Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Poate la tine la Kalos o fi loc, dar la Aveo- din parti ai maxim 10 cm. Si am incercat cu o surubelnita model scurt, de 7,5 cm, special pt spatii inguste. Si n-am reusit sa desfac nici macar jumatate de tura. Si nici n-am mainile mari.

 

Satori, nu trebuie sa fii atat de acid. Daca vrei sa imi spui- imi spui, daca nu vrei- nu vrei. Pana la service sunt 90 km, iar programul tatei se termina la ora 4 pm. Iar ca director nu poti pleca de la scoala cum te taie capul- nici nu stii cand iti pica cineva de la Inspectorat.

 

Nu asta e IAC-ulpost-75-1170186100_thumb.jpg? Voi ce manute aveti de-l puteti desface?

 

Sato: e vorba de Aveo 4dr al tatei- am precizat in primul post. NU e Kalosul meu. E aveo 4dr model 2006.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Ptiu... cu replica asta m-ai facut praf...

 

 

 

Tata, tie nu trebuie sa iti spuna cineva ceva, trebuie sa iti repete la infinit. Inca o data:

 

1. Lasa IAC-ul acolo, nu ai treaba cu el cel putin pentru moment.

2. Du-te la service si intoarce-te cu codul de eroare. Cel mai probabil eroarea apare de la ceva ce ai lovit sub masina. Sper ca ai casco pentru ca garantia nu iti acopera asa ceva (si te rog, nu intreba despre acest lucru in acest topic)

3. AVEO al tau E KALOS!!! Ai doar sigla diferita!!!! Cunoasteti masina!!!

Share this post


Link to post
... Eu incep sa cred ca de vina e creierul, adica ECM-ul. Este ceva in harta lui care nu se potriveste cu "conditiile de la noi". Ca asta ar insemna benzina+clima+ te miri ce, habar n-am...

In cazul acesta n-are trebui sa aiba toata lumea ?

 

Oricum, cazurile adevarate si semnalate de P0300, adica ce discutam aici sunt extrem putine in raport cu masinile vandute.

 

In privinta sfatului din service: "puneti benzina mai buna" este logic in conditiile in care lumea s-a invatat sa puna de oriunde si orice. Un prieten imi spune cand il atentionez sa nu mai alimenteze de oriunde si cu orice: "cum adica, sa merg sa pana acolo (3 km), eu pun de 50 lei si cand se termina, bag la loc". Dupa ce a infundat injectoarele la 20k km (motor german), nu trebuie sa-i mai zic.

 

Mai este un amanunt care vad ca scapa: problemele sunt semnalate doar cand se intra in sezonul rece si culmea, nu la motoare exploatate in regiunile cele mai reci !

 

Daca ar fi forma supapelor de vina, atunci n-ar conta anotimpul, depunererile s-ar forma tot timpul. Din acest motiv consider ca acest motiv este rar.

 

Si inca o concluzie trasa din acest topic: multe din semnalarile de pe el n-au legatura cu tema.

 

@Lucian M > poate a lovit sonda #2 de O2 sau e rupt cablul de la ea.

Share this post


Link to post
Si inca o concluzie trasa din acest topic: multe din semnalarile de pe el n-au legatura cu tema.

 

Tocmai de aceea, are un nou titlu de acum incolo. Desi nu au mai aparut cazuri de 'supape' lumea a ramas chitita pe asta.

Share this post


Link to post

Eu zic sa facem altul, asta, la 1230 de postari, este inutil.

Share this post


Link to post
Sato: e vorba de Aveo 4dr al tatei- am precizat in primul post. NU e Kalosul meu. E aveo 4dr model 2006.

 

In primul post ai zis Aveo, nu ai zis sedan, nu imi incarc memoria cu ce masina are tatal tau. Cu toate acestea nu cred ca e diferenta in compartimentul motor si din poza vad ca ai putea sa desfaci foarte bine IAC-ul. Prima oara se desface mai greu.

Share this post


Link to post

Asta sa ramana pentru kalos si facem altul pentru aveo?

Sau facem diferentiat pe motorizari?

