Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Am cautat la masina lu' taicameu (sedan platinum 2007) si nu am gasit jumperul. Poate n-am cautat suficient.

Pe a mea, 2006, aveam jumperul. Dar era pitulat bine. Mi-am zgariat un pic mainile pana am reusit sa-l sot de acolo.

Share this post


Link to post

Te rog, poti sa pui niste poze ? Vreau sa ma uit si eu dupa el, dar nu stiu unde sa-l caut.

Share this post


Link to post

La 70k de km mi s-a aprins si mie pentru prima oara mil-ul. Masina nu a tremurat, nu si-a pierdut puterea...doar s-a aprins si a ramas asa pentru 2 zile pana azi cand am scos singuranta la ecu si totul a revenit la normal. Motorul merge mai rotund...

Cauzele "propuse" de mine ar fi : Mersul in regim subturat in ultima vreme (am vrut sa scot niste consumuri mici, ca sa demonstrez unui prieten ca "se poate" ), sau probabil benzina proasta cu care am alimentat ultima oara. Numai bine :thumbl:

Share this post


Link to post

Repet pentru cei care nu au citit sau inca mai cred gogosile celor din service-urile opel.

 

Solutia este achizitionarea unei interfete obd2 sau tester obd2 cu care sa stergi eroarea si sa stingi martorul de fiecare data cand se aprinde.

Nu exista nicio problema la supape ,exista probleme cu programarea acestor ecm-uri si cu ''desteptii'' din service-urile chevrolet-opel care nu viseaza decit inlocuire supape si o gramada de bani incasati pe aceasta operatiune dupa ce aceste masini ies din garantie.

Daca la chevrolet acest ecm MR140/HV240 inregistreaza P0300 si merge rau, la daewoo acelasi ecm decit aprinde martorul si incepe sa mearga rau fara sa inregistreze vreun cod de eroare.

Share this post


Link to post
Povestea MIL-ului meu: Problema incepe de aprox o saptamana, ...Masina are 245xx km, un an si 7 luni, si prima data MIL.

Cum am aproape 19000km, masina tot din 2007, deja am emotii pt. la vara cand vreau sa fac un drum de 5000 km pana la Paris...daca imi face bucata la drumul asta stric prietenia si nu e exclus sa ajungem la un divort.

P.S. Unde e jumperul sa fac un "antrenament" inainte de a pleca la drum?

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Azi dupa ce am dat reset am parcurs aproximativ 150 km fara sa se aprinda mil. Am ajuns acasa, am stat jumatate de ora si am mai parcurs un drum scurt (3 km). Dupa 50 de minute am mai parcurs inca un drum de 4 km la care mi s-a aprins mil. Tin sa spun ca sunt cu acul pe rosu. Am de gand sa consum aproape toata benzina pe care o are masina si sa fac plinul cu benzina de la petrom de 100. dupa care sa ai mai dau un reset. Ce parere aveti ?

ps: Sa ma duc in service sa vad ce e ? Cam cat m-ar costa un diagnostic? Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Bun ..Ati facut vreunul consumul inainte ,si dupa ce ati scos jumperul?

Cat o iesi cu el scos !? :scarpin:

Share this post


Link to post
Poavestea mea:

am un Kalos din 2004 1.4/16V . Pe la 6.000 km s-a aprins deja celebrul MIL.Pana in momentul acela alimentam cu '95 de la Petrom.Binenteles ca am fost la service (fiind in garantie) unde dupa doua saptamani m-au anuntat ca au schimbat supapele si totul e ok.Sfatul lor a fost sa schimb carburantul si "regimul de exploatare".De atunci folosesc doar 99+ de la Petrom, schimbat treapta de viteza dupa 3000 ture.9 luni de zile a stat iar in service dupa ce m-a facut acordeon un nemernic (da 9 luni... piese de schimb din import ,etc. -scuza lor).Pana anul asta in primavara totul a fost ok pana a aparut iar MIL-ul.Atunci am aflat si eu de comunitatea de aici si in urma sugestiilor am folosit un aditiv pt curatat supape.Iarasi totul ok pana decurand cand cu schimbarea vremii a aparut iar MIL-ul si cu motorul rece sunt oarece trepidatii (dar sacadate, nu constante).

Cum n-am avut incotro, caci urmeaza sa fac un drum mai lung in tara ,am apelat la Di Bas Ploiesti pentru constatare (sunt ploiestean) si eventual remediere.Aici vine insa partea proasta (pt mine) caci se pare ca ma costa nici mai mult nici mai putin de 3500 ron (la prima strigare).Se pare ca trebuie sa fac imprumut la banca... :)

De aceea m-am hotarat sa va cer si dumneavoastra parerea si ajutorul implicit.Codul pe care l-au gasit dansii este PO 300.

