Jump to content
Sign in to follow this  
abishoiu

Termostatul La Matiz

Recommended Posts

Si eu am reusit sa rezolv azi problema caldurii in masina. Solutia a fost un termostat nou cu tot cu garnitura care a venit intr-o cutiuta pe care scria "UNIX" si a costat 49 de lei - testat azi dimineata cand temperatura la brasov a fost in jur de -14 grade.

Am incercat intre timp si cu un termostat tot nou pe care scria GM Genuine( costa doar 18 lei) dar rezultatul nu a fost multumitor- in sensul ca acul de la temperatura abia ajungea la prima liniuta dupa ce urcam pante mari( ca de exemplu de la Brasov pana la Predeal plecand din Brasov).

 

Nu stiu de ce am impresia ca acel termostat GM nu era original ci o facatura.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce am impresia ca acel termostat GM nu era original ci o facatura.

 

Asta nu am de unde sa stiu - probabil ca ai dreptate. Insa eu m-am lovit in ultimul timp de multe produse pe care scria asa si erau proaste calitativ - dupa parerea mea s-a ajuns cam cum era la dacii - orice C.A.P mai rasarit face piese si scrie pe ele GM Genuine.

Share this post


Link to post

Eu zic ca sunt foarte multe piese GM contrafacute pe piata. Nu zic ca cele originale sunt la un nivel de calitate nemaivazut insa nici stricate din start.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
... Nu zic ca cele originale sunt la un nivel de calitate nemaivazut insa nici stricate din start.

Ce inseamna originale ? Voi ati auzit de blaturile managerilor cu patronii firmelor de pe orizontala, de parandarat ? De ce firmele cu renume si experienta in domeniu primesc mai rar contracte OEM ? Cea mai mare greseala este sa pui "originale", daca piesele firmelor de renume sunt validate de catre piata pe durata a zeci de ani, cele "originale" sunt validate din pix de catre un "controlor de calitate".

 

Ontopic: la termostat este bine sa-l verifici prin comparatie directa, la dimensiuni. A-l fierbe in apa pentru ca nu crezi ce scrie pe el, la unul nou, este pierdere de vreme. Iar la unul vechi, daca nu merge pe motor, degeaba il mai fierbi in ibric. Il iei in mana, alaturi de un shubler si cauti altul identic.

 

Cine pleaca la vanatoare fara un multimetru si un shubler, este software engineer (daca este permisa alaturare cuvintelor).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Original adica ne-contrafacut(piesa facuta de chinezi, in beci). Eu m-am ghidat dupa pret, sincer, cele GM le-am vazut pe la 50 ron, bogdan a dat pe el 18 ron. Numai vazand pretul si eu nu l-as fi cumparat.

Share this post


Link to post

EU am luat de asta si e foarte bun, are si garnitura in cutie.

post-3429-038740400 1294339423_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu m-am ghidat dupa pret

Si eu fac la fel, numai ca merg dupa principiul " ieftin si bun ". Exemplu de termostat ieftin si bun ( de care mi-am luat si eu ) puteti gasi la Tico-ul lui nt98adu.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Am o intrebare, indicatorul de temperatura a apei nu urca fix pana la nivelul de mijloc, e un pic mai in partea stanga cu vreo cativa milimetri, niciodata nu a urcat pana la mijloc. E vreo problema?

Share this post


Link to post

Nu trebuie, daca e prost sistemul nu inseamna ca trebuie. Indicatorul e pus mai mult de forma, nu trece de locul ala nici daca fierbi motorul.

Share this post


Link to post

In manual, pentru senzorul temperatura lichid racire, sunt date valorile in ohmi doar pentru 20 si 80 grade. Se poate remedia cu senzor de tico montat in loc. Acul va oscila in functie de cum porneste ventilatorul.

Share this post


Link to post

Indicatorul e pus mai mult de forma, nu trece de locul ala nici daca fierbi motorul.

Eu zic ca se duce in zona rosie la 105*C, cand inca nu fierbe motorul.

Share this post


Link to post

Nu trebuie, daca e prost sistemul nu inseamna ca trebuie. Indicatorul e pus mai mult de forma, nu trece de locul ala nici daca fierbi motorul.

 

Pai normal ca nu arata, nu e facut sa arate temperatura vaporilor ci numai a lichidului.

Share this post


Link to post

In manual, pentru senzorul temperatura lichid racire, sunt date valorile in ohmi doar pentru 20 si 80 grade. Se poate remedia cu senzor de tico montat in loc. Acul va oscila in functie de cum porneste ventilatorul.

 

Asa se explica deci...de la 80 in sus acolo sta si nu mai urca, la alte masini se misca in timp real, urca acul cand urci o panta, sau stai pe loc inainte sa porneasca electroventilatorul, si coboara chiar in timp ce merge electroventilatorul, la Matiz pauza, sta in acelasi loc.

Share this post


Link to post
Asa se explica deci...de la 80 in sus acolo sta si nu mai urca ...

Din ce-i facut senzorul acela care sta la 80'C ?

Share this post


Link to post

In manual, pentru senzorul temperatura lichid racire, sunt date valorile in ohmi doar pentru 20 si 80 grade. Se poate remedia cu senzor de tico montat in loc. Acul va oscila in functie de cum porneste ventilatorul.

 

Nu prea cred. Uite ce am gasit in manual:

post-5484-038600900 1296665139_thumb.jpg

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Prin urmare senzorul se va "bloca" (zero ohmi) pe la 125-130'C.

Share this post


Link to post

Perfect. Le-am inversat. Senzorul teperatura lichid racire cu senzorul temperatura lichid racire motor. Relatie temperatura-rezistenta, masurata de rusi:

0 grade celsius-66 ohmi

30-69

60-76

90-82

120 - 1989

150 - 1995

180 - 102

Se observa liniaritatea senzorului la temperaturi mari.

Share this post


Link to post

Variatia temperatura - rezistenta electrica este negativa si neliniara. Rusii erau bauti cand au masurat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Atunci va las s-o descoaseti. Public rezultatele cu sonda de tico, cand iau salariul .16000000.gif

Share this post


Link to post

Sonda de tico poate sa aiba alta lege (curba) de variatie, dar tot negativa si tot neliniara (rezistenta mare la temperaturi mici si invers).

Share this post


Link to post

Sonda de tico misca acul in timp real. Cel putin asa se lauda betivii ailalti. Rusii.

Share this post


Link to post

Am zis eu altceva ? Cand nu te pricepi, nu stii sa discerni informatia.

 

Tabelul Temperatura/Rezistenta electrica la senzorul temperatura motor (cel legat la ECM):

- 20 = 28680 ohmi

- 10 = 16180

- 0 = 9420

+ 10 = 5620

+ 20 = 3520

+ 40 = 1459

+ 60 = 667

+ 80 = 332

+100 = 177

 

Aceia nu se baga sa afirme ce nu stiu. Asa ca raman doar naibi. Daca vrei informatii in plus, ma contactezi in PM.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ne intereseaza senzorul care da indicatia la ceas. Dar poate nici ala, pe topicul asta.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...