Jump to content
Sign in to follow this  
carabetz86

Matiz 2007 Euro 4

Recommended Posts

Foarte bine, sa te duca sanatos, dar numai baga din "benzinaria de acasa", ca ia "apa" si "impuritati".

Share this post


Link to post

S-a rezolvat de la sine. Ma hotarasem sa fac programare la service, astazi dimineata, dupa ce ajung la serviciu. Dau cheie si surpriza: "check-ul" se stinge. Asa ca sfatul meu pentru cei carora le ramane "check-ul" aprins si totusi motorul functioneaza ca inainte, este sa nu se grabeasca sa mearga in service. Am circulat de la 4000 la 4250 km cu el aprins si bineinteles cu stresul aferent. Vorba aia:masina noua sa-mi faca probleme, si am dat si o gramada de bani pe ea. Dar m-am inselat si sunt bucuros ca s-a stins beculetul ala nenorocit. Si era sa uit. Am facut si un reset si un idle-learn, sambata, dar bineinteles, cum era de asteptat, nu a avut nici un efect. De alimentat, alimentez numai de la Luk Oil.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Schimba benzina si n-o sa ai probleme.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru idee. Ma uit pe forum, sa vad ce benzina ar fi indicat sa-i cumpar.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Salut, am si eu un matiz luat in dec. 2007 si de pe la 2000 km a inceput sa scoata un zgomot ciudat. Mie mi se pare ca se aude in bord. E un zgomot ca de curea care nu calca bine. Cineva spunea a ar putea fi nu stiu ce cablu de la vitezometru. Voi ce credeti? Multam.

Share this post


Link to post

Al meu face in mai un an si are 13000 si ceva de km. pana acum doua probleme. Antena n-a fost prinsa cum trebuie si la prima ploaie m-am trezit cu apa in masina, s-a rezolvat la service, totul pe garantie si cu scuze de la Craiova. A doua problema pe care inca o am si nu stiu de unde e, am observat ca atunci cand e soare si bate in bord, se aude un scartait pe drumuri denivelate. Cred ca e plasticul de vina, calitate proasta, insa e enervant.

Edited by snow

Share this post


Link to post

Eu am un Matiz de o luna (600 km) si deja mi s-a stricat vitezometrul. Cand stationez imi arata ca am 15 km/ora. In mers cam cu 10-20 km/ora in plus. Cam troncane, dar am inteles ca asta e una din "bubele" lor. Am fost la service, m-au programat ptr vitezometru si i-am mai intrebat si de codul de securitate de la radiocd (LG). Mi-au spus ca modelele noi cu fata detasabila nu mai au cod de securitate. Vad eu la service...

Share this post


Link to post

Cum spuneam si eu mai sus si problema mea cred ca e tot la vitezometru. Se aude un zgomot, un fluierat, nu stiu cum sa-l definesc, dar se aude in zona aia. Sambata sunt la Autonet in service sa vad ce are...

Edited by Mircea
Nu mai cita inutil mesajul anterior.

Share this post


Link to post

Azi am reusit sa ating scutul motorului la o denivelare, si cu ocazia asta m-am uitat pe sub masina. Pe bratul dreapta fata, si lonjeronul dreapta, am observat lichid pe o suprafata destul de mare. Nu avea miros. M-am uitat la antigel si la lichidul de frana si nivelul era in regula. Ma gandesc ca ar putea fi fisurat vasul pentru lichid de spalat parbrizul. Ce spuneti, am dreptate? Ar fi interesant sa verifice si alti posesori de Matiz euro 4 daca observa lichidul respectiv, pe lonjeron. Trebuie sa va uitati din partea stanga, pentru ca din dreapta nu se vede.

Share this post


Link to post

@robertino

 

Eu te-as sfatui sa te duci in service pt check-ul ala aprins. Chiar daca deocamdata s-a stins el a ramas inscris acolo in HISTORY. Nu se sterge singur decat dupa 40 de cicluri de pornire corecta a motorului, fara ca respectivul cod de eroare sa mai apara. Mai ales ca zici ca ai circulat cu el 250 km aprins eu nu cred ca este doar de la benzina. Daca iti mai si palpaie pana sa stea aprins in permanenta ai grija ca poti sa distrugi catalizatorul.

 

Numai bine

Share this post


Link to post

De cand s-a stins, am parcurs aproximativ 1200 km, cu mai mult de 40 de porniri si nu a mai ramas aprins de atunci. Consumul e unul normal, de 5,80%, asa ca nu am motive sa merg in service. Multumesc oricum.

Share this post


Link to post
A doua problema pe care inca o am si nu stiu de unde e, am observat ca atunci cand e soare si bate in bord, se aude un scartait pe drumuri denivelate. Cred ca e plasticul de vina, calitate proasta, insa e enervant.

Scartaitul pe care-l auzi dupa expunerea masinii la soare se datoreaza atingerii dintre geamul de plastic al panoului de bord si plasticul acelui cozoroc. Am patit-o si eu si am rezolvat-o prin introducerea unei mici bucati de hartie intre cele piese, undeva in zona sus-stanga (bineinteles dupa cateva tatonari la fata locului). Acel cozoroc de platic are pe partea inferioara (in zona de contact cu geamul panoului de bord) o fasie ingusta de burete autoadeziv care, din diverse cauze, se poate deplasa si apare contactul direct intre cele 2 plastice.

