Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Offtopic la offtopic:

Lasa omul sa citeasca, sa se lamureasca. In primul rand, problema este sezoniera. Poate el intelege care-s cauzele si se corecteaza. Doar in caz de TEC trebuie mers la service, altfel, totul sta la indemana si la indepiciorul vostru.

Share this post


Link to post

Am citit cam tot topicul si am tras urm concluzii:

Ce pot spune e ca intr-adevar nu exista o cauza prea clara a problemei si nici o rezolvare sigura.

Cu toate astea e clar ca benzina omv 100 sau petrom 99+ sau altele cu cifra octanica in jur de 99-100(desi eu personal nu cred ca au chiar atita) fac ca masina sa mearga un pic mai bine dar tot nu satisfacator.

De partea cu turatu sint de acord, dar nu in totalitate.Eu folosesc masina doar in oras si ies afara doar odata la 4-5 luni. Pentru ca era oarecum in categoria masinilor de oras am luato si pentru ca avea un consum multumitor. Daca merg cu ea in 3000-3500 de ture imi zboara consumul la 13%-15% ceea ce...sa fim seriosi...e inacceptabil.

Deci...desi sint posesor de Chevy si primii 10.000 km nu am avut nici un fel de problema...pot spune ca producatorul a cam gresit ceva. Poate ca masina asta nu e ok pentru benzina din Romania, poate nu e ok pentru stilu de condus din Romania, poate e produsa special pentru Romania la sictir...habar nu am...dar sint dezamagit.

Share this post


Link to post
Am citit cam tot topicul si am tras urm concluzii:

Ce pot spune e ca intr-adevar nu exista o cauza prea clara a problemei si nici o rezolvare sigura.

 

Avand in vedere ca MIL se aprinde din zeci de motive, e normal sa nu existe o cauza clara a problemei si nici o singura rezolvare.

Share this post


Link to post
Daca merg cu ea in 3000-3500 de ture imi zboara consumul la 13%-15% ceea ce...sa fim seriosi...e inacceptabil.

Eu am acelasi motor, acum ajuns la cca 13000km. Merg tot timpul cu ea in ~3000 ture (constant cu a treia la 60Km/h unde se poate, in oras) si nu-mi sare consumul peste 11-11.5 la suta. La talpa prea brusca da, poate, dar nici asa nu am depasit 12% cand am fost nervos si schimbam si la 4500.

Asculta recomandarea noastra si nu mai merge la 2000 rpm prin oras, asta e turatie de mers numai in afara daca vrei consum mic si un drum relaxant.

Daca e sa ne formam o parere, eu zic sa ne propunem schimbarea bujiilor pana in 10000 daca mergem 80% numai in oras.

Share this post


Link to post

Adevarul e ca si pe mine daca ma apuca nervii si schimb pe la 3000-3500 imi creste consumul pe la 11% :) In rest, cam asa e nu prea apuc sa merg cu 2000 in oras, doar pe la 1500-1800 :D

Share this post


Link to post

Daca nu v-am spus-o, v-o repet:

 

post-402-1173203030_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Foarte clar faptul ca banii aruncati pe aditivi sunt frectii la picior de lemn :) ) si ca solutia cea mai buna este functionarea motorului peste 2000 rot/min.

Share this post


Link to post

Asta era si ideea, cum de ai ghicit ?

 

Eu zic sa va uitati la rapoarte (proportii): de la 2250 la 1750 rpm creste cantitatea de calamina depusa de 3x !!! Iar eu vad pe strada cum foarte multi fara Diesel ruleaza motorul pana la 1800 rpm cand se deplaseaza intre celebrele puncte A si B.

Share this post


Link to post

Pacat ca nu continua graficul si dupa 3000 .. sa vad cum e si la stilul meu.

Apropo.. graficul e valabil pentru toate motoarele pe benzina?

Share this post


Link to post

Ghicitoarea este pentru cei care sustin asta ? :

 

Incearca sa schimbi, la primul plin, aditivul dur cu unul moale, respectiv "octane Performance Booster" de la Gunk pe care sa-l bagi in rezervor inainte de alimentare.

