Jump to content
Sign in to follow this  
zavatecristian

Benzina Aveo

Recommended Posts

Buna!

Tocmai am trecut peste o mica poveste cu un MIL engine Check la Aveo 1,4. Am pus solutie de curatat valve si injectoare si cum problema s-a rezolvat a ramas o singura explicatie:e de la benzina!!!

Masina mea are 13000 km si pana la problema am bagat numai efix 95...se pare ca la mine aceasta benzina nu a continut acel aditiv special pentru curatat supapele si injectoarele...am trecut deocamdata pe MOL si desi simt ca masina nu mai are aceeasi forta ca la efix, ar fi interesant de vazut cu ce benzina se simte cel mai bine un aveo...1,2 si 1,4 au motoare diferite si e posibil sa aiba la randul lor comportamente diferite la aceeasi benzina!

Share this post


Link to post

1.4 16v (90% ) Carrera 95 si cateodata eFix sau carrera 100.

Edited by Razv

Share this post


Link to post
Buna!

Tocmai am trecut peste o mica poveste cu un MIL engine Check la Aveo 1,4.

MIL se aprinde sa semnalizeze sute de erori. Cine ti-a zis ca-i vorba de misfire ? Nu mai faceti presupuneri fara o diagnoza. Si inca ceva, nu mai luati drept regula niste exceptii.

 

Benzina pe care ai folosit-o este foarte buna si contine acel aditiv de "curatare". Scoate pentru minim 10 sec. siguranta de la ECM (power-on reset) si apoi dai bice. Daca nu gasesti siguranta aceea, scoate borna de minus de la baterie.

 

PS Un topic denumit "benzina Aveo" n-are sens, nu exista asa ceva.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Totusi Aveo e destul de pretentios la benzina ... de exemplu la un prieten cu 1.2 cum baga de la Petrom i se aprinde MIL'ul.

Share this post


Link to post

Motorul de 1,2L este un motor de Matiz cu 4 cyl. Cand s-o aprinde MIL la Matiz de la benzina, atunci se va aprinde si la Aveo. Acestea-s motoare care merg cu orice, de la motorina in sus. Prietenul tau face altceva care deranjeaza computerul, in primul rand, sa schimbe statia de alimentare. Benzina Petrom CO95 este intre cele mai bune benzine, atunci cand o cumperi de la o statie Petrom modernizata.

Share this post


Link to post
Am mers toata vara si toamna cu ea ("m-au obligat parintii"), sa nu bag alta si mai proasta (OMV Cararea 95), e suficient s-o mirosi.

 

Daca aveti bonuri moka de la OMV, dati-le la dusmani.

 

OMV Cararea 95=Petrom CO95 (statie modernizta)

 

Tolin, nu mai inteleg. Ori e proasta ori e buna.

Share this post


Link to post
... Benzina Petrom CO95 este intre cele mai bune benzine, atunci cand o cumperi de la o statie Petrom modernizata.

Petrom 95 am alimentat in 90% din cazuri doar cate o data de la Lukoil, Rompetrol, OMV numai de 95 si pana acum nu am avut probleme. E drept ca am doar 4500 km insa intotdeauna am preferat o benzinarie de cartier Petrom parca imi inspira mai multa incredere chiar decat una de la periferie in care alimenteaza si multi nelocalnici aflati in tranzit...daca in cea de cartier se lanseaza un zvon ca are marfa proasta sau contrafacuta atunci in mod sigur o buna parte a clientilor dispare. E o ipoteza proprie sper sa fie si corecta.

P.S. Daca initial puneam benzina de sume fixe, gen 50 ron, acum nu mai alimentez decat cu plin in momentul in care se aprinde avertizarea...am observat ca de la primele semnale "portocalii" alimentand intra pana in 38 litri, nefortat, in concluzie permanent in rezervor am cel putin 8 litri.

Share this post


Link to post

Eu am alimentat numai de la OMV, benzina de 95 si sunt foarte multumita de cum merge masinuta mea. Pana acum am facut cu ea, 13 500 Km si nu mi-a facut nicio problema.

