Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Au bagat testerul si mi-au zis ca e de la sonda lambda. As vrea sa umblu la ea. Cine ma ajuta sa o localizez?

La sonda lambda se umbla de obicei numai cand se inlocuieste iar ca sa o inlocuiesti trebuie stabilit faptul ca ea nu mai merge.

O eroare la sonda lambda poate fi o simpla eroare de amestec si nu obligatoriu sonda lambda defecta.Cauta un service serios unde sa ti se arate eroarea si sa faca un test al sondelor lambda.

Share this post


Link to post
La sonda lambda se umbla de obicei numai cand se inlocuieste iar ca sa o inlocuiesti trebuie stabilit faptul ca ea nu mai merge.

O eroare la sonda lambda poate fi o simpla eroare de amestec si nu obligatoriu sonda lambda defecta.Cauta un service serios unde sa ti se arate eroarea si sa faca un test al sondelor lambda.

In ce consta testul sondelor lambda? Sa ma duc la un dealer chevy nu ?

O eroare de amestec cum s-ar putea remedia?

Multumesc ovi si tolin pentru raspunsuri. :osanale:

Share this post


Link to post
In ce consta testul sondelor lambda? Sa ma duc la un dealer chevy nu ?

O eroare de amestec cum s-ar putea remedia?

Multumesc ovi si tolin pentru raspunsuri. :osanale:

 

 

Cum ai rezolvat?Era de la senzorul de oxigen?

Share this post


Link to post
Cum ai rezolvat?Era de la senzorul de oxigen?

Momentan nu am rezolvat problema cu martorul. Momentan o las ca merge si asa...

ps: Aproximativ de 2 ori pe luna cand sta masina la relanti imi scade turatia...usor usor...pana se opreste motorul. Daca o accelerez la peste 2000 rpm isi revine. Oare de ce? A mai patit cineva ? Are legatura cu martorul?

ps2: Daca scot borna minus [pentru un minut] si o pun la loc martorul nu se mai aprinde aproximativ 15-20 km. Ingrijorat nu sunt de martor pentru ca este aprins de la sonda lambda. O sa remediez mica problema dar sa vad cand am tim, nervi si banii necesari pentru ea.

Edited by zack

Share this post


Link to post

Va salut !

 

De pe la 20 si ceva de mii de km pana acum (34 de mii) mi s-a aprins becul "check engine" de cateva ori din cauza benzinei proaste, in principal (culmea, de la OMV de 2 ori, dar chiar simteam ca nu merge prea bine cu ea si restul de la Petrom). Mereu bag de la Petrom, mai rar din alte parti. De fiecare data era de la valva/supapa EGR + Sonda de O2(dar nu mereu) ce era generata dupa ea, dupa mai multe zile de mers cu becul aprins.

Pana la urma, s-a hotarat schimbarea ei pe garantie pe motiv ca nu mai inchide bine si de aia da eroare(P 0400). Dupa inlocuire, s-a scos borna de la baterie, apoi s-a dat un reset total cu ajutorul testerului. Masina mergea f bine inainte si acum merge la fel, nu observ vreo schimbare.

 

Reparatia s-a efectuat la Expocar Calarasi, cei de acolo facandu-si f bine treaba. =D>

Share this post


Link to post
Momentan nu am rezolvat problema cu martorul. Momentan o las ca merge si asa...

ps: Aproximativ de 2 ori pe luna cand sta masina la relanti imi scade turatia...usor usor...pana se opreste motorul. Daca o accelerez la peste 2000 rpm isi revine. Oare de ce? A mai patit cineva ? Are legatura cu martorul?

ps2: Daca scot borna minus [pentru un minut] si o pun la loc martorul nu se mai aprinde aproximativ 15-20 km. Ingrijorat nu sunt de martor pentru ca este aprins de la sonda lambda. O sa remediez mica problema dar sa vad cand am tim, nervi si banii necesari pentru ea.