 

Tommy @Graficul este o reclama a producatorilor de smacolina :) )

Depunerile acelea apar la orice motor otto tinut sub 2000 rot/min.Cel putin la motoarele daewoo pe care le pot verifica cel mai bine amestecul carburant(AF-ul si integratorul sondei lambda) si durata de injectie cea mai optima este peste acel prag de turatie.

Share this post


Link to post
Apropo.. graficul e valabil pentru toate motoarele pe benzina?

Se schimba cu ceva fenomemul de combustie la motoarele pe benzina ? E doar chimie, nu-i altceva. La tine ce sa vezi ? Tu cum depui la stop, dai imediat "cu carpa" pana la urmatorul.

 

Graficul a fost pus pentru a se vedea dependenta depunerilor de turatie si nu pentru a promova ceva. Pentru linistea lui colegu ... colegu, cel mai recent consum urban se situeaza la 7,5%.

Share this post


Link to post

La mine s-a rezolvat destul de radical problema becului aprins: schimbat supapele :(

Partea proasta e ca acum face oribil motorul! la 2500 de ture nu mai aud ce gandesc. La 3000 acopera complet muzica... si galagia nu e cel mai deranjant lucru. Acum simt cum trepideaza toata masina, nu stiu cum sa explic... se simte o vibratie puternica in schimbator si volan cand trec de 2000 de ture. Cand am cumparat masina, era mai silentioasa ca o Octavia, acum s-a transformat in ceva avion. Macar de ar merge mai tare...

Share this post


Link to post
Acum au mai dat un reset si becul s-a stins. Nu mai tremura, dar nici nu merge prea grozav. Cand ma apropii de 3000 de ture incepe sa huruie ca dracu (zici ca sare motorul de sub capota)

 

@Fat Cat - tu esti sigur ca ti-au schimbat supapele daca face zgomot la fel ca inainte? pana la urma de ce nu o duci inapoi la service daca tot nu merge? :wallbanger:

Share this post


Link to post

Nu pot sa fiu sigur, ca nu ma pun sa desfac la motor. Asta mi-au spus ca au schimbat (in caietul de garantie au scris revizie chiulasa). Probabil nu m-am exprimat bine: nu face zgomot ca inainte, acum e de 2X mai zgomotoasa. Parca am un avion cu reactie sub capota. O sa merg iar in service luni, dar m-am scarbit deja. Nu pot sa ma tot invoiesc de la lucru si sa merg din 2 in 2 zile cu masina in service X( .

Probabil o sa-mi spuna ca e normal zgomotul... si cineva o sa ia un pumn in nas :mda:

Share this post


Link to post

Am un kalos sedan de 1.4 90CP din 2004. Pana acum 2 luni n-am avut absolut nicio problema si masina a mancat asfaltul [cu mentiunea ca atunci cand este f fring, zdrangane ceva usor la relantiu pana se incalzeste]. La un moment dat s-a aprins Engine Check-ul si avea tentinta sa moara la relantiu [mers neregulat si tendinta de subturare]. Precizez ca am alimentat mereu cu 99+ de la Petrom. Am citit pe forum si am schimbat benzina. Am pus si aditiv de curatat injectorul. Temporar si-a revenit. apoi problema a reaparut. Dupa un timp a inceput sa aiba o problema si mai grava. In timpul mersului m-am trezit ca masina pierde viteza si nu mai raspunde la acceleratie !!! Cu piciorul la fund si turatia ramanea pe la 2500 cu tentinta de scadere !! Apasam disperat pe acceleratie pana la fund si NIMIC. In disperare de cauza treceam in viteza inferioara si supraacceleram acolo. Cel mai groaznic e cand trec de la a 2-a in a 3-a. Daca fortez un pic acceleratia [sa zicem ca sunt la 2500] ei bine masina efectiv nu mai raspunde. Stau cu acceleratia la podea, gafaie de 2-3 ori apoi incepe incet incet sa creasca turatia. Nici vorba sa mai risc depasiri ca pe vremuri. Am fost la dibas. Au facut teste si mi-au zis ca au curatat ceva la MAP Senzor. si sa schimb benzina, sa bag numai de la omv. Au facut ce-au facut si becul l-au stins insa problemele au ramas !!! M-am dus si a doua oara : La fel : Masina n-are nimic. Ba mai mult, la a doua vizita mi-au ras in nas referitor la MAP Senzor. Le-am zis ca tot ei au pus diagnosticul. Asa ca fratilor sunt disperat. Masina este in garantie, are probleme grave la motor si astia de la dibas imi spun ce masina n-are nimic. Vreo sugestie sau un sfat va rog !

