Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

A Venit Frigul... Motorina - Aditivi - Statii?

Recommended Posts

Asta,cu cartonul in fata,e de pe vremea lui Burebista.Iar jaluzelele reglabile ale masinilor de ultima generatie sunt REGLABILE automat,ceea ca exclude vreo asemanare cu bucata de carton.Cartonul in fata radiatorului este un semn clar de problema nerezolvata a sistemului de racire.

Share this post


Link to post

Uleiul pentru motoare 2T este CONCEPUT sa fie amestecat cu motorina si sa ARDA. Cel 4T nu. Iar diferenta de pret intre o pompa de injectie si turbocompresor este destul de mica.

 

Treaba voastra, eu mi-am spus parerea, o sa va anunt cand imi pica pompa de motorina :)

 

PS Masinile care "ardeau" ulei, erau noneuro, ganditi-va si la asta putin ;)

 

PS2 sa ma anuntati cand schimbati si catalizatoarele :D Asta ca sa nu fac pe ecologistul fals sa intreb, oare ce iese la teava cu ulei in motorina o mai respecta specificatiile? Ia cand faceti ITP-ul sa va duceti cu amestec, sunt tare curios ce iese.

 

PS3 Daca mai prindeti un trabat pe undeva uitati-va la teava de esapament putin cum arata. Tot asa va arata si motorul pe interior ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am un Nissan diesel motor 1681, euro 2 si alimentez de la Rompetrol cu fenta aia care-i zice Super euro 5 winter. Cert este ca motorul nu se comporta ok la pornire. Am incercat si Petrom si e ceva mai bine. Se simte ca motorina e prea uscata, Parca nu are ungere si nici consistenta necesara. Ulei pentru motoare in 2 timpi nu am de gand sa adaug (termin capul hidraulic al pompei de injectie) insa am sa incerc cu un aditiv de motorina. La -22 grade a pornit la a III-a cheie cu tot cu tinut pe bujii, bla, bla, bla.

 

Carburantul din Ro e sub orice critica. Pana a alimenta la statiile din Ro, masina pornea la fix, insa avea un rest de motorina de la ultima alimentare din Austria. Concluziile le trage fiecare.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Rompetrolul are motorina Efix cu cifra de congelare la -20C.Scrie pe pompa(cred ca sunt obligati),neasteptat fata de alti ani,cand am folosit numai de la ei.Saptamana trecuta am avut in rezervor mot.de OMV luata de la Brasov.Era de -26. Miercuri dimineata,dupa 2 zile de stat ,am pornit camionul foarte greu in schimb Thermo King-ul a fost imposibil sa-l pornesc. Aveam in rezervor miere nu motorina.Am mers la OMV, am alimenat mot MAXX de -33(foarte buna ,dar consuma mai mult) si am bagat si benzina.Erau -24C. incet,incet si-a dat drumul.Tot drumul Craiova-Suceava si retur am folosit acest tip de mot fara probleme.Si la Suceava erau -20 la ora 13.

Dezavantajul la camion este ca are rezervoarele expuse curentului de aer in timpul mersului .

Niciodata nu am folosit carton in fata de cand conduc(1989). Nici la Dacia 1300, cu bord clasic.

De DAF, ce sa zic.In timpul mersului stai in tricou.Intr-adevar, pe loc,in juma de ora se raceste motorul.

Share this post


Link to post

@nt98adu: bujiile incandescente cum se prezinta? injectoarele?

 

Multe masini au probleme pe partea de alimentare sau aprindere, proprietarii habar nu au si dau apoi vina pe carburant.

Share this post


Link to post

Radule, eu numai Rompetrol winter diesel folosesc, si fara sa-i laud, mi-a pornit in fiecare dimineata fara probleme, foarte rar la a doua cheie.

Share this post


Link to post

Si eu folosesc aceeasi motorina si tot de la prima cheie porneste.

Scrie pe pompa ca e de -20 de grade.

Share this post


Link to post

La fel si a mea, indiferent de motorina. E drept, merge foarte neregulat vre-o 20 secunde dupa cand e foarte frig dar porneste din prima intotdeauna si relativ repede. Rompetrol n-am incercat, am niste "sechele" de la benzina si ma cam feresc de ei.

