Jump to content
Sign in to follow this  
alexinno

Din 2011 UE Interzice Masinile Noneuro!

Recommended Posts

Pai nu suntem off-topic deloc, tocmai despre asta se vorbea.

O iei prea personal, nu am zis nimic de Tico, cu atat mai mult de Tico-ul tau, o masina deosebit de ingrijita, am vazut. :)

Nu stau sa caut cifre concrete la un motor sau la altul, oricum nu ar avea relevanta pe ansamblu,

dar intre gramele de CO2 / 100km si norma de poluare nu este vreo ruptura, iar performantele din anii 50 nu am zis ca nu exista, doar ca atunci nu se punea problema poluarii, sau nici intr-un caz ca acum :)

Oricum, cine crede ca poluarea e o gluma, il invit sa dea o tura pe undeva prin bucuresti la ora de seara.

Cum am spus-o si la inceputul topicului interzicerea circulatiei unei masini inmatriculate ce trece ITP dar nu sastisface o anume norma mi se pare un abuz,

dar s-ar putea ca uneori sa fie necesara in anumite aglomerari urbane, ca nici nemtii aia nu cred ca sunt asa dobitoci chiar.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ma tem ca toata tevatura asta nu are de-a face atat de mult cu poluarea ci cu vanzarile de autoturisme noi. Pai cat o sa mai astepte si producatorii astia ca Romania si restul "prospaturilor" din uniune sa cumpere scule noi? In plus, statul nu prea face bani cu ruginiturile. Masina noua inseamna TVA, taxe si alte alea. Cum, nu toti aveti bani de masini noi? Mergeti cu autobuzul, doar mai multi bizoni pe transportul public inseamna mai multe autobuze, noi si ele, nu? Ce porcarie...

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Nu cred ca se va pune in practica o "discriminare" de-asta explicita, ci se va face mai elegant: cu o taxa de-asta de prima inmatriculare, o taxa de poluare, o marire a RCA-ului. Nu de alta, dar si in afara sunt destul de multe masini cu titlu de masina clasica, o masura tip "de maine nu mai circula nici un non-euro" s-ar putea sa starneasca nervi la ei la fel ca si la noi.

Share this post


Link to post

Ei, cu masinile astea de epoca nu-i chiar asa de simplu. Trebuie sa apartii unui club cu acte in regula, ai numar limitat de km/an (2-3 mii max), inmatricularea costa nu gluma iar de asigurare ce sa mai vorbim... Nu va imaginati ca o sa fentati autoritatea romana declarand Dacia de pe vremea lu' Dej ca masina de epoca. La o adica o puteti face daca tineti mortis da' s-ar putea sa coste valoarea masinii de cateva ori pe an ;)

 

Ce-i deprimant in toata porcaria asta e ca tot ala mai amarat plateste. Neamtu' sau elvetianu mediu n-o sa conduca o masina incompatibila luna viitoare, darmite in 2011. Nu vad de ce i-ar ingrijora chestia asta cand deja sunt aliniati la viitoarele cerinte. In Est insa, alta poveste...

Share this post


Link to post

Poluarea de orice fel in Bucuresti se datoreaza in proportie de 70% autovehiculelor (date ale centrelor de supravegere a calitatii aerului). Poluarea cea mai grava (la nivelul solului) este in centrele oraselor unde fenomenul de dispersie este foarte lent datorita cladirilor inalte si a lipsei curentilor. Fenomenul este periculos si in zona de campie datorita lipsei vegetatiei care sa absoarba CO2.

Cel mai bun aer din tara se afla in Harghita (M.Ciuc).

Share this post


Link to post

Ma intriga ca nimeni nu se ia de masinile noi turbo-diesel euro3 and over, care la kickdown genereaza nori de fum innecacios :mda: Mai adaug ca masinile noi sunt din ce in ce mai grele iar asta duce in mod inevitabil la emisii mai mari de CO2.

Recunosc ca Dacie sau Tico sau alt non-euro cu carburatia dereglata poate avea noxe de 6-9% CO.

Ma simt vinovat pt sanatatea planetei ca am circulat un an cu Tico-ul reglat asa bine in service Daewoo incat la ITP 2006 ca aveam 6% emisii de CO, valoare care s-a putut reduce din surubelnita, cat ai zice peste, la 2% :|

Dar ma simt si fericit ca neruland cu Renault-ul Symbol euro3 in loc de Tico am generat probabil de doua ori mai mici emisii de CO2?

Am vazut Tico si cu 1% CO, iar unul euro2 scoate 0.5% cu conditia sa aiba catalizatorul bun. Atentie, aceste valori sunt procentuale, cu siguranta o Dacie scoate chiar de doua ori mai mult CO (masurare masica) fata de un Tico, ambele cu acelasi procent de CO afisat la tester.

