam sus ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Exagerand un pic... as zice: Autobuzul :)

Eu as opta pt. un Forester (cred/sper ca e in clasa SUV).

Share this post


Link to post

A8 pe GPL? =)) Nu mai bine cumperi un S Class si-l treci pe GPL? ca si asa e la moda :D

 

Ce intelegi tu prin SUV? Ca si Forester/Outlander sunt suv-uri dar si Pajero/Patrol. Iar diferenta de dimensiuni si de consumuri intre cele 2 categorii e seminificativa ;)

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce razi de ideea de GPL.

Nu mai e ca pe timpuri ca instalatiile de GPL sa iti omoare masina.

Acum sunt instalatii performante iar o masina de circa 180-200 hp poate fi intretinuta de gpl.

Zi-mi 1 motiv pt care nu !

 

Prin SUV personal inteleg ceva mai mare de Forester, mai degraba Pajero, gama aia.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Pentru ca A8/SUV iti iei intr-un moment al vietii cand iti permiti lejer cheltuielile implicate de o asemenea masina, nu atunci cand te uiti in buzunar pentru inca 3-4 mil/luna de benzina. Eu cam asa vad lucrurile.

Share this post


Link to post

Murano, Pathfinder, Antara, Freelander, Tiguan, Rav4, Outlander, LandCruiser, Captiva, CRV ...

Top 3 (personal) din cele de mai sus ar fi : Tiguan, Captiva, Antara :)

Share this post


Link to post

Eu vad situatia in felul urmator: Ai bani de A8(casco, taxe, revizii etc) ai bani si de benzina. Altfel stai in banca ta frumos si te rezumi la ce iti permiti, cu adevarat!

 

SUV-urile gen Pajero sunt gurmande si bine ar fi sa te orientezi spre ceva diesel, un benzinar nu stiu daca te ajuta prea mult, mai ales daca vrei si offroad ;)

 

PS: nu rad de GPL pentru ca am si dupa mine si-au mai pus cativa si tot din motive financiare, stai linistit!

Share this post


Link to post

Mdeah, nu s-a raspuns la intrebare principala: Vrei SUV mic gen Captiva, Outlander, etc sau Offroader gen Pajero sau Cherokee sau Premium SUV gen LandCruiser?

 

Eu am mers cu LC 3.0 d4d automat, generatia anterioara si masina e dementiala ca si comportament si chiar si consum. E mai mic decat al Outlanderului meu :D Dar interiorul e dezamagitor si la fel si pretul.

 

Eu as fi vrut un offroader, candva ma voi face mare si voi lua un Grand Cherokee V8 automat. Pana atunci ma chinui cu "Sugativa".

Share this post


Link to post

Lada Niva - la aia e mai ieftin casco :D

Share this post


Link to post

Aia numa' Sport nu e :) . Da' face treaba buna offroad.

Share this post


Link to post

Niva nu e masina...

Share this post


Link to post

Pai nici nu trebuie sa fie sprotiv bre...ca doar atunci nu mai suntem pasionati de viteza.

Share this post


Link to post

Bani aruncati de pomana. Nu stiu ce te-a impresionat asa tare d4d-ul ala Alx de 3 litri, eu am mers pe touareg de 3L si nu m-a dat pe spate deloc. La fel .. x3 de 2l .. putina putere la greutatea aia. Acum sunt la a doua rav4 inchiriata (la prima a trebuit schimbat uleiul, avea 30 de mii de mile si mi-au dat una app noua .. 9 mii de mile) ambele vvti de 2.4, si sunt lenese pentru gustul meu, e drept ca sunt si automate si asta ma seaca, cutiile astea sunt bune doar sa te plimbi ca porcul sa te uiti dupa pasarici. La kick down trag, nu ma plang, dar exact cand sa o tin si eu in turatie imi schimba in treapta superioara si am o senzatie de dezamagire. Viteza maxima probabil ca e mare, dar nu i-am dat mai mult de 160kmh ca te aresteaza dobitocii astia. Abia astept sa revin la cutie manuala.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Murano, Pathfinder, Antara, Freelander, Tiguan, Rav4, Outlander, LandCruiser, Captiva, CRV ...

