Jump to content
Sign in to follow this  
Focsa_daniel

Termometru în maşină

Recommended Posts

Nu cred ca am inteles...

 

Cum adica isi egalizeaza temperatura?!?!?

 

Nu trebe sa arate exact cit e afara?!?!?

Share this post


Link to post

Vantul nu face ca termometrul sa arate mai putin. El doar mareste viteza de transfer termic aducand termometrul mai repede la temperatura ambianta.

Problema se pune altfel insa :D

Umezeala te pe senzor in prezenta vantului va absorbi caldura pentru a se evapora si temperatura indicata chiar s-ar putea sa fie mai mica. Repet, nu din cauza vantului, el doar mareste viteza de ajungere la echilibru termic, ci din cauza umezelii care "stimulata" de vant se va evapora.

Share this post


Link to post

Nu cred ca energia necesara trecerii apei din stare lichida in stare gazoasa e destul de mare incat sa influneteze temperatura indicata de termometru in mod real.

Edited by Zmeu

Share this post


Link to post

Uff! Fizica asta tinde sa se modifice permanent. Deh din cauza progresului! > :)

Share this post


Link to post

Subscriu la ceea ce a spus Zmeu. "Scaderea temperaturii la suprafata de evaporare" este prea mica ca sa fim obligati sa o luam in calcul.

Share this post


Link to post

Fenomenul respectiv nu face decat sa grabeasca atingerea echilibrului termic.

Altfel s-ar viola legile fizicii.

Repet un lucru scris intr-un post facut la capitolul AC: A nu se confunda cu senzatia masurata la nivelul pielii noastre care este totalmente subiectiva.

Share this post


Link to post

Pai eu ce tot spun aici de cateva pagin incoace? :-W

 

Deci am ajuns la un consens: un loc aerisit din abundenta e un loc bun pentru termometru si oglinda din dreapta merge atata timp cat nu ai incalzire pe ea!

Share this post


Link to post

Incalzirea e la nivelul geamului oglinzii, carcasa nu e incalzita. Precum spuneam la multe masini (care au si oglinzi incalzite) senzorul e montat in partea inferioara a carcasei oglinzii exterioare din drapta. Se poate vedea acest senzor, e o mica umflatura (arata ca o picatura de apa...alta comparatie nu imi vine in minte); uita-ti-va la Clio, Megane, Peugeot 206...

Share this post


Link to post

Noroc că nici la japonezi nu vin toate maşinile dotate cu termometru din fabrică, ce ne făceam ...

 

http://www.elementownersclub.com/forums/sh...read.php?t=6994

 

Problema iniţială:

Nice job, Are you having problems with the accuracy of the outside temp sensor? I went with a wireless sending unit thermometer. The one problem I have run into is that I can't find a good place to locate the sending unit. Whether its under the hood, out in the sun, or in a wheel well, I get outside readings of 120 degrees. I have even tried under the rear bunmper, but on a hot day driving on blacktop it reads high

 

Ce zice ăla care şi-a instalat:

I just installed the temp sensor yesterday and I have noticed that the temp is slightly high. It does appear that it cools off as soon as I start driving though. I may remove (unfortunately stuck) sensor and suspend it instead of mounting it to metal or plastic. I think that this may may make it slightly more representative of the air temp, not the metal/plastic that it is contacting. I will let everyone know how this goes.

 

Soluţia:

I decided that the inside of the front fender was just not worth the work of taking that inside panel off, so i decided to look for a better spot to place the sensor. I ran it through the firewall and down to the front left tire, only instead of running it towards the horn, i threaded the sensor underneath the plastic plate that lines the top-inside of the fender down to where it meets the driver door hinges. From there i ran it through a seem in the plastic side panels and up the inside of the door frame, to another seem in the plastic where i mounted it on the outside of the car on the plastic panel. This way, the sensor get all outside air flow, is away from the heat of the engine, and wont be clogged with snow on those harsh winter days.

 

Şi un sfat:

There is something shown in the "how to" photos that I specifically advise against - the fuse tap. These "Siamese" taps are prone to spread the contacts in the fusebox past the point of metal fatigue, and can result in a flaky connection.

 

Da, aţi ghicit, mă bate şi pe mine ideea să-mi pun termometru :mrgreen:

Share this post


Link to post

Salut domnilor,

Mi-am cumparat o jucarioara de termometru pentru interior si pentru exterior (fir de 1,5 m cu senzor la capat). Am incercat intati sa-l pun pe parbriz, jos in stanga, dar batea campii din cauza efectului de sera si a ventilatorului de caldura. Am desfacut fata de la usa si l-am lipit de tabla usii-la fel batea campii cand statea putin la soare pe partea stanga.

Are cineva vreo idee unde se monteaza in fabrica acesti sensori? ma refer la masinile serioase.

 

De exemplu, la Pasat diferenta de temp. intre ce afiseaza masina si realitate este de 1 grad.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...la ce va foloseste acest termometru :scarpin: ca eu nu ii vad intrebuintarea.