Share this post


Link to post
OMV Cararea 95=Petrom CO95 (statie modernizta)

 

Tolin, nu mai inteleg. Ori e proasta ori e buna.

Explicatia era simpla, OMV95 este mai proasta decat OMV100, care-i mai proasta decat Petrom99 sau Rompetrol98 (o opinie). Altfel, mai multa lume a observat ca Petrom95 este mai buna ca OMV95 care, doar in principiu, ar trebui sa fie aceleasi benzine.

 

Offtopic:

 

Multa lume nu intelege politica OMV de a avea doua marci distincte in RO. Din ce am observat, initial, au incercat sa omoare marca Petrom, apoi au realizat ca pentru romani Petrom reprezenta o fixatie in memorie si in obiceiuri, au revenit si acum, cred ca, pastreaza marca OMV pentru straini, cei familiarizati cu ea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Deci eu bag cea mai proasta benzina in masina ... (carrera95 ) ...

Share this post


Link to post

Repet, este o opinie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asta am observat-o si eu la tico, petrom 95 rules... la aveo deocamdata alternez agip 95 cu omv 95 fara diferente sesizabile...

Share this post


Link to post

eu bag agip 95 si/sau mol95

am alimentat si cu petrom 95/omv95 si nu o mai stapaneam..tremura toata (este doar o parere proprie...posibil sa fie si placebo...dar nu sunt singurul care a obserbat niste modificari in cmportament).

Rompetrol efix nu mi se pare deloc ceea ce ar trebui sa fie. variatii mari de turatie la relanti si automat niste tremurici...iar cea de 98 un fel de agip 95...

de la Luk nu am incercat niciodata, si nici nu stiu daca o sa incerc.

Ideale (de la noi din tara) mi s-au parut agip98 si mol98 euro5 (EVO)

In "afara" am incercat:

- OMV91 (Austria) incomparabil mai bine cu orice de la noi

- shell 95 (Grecia) - un fel de rompetrol efix la noi

- GP (Grecia) bunicica, dar nu extraordinara

- OMV 95 (Bulgari) - ca la romanica

- OMV (Ungaria) - mai buna ca la noi, dar, parca, nu ca la austrieci.

mai sunt cateva da'mi scapa acum...toate facute cu aceeasi masina si in "afara" cu 4 pers + bagaje...

Edited by s0r|n3l

Share this post


Link to post

Prin urmare si-asa deci, ca veni vorba de... greci, asta vara cand am fost la ei am pus in pantecul Rechinului ce mi-a picat in mana (nu ma intrebati cum se numeau). N-a sughitat, nici n-a luat-o razna.

Pe la noi, nu ma avant, dar mai scap din cand in cand cate-o pompa de Petrom (95), de cand a vandut MOL-ul niste statii de pe traseul meu.

Fiind destul de conservator (in sensul ca nu fac experimente cu benzina :) ), nu-mi prea permit sa dau sfaturi, dar discutiile pe tema calitatii benzinei in general mi se par... biscutii :)

Share this post


Link to post

Ceva e cert !!!

 

Fiecare masinuta are benzina ei preferata.

A mea se simte 'mai mult decat bine' cu 95' de la MOL ; nu are nici tremuraturi , putere din plin ( :P motor 1.2) ,asa ca nu va mai "omorati" sa ajungeti la o concluzie , ca tot la 'picioarele' ( :) rotile) masini noastre stam.

 

NUMA' BINE SI SARBATORI FERICITE !!!

 

 

 

ATENTIE : Nu conduceti sub influenta bauturilor alcoolice ! :) )

Share this post


Link to post

E adevarat ca fiecare masinuta are marca ei de benzina preferata. Problema e ca ierarhiile astea au probleme cand alimentezi constant de la o benzinarie intr-un oras si pleci in altul unde dupa ce alimentezi teoretic cu acceeasi benzina motorul nu mai toarce asa cum trebuie.

Eu am patit-o cu Rompetrol dupa ce am alimentat undeva mai in nordul tarii si am ramas cu o oarecare teama de beculetul galben din bord pentru ca nu inteleg de ce o masina trebuie sa fie atat de sensibila la benzina...si topicul de MIL CHECK imi da pe undeva dreptate.