 

"Merge si asa"?Fa-i un test pt ca sigur are o problema!Daca nu se rezolva da-mi un pm cu codul de defect si vedem![de exemplu P0300(doamne fereste) ]Cat sta in puterile mele te ajut!

 

Cand scoti oricare dintre borne se reseteaza si ECM-ul(calculatorul de injectie),de aceea mai merge 15-20 km!

 

Si pune pe cineva in prima faza sa-ti curete CORP CLAPETA ACCELERATIE!Nu-i face prin asta nici un rau.

 

Va salut !

 

De pe la 20 si ceva de mii de km pana acum (34 de mii) mi s-a aprins becul "check engine" de cateva ori din cauza benzinei proaste, in principal (culmea, de la OMV de 2 ori, dar chiar simteam ca nu merge prea bine cu ea si restul de la Petrom). Mereu bag de la Petrom, mai rar din alte parti. De fiecare data era de la valva/supapa EGR + Sonda de O2(dar nu mereu) ce era generata dupa ea, dupa mai multe zile de mers cu becul aprins.

Pana la urma, s-a hotarat schimbarea ei pe garantie pe motiv ca nu mai inchide bine si de aia da eroare(P 0400). Dupa inlocuire, s-a scos borna de la baterie, apoi s-a dat un reset total cu ajutorul testerului. Masina mergea f bine inainte si acum merge la fel, nu observ vreo schimbare.

 

Reparatia s-a efectuat la Expocar Calarasi, cei de acolo facandu-si f bine treaba. =D>

 

Si probabil momentan nu a mai aprins becul.Daca a avut numai P0400 atunci nu a avut nimic legat de sonda lambda(senzor oxigen)!Codul de defect P0400 se refera numai la "recircularea gazelor de esapament"(E.G.R.).Foarte bine ca ti-au schimbat supapa EGR!Acum sigur ai una noua.Cea veche putea sa se blocheze pe deschis si atunci nu mai puteai sa pornesti motorul!

Share this post


Link to post

Unde se afla celebra clapeta de acceleratie?! Ma pricep la "surubait" si cred ca as putea sa o curat eu. Eroarea este de la sonda lambda si mi-a zis sa nu-mi fac griji pentru ea.

Share this post


Link to post

Acolo se termina cablul de la acceleratie. Ce ar trebui sa dau in principiu jos? O sa fac niste poze mai detaliate si zilele astea o sa incerc sa fac un "tutorial" despre clapeta. Astept ceva indrumari. Multumesc anticipat. :thumbl:

post-851-1245306363_thumb.jpg

Share this post


Link to post

pai citeste linkul pe care ti l-am dat si o sa gasesti o gramada de detalii acolo...doar nu ai impresia ca volvo au motoare de avioane!?

 

poti chiar sa vorbesti cu cineva de acolo fiindca baietii sunt foarte saritori!

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Ce oferi la schimb, ca de MOKA GRANDE m-am saturat ?

Share this post


Link to post

Clapeta de acceleratie din cate mi-am dat eu seama este cea incercuita cu rosu. Gresesc?

I.A.C.-ul este prins pe ea. Ce noroc!! M-am chinuit jumatate de ora sa desfac unul din cele 2 suruburi ale IAC-ului si nu am reusit.[Deh' am mainile cam mari...] Poate ca voi reusi zilele astea cand o sa dau jos clapeta. Mai astept sfaturi. Nu promit, dar sper ca duminica sa am timpi sa ma pot ocupa de clapeta.

post-851-1245404319_thumb.jpg

post-851-1245404366_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Clapeta de acceleratie din cate mi-am dat eu seama este cea incercuita cu rosu. Gresesc?

I.A.C.-ul este prins pe ea. Ce noroc!! M-am chinuit jumatate de ora sa desfac unul din cele 2 suruburi ale IAC-ului si nu am reusit.[Deh' am mainile cam mari...] Poate ca voi reusi zilele astea cand o sa dau jos clapeta. Mai astept sfaturi. Nu promit, dar sper ca duminica sa am timpi sa ma pot ocupa de clapeta.