In schimb am avut omv, lukoil, petrom si "posirca" din surse necunoscute :) . Cu aceeasi "posirca" loganul dci din familie nu a vrut sa porneasca intr-o dimineata si a pornit foarte greu in celelalte.

Deci, laurentiu are dreptate, mai conteaza si starea masinii.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am crezut si eu ca problema vine de la bujii si chiar daca la verificare se prezentau bine (se inrosea elementul), am zis sa le schimb. Am aruncat 240 lei pur si simplu degeaba. Nu s-a modificat absolut nimic. Nu am avut treaba cu dieselurile pana acum insa in urma unor mici constatari am observat ca masina porneste din prima indiferent de temperatura, daca dupa stingerea becului de la bujii mai stau cam 15sec. dupa care dau la cheie. Injectoarele chiar nu am de ce sa le iau la intrebari atata timp cat am avut motorina din import a pornit la prima cheie. Intre timp am bagat motorina de la OMV care cica e la -30.

Nu zic ca nu a pornit, insa o masina cu aprox. 400kkm la bord si veche ca si tehnologie nu o poti compara cu una din 2007 sau mai noua. Cat despre Efix, am scos de curiozitate 1/2 litru si l-am lasat pe geam la serviciu. Nu vreau sa va spun cum se prezenta winter-ul dupa o noapte la -21 / :) ... gelatina total. Pur si simplu nu curgea din sticla. Cine spune ca e la - 20 grade, eu il asigur ca e o mare vrajeala. Se poate proba.

 

Filtrele sunt noi, uleiul am facut schimbul cu 5w40 in loc de 10w40 tocmai sa invarta mai usor, acumulatorul l-am schimbat de la 55ah cu unul nou la 66ah, bujii schimbate, kit distributie schimbat, kit curea pompa injectie schimbat, deci ramane sa mai schimb termoelementul de soc la pompa de injectie si eventual capul hidraulic. Inclin sa cred ca nici atunci nu v-a porni din prima.

 

PS. Compresia e la 28, iar in specificatiile tehnice scrie clar ca tb. sa fie min 18 sa porneasca. Deci parerea mea e ca motorina din Ro e praf. Tot ceea ce nu se cumpara in vest, se vinde in est pt. ca fraierii accepta orice :grumpy:

Share this post


Link to post

Cei care au diesel, nu puteti, de exemplu, cand "faceti plinul" sa puneti si intr-un recipient, sa-l lasati peste noapte iar dimineata sa masurati temperatura si sa faceti un scurt test de scurgere filmat .

 

Cum a facut nt98adu, dar sa si filmati, si sa strangem toate clipurile. Sau, daca va puteti intalni in Bucuresti sa stranga o persoana toate mostrele, ca testul sa fie identic. Asa cum se gasesc pe youtube teste la uleiuri. Asa o sa vedeti care producator este corect si care isi bate joc de clienti.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Cei care au diesel, nu puteti, de exemplu, cand "faceti plinul" sa puneti si intr-un recipient,

 

Nu a fost cazul pina acum, deci nu pot sa ma agit cu sticla in mina pe la benzinarie aiurea.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Sa fie diferenta ca a mea e common rail ? Astea or porni mai bine? Nu ma pricep foarte bine la dizel (inca :D ) dar loganul dci nu e PD?

Share this post


Link to post

1.5 dci e CR.

Share this post


Link to post

eroarea numita PD a fost facuta doar de VW

 

restul producatorilor au urmat "calea" CR

 

ontopic - majoritatea dieselelor CR mai noi au incalzire la filtrul de motorina - chestie care mai ajuta in cazul "mierii" in rezervor. Posibil sa aiba si loganul asa ceva...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Loganul nu are, si nici multe alte masini. Solenza avea, insa.