 

P.S. dupa resetul de astazi de la service vad ca merge mai rotund cu motorul rece.Maine o sa merg la alt service (daewoo) unde am o cunostinta ca sa vad ce zic si dansii.O sa cer sa verifice si bujiile, eventual sa le schimb, desi le-am schimbat anul trecut in toamna.

Sfatul meu !Fuuuugi de Di-Bas Ploiesti , sunt dezastru total , citeste pe aici ce am patit atat eu cat si un coleg de servici de-al meu cu Di-Bas .

Si mai ales fugi de seful lor de service ( tipul ala cu parul lung - Savu parca il chema ) , e dezastru baietasul si pe deasupra e si impertinent .

Edited by body

Share this post


Link to post

Salut.

Aceeasi problema am avut-o si eu(ma refer la MIL).Acum ceva vreme (cred ca anul trecut prin toamna) sa aprins si la mine MIL-ul.Citind informatiile de pe forum si consultandu-ma cu ''batranii''(ma refer la TOLIN , ABRAM BUREL-cine nu-i are sa-si cumpere) am ajuns la concluzia, ca asta este ''boala'' lor, (ma refer la motoare :) )si ca, daca ma voi duce la service, ''doctorii''(mecanicii) or sa-mi spuna sa schimb supapele si catalizatorul(greseala pe care am mai facut-o odata).

Revenind la problema cu MIL-ul, am ajuns la concluzia, ca unele Chevy vin din fabrica fara jumperul de Co(vezi Abram Burel), asa ca ,l-am scos si eu, iar de atunci a disparut problema cu MIL-ul.

In concluzie: pana sa dai o caruta de bani pe o ''problema'' ce practic este minora sau nu exista eu iti recomand sa citesti datele din forum si sa incerci toate posibilitatile(care nu sunt asa de multe :) ).

Eu am procedat asa :( daca-mi aduc bine aminte)

-motor oprit(daca se poate rece-nepornit de ceva ore ptr. a face si Idle Learn)

-scos siguranta F16(eu am scos borna minus a bateriei)

-scos jumper CO

-pus borna baterie

-facut Idle-Learn

Si... gata !

 

Respect si bafta

 

 

CIP.

 

Cum spuneam:''a disparut problema(MIL)''cat despre consum, dupa reset si Idle learn este ... OK. :uff:

Share this post


Link to post
Te rog, poti sa pui niste poze ? Vreau sa ma uit si eu dupa el, dar nu stiu unde sa-l caut.

Pune o poza cu motorul si-ti desenez unde se afla. Sau cel putin, unde era la mine.

Nu mai stiu exact. Nu am mai vazut masina de aproape un an. :>

Stiu doar ca era unde in dreapta pitulat bine. Iti julesti mainile in niste coliere. :D

Share this post


Link to post

Uite la un Kalos unde e,parca si la Aveo e tot acolo,nu mai tin minte..

post-12023-1232282119_thumb.jpg

post-12023-1232282132_thumb.jpg

post-12023-1232282140_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pentru ce trebuie poze, indicatia "sub vasul de expansiune" nu-i suficienta ? Cititi topicul, nu mai puneti intrebari la care s-a raspuns demult.

 

Si nu trebuie bagata mana ca ginecologul, se desfac cele doua piulite si ...

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Mda...bine le zici.

Eu totusi, am preferat sa bag mana. :D

Share this post


Link to post

@ raresh20

 

Multumesc, l-am vazut undeva dedesubt. Inca nu am umblat la el.

 

Ideea este urmatoarea:

 

Masina este noua, are 3000 km. Pana acum am bagat doar benzina petrom 99+ si totul a mers fara probleme. In ideea ca as trece pe petrom 95 ar trebui sa umblu la jumper sau nu ?

 

Si inca ceva raresh, daca ai o poza cu motorul 1,4 16V, ai putea sa pui o poza cu indicatia conductei de benzina ? Am niste magneti din aceia care se zice ca ordoneaza moleculele de benzina (ceva in genul filtrului magnetic anticalcar de pe tevile de apa) si vreau sa-i pun cat mai aproape de injector.

Sunt cam "pafarist" in materie de motoare auto :)

Multumesc inca o data.

