Jump to content
Sign in to follow this  
alexinno

Din 2011 UE Interzice Masinile Noneuro!

Recommended Posts

Mai baiete, ce drept ti-a fost incalcat?

Sa-ti spun eu ca ai prea multe?

Ca datorita doctoratelor de cuvânt_urât sariti etape in experienta didactica si va echivalati grade didactice,

ca bagati asta la salar de merit sau gradatie de merit?

 

Ai dreptul sa iti cauti o slujba mai buna, nu te opreste nimeni, nu te mai vaicari ca o muiere, ti-o spune unul care a fost in.

Share this post


Link to post

Traficul de autoturisme din Ro justifica constructia de autostrazi ? Toate studiile zic ca nu. Si cand ele vor fi cu plata, majoritatea va circula tot pe drumurile nationale, inclusiv transportatorii romani, asa cum o fac si in occident !

Share this post


Link to post
Mai baiete, ce drept ti-a fost incalcat?

Sa-ti spun eu ca ai prea multe?...Ca datorita doctoratelor de cuvânt_urât...

Inainte de a spune ceva despre o persoana,nu crezi ca ar trebui sa cunosti cate ceva despre ea? Exact la asta ma refeream cand vorbeam despre nevoia unei stari de normalitate si corectitudine;prin Rromania,din pacate,unii vad anormalul precum normal si il considera corect si benefic.Fie la ei! Sanatate la toata lumea!

Edited by alexinno

Share this post


Link to post
De ce unul isi poate amortiza investitia facuta intr-o masina intr-un timp aproape dublu fata de al meu,din moment ce amandoi suntem cetateni ai UE,cu legi comune si egale ca efecte potentiale in timp?Raspunsul sta in ceea ce a devenit aceasta UE,adica o chestie din care desteptii de la guvernare si prietenii lor din industrie si finante (indiferent de culoarea politica) fac bani pe seama fraierilor.

Nu te supara, dar dupa cunostiintele tale vaste legte de UE inclin sa cred ca nu predai integrare si nici nu ai pus mana pe vreo carte de asa ceva. Tu iti amortizezi masina de 10 ori mai greu decat un neamt pt ca faci munca proasta si ineficienta, intr-un sistem in care asta este regula. Genratii intregi de nemti au muncit ca sa ajunga unde sunt si nu au muncit la nr de ore.

 

Care este calitatea drumurilor din Romania,in comparatie cu media occidentala?Noi nu avem posibilitatea de a merge civilizat,probabil nu meritam acest drept in viziunea unora...Ar mai fi multe de spus...Lucruri absolut normale in majoritatea statelor membre ale UE.

UE nu e organizatia ,, pomana pentru romani". Ne dau si asa prea multi bani care ii cheltuim prost si fara cap. Drumurile alea din statele europei de vest nu s-au facut peste noapte si majoritatea nici macar nu s-au facut pe bani europeni (ci direct din bugetul national). Tu ai impresia ca daca am intrat in UE toti cetatenii acesteia ar trebui sa munceasca din solidaritate si sa ne faca noua drumuri ca noi nu stim sa muncim, sa gandim si sa dam cu stampila bine odata la 4 ani?

Share this post


Link to post

Masinile noneuro au fost fabricate pina la sfarsitul anului 1999 in Romania .

Asta inseamna ca un Cielo fabricat in 1999 nu va mai putea circula din 2011 ?

Mi se pare greu de crezut , avind in vedere ca acelasi guvern socoteste ca o masina poate circula 20 ani , nu 12 .

UE poate sa introduca asa ceva , la ei regulamentul Euro2 a intrat obligatoriu cu cel putin 5 ani inainte .

Share this post


Link to post
Daca da o prima de 5000 euro fiecarui om care doreste sa dea harbul pentru o masina noua, sunt si eu de acord sa se interzica masinile non-euro. Pana atunci, o sa inghitim in continuare noxe placut inmiresmate de la dacii 13xx si basculante din spatele carora nu vezi nimic atunci cand accelereaza.

 

Eu stiu ca ai ce ai cu Daciile ,dar pe langa astea mai sunt o gramada de masini noneruo printre care Cielo Espero Nubira si Tico ! Daca ITP-ul s-ar face cum trebuie nu te-ar mai afuma nimeni ,sa fi convins de asta ! Cunosc o gramada de propietari de Euro 2 care nu au catadicsit sa-si schimbe catalizatorul pt ca nu mai ''iese la gaze " sau le-au aruncat pur si simplu ,mai bine da o spaga acolo unde trebuie ca este mai ieftin !

Sa ne lase domnule in pace ,nu avem bani de altele ,de ce sa-mi ingradeasca drepturile ?