Share this post


Link to post

Imi cer scuze daca stresez cu upgrade de soft dar am citit urmatoarele:

bucata:" Mai mult mi-au spus ca exista un upgrade pentru softul de la Kalos. Nu-l aveau inca. Au primit doar noile proceduri, fara cardul cu upgarde-ul. Dar m-au rugat sa-i sun sa vad daca-l primesc. Si, evident, sa-mi upgradeze softul.

Se pare ca au ajuns la concluzia ca majoritate erorilor semnalate de becul galben se datoreaza unei proceduri gresite a softului. Asa sa fie?"

 

SE REFEREAU LA UPGREDE-UL DE SOFT DE CARE A ZIS OVI_JER DIN 2004?

 

Bucata a postat asta in toamna 2006.

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Dadu, logic vorbind, crezi ca mai scoteau ECMuri cu softul vechi pe poarta fabricii doar ca sa le faca upgrade dupa?

'Cititi' si voi printre randuri ce vi se spune in service. Altfel veti avea probleme indiferent de ce masina veti avea, in Romania si nu numai.

Share this post


Link to post

Satori, pun aceste intrebari deoarece am semnale ca ar mai exista un upgrade.

Am vorbit deja la service si au zis sa ma duc maine sa verifice ce versiune am, in conditiile in

care eu am precizaat clar tipul masini si data fabricatiei.

Share this post


Link to post

dadu1976 orice este posibil insa nu inseamna ca este update.

Pot fi ecm-uri care necesita rescriere ''atentie'' cu acelasi soft din diferite probleme.

O alta problema la scriere este faptul ca nu toti au scanerul de uzina si nu pot rescrie toate service-urile ecm-uri si apoi urmeaza alte proceduri dupa rescriere despre care sunt sigur ca habar nu au :) )

Share this post


Link to post

Satori, ''logic vorbind'', te-ar mira sa existe loturi pentru est cu un alt ECM? Sau o alta varianta de soft, veche, pe care n-a mai stat nimeni sa o schimbe, pentru ca masinile mergeau in .ro, sau .ukr sau .ru sau .bg?

Pe mine nu m-ar mira, iar aici numai scanerul poate spune varianta de soft.

Share this post


Link to post

Scanerul stie dar maimutele de il au in mana stiu?

Ca sa nu mai spun ca versiunile noi firmware pentru scaner sau cartelele le plateste dealerul !

Share this post


Link to post
Desi nu au mai aparut cazuri de 'supape' lumea a ramas chitita pe asta.

Wrong. La mine a fost caz de supape, în noiembrie (la motor 1.2). În carnetul de garanţie au consemnat "intervenţie misfire". S-a aprins martorul, m-am dus la GTT, mi-au zis care-i treaba, au comandat piesele şi peste 2 sau 3 săptămâni am revenit pentru intervenţie. Simplu, fără vrăjeli cu calitatea benzinei, fără soluţii de desfundat, fără bla-bla. Şi da... mergeam subturat. Oricum, de atunci maşina merge excelent. Şi nu... nu mai merg subturat. Asta s-a rezolvat şi prin faptul că şi-a luat şi nevastă-mea carnet şi ultimul lucru care i se poate întâmpla e să meargă subturat... :) )

Share this post


Link to post

Cazuri de supape inseamna motor de 1.4.

 

Satori, ''logic vorbind'', te-ar mira sa existe loturi pentru est cu un alt ECM? Sau o alta varianta de soft, veche, pe care n-a mai stat nimeni sa o schimbe, pentru ca masinile mergeau in .ro, sau .ukr sau .ru sau .bg?

 

Sunt doar doua ECM-uri. Cat despre variante, da, m-ar mira.

Share this post


Link to post

Am sunat la Bacau la service si mi-au spus sa trebuie sa vin sa-mi schimbe bujiile si sa dea cu un spray. Bujiile cica trebuie sa le platesc. Azi ma duc cu masina pe o rampa. Si cred ca desfac si bujiile sa ma uit la ele.

Share this post


Link to post

1. Cand am spus ca replica la un post ca nu are legatura cu tematica, ma refeream ca ea continea 2 simptomuri legate cauza-efect "tremuraturi" si apoi "engine check". Ceea ce se reclama era engine check fara niciun fel de tremuraturi.