Vad ca de SUV-urile de la Hyundai/Kia nu pomeneste nimeni. E doar o scapare sau chiar nu intra in discutie?

Share this post


Link to post

Doar o scapare (at least din partea mea :) ). Sigur ca sunt concurenti foarte puternici pe piata Suv-urilor de la noi, in special prin prisma pretului si dotarilor oferite. Cel putin Sportage si Sorento din partea Kia si Tucson/ Santa Fe cam domina piata la clasa si pretul lor.

Share this post


Link to post

Cam asa arata pe trimestrul 1 (an 2008) vinzarea de SUV-uri in Romania. (sursa www.capital.ro). Din pacate nu apare aici KIA, cred cu autorii nu au avut date despre masiniile vindute sau topul are un caracter superficial :| .

post-124-1210673219_thumb.jpg

Edited by hitman

Share this post


Link to post
Eu vad situatia in felul urmator: Ai bani de A8(casco, taxe, revizii etc) ai bani si de benzina. Altfel stai in banca ta frumos si te rezumi la ce iti permiti, cu adevarat!

 

Foarte corect. Cateva date concrete pentru un A8 din 2001 4.2L cu 165.000 km.

- Casco - 3700 euro / an - Allianz. Exista variante mult mai ieftine.

- Impozit - 25 milioane / an (la motorizari mai mici, evident, este mai mic)

- Revizia de 160 de mii la PBV ~ 1800 lei (fara placute de frana) din care manopera undeva la 800 lei.

- Piesele de schimb sunt foarte ieftine dar manopera este de 10 ori mai scumpa. Nu stiu cum e la altii, eu am fost doar la PBV. Sunt foarte nepriceputi si se bazeaza pe presupuneri (care multe sunt false) dar este "As good as it gets".

- Pret de achizitie: 14 mii euro + TVA. L-am luat de la un cunoscut dar cam pe aici e si pretul pietei.

- GPL: no thanks.

- Consum urban: 19-26 (Bucuresti), Extra-urban la 110km/h - 9.1 (pe 200km), Extra-urban+autostrada: ~ 12.

 

Forma exterioara este mai mult decat banala pentru marea majoritate a oamenilor iar interiorul, desi are 7 ani inca te lasa cu gura cascata. Referitor la tehnologia folosita in '99 am aflat ca inchiderea centralizata nu este cu actuatoare ci cu o pompa de aer care impinge/trage inchiderea. In concluzie nu se aude absolut nimic cand inchizi/deschizi masina.

 

PS: Inevitabil cu masina asta au venit si: "uite si la asta, s-a ajuns, nu-i mai ajunge [..]", "da, dar cat consuma?" "a, nu e diesel?" "da, dar eu pot sa urc cu masina mea pe borduri". Foarte putini sunt in stare sa treaca peste invidie si peste celebrii struguri acri. A, si din ciclul "priceless" sunt fetele oamenilor cand vad soferul masinii: o femeie de 26 de ani de 1.60m. Si da, reuseste sa o parcheze din cateva miscari lateral in locuri de 6m (masina are 5.03).

 

In concluzie: daca nu esti sigur ca poti sa ti-o permiti, nu face test-drive.

Share this post


Link to post

Casco este si pe la 2500 E dar tot multicel e.

GPL nici nu ai cum sa pui la 4.2L, nu exista instalatie care sa ti-l duca.

Manopera la PBV e chiar mai scumpa si mai nesimtita de la Casa Auto.

Din ce am vb cu cu vre-o 3 detinatori de A8, NICIUNUL, inclusiv unul care l-a luat la 25 mii, modelul nou, nu se duce la PBV tocmai din acest motiv ci la orice service autorizat.

La consumul de oras nu ma pronunt, vad ca ai piciorul variabil de greu iar motorul este mare, dar ar trebuii sa fie ceva mai performant decat al meu si deci sa nu sara de 22.