Share this post


Link to post

Exista pe undeva dreptul de a polua, de a-i imbolnavi pe altii ? Stai linistit, toate motoarele care nu intrunesc normele pentru care au fost facute nu vor mai primi drept de circulatie, nici cu spaga.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ideal greu de atins maestre !

Share this post


Link to post

Functioneaza de anul acesta, vizibil la orice centru de avizare ITP.

Share this post


Link to post

Se poate ,din pacate eu am vazut altceva !

Share this post


Link to post

In principiu idea nu e rea , numai ca nu poate fi obligatoriu pentru toti in acelasi timp ,fiecare tara e libera sa-si fixeze data de aplicare , in functie de conditiile specifice interne .

Cel mai usor de eliminat masinile vechi este prin oferirea de stimulente financiare ( gen programul Rabla ) , celor care le detin , in paralel cu o strictete mai mare la ITP ( mai greu de realizat peste tot ) .

Share this post


Link to post

Un principiu european spune ca omul nu poate fii ingradit sau constrans deci el poate merge linistit cu harbul lui noneuro DAR va platii taxe de 10x mai mari decit cel ce conduce o masina euro 4. De exemplu taxa in germania pt un Golf 2 depaseste in cele mai multe cazul pretul masinii, intrebarea este iti convine sa platesti 1000E/an ca sa mergi cu o masina de 500E ??????

Share this post


Link to post

Cresterea taxelor, a reviziilor, a pretului benzinei va face o selectie naturala. Schimbarile vor fi foarte rapide si daca se hotaraste la UE, nu mai ai cui sa te plangi. Emigrarea in America ramane solutia.

Share this post


Link to post

Pe drumurile patriei sunt destule masini euro4 (in talon), dar care nu au trecut niciodata ITP-ul pe bune, pentru ca spaga este la ea acasa in Romania. Ba chiar unele nici macar nu ajung la ITP pentru a primi stampila, la fel deoarece la noi totul este posibil. Situatia se poate extinde foarte bine la toate normele de poluare. Astfel se poate ajunge la paradoxul ca o masina cu o norma de poluare superioara, dar prost reglata, defecta sau cu modificari facute de tot felul de "profesionisti", sa polueze mai mult decat o masina incadrata intr-o norma de poluare inferioara, dar intretinuta corespunzator.

De asemenea camioane si autobuze care fac ITP-ul la statia din curtea unitatii (vezi autogari, autobaze sau alte bombe cu autorizatie sa faca si ITP) intalnesti destule, si daca nu le depasesti rapid ti se incarca filtrele si plamanii cu funingine. Atentie, cu noneuro nu inseamna ca poate polua oricat, ci sunt si acolo niste limite. Deci daca nu respecti norma din talon nu ar trebui sa circuli. Cum se poate impune acest lucru? Se impune coercitiv, nu cu "te rog frumos". Nicaieri in lume civilizatia nu s-a impus cu binisorul. Incalci legislatia, atunci te ard la buzunar, eventual si direct proportional cu veniturile tale. Trebuie sa se faca controale tehnice (pe bune) prin sondaj in trafic. Ai defectiuni la autovehicul, ti se retine talonul, esti amendat, si te prezinti cu atelajul dupa zece zile cu problemele rezolvate pentru a-ti recupera talonul. Daca nu ti-ai rezolvat problemele, radiezi autovehiculul si-l duci la REMAT, ca sa ai cu ce plati amenda.

Legat de taxa de prima inmatriculare, guvernantii nostri tembeli au interpretat gresit legislatia europeana. In mod normal aceasta taxa reprezinta banii ce se vor folosi de catre stat pentru distrugerea/reciclarea/etc masinii dupa ce ea va fi fost scoasa din circulatie. Este identic cu timbrul verde de la electronice/electrocasnice. Taxa de poluare in timpul functionarii este alta poveste, si oricum este prinsa in pretul carburantului. Cine consuma mai mult, polueaza mai mult si este taxat mai mult implicit prin pretul carburantului consumat. Cu siguranta se poate discuta si pe eficientizarea arderii carburantului sau chiar pe calitatea carburantului, de care nu o data s-au plans romanii, facand comparatie cu calitatea din statele mai din vest.

Am scris cam mult dar ajung la exasperare cand vad cu cata rea vointa se fac sau se respecta legile in Romania, cand solutiile simple si eficiente sunt mai la indemana.

Share this post


Link to post

Asta ai visat tu noaptea trecuta sau e scoasa din putzul gandirii ? O MASINA EURO 4 are mai multe sonde lambda, cind nivelul noxelor este mare BORDUL se face pom de craciun, ai inteles ? Masinile EURO 4 nu se regleaza, ca nu ai ce sa reglezi .