Acum stau pe MOL 95 mai ales ca zilele trecute am fost in Iasi si am alimentat un 20 litri petrom 95 si au urmat tremuraturi groaznice la relanti...despre OMV pot spune doar ca un coleg cu Aveo 1.2 dupa 7.000 in care a mers numai cu OMV a schimbat sonda L, iar mecanicii i-au spus sa schimbe benzina. Oare mecanici se bazeaza pe ceva cand fac astfel de recomandari?

sunt curios cum se comporta cu benzina Lukoil!

Share this post


Link to post

Da, eu cred ca pe linga fiecare mecanic sunt si 2 chimisti si 1 expert GM.

Share this post


Link to post
Da, eu cred ca pe linga fiecare mecanic sunt si 2 chimisti si 1 expert GM.

de-ar fi asa, ce bine ar fi...am primi si noi niste recomandari normale...

Share this post


Link to post
... de-ar fi asa, ce bine ar fi...am primi si noi niste recomandari normale...

Ce intelegi prin recomandari normale ? Normal ar fi sa nu primesti vreo recomandare. Asa cum nu este normal ca motorul de 1,2L sa tremure la ralanti cand schimbi tipul benzinei sau nu este normal sa i se aprinda MIL-ul de la misfire sau sa nu porneasca la prima cheie. Doar ca majoritatea care are un motor cu comportament normal nu intra pe acest forum si nu posteaza. Cate zeci de mii de masini Kalos si Aveo s-au vandut in RO ? Cate postari care reclama anomalii la aceste motoare sunt pe forum ? Raportul lor face parte din normalitate.

Vad ca se discuta aprins la ce turatie trebuie sa schimbi, o problema falsa, dupa mine. Intrebarea corecta este cati km (ore) ai motorul sub 2000 rpm si cat rulezi cu el peste 3000 rpm ? Cat timp acest raport este supraunitar, problemele fac parte din normalitate.

Share this post


Link to post

Cred ca Tolin are dreptate. Kalosul meu este unul din exemplele de masini care nu au avut niciodata probleme cu porniri greoaie, tremurat la relanti sau MIL aprins, si atunci nici posesorul ei (adica eu) nu a scris pe topicul asta sau pe celalalt referitor la MIL. Benzina bag in general MOL 95 dar si atunci cand am bagat din alte locuri nu am observat schimbari in comportamentul motorului. Dar ce difera poate fata de altii este ca am mers cu Kalosul preponderent extraurban astfel ca motorul poate functiona in parametri optimi o perioada mare de timp; si nici atunci cand merg in oras nu prea o las sa-i scada turatia (chiar daca asta inseamna sa merg mai mult cu viteza intii).

Share this post


Link to post

Referitor la ultima ta fraza mie mi se pare imposibil sa mergi cu viteza a I-a, mergand extrem de incet simt ca motorul moare de aceea folosesc a II-a imediat dupa pornire fara sa mai privesc turometrul.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Mi se pare interesant totusi ca producatorul recomanda doar ca Aveo sa fie alimentat cu benzina CO95 si condus intre 2000-3000 rpm pentru efcienta consumului de combustibil. La alti producatori recomandarea vizeaza ca benzina sa fie de cel putin CO 95 si nu exact de 95.

Cu toate acestea eu am sesizat diferente considerabile la masina mea intre benzine de 95 de la diferite pompe chiar ale aceleasi marci inconditiile in care piesa din spatele volanului a ramas aceeasi si regimul de condus la fel. Atata timp cat injectia este controlata de un sistem electronic singurele justificari ale unor asemenea diferente sunt limitarile combustibilului...Poate ca e putin offtopic dar la Matizul tatalui meu care alimenta numai de la OMV 95 pentru motivul ca "era in drum" trecerea la Efix a fost un salt calitativ urias chiar daca l-am evaluat din ochi in lipsa unui turometru.

In esenta, avantajele unui forum constau in impartasirea de feedbackuri pentru evitarea unor chestii neplacute. Se pare ca benzina poate da nastere unor asemenea chestii neplacute, lucru de neconceput la inceput pt Aveo. Este o realitate ca masinile noastre au nevoie de niste conditii ideale pentru a da tot ce e mai bun in ele ( schimbat vitezele la anumite turatii, de evita x sau y, etc) asa ca nu ne costa nimic sa schimbam idei.