 

 

 

@ tolin

 

vad ca ai 9135 postari. Felicitari. E totusi destul de complicat sa citesti 600 de pagini sa gasesti unde este jumperul.

 

 

Share this post


Link to post
Si inca ceva raresh, daca ai o poza cu motorul 1,4 16V, ai putea sa pui o poza cu indicatia conductei de benzina ? Am niste magneti din aceia care se zice ca ordoneaza moleculele de benzina (ceva in genul filtrului magnetic anticalcar de pe tevile de apa) si vreau sa-i pun cat mai aproape de injector.

Sunt cam "pafarist" in materie de motoare auto :)

Multumesc inca o data. vad ca ai 9135 postari. Felicitari. E totusi destul de complicat sa citesti 600 de pagini sa gasesti unde este jumperul.

 

Ce legatura are martorul MIL cu moleculele pe care vrei sa le ordonezi si cu magnetii?

Decat sa stai sa editezi marimi de font si stiluri de caractere, mai bine faci bine si citesti Regulamentul acestui forum si sectiunea despre forum. Ai acolo un topic pinned cu modul de utilizare al functiei Search, step by step si cu imagini, ca la Teora. Urmatorul offtopic se va sanctiona ca atare, conform cu regulamentul.

Share this post


Link to post

Dupa cum am zis in postul anterior, am mers cu benzina pe care o mai aveam in rezervor pana mi s-a aprins pompa (estimez ca mai aveam undeva la 2 litri de benzina), inainte de a alimenta am tinut-o turata la 3000 rot/min timp de 3-4 minute, am alimentat la petrom cu top 99 si martorul s-a stins de la sine. Am si eu o intrebare. Oare ce o fi avut benzina de am bagat-o ultima data? era tot petrom dar de 95.

Share this post


Link to post

Cand se vorbeste despre MIL trebuie sa se discute alaturi de codul (codurile) de eroare care a(u) provocat aprinderea lui. MIL aprins nu inseamna, doar, misfire, iar misfire nu inseamna, doar, benzina proasta, nevolatila (nicio legatura cu cifra octanica). Faptul ca ti s-a stins MIL imediat ce ai bagat benzina in rezervor denota, mai repede, ca era o problema cu presiunea vaporilor din rezervor, cu electro-valva de purjare, cu nivel prea mic al benzinei in rezervor. La acest tip de motoare, nivelul benzinei din rezervor este monitorizat de catre ECM.

 

Cum a postat ovi_jer pe acest topic, eroarea de misfire nu trece fara un reset soft (din scaner) la ECM, chiar daca MIL se stinge. Acest algoritm a fost implementat de catre producator (el stie de ce) in ECM-urile motoarelor de 1,4L 16v. Acest fapt obliga soferul sa treaca pe la un scaner pentru a citi eroarea si pentru a o reseta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Repet pentru cei care nu au citit sau inca mai cred gogosile celor din service-urile opel.

 

Probleme la supape chiar au fost,ca alte probleme cu MIL aprins au fost puse pe seama supapelor,e alta poveste :

 

Here is the official factory statement:

 

General Motors: 2004-07 Chevrolet Aveo

Subject: Intermittent misfire with or without misfire codes may be caused by poor engine valve sealing. The misfire may occur under any operating condition and may or may not be noticeable. Revised valves are available to solve the problem, and the bulletin notes that vehicles built before VIN 5B406012 may already have the new intake valves installed. The bulletin includes part numbers but no installation instructions.

Bulletin 05-06-01-030C"

Share this post


Link to post

Well, well... şi dacă mi s-au schimbat supapele la un "Aveo" HB (deci Kalos) 1.2 din 2006 cum se cheamă? Excepţie?

Share this post


Link to post

:) Nu, se cheama prostia celor din service, care au un motiv de a incasa bani fara sa faca ceea ce ar trebui, respectiv curatarea corpului clapetei de admisie, stergerea erorilor si de ce nu, scoaterea jumper-ului de CO...

Share this post


Link to post

Adică... ghinion (pentru mine), nu?

Sau să mă "bucur" că mi-am tras supape noi? (ce-i drept am făcut fo' 13.000 km de atunci - fără probleme)

Share this post


Link to post

Atita timp cat ''lucrarea'' se face in garantie(gratis) tu nu ai nimic de pierdut teoretic,practic insa desfacerea motorului poate aduce ceva riscuri pe viitor.

Share this post


Link to post

Stau asa si ma gandesc (utopic), ce ne vom face daca descopar jumperul de CO ascuns prin maruntaiele rechinului si setat pe 95? :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...