Share this post


Link to post

BogdanG: Ia vezi tu cati se grabesc sa demonteze catalizatorul, si sa mai faca tot felul de artificii tehnice, sa nu mai fie motorul "sugrumat", ca sa mai obtina cativa cai putere. Si sfaturile primite sunt ca inainte sa faca ITP-ul sa puna totusi la loc catalizatorul, sa "de-tuneze", poate se apropie de caracteristicile tehnice de la proiectarea masinii.

Share this post


Link to post

Faci confuzie, asta poti face la EURO 1 si 2 unde ai o sonda lambda inainte de catalizator. La EURO 4 ai mai multe sonde si nu poti scoate catalizatorul asa cu una cu doua .

 

Si inca ceva daca scoti catalizatorul nu obtii mai nimic, un sistem de evacuare performant iti ofera performanta nu un catalizator lipsa .

Chiar stiu pe cineva cu o Astra Bertone care si-a scos catalizatorul, si-a facut bordul pom de craciun, masina nu mai mergea bine, dupa o luna de chin si-a cumparat catalizator RACE de 1200E si a rezolvat problema, si performanta si ITP .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Se poate si la cele cu doua sonde, se pune un distantor la montarea sondei, mintile obosite nu dorm.

Share this post


Link to post

Bine, iti dau alt exemplu Pejo 607 V6 benzina, 4 sonde lambda. Cum faci ?

Share this post


Link to post

Tot asa, cum faci la o teava de evacuare, faci si la cealalta.

Share this post


Link to post

Metode sunt, de la cele mai grosolane pana la cele mai elegante. Ideea era ca daca este in circulatie pe drumurile publice, un autovehicul trebuie sa respecte cerintele tehnice de la proiectare. De obligat insa nu trebuie sa te oblige nimeni sa renunti la el daca este functional si in parametri. Vei renunta singur la el pana la urma. Voi mai folositi televizoarele pe lampi? Nu le-a interzis nimeni. Si aveam unul perfect functional candva.

Share this post


Link to post
....Stai linistit, toate motoarele care nu intrunesc normele pentru care au fost facute nu vor mai primi drept de circulatie, nici cu spaga...Functioneaza de anul acesta, vizibil la orice centru de avizare ITP.

In totalitate de acord cu acest lucru. Pot sa spun ca in sfarsit se face ceva in acest sens. Din pacate tind sa cred ca nu s-a facut de bunavoie ci impinsi de la spate.

 

Ideal greu de atins maestre !......Se poate ,din pacate eu am vazut altceva !

 

Cu tot respectul, nu stiu ce ai vazut. Cert este ca acel inspector ITP care mai manareste cate ceva, risca sa-si piarda autorizatia, locul de munca sau poate se mai alege si cu dosar penal. Incepand cu acest an, RAR urmaresete in timpi reali inspectiile realizate in statiile autorizate ITP. Mai exact poti avea surpriza sa ti se spuna ca nu poti parasi standul de inspectie pana ce masina ta nu va fi reverificata de inspectorii RAR.

Share this post


Link to post

Daca "Functioneaza de anul acesta" astept sa dispara autobuzele si camioanele care scot fum gros, inclusiv camionul unui vecin pe care-l incalzeste dimineata cu faclia si se face o ceata densa in zona in cele zece minute pana pleaca. Sa fiu sincer am rezerve mari in a crede aceste promisiuni, dar as vrea sa ma insel.

Share this post


Link to post
Cert este ca acel inspector ITP care mai manareste cate ceva, risca sa-si piarda autorizatia, locul de munca sau poate se mai alege si cu dosar penal. Incepand cu acest an, RAR urmaresete in timpi reali inspectiile realizate in statiile autorizate ITP.

Intamplator in spatele cladirii in care am biroul este o statie ITP a RAR-ului. Teoretic daca un autovehicol pica testul de noxe nu are drept de circulatie, el trebuie ridicat din curtea seviceului cu platforma. Numai sa vezi ce rabe frumoase ne-au afumat de nu mai vedea nimic saptamana trecuta...

 

Din pacate corectitudinea la ITP ramane un deziderat, romanii fiind inventivi: fac bonuri de noxe la o masina ok cate 5, umbla cu lupe prin buzunar ca sa iasa opacitatea la dizaluri, simulatoare de semnal care sa pacaleasca testerul de noxe etc.

Share this post


Link to post

@Andrei O mica precizare. Statia ITP e una, RAR e alta. In fiecare judet din tara exista o singura reprezentanta/filiala RAR. Restul sunt statii ITP autorizate si controlate periodic de RAR.

In alta ordine de idei, in momentul de fata nu pot sa spun ce norme sunt prevazute pentru camioane. Tot ce iti pot spune, e ca pe la noi, s-a implementat acest sistem de supraveghere-teoretic trebuia implementat deja in toata tara. Efectiv nu stii cand te trezesti cu supracontrol de la RAR si nu vor mai functiona procedeele de 'indreptare" a problemelor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...