Eu unul am tras concluzia ca cel mai bun combustibil pt aveo este MOL95. Deocamdata nu am curaj sa incerc Lukoil.

Share this post


Link to post

Este o realitate ca masinile noastre au nevoie de niste conditii ideale pentru a da tot ce e mai bun in ele ( schimbat vitezele la anumite turatii, de evita x sau y, etc) asa ca nu ne costa nimic sa schimbam idei.

Nu neaparat frate-miu are seat cordoba 1,4 pe benzina si dupa 1 an si ceva a inceput sa ii tremure masina s-a dus cu ea la service si iau curatat-o au zis ceva de EGR ceva de genu asta si a plecat de acolo si cu o recomandare sa nu mai bage nu stiu ce benzina baga el inainte acum foloseste numai OMV 100 cam scumpa dar numai din asta baga de atunci si nu a mai avut probleme cu tremuratul dar a avut alte probleme de curand i-a sarit o curea de la motor intr-o vara i-a cazut geamul in portiera cand a vrut sa dea geamul jos (electric) si cine stie cate a mai avut si nu stiu eu asa ca nu neaparat numai chevrolet aveo face fite.

La fiabilitate din auzite cica renault-urile ,fiat-urile si de cativa ani VW si aici intra toate marcile de sub VW inclusiv seat au probleme mari singura marca de sub VW de care se spune ca sunt foarte fiabile sunt skoda dar habar nu am, nu stiu pe nimeni cu skoda sa va zic daca e asa doar am citit pe niste forumuri ca stau foarte bine.

Am un unchi care aduce masini din germania de cativa ani si cand cautam masina recomandarea lui din tot ce a adus (renault,kia,vw foarte multe,skoda-uri,opel-uri) a fost sa imi iau un VW golf 4 dupa el cea mai fiabila masina care a adus-o el in rest cam tot ce a adus se stricau dupa un timp (la urmatorul proprietar :) ) in rest renault-urile care le aducea pe TDI le crapau turbina toate cu peste 100.000 km la bord , passaturile la fel tot cu turbina aveau ceva tot TDI a adus o data un renault laguna estate i-a murit computerul de bord si servodirectia primele si dupa aia nu mai stiu ca a dat-o oricum varza era masina luxoasa si mare dar varza la fiabilitate

aaaa era sa uit Ford-uri Galaxy la fel pe TDI tot turbina mergea ce mergea cu ele pana cand pocneau o data si scoteau un fum negru pe teava de esapament cam asa se intampla la motoarele pe motorina si la renault-uri traffic sau transporter nu mai stiu oricum o masina mare de 6 locuri parca a schimbat cutia de viteze.

Si asa m-am decis eu ca masina de la germanica nu e o alegere inteleapta si ca fiabilitatea la un VW,Renault,Fiat chiar daca costa mai mult nu sunt neaparat mai bune testul timpului a dovedit ca si alea dupa 50.000-100.000 km crapa din toate partile asa ca ce pretentie sa aibe lumea la unul dintre cele mai ieftine sedan-uri(chevrolet aveo).

Eu bag numai benzina Lukoil 98 si daca o sa am probleme in anii cat o sa am masina asta va anunt.

Share this post


Link to post
Referitor la ultima ta fraza mie mi se pare imposibil sa mergi cu viteza a I-a, mergand extrem de incet simt ca motorul moare de aceea folosesc a II-a imediat dupa pornire fara sa mai privesc turometrul.

Pai motorul moare in viteza intii (unde are turatie mai mare) si merge bine in a doua? La viteze mici, gen mers in coloana, in viteza a doua poti sa ai o turatie de vreo 1000rpm. Cu viteza 1 poti sa mergi linistit pana pe la 25km/h; singurul inconvenient este ca la mers foarte incet, din cauza franei de motor masina este foarte sensibila la acceleratii (trebuie sa apesi pedala cu o mana de pianist, altfel te cam hatana).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...