Jump to content
Sign in to follow this  
abishoiu

Termostatul La Matiz

Recommended Posts

Era un topic pe care se arata o metoda buna de izolat capota motor.

Share this post


Link to post

Am cautat vreo 5 ore sa descopar codul acelei garnituri, nimic. In schimb am descoperit (America :) ) ) faptul ca Tico si Kalos au termostat cu diametrul de 44mm, identic celui de Matiz. Deci, garnitura termostat al celor doua modele ar trebui sa se potriveasca pe termostatul matizului. Cielo cade din discutie, acesta avind termostat cu diametrul de 48mm. :uff:

Share this post


Link to post

In schimb am descoperit (America :) ) ) faptul ca Tico si Kalos au termostat cu diametrul de 44mm, identic celui de Matiz.

Termostat pe care il mai gasesti si pe multe modele Suzuki si Subaru ;)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

...pana in -5, e ok, da cat de cat caldura, sub era problema.

La mine de la -10 grade in jos sunt probleme

 

Era un topic pe care se arata o metoda buna de izolat capota motor.

Sa inteleg ca pana la urma si prin izolare a capotei se obtin ceva avantaje, pe acolo se pierde caldura destul de multa.

Share this post


Link to post

In schimb am descoperit (America :) ) ) faptul ca Tico si Kalos au termostat cu diametrul de 44mm, identic celui de Matiz. Deci, garnitura termostat al celor doua modele ar trebui sa se potriveasca pe termostatul matizului. Cielo cade din discutie, acesta avind termostat cu diametrul de 48mm. :uff:

 

Nu doar garnitura ci e acelasi termostat cu totul. La Kalos nu stium, dar Tico, pe langa ca e fizic identic, e tot de 82 de grade ca la Matiz.

Share this post


Link to post

Termostat pe care il mai gasesti si pe multe modele Suzuki si Subaru ;)

 

Exact.

 

@korydon, pune unul de 88°pe timpul iernii.

@argon, pentru Matiz sint date doua, 82 si 88°.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Unde ai gasit de 88? In manualul de service si in catalogul mai multor magazine la MAtiz apare doar unul, si anume de 82.

Share this post


Link to post

Pe mai multe site-uri ii trecut cu 88°pentru Matiz.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce am impresia ca manualul de service e mai abilitat in a da indicatii :P

Share this post


Link to post

Adevar graiesti, nici de cartoane nu aminteste. :) )

Share this post


Link to post

Cititi ce a zis Tolin despre montarea unui termostat care sa se deschida la temperaturi mai mari.

 

 

Share this post


Link to post

Nu se rezolva nimic, pentru ca atunci cand am probleme de ne dat caldura radiatorul e rece, deci termostatul de 82 inchis.

Share this post


Link to post

"Pragurile de temperatura pentru treptele ventilatorului sunt fixate in ECM, optime unui termostat de 82'C. Deci, risti sa racesti cu ventilatorul lichidul rece din radiator". Raspunsul lui Tolin la propunerea de montare a uni termostat care deschide mai sus de 82 grade.

Share this post


Link to post

Deci nu se face. Doar Dacia 1300 mai avea termostat 'de vara' si 'de iarna'.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu doar pentru Dacia sau Scoda exista cite un al doilea termostat.

Share this post


Link to post

Da, Wartburg .. la masinile din ziua de azi nu schimba nimeni termostatul functie de anotimp.

Share this post


Link to post

"Pragurile de temperatura pentru treptele ventilatorului sunt fixate in ECM, optime unui termostat de 82'C. Deci, risti sa racesti cu ventilatorul lichidul rece din radiator". Raspunsul lui Tolin la propunerea de montare a uni termostat care deschide mai sus de 82 grade.

Poti sa pui termostat care sa deschida mai sus, daca "pacalesti" ECU sa porneasca ventilatorul "mai sus" :D

Adica schimbi sonda de temperatura, inseriezi cu cea existenta un rezistor/termistor etc.

 

 

Share this post


Link to post

Adica schimbi sonda de temperatura, inseriezi cu cea existenta un rezistor/termistor etc.

 

 

 

Deja e prea mult...si nu cred ca se merita efortul

Share this post


Link to post

Poti sa pui termostat care sa deschida mai sus, daca "pacalesti" ECU sa porneasca ventilatorul "mai sus" ...

Asta e o problema de vara. Iarna nu-i problema de racire fortata si nici de termostat, daca este bun, motorul se raceste prin convectie si prin actiunea userului infrigurat. Deci, vorba unuia, "iarna mai pui un pulover in plus", si pe tine si pe capota. E mai simplu si mai eficient.

Share this post


Link to post

Deci, vorba unuia, "iarna mai pui un pulover in plus", si pe tine si pe capota.

Si daca il las si vara ( de cel de pe capota vorbesc ) e vreo problema pentru motor ?

Share this post


Link to post

Nu, asiguri stabilitate, adica il protejezi si de caldura de la soare.

Share this post


Link to post

Salut. Am patit si eu cu termostatul, la ibric lucra normal, pe Matiz nu. Acul de la temperatura urca la deal si cobora la vale, radiator cald tot timpul. Solutia a fost schimbarea garniturii de la termostat, acu 30 de minute am terminat, la 3 km acul de la temperatura este la normal cu -15 grade afara.

Share this post


Link to post

Si eu am reusit sa rezolv azi problema caldurii in masina. Solutia a fost un termostat nou cu tot cu garnitura care a venit intr-o cutiuta pe care scria "UNIX" si a costat 49 de lei - testat azi dimineata cand temperatura la brasov a fost in jur de -14 grade.

Am incercat intre timp si cu un termostat tot nou pe care scria GM Genuine( costa doar 18 lei) dar rezultatul nu a fost multumitor- in sensul ca acul de la temperatura abia ajungea la prima liniuta dupa ce urcam pante mari( ca de exemplu de la Brasov pana la Predeal plecand din Brasov).

Edited by bogdan_02122

Share this post


Link to post

... cu un termostat tot nou pe care scria GM Genuine dar rezultatul nu a fost multumitor-

Ce temperatura scria pe termostat ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...