Extinderea cazuisticii finale "engine check: nu face decat sa largeasca un topic si asa mult prea lung. Trebuia preluat pur si simplu postul ala si deschis un topic nou de genul "Pierdere de putere... apoi engine check"

 

2. @tolin - nu e neaparat logic un anumit simptom provine dupa cum stim din combinarea mai multor conditii primare. De regula, una sau mai multe se considera a fi "primordiale" si devin "cauze". Harta conditiilor e complexa si de fapt nici nu poate fi cuantificata exact. Desi nu tin neaparat la ideea ca noi romanii suntem altfel, totusi pozitia pe "harta" a conditiilor de la noi e alta decat cele din alte parti. Chiar daca, pentru o anume comparatie, unele seamana, altele nu se pupa deloc. Din jocul asta pot rezulta de multe ori efecte mai serioase decat se parea ca ar fi tolerate de motor.

Uite, de exemplu ma gandeam la chestia urmatoare. Ovi sau tolin (scuze, nu-mi aduc aminte) zicea la un moment dat ca din considerente de poluare motorul functioneaza cu amestec mai sarac. Pe de alta parte, in aceleasi conditii nasoale, adica cele urbane, exista comportamente net diferite pe clase largi de soferi: linistitii, subturangii prin definitie, care calca pedala cu maaaare atentie si care de fapt asigura un amestec mai bogat, de unde si tendinta de afumare prin ardere incompleta si missfire prin diferese efecte indirecte; nevricosii, cei ce conduc mai digital, mai talpas si care creeaza. cel putin in regim tranzitoriu, un amestec mai sarac, care poate conduce la missfire mai pe direct. Ma rog, s-ar putea sa bat campii, dar o fac incercand si eu sa inteleg ce se intampla.

Share this post


Link to post

Am fost pe rampa: pe dedesupt e OK, nu e nimic atins/crapat/desfacut. Senzorul #2 e intact, firele sunt OK. I-am dat talpa, am facut cateva cerculete in parcarea SMA-ului, am turat-o de a luat-o dracii- degeaba. Ne-am hotarat sa luam 20 de litri de nenzina de la rompetrol (mai are cam un sfert de rezervor masina tatei) si sa-i bagam si un aditiv pt curatat supape si talpa peste 4000 rpm. Dar asta abia maine, ca azi nu m-au mai chemat scartarii de la BCR sa le platesc taxa vamala, ca nu le mere calculatoru'.

Motorul toarce frumos, trage normal (bine, era cam ud asfaltul si nush cata putere transmite rotilor). Pornirile sunt f usoare. Am cautat pe la sigurante- toate bune. Am vorbit cu satori si a spus sa nu cumva sa las maimutele din service sa schimbe bujiile- sa-mi dea codul de eroare dupa ce o pun pe scanner. Dar asta pe vineri sau luni, cand mergem amandoi la Bc.

Share this post


Link to post
Wrong. La mine a fost caz de supape, în noiembrie (la motor 1.2). În carnetul de garanţie au consemnat "intervenţie misfire".

Asa este : Wrong mare de tot pentru ca misfire nu inseamna supape.

Nu are rost sa ma deranjez sa-ti raspund ce inseamna ca s-a mai scris de cateva sute de ori pe aici.

Share this post


Link to post

@AbramBurel > din ce stiu eu, amestecul bogat este mai greu de aprins (misfire), cel sarac poate duce la auto-detonatii. Pana la atingerea unei temperaturi la care se poate merge in bucla inchisa (in jurul raportului stoichiometric la amestec), unui motor i se da un amestec bogat in raport invers proportional cu temperatura lui. In sezonul de iarna, durata in care motorul merge cu amestec mai bogat este mai mare. Dupa ce se intrunesc conditiile de bucla inchisa, fie turangiu, fie subturangiu, se merge la 14,7 parti de aer la 1 parte de benzina. Doar la acceleratii peste 3/4 din cursa pedalei se intra intr-un regim de amestec mai bogat, amestecul sarac se evita pe cat posibil deoarece genereaza NOx mult si CO putin. Deci, la mersul subturat nu se obtine un amestec mai sarac pe un motor euro3.