 

Interiorul este superb dar sincer, nu stiu de ce zicic a exteriorul e simplist, eu unul cu greu gasesc in cap vre-un model de masina mai masculina si mai "masinarie" mai serioasa decat A8 vechi. Cel nou de exemplu mi se pare foare frumos dar prea rotunjit.

S-o stapaniti sanatosi !

Cand ma faci o tura ?

Cand ne tragem ?

Cu a 2-a intrebare glumesc, cu prima nu.

Share this post


Link to post

Ce alte service-uri ok mai sunt? Eu stiam de Cardinal si de Midocar dar am auzit ca sunt la fel ca si la PB(N/V).

Consumul de oras difera de foarte multi factori, totusi, avand in vedere ca 2.0 L6-le meu ia 16, cosumul de la 4.2 mi se pare mai mult decat rezonabil.

 

Referitor la forma exterioara, am zis "majoritatea oamenilor". Mie mi se pare extraordinar exteriorul mai ales privit din fata.

 

Referitor la tura, nu promit dar vedem ce putem face :->

Share this post


Link to post

Pai fa-ti un user pe forumul audi ( daca nu ai deja ), nu prea gasesti multe informatii acolo cum gasesti aici dar e mai mult decat nimic.

Share this post


Link to post

Mai baieti, ma scuzati ca intervin, dar era vorba de SUVuri parca. A8 este SUV? Ma scuzati daca am deranjat .

 

Hawkeye are dreptate, daca exista placere nu conteaza cit consuma. Mie unu imi place Grand Cheroke modelul din 98 pana in 2004. Este superba masina, pur si simplu nu simti deloc gropile si asta nu numai din cauza suspensiei dar mai ales din cauza scaunelor care sunt exceptionale. Singurul cusur pe care il gasesc la aceasta masina este motorizarea prea mare, pur si simplu nu accept ideea de a plati un impozit de 2000RON/an, accept sa platesc 3000E/an pe benzina, 2000e/an pe CASCO, DAR nu accept sa bag bani in buzunarul primariei.

Ideea de SUV mic insa imi pare un pic deplasata, Tucsonul este ridicol la fel si Tiguanul DAR vad ca exista adepti care isi cumpara un "catar" pe 4 roti, adica nici cal nici magar.

Share this post


Link to post

Scuze, dar daca Tiguan sau Tucson sunt catari, atunci Suzuki Ignis 4x4 sau Fiat Panda 4x4 ce naiba mai sunt? Eu zic ca daca iti poti face treaba cu ea pe coclauri avand o garda mai mare si tractiune integrala, nu conteaza marimea :P

Share this post


Link to post

Mie Tiguan-ul mi se pare reusit (am si eu o slabiciune pentru VW :D ). Cel putin ca aspect :D . Oricum majoritatea posesorilor de Suv-uri de la noi le folosesc exclusiv on road, in special pe asfalt.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Tucsonul este ridicol...

Asta e din ciclul 'ce nu-mi place mie e de kko'. Dar ma rog, m-am obisnuit deja cu acest stil pe aici pe forum.

 

Fara sa apar Tucsonul vreau doar sa amintesc ca el face parte dintr-o clasa auto foarte bine definita si anume 'compact crossover SUV', deci nu este un SUV in adevaratul inteles al cuvintului.

 

Motivul pentru care Tucsonul are atita succes in Romania si worldwide este ca are un pret bun, ofera un confort acceptabil si vine cu un spatiu suficient. (NFS-ule poti sa ma citezi pe forumul tau daca vrei :mrgreen: )

Edited by hitman

Share this post


Link to post
...Referitor la tehnologia folosita in '99 am aflat ca inchiderea centralizata nu este cu actuatoare ci cu o pompa de aer care impinge/trage inchiderea. In concluzie nu se aude absolut nimic cand inchizi/deschizi masina.

 

Tehnologia e folosita de cei de la Subaru din 1984.

 

Scuze de OFF.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...