Ma intreb ce este mai ecologic, un Logan Euro3 cu 0.3% CO si peste 150g/km CO2 sau Tico cu 1.5%CO si cu mai putin de 99 g/km CO2? Eu zic ca a doua masina ;)

In concluzie, propun ca ITP-ul sa se faca anual, ca in UE, astfel nu va mai fi nevoie ca guvernantii sa se oboseasca inventand noi legi si ordonante, unele mai ridicole ca altele :(

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Solutia scoaterii din uz a masinilor vechi si poluante e foarte simpla. Impozitarea. Ca idee, la o Dacie din '83 la care nu facusem radierea din motive de comoditate, a venit impozitul cam 100 lei pe anul curent. La Matiz Euro2 e undeva la 25-30 de lei. Nu am acum datele la indemana dar o sa caut chitanta de la fisc. (Cu ocazia asta am constatat ca politia romana s-a mai modernizat, ca nu mai exista cozi la biroul de inmatriculari/permise)

Nu stiu daca e in functie de vechime sau de norma de poluare, dar diferenta e notabila. Si cred ca asta e directia in care se va merge, alaturi de taxa de prima inmatriculare.

Share this post


Link to post

Dar eu nu inteleg o treaba: de ce toata lumea se raporteaza la Tico? Ce ar trebui facut Senna, interzis toate masinile cu motoare peste 0.8l si 40cp? Pe bune acum. Numai astea sunt masinile non-euro, tico si vesnica Dacia 13xx(pe astea m-as bucura daca le-ar scoate, majoritatea sunt prastii legate cu sarma, fara frane, lumini, directie)? Nu de alta, dar riscam sa dam in patetic cu afimatiile de genul "nu Tico polueaza, ci masinile alea mari, cu motoare mari...mama lor de turbine!". Ce urmeaza, sa iesim in strada si sa ii linsam pe proprietarii de masini cu motoare peste 0.8, fie ele si E4? Totul se reduce la cazuri personale in dicscutia asta se pare. Stiti cate Tico-uri hartanite(masini de distributie) circula prin bucuresti, fumegand ca un logan dci de taxi? Multe! Alea mai sunt in parametrii?

Share this post


Link to post
Stiti cate Tico-uri hartanite(masini de distributie) circula prin bucuresti, fumegand ca un logan dci de taxi? Multe! Alea mai sunt in parametrii?

Bine zis! Dar loganele sunt in parametrii!

 

1)Orice turbodiesel nou sau in stare tehnica perfecta, calcat va scoate fum.

2)Acele Tico-uri hardanite pe care le-ai amintit sunt dereglate si/sau au motorul uzat si sigur nu vor trece de ITP in acea stare. Implementandu-se ITP intai la 3 ani vechime apoi din an in an, proprietarii respectivelor harburi vor realiza ca nu mai merita sa le tine, chiar daca s-ar mai putea lua ITP-ul cu spaga, prin absurd. Pt ca vor avea de dat o spaga consistenta in fiecare an, sau vor baga multi bani in reparatii. Si astfel, multe dintre ele vor fi retrase din circulatie

3)Nu ma poate legea obliga pe mine sa nu pot iesi la o tura intr-un week-end cu soare cu un frumos exemplar de Fiat 850 Coupe Bertone, bine intretinut. Pe care poate nu doresc sa-l inscriu la Retromobil ca nu m-ar interesa sa mi se confirme ca-i de epoca caci deja stiu, n-ar fi nimic nou.

Nu m-am raportat doar la Tico si Dacie, am precizat clar ca ma refer si la alte non-euro despre care, din pacate, nu am date. Mi-am expus opinia folosind exemple atat populare cat si edificatoare.

 

andrew: impozitul anual pt un Tico sau Matiz este 32Ron, iar pt o Dacie 1400 sau Logan 1.4 Euro4 se ridica la 56Ron. Deci nu conteaza vechimea sau norma de poluare; tu ai avut de platit din urma pt vechea Dacie, probabil pt vreo 2 ani

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Am ajuns acasa si nu gasesc factura de la impozit din pacate. Se poate si cum a zis @Senna, dar nu-mi explic de ce retinusem de o diferenta mult mai mare.

Share this post


Link to post

Cavalerii taxei auto si masinile lor

 

Guvernul, Ministerul Mediului, Ministerul Finantelor, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului si Garda de Mediu ar simti pe pielea lor ce inseamna taxa auto daca ar fi sa-si inmatriculeze pentru prima data masinile.

 

» Fie ca au rable non-euro, fie ca au masini noi, dar cu motoare puternice, multe dintre masinile acestor institutii nu sunt campioane la protectia mediului.

 

» Premierul Tariceanu si ministrul Vosganian au ramas fideli motoarelor V6, mari emitente de CO2.

 

Ministerul mediului este singura autoritate care sustine fervent taxa auto, dar care primeste nota de trecere la testul de etica privind masinile poluante conduse de cavalerii care apara taxa auto. Capii de la Mediu s-au dotat cu masini de serviciu cat de cat inofensive pentru mediul inconjurator. Ministrul Attila Korodi conduce un Saab 9-5 hibrid, care poate fi propulsat si cu bioetanol, iar secretarul general al ministerului a primit de la serviciu o Honda Civic Hybrid, care functioneaza atat electric, cat si cu benzina. Taxa de inmatriculare pentru astfel de masini este zero.