 

 

Da ai dreptate,corp clapeta acceleratie este tot corpul de "aluminiu".Trebuie sa desfaci cu o cheie de 10 prinderea ei (3 piulite si 1 surub?,parca ,nu mai tin minte exact ,dar oricum are prindere in 4 ),dupa ce ai desfacut tubul de guma ce vine de la filtru de aer.Atentie , are si 2 furtunele de apa,pe care daca esti indemanatic nu trebuie sa le desfaci si poti sa cureti clapeta si corpul de acceleratie.Binenteles ca demontezi si regulatorul de ralanti (I.A.C.-ul)si il cureti si pe acesta si locasul lui.ATENTIE!!!A NU SE UMBLA CU METAL;PREFERABIL CU LEMN ,PENTRU A NU ZGARIA NIMIC!(Binenteles, pe interior)

Ca sa nu te incurce demonteaza prima oara cablul de acceleratie fara a umbla la reglajul lui.

Edited by simon2tibi

Share this post


Link to post

Din seria "Coincidente sau ce?", episodul... urmator :)

Spuneam ca am trebaluit pe la masina sa pun un cruise control (CC), care n-a functionat "din prima": am iesit sambata dimineata pana la car4 Militari, n-a mers si pana azi dimineata am lasat masina in pace.

Azi plec la servici si dupa vreo 7 Km ma trezesc la ralanti cu 1500 rpm. Haiti, zic, agata cablul de la CC. Il lasasem cuplat pe rotita de la clapeta, dupa ce m-am asigurat ca intra in gamasa la orice fel de miscari, bruste sau lente de actionare a pedalei. Opresc, verific, nimic. Imi aduc aminte ca nu am facut idle learn, mai dau un reset la ECM (fara rezultate) si ajung la servici cu gandul sa procedez la reset + idle learn cand plec. Asa si fac, fara rezultate, dar mi se aprinde MIL-ul. Bun, imi zic, voi afla despre ce eroare e vorba. Cum turatia avea oaresce variatii (poate a fost si ceva Placebo, dar mi se parea ca si in mers cateodata avea niste sincope) incepe sa mi se puna pata pe EGR.

Ajung acasa, iau interfata (nu mai spun ca pe nici un laptop -nu ma intrebati din cate, ca e rusinos- nu aveam softul instalat), incepe o torentiala, mai imi fac de lucru, sta oleaca, cobor la masina si... P0122!!! La dracu': tensiune scazuta la senzorul de pozitie a clapetei. Uit sa ma uit la "freeze frames", dau reset la DTC, dau o tura prin conectori si fire, pornesc - la fel, opresc, pornesc - nu mai face, acelerez - nu mai face, plec la drum - nu mai face, ma intorc - n-a mai facut!

O sa va mai spun maine ce s-a mai intamplat, pana una alta, o noua constatare (preambul eventual la o alta povestioara, dar nu aici ca e off-topic): in drumul asta, desfasurat in timpul unei torentiale, trec la un moment dat prin "apa pan' la brau"; dupa un timp destul de scurt la o revenire dintr-o bracare un "trosc" subtil pe dreapta fata; suna cam ca trecerea peste un canal cu capac cu joc; mai merg si fac un viraj mai strans (tot pe dreapta), trosc iara; ajuns in parcare am manevrat in toate felurile; s-au mai auzit niste zgomote, dar mult mai in... surdina; astept maine sa vedem daca efectele contractiei termice mi-au jucat vreun renghi (de parca as mai fi avut chef) sau ce o fi pe acolo (un joc suspect tot e pe undeva).

Vreo parere?

Share this post


Link to post

La prima nu ma prind.

La a doua, incearca o spalare buna pe dedesubt :)

Share this post


Link to post

Prima nu a recidivat (inca).