 

Cu toate astea, cu motorina "infecta" de la Petrom, au pornit fara probleme masinile de la mine din firma, indiferent ca erau de la Suceava sau Jimbolia. Care n-au pornit, aveau ori baterie, ori bujii defecte. Cum au facut la pornire, nu stiu si nici nu ma intereseaza.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

si pe Alfa (masina proasta italieneasca parca, nu?) si pe Accent am incalzire a filtrului de motorina.

 

Intr-adevar meganu dci de 1.5 nu pare sa aiba asa ceva... (din cat am putut sa imi dau seama la schimbarea filtrului)

Share this post


Link to post

Preincalzirea motorinei cred ca este optionala.In functie de zona unde se vinde masina. La camioane este optional preincalzire in rezervor.La statiile OMV am vazut sticle de plastic puse cu mot.Maxx de -33 puse la intrare in magazin. Cel putin la Suceava ,Roman ,erau. Dar creste consumul semnificativ cu acest combustibil.Probata si de mine. TK la mine are filtru de motorina sus unde este curentul de aer mare in timpul mersului.Daca afara sunt -20 si mai mergi si cu 80-90/h atunci este mult mai frig.

Share this post


Link to post

eu numai Rompetrol winter diesel folosesc

Asta care e, Efix sau Alto?

Share this post


Link to post

Al meu merge numai cu OMV si nu are probleme. A pornit mereu la prima cheie fara sa invarta prea mult motorul.

Bujiile sunt la a treia iarna (Febi) si bateria de asemenea (Caranda).

Share this post


Link to post

Dar tu la cate ierni schimbi bujiile incandescente?

Astea nu se schimba decat daca se strica.

Sau ziceai de benzinara?

Share this post


Link to post

Cele pe care le-am schimbat mai tineau probabil o iarna dar am preferat sa nu mai "trag" de ele. Cele vechi erau marca Beru. Nu am mers tot pe acea marca pentru ca Febi au costat 40 de RON, iar Beru costau 60 de RON.

Share this post


Link to post

A mea a pornit bine si dimineata la prima ora cand este frig. Totusi drumurile foarte scurte (1-2km) pana la socrii ca sa-l lasam pe cel mic si apoi la metrou + bateria care are 4 ani incep sa isi spuna cuvantul: la pornire ramane semnalul de baterie aprins pe bord mai multa vreme decat pana acum. O data pe sapatamana o mai iau pana la serviciu (~33km dus intors) sa-i mai incarc bateria. Motorina este "jegul" de Lukoil Ecto de care sunt momentan foarte multumit.

 

@Felix: Din cate stiu uleiul 2T unge si ajuta pompa de inalta presiune, in nici un caz nu o strica. De asemenea cei de forumul Citroen au demonstrat cu testerul ca nu afecteaza nici pe termen lung (parca diferenta intre prima si ultima postare era de 2 ani) filtrul de particule, deci probabil ca nici catalizatorul. Eu dupa un an de mers cu 2T am facut ITP-ul si l-am luat fara nici o problema.

 

@nluncasul: Sistemul de racire are o problema nerezolvata: motorul nu se incalzeste suficient de repede cand e frig afara. Abia noile motoare de la Ford si alti cativa producatori se lauda cu un management mult mai bun al incalzirii motorului si intr-un timp mai scurt. Pana atunci, noi, cu masini de generatie veche trebuie sa ne descurcam cum putem. Atat timp cat nu astupi tot/o mare parte din fluxul de aer, ventilatorul nu are cum sa se arda (iarna oricum nu merge decat cand face regenerarea DPF). Eu am pus carton vopsit frumos in negru in spatele grilei radiatorului doar pe jumatate (cealalta jumatate are ventilatorul pe ea). Nu se vede (arata ca si cum in spate ar fi radiatorul) si incalzirea motorului se face mai repede. L-am pus inca de pe la inceputul iernii si a rezistat inclusiv la cateva spalari cu jet. Solutiile prezentate de balanel sunt mai OK dpdv estetic (cel putin aia de pe Skoda).

Share this post


Link to post

Cred ca pe forumul citroen sunt si masini care de cel putin 2 ani nu folosesc ulei 2T si nici nu cred ca a picat la vreuna pompa de motorina din cauza asta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...