 

@ddanos incearca undeva la portbagaj.

Share this post


Link to post

la passat e la oglinda, in partea de jos..

utilitatea... poate iarna sa stii cum e asfaltul, adica daca e cu - sau cu +

vara(iulie), sa vezi ca sant 6 grade ziua in amiaza

de montat, ramane la alegerea ta si lungimea firului...dar va fii influentat de caldura de la motor cand stai sau de soare daca nu gasesti un loc bun

Share this post


Link to post

In poza atasata este un senzor de temperatura de genul celor ce isi arata motul (marcat cu rosu) prin carcasele oglinzilor de la masini (o foaie de catalog a unui senzor puteti gasi aici).

Pare ca sunt facute special sa fie montate intr-o gaura, cu motul "afara" si conectorul "inauntru".

post-482-1114506310_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare tuturor !!!

 

Pana la urma a reusit cineva sa-si monteze acel senzor de temperatura si daca da , va rog spuneti-mi si mie :

* in ce loc de pe masina ati hotarat sa-l montati ?

* rezultatele sunt bune ?

* sunt mari diferentele de temperatura intre real si ce arata display-ul ?

* pe unde ati trecut firele de la exterior in interiorul masinii ?

* ce marca de termometru ati cumparat , de unde si cam cat v-a costat piesa si manopera ?

 

Va intreb acestea deoarece, cum banuiti , vreau si eu sa-mi montez un asemenea termometru in-out . :dizzy:

 

Va multumesc anticipat pentru timpul si ajutorul acordat !!! :osanale:

Share this post


Link to post

Ma batea si pe mine gandul, dar nu stiu unde sa-l pun in masina. Asta pentru ca imi displace ideea de a aplica, lipi, etcm ceva la interior in masina... Cat despre senzor ar fi cea mai simpla montare si anume in carcasa de plastic care la nubira adaposteste stropitoarele de parbriz.

E cat de cat ferit de caldura motorului si de actiunea directa a soarelui acolo.

Share this post


Link to post

Pe mine ma bate gandul si acum, insa nu stiu pe unde sa ascund firul si cum sa-l scot afara.

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca cea mai buna pozitie e sub oglinda... Cum arata portiera ta in aceasta zona?

Share this post


Link to post

Daca te referi la portiera mea, arata prea bine ca sa lipesc ceva pe ea!

Share this post


Link to post

Astazi in urma celor citite aici am fost si eu mai atent la masinile intalnite si am observat ca la Renault-uri si la unele Volkswagen-uri se vede o mica biluta ( senzorul exterior cred..) la oglinda din dreapta in partea de jos .

Oare acele masini nu au oglinzi incalzite care sa le dea erori la masurarea temperaturii ? :-? Intreb asta pentru ca si eu am in plan ca in max. 2 saptamani (deh, banii...) sa imi fac oglinzile cu incalzire la Radacini Grivitei .

Alta intrebare ar fi : senzorul pentru interior unde este cel mai bine de montat ?

Cei care si-au montat poate ne ajuta si pe noi cu unele sfaturi ...

Multumiri anticipate !!! :osanale:

Share this post


Link to post

Din proprie experienta, in afara de oglinda dreapa, am observat si la opel omega '96 si la toyota avensis '05 ca senzorul de temperatura exterioara este montat undeva in stanga spoiler-ului fata sub proiector( nu se vede decat daca te uiti sub masina)

cel interior, daca sunteti atenti la lacetti e montat in dreprul parbrizului pe mijlocul bordului,aproape de gurile de aerisire. Ma refer aici la senzorul pentru climatronic, care citeste temp. interioara.

PACE

Share this post


Link to post

mi-am montat si eu un astfel de termometru la matiz. in interior l-am fixat (are arici) pe tunelul median, chiar deasupra suportului de pahare.

 

in exterior, am tras firul pana la "lucas"-ul de semnalizare de pe dreapta fata, iar senzorul l-am lipit de acesta, pe exterior, in partea de jos. pana una alta, arata temp. exterioara destul de rezonabil...

Share this post


Link to post

Simpatic :) Pe unde ai ascuns firul, ca sa nu se vada?

Senzorul l-ai dus in spoiler, sau la oglinda?

 

Offtopic

N-am reusit sa dau jos panarama aia din plastic ca sa schimb radioul... sunt prea neindemanatic, si mi-a fost frica sa n-o rup. Poate sa-mi explice si mie cineva mai in detaliu, asa ca pentru astia cu doua maini stangi cum pot s-o scot fara sa rup nimic? In manual scrie ca sunt doua suruburi dedesubt, dar e vrajeala, probabil e pentru Nubira 1...

Share this post


Link to post

Am scos butonul orb de langa avarii, am bagat pe acolo senzorul, i-am dat drumul in jos, de acolo pe langa pedale la motor si mai departe sub spoiler pe langa roata stanga.

Share this post


Link to post

De unde ai cumparat modelul resprectiv de termometru si cat costa???

merci

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...