Benzina de iarna (1 Oct. - 30 Apr.) difera de cea de vara (1 Mai - 30 Sep.) printr-un Indice de volatilitate sporit (de ex. 25%). In ce masura se respecta acest lucru la pompa nu stiu sa raspund. Benzina "proasta" poate fi una care nu contine tot ce trebuie pentru utilizarea in sezonul rece. Cifra octanica se reflecta doar la temperaturi/presiuni mari in cilindru si in posibilitatea de a avea avansul optim la turatii mari pentru a dezvolta puterea maxima. Deci, o benzina "proasta" la CO te poate limita la viteza maxima sau mersul in ultima treime a plajei de turatie.

Share this post


Link to post

Am inteles. Totusi, eu sunt in continuare "suspicios" referitor la regimurile tranzitorii. Am impresia ca am mai zis-o, nu stiu care este raportul prioritatilor poluare/performanta, dar cum ele sunt clar contradictorii, nu e vorba de un optim ci de un compromis. Habar n-am care e compromisul pentru Kalos, dar banuiala mea puternica este ca e diferit fata de alte masini (si vorbesc de masini din aceeeasi clasa). Vorbind despre originea Daewoo a motoarelor, nu stiu cat conteaza experienta relativ scurta (sau e mai lunga?) pe motoare Euro 3? Oricum e vorba de alte motoare decat cele de pe Kalos.

Share this post


Link to post
Cazuri de supape inseamna motor de 1.4.
Asa este : Wrong mare de tot pentru ca misfire nu inseamna supape.

Nu are rost sa ma deranjez sa-ti raspund ce inseamna ca s-a mai scris de cateva sute de ori pe aici.

Wrong-wrong?

În carnetul de garanţie mi-au consemnat scurt doar "intervenţie misfire". În fapt, maşina a stat la ei 3 zile, timp în care au schimbat supapele şi au rectificat chiulasa. Am aşteptat 3 săptămni de la constatare la intervenţie sosirea supapelor şi a garniturii de la chiulasă. Sigur că n-am cum să verific dacă chiar au făcut aşa ceva, dar asta mi-au declarat că au făcut şi nu am motive să nu-i cred. În plus, când am recepţionat maşina, motorul arăta "ca şi cum s-ar fi umblat la el" (strict sub aspect vizual exterior).

Cert este că de atunci maşina merge excelent. Eu am ajuns la ei cu martorul aprins, cu o putere scăzută a motorului şi cu un consum urban care se apropia vertiginos de 15%. Deci... da, supape, 1.2. Păreri?

Share this post


Link to post

Eeei, daca este despre pareri e... specialitatea mea :D

Parerea mea ca fiecare avem dreptate. Din pacate asta nu ne ajuta cu mare lucru. Daca tie ti-au schimbat supapele la motor de 1,2 cu simptomele spuse, retinem astea pentru statistica si mai vedem. Din pacate statisticile noastre sunt asa de reduse ca volum incat, asa cum spuneam, nu ne prea ajuta la nimic. Este cam cazul unui doctor care ar frea sa stabileasca de ce oamenii fac cancer, dupa ce au studiat 3 gripe, o fractura si 5 bolnavi inchipuiti pe care de fapt ii durea burta pentru ca mancau prea mult seara si nu faceau jogging :)

Share this post


Link to post

Pina atunci asteptam primul client cu carte service in care se mentioneaza : inlocuire supape.

Misfire inseamna altceva si este cod de eroare.

Share this post


Link to post

După cum am mai spus şi acum câteva săptămâni într-un post pe aici pe undeva, eu sunt mulţumit că mi-au scris o chestie destul de idioată ("intervenţie misfire") decât să fi scris "înlocuire supape". Intenţionez ca peste 3-4 ani să o vând şi nu mi-ar cădea prea uşor să fiu întrebat de un posibil cumpărător cum de mi s-au schimbat supapele la 4.000 km. Aşa poate să mă întrebe ce a fost cu intervenţia aia şi să-l aburesc cu o rescriere de soft sau ştiu eu ce altceva...

Eu sunt mulţumit de cei de la GTT că nu m-au plimbat ca pe alţii cu vrăjeli despre benzina proastă, cu soluţii de curăţat injectoare şi alte alea. M-am programat la ei pe motiv de MIL permanent aprins, le-am povestit că nu mai trage aşa bine şi că mă omoară cu consumul, au băgat-o pe tester şi mi-au zis că urmează să "o opereze" de îndată ce le vin piesele. Şi aşa a fost. Total 3 drumuri: constatare, internare, externare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...