Totusi, Ministerul Mediului are si un mic monstru poluator, pe care proprietarii sai l-ar taxa aspru la cele 265 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pe care le emite: un Volkswagen Touareg 4x4, cu motor diesel de 2,5 litri, pentru care ar trebui sa plateasca 1.221 euro daca ar fi sa-l inmatriculeze astazi pentru prima data in Romania. Conform biroului de presa al ministerului, el este folosit "pentru deplasari in caz de poluare, accidente industriale sau aparare impotriva inundatiilor". Attila Korodi conduce in particular, conform declaratiei sale de avere, un Renault Mégane fabricat in 2000, pentru care ar fi nevoit sa scoata din buzunar cateva mii de euro, daca ar fi sa aplice taxa pe care o apara cu atata indarjire.

Cei doi secretari de stat de la Mediu conduc masini Volkswagen Passat diesel, cu motor de doi litri, pentru care ar plati, conform noului proiect de taxa auto, cate 555 de euro. Grosul parcului auto de 20 de masini de la Ministerul Mediului este format din Dacii Logan diesel, cu motor de 1,5 litri, care polueaza foarte putin si pentru care taxa de inmatriculare ar fi 221 euro pe bucata.

 

Nu la fel de grijuliu cu mediul este Guvernul Romaniei, care nu a putut renunta la cateva exemplare luxoase, mari emitente de CO2, pentru sefii sai. Parcul auto al Cancelariei premierului Calin Popescu Tariceanu este format din 21 de autoturisme, dintre care se remarca un Audi A6 fabricat in 2004, cu motor diesel V6 de 2,5 litri. Cu peste 200 de grame de CO2, cat emite marele motor la un kilometru parcurs, Guvernul l-ar inmatricula, conform noii taxe, pentru suma de 965 de euro. Secretariatul General al Guvernului are un parc auto format din 36 de masini, dintre care trei fac dezastru in mediu. Un Audi A6 cu motor diesel V6 de 3,2 litri, care emite 235 de grame de CO2/km si care ar costa 1.856 de euro pentru a fi inmatriculat pentru prima data de un muritor de rand. Surprizele Guvernului pentru iubitorii naturii sunt trei "batranele" non-euro, fabricate in 1993: doua Volvo 940 (motor de 2,3 litri, taxate cu 3.480 euro) si un Mercedes MB 100 (motor de 2,4 litri, taxat cu 3.600 euro). Premierul Calin Popescu Tariceanu detine de asemenea, in colectia personala, trei antice Citroën si un Fiat, toate non-euro si vechi de peste 20 de ani.

Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Finantelor, s-a remarcat in domeniul taxei auto prin explicatiile facute cu carioca, la tabla, in fata presei. El conduce, in interes de serviciu, tot preferata oricarui ministru roman: puternicul Audi A6, cu motor diesel de 3 litri, pentru care un cetatean de rand ar trebui sa plateasca 1.375 de euro la prima inmatriculare. In particular, Vosganian are un Renault Laguna din 1999, pedepsit cu asupra de masura de noua formula a taxei auto. Parcul auto al Ministerului Economiei si Finantelor mai contine doi mari poluatori: un Nissan Patrol 4x4, fabricat in 1990, cu motor non-euro de 2,8 litri (5.935 euro taxa de prima inmatriculare) si un Volkswagen Caravelle din 2007, cu motor de 2,5 litri (1.212 euro taxa de prima inmatriculare). In rest, parcul auto de 33 de autoturisme al ministerului este format in special din masini Opel si Daewoo.

 

 

Cel mai bine ar simti duritatea taxei auto Garda Nationala de Mediu, care le raspunde poluatorilor cu aceeasi moneda, daca ne luam dupa componenta parcului sau auto de 236 de masini. Patru Aro isi fac inca veacul aici, cel mai vechi fiind din 1998. Daca motorul sau inecacios de 2,5 litri non-euro ar fi introdus pentru prima data in Romania, ar fi taxat cu o suma exorbitanta: 20.200 de euro! Celelalte Aro de la Garda de Mediu ar costa cate 6.240 euro la o prima inmatriculare. In parcul auto al institutiei mai evolueaza patru masini de teren Ssangyong si 53 Fiat Grande Punto, care polueaza putin (sub 120 grame de CO2 la kilometru).

 

Dioxid de carbon

Cu doar noua masini in dotare, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului polueaza Romania cu doua Dacii Papuc si un Volkswagen Transporter din 2007. Recordul la emisii de CO2 dintre aceste institutii il detine Land Rover-ul Defender, cu motor de 2,5 litri, al Agentiei: 291 grame de CO2/km.

Share this post


Link to post

Nu-i nici o problema pentru maimutoii astia din guvern si tot felul de agentii, isi vor schimba masinile tot pe banii nostri !

Share this post


Link to post

se mai aude ceva in legatura cu acest subiect? Eu nu ma prea uit la tv :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...