A doua (off-topic) e chiar interesanta :) Astept we-ul sa vad ce mi-a cazut pe scut sau ce dracu se balangane pe acolo (glumesc eu, dar cine stie la ce concluzie mai ajung :D )

Share this post


Link to post

A intrat mizerie la bucsi :)

Share this post


Link to post
Prima nu a recidivat (inca).

A doua (off-topic) e chiar interesanta :) Astept we-ul sa vad ce mi-a cazut pe scut sau ce dracu se balangane pe acolo (glumesc eu, dar cine stie la ce concluzie mai ajung :D )

 

 

Tempomatul(cruise control-ul)l-ai facut sa mearga?

Zgomotul inca persista? Tot pe dreapta?Numai in viraj?

Cati km. are masina?

Edited by simon2tibi

Share this post


Link to post

1. Nu inca, poate we asta :)

2. Am mers ceva mai linistit, ca sa nu am surprize, dar parca mai face, la revenirea din curbe mai stranse (cel putin o tura de volan) la dreapta. Ma necajeste ideea ca pe loc nu face. Tot in we asta imi pun speranta sa arunc o privire pe acolo :D

3. Aproape 73.000 Km

Share this post


Link to post

Au fost schimbate bucsele brat vreodata?Nu face zgomot si la mers drept dar daca treci peste denivelari mai mari (face masina un balans mai mare)?

Edited by Wolfman
Citare inutila a mesajului anterior; foloseste butonul "FastReply".

Share this post


Link to post

Azi am incercat sa desfac clapeta...am reusit sa desfac 2 suruburi [cele de sus]. Celelalte 2 de jos au refuzat sa se desfaca si o sa fie desfacute in service la urmatoare revizie. Intr-un final clapeta am curatat-o partial, desfacand doar "tubul" de cauciuc care face legatura intre filtru de aer si clapeta. Am bagat la greu spray de curatat in clapeta si ce-i drept era neagra...unsuroasa...etc. Apoi am bagat carpa frumusel si am sters chiar si dincolo de clapeta...[noroc cu degetele si carpa]. Cand am pornit motorul...a dat putine rateuri...motorul dadea sa moara...am accelerat si a scos un fum de parca mergea motorul pe ulei nu pe benzina... [este normal sa scoata fum,asta mi-a zis un vecin care e mecanic la prosche]. Acum masina merge mult mai bine, urca mai repede in ture...parca n-ar fi ea. Imi pare rau ca nu am putut sa fac tutorialul cu care m-am laudat...m-am chinuit 3 ore si ceva insa in zadar. Nici sculele nu m-au ajutat foarte mult...am reusit sa rup un T-eu din piata, sa stric 3 prelungitori de cricket mic, si sa stric o surubelntiza care puteau fi adaptate tubulare in cap. :redface:

Share this post


Link to post

Cica jumate de meserie sunt sculele(glumeam).Dar oricum cele din piata...

Spui ca merge totusi mai bine?

Rateurile erau de la spray.

Share this post


Link to post

Ai dreptate. Jumatate din meserie sunt sculele. As putea face multe la masina dar din pacate nu am ce imi trebuie. Pe viitor am de gand sa imi cumpar mai multe tipuri de scule si de calitate. Este o vorba...dai un ban dar stai in fata. Sa revin la subiect...motorul merge mult mai rotund si urca in ture mai repede. Si pasagerul din dreapta a sesizat asta. Joi o sa vad cum se descurca pe A2. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Ai dreptate. Jumatate din meserie sunt sculele. As putea face multe la masina dar din pacate nu am ce imi trebuie. Pe viitor am de gand sa imi cumpar mai multe tipuri de scule si de calitate. Este o vorba...dai un ban dar stai in fata. Sa revin la subiect...motorul merge mult mai rotund si urca in ture mai repede. Si pasagerul din dreapta a sesizat asta. Joi o sa vad cum se descurca pe A2. :mrgreen:

 

 

Nu cred ca va merge mai bine pe A2 din ce ai reusit sa-i faci!Dar oricum bafta!

 

Abram Burel

Tempomatul??????

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...