Share this post


Link to post

Anul trecut in decembrie, cand am fost la revizia 5000 km / 6 luni, inginerul cand sa uitat sub capota a zis ca in curand flasnele de amortizor trebuie schimbate pentru ca o sa faca zgomote. Intradevar, sub capota in colturile de sus unde este prinsa partea superioara a suspensiei de fata exista ceva inel de cauciuc cam deformat. Intrebarea este ca uzarea acestora cum se manifesta ? Ca pana acum nu avem nici un zgomot suspect si ieri cum am iesit de pe un drum de pamant (uscat) pe asfalt (un pic ondulat), am inceput sa aud un zgomot gen "toc-toc-toc" mai infundat care in functie de viteza masinii marea frecventa. Se auzea numai daca mergeam peste 10-15 km/h si nu conta daca eram in viteza sau debreiat. O fi oare flansa asta de vina... dupa 8200 km ?!

Share this post


Link to post

Batai ritmice metal pe metal sau scartaiala de cauciuc. La fostul meu matiz s-au inlocuit pe la 30 k km.

Share this post


Link to post

Metal-metal, ritmic si se marea frecventa cum aveam viteza de mers mai mare. Dar culmea este ca azi am mai iesit cu masina pe o tura de 20 km si zgomotul nu se mai auzea. Am vrut sa vad daca franez si sunt in decelerare dispare zgomotul, dar ca a disparut fenomenul...

Cat am recitit forumul cu probleme Matiz - am inceput si eu sa suspectez etrieri.

Share this post


Link to post

Pe la 5000 km mi s-a aprins iarasi "check-ul". Pe la 5500 s-a stins. Ce am observat deosebit: la pornirea fericita inainte de a se stinge, electromotorul a invartit de mai multe ori motorul,dar a pornit din prima. Cred ca sa facut trecerea de pe programul auxiliar, la programul principal.

Share this post


Link to post

Pe la 6150 km iar s-a aprins , si a ramas aprins becul ala nenorocit.

Dar am facut o descoperire. Mi-am amintit ca pe la 5000 se aprinsese dupa ce am turat motorul in forta, pentru a ma incadra repede pe banda a doua.

Astazi s-a aprins dupa ce am forjat-o un pic, pentru ca ma grabeam.

In total a ramas aprins de trei ori asa ca nu ma mai sperie. Abia astazi am hotarat sa schimb benzina, desi cred ca data viitoare cand voi conduce sportiv se va aprinde iar (bineinteles, trebuie sa astept sa se stinga intai).

Share this post


Link to post
Scartaitul pe care-l auzi dupa expunerea masinii la soare se datoreaza atingerii dintre geamul de plastic al panoului de bord si plasticul acelui cozoroc. Am patit-o si eu si am rezolvat-o prin introducerea unei mici bucati de hartie intre cele piese, undeva in zona sus-stanga (bineinteles dupa cateva tatonari la fata locului). Acel cozoroc de platic are pe partea inferioara (in zona de contact cu geamul panoului de bord) o fasie ingusta de burete autoadeziv care, din diverse cauze, se poate deplasa si apare contactul direct intre cele 2 plastice.

multumesc mult, am rezolvat. buretele ala era in toate partile, posibil de cand mi-au schimbat cd-ul si au dat jos masca. acum e liniste. :thumbl:

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca in service, la revizia de 10000km se schimba flansele la amortizor, ca sa mai castige niste bani. Cineva a fost taxat cu 40 lei, dupa ce i s-a spus ca sunt ovalizate (flansele) si ca e la alegerea lui daca le schimba sau nu. Eu, unul, astept pana pe la 20-30000km cum spunea si Mircea, si dupa aia le voi schimba. Oricum, dupa revizia de 10000, renunt la garantie, daca nu se strica nimic pana la 20000km.

Share this post


Link to post

Am avut 6000 km, luni, si am inceput sa am probleme cu supraturarea, dupa cum am vazut ca au mai patit-o si altii.

Acum e marti si am 7000 km facuti. Plecam in excursie, si culmea e ca a inceput problema, la cateva zeci de km. de casa, asa ca nu am mai facut cale intorsa. M-a chinuit tot drumul.

De exemplu: acceleram pana la 40 sa schimb a treia, si ramanea turata pe perioada cat era pe liber (chiar se tura din ce in ce mai tare, daca intarziam introducerea in viteza sau o lasam pe liber, de credeam ca-mi sare motorul). Nu mai am frana de motor ( pe loc drept, prinde viteza, de la o anumita turatie, fara sa tin piciorul pe acceleratie, de parca m-ar conduce ea pe mine)

Ca antidot temporar, am incercat, sa o mentin mai mult intr-o anumita treapta de viteza si sa schimb mai jos.

Maine incerc un Idle Learn (multumesc celor care posteaza pe acest forum), si daca nu merge va tin la curent cu ce s-a intamplat in service.

Share this post


Link to post

Nu te ajuta la ceva Idle Learn, acesta se refera la pornirile la rece. Pana nu reglezi TPS-ul, nu se rezolva problema ta.

Share this post


Link to post

Am trecut pe la service.

Pe Scan 100 a aparut P0133, si mecanicul a mai spus ca sonda lambda nu a lucrat o perioada. Apoi a spus ca TPS-ul e in regula, dar l-a chemat pe domnul inginer, care i-a spus sa-l modifice de la 0.0 cat era, la 0.4. Acum merge perfect, dar m-a asigurat ca daca va mai face probleme, imi vor schimba sonda lambda.

Share this post


Link to post

Vezi ca-ti mai poate da eroare de lambda si daca ai filtrul de aer imbacsit rau

Share this post


Link to post

Se poate, pentru ca drumurile noastre sunt jalnice. Si am doar 7300 km (pe la 4000 mi se aprinsese prima data). Il voi scoate sa ma uit la el.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...