Share this post


Link to post

Si mie imi suna tot a senzor MAP.

Incearca si la radacini, parca sint mai maleabili.

Share this post


Link to post

Intotdeauna sa ceri codul de eroare cand mergi la ei.

Share this post


Link to post

..deci...am fost la Radacini. Receptie super-draguta. I-am dictat simptomele la receptie si m-a trimis la etaj de une pot sa privesc ce imi face la masina. Ghinion, au dus masina tocmai in fundul halei. S-a in fipt un tip ce parea meserias, mai in varsta in ea. Dupa 15 min au scos-o afara. CONCLUZIA : Modulul de aprindere busit. Il inlocuiesc marti caci nu-l au pe stoc. Daca asta e sunt super incantat. Dupa 2 vizite aiurea la dibas, omu ala a dibuit-o in 15 min. Si cand te gandesti ca aia de la dibas m-au chemat sa-mi desfaca chiulasa :)

Share this post


Link to post

D-aia exista emisiunea MithBusters (or so) :)

Daca vom continua mult cu topicul asta, avem sanse sa ajungem la ea.

Share this post


Link to post
... CONCLUZIA : Modulul de aprindere busit.

Concluzie grea de tras, asa ca, nu-i mai judeca pe ceilalti !

Share this post


Link to post

Pai Misfire la ala o fi insemnand "lipseste focul, adica aprinderea" deci modulul de aprindere este busit! :) )

Share this post


Link to post

Misfire = orice care produce neaprinderea amestecului din acel moment.

Share this post


Link to post

Eu am pus numai benzina MOL 95 pana la 10000km,dupa am facut un plin cu EFIX 95 am fost de la IASI la CAMPINA si inapoi,cand s-a golit rezervorul am pus 65lei MOL 95,iar dupa,mergand cu masina deodata s-a aprins MIL.Nu tremura masina,dar se simtea ca ceva nu era in regula.

Am fost la SERVICE CHEVY,mi-au spus ca am pus benzina proasta si ca a afectat injectoarele si sonda lamda.Un mecanic mi-a zis sa probez sa merg la 5000rpm cam 5km si o sa se rezolve.Am facut asa,am mers la 5000 in a2a 5 km,nik,dar dupa ce am oprit motorul cam 15-20min s-a stins MIl

Acum urmeaza sa vad daca se va mai aprinde.O alta chestie pe care am observat-o e ca atunci cand era aprins miroseau gazele de esapament...ca atunci cand esti in spatele unei masini super forjata...gen BMW,MERCEDES,PORSCHE etc.

Oare sa fie aditivii din benzine de vina?Oare daca punem numai PETROM 95 sa nu ne mai faca?A..uitam...fac des drumul IASI-CAMPINA..normal cu MOL 95 consuma 5,3% la un mers de 120km afara si 70km in oras.Cu EFIX a luat 5,8%in acelasi mod si 5,2% fara sa trec de 100km.

Sa nu fie EFIX buna?

Share this post


Link to post

Benzina n-are ceva, schimba stilul de mers. Ai infundat motorul acela in doar 10.000 km.

Share this post


Link to post

@and3yu - asa miroase benzina de la MOL, am vazut si eu. Pana acum 2 zile de-acolo bagam si eu, dar acum am schimbat pe Petrom.

 

Baga un PLIN de Petrom 99+ si da-i o talpa zdravana pe autostrada (la mine a functionat :D )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...