body Posted January 30, 2007 @ovi_jer Rezervor gol ..niciodata , culmea e ca aproape niciodata nu a fost mai putin de jumatate gol. Intretinere ..daca nici eu nu intretin ok masina ...apoi nu stiu cine o mai intretine . La fiecare (aproape ) 5000 km casite , ulei ok , totul ok , masina sta in garaj etc Stil de condus cum scrie la carte , dar intr-adevar drumul de acasa la servici si retur are cam 5-6 km iar masina in timpul saptamanii iarna nu prea vede alte trasee pt ca de la servici mi se da masina , deci nu o folosesc la drumuri lungi . In weekend e alta treaba. Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Nu sunt recomandati aditivii mai ales daca nu ai probleme cu masina. La regimul tau de mers ar trebui sa faci schimbul de ulei la 7500k km. Share this post Link to post
body Posted January 30, 2007 (edited) Pai revizia a fost facuta la 11.000 km ( la un an) , iar urmatoarea va fi facuta cam la 12.000 km . Am facut si drumuri lungi cu masina dar cam 50% din distanta e parcursa in oras ( Ploiesti). Am pus casite pt curatare injectoare si crestere cifra octanica si pare a fi ok . Edited January 30, 2007 by body Share this post Link to post
Lucian M Posted January 30, 2007 (edited) Am si eu o problema: masina tatei Aveo 1,4 cu 12.000 km are engine check aprins. A vrut sa vina azi la noi si la 2 km de casa s-a intors, ca s-a aprins becul. A pus mana pe manual, a citit, apoi m-a sunat. Am plecat la el, am facut reset din siguranta, apoi si din borna, degeaba. Relantiul e regulat, insa mi-a spus ca la drum (aia 2 km) nu se mai "infige". Problema lui Dorel? Calamina? De turat merge turat (intre 2500 si 3000), iar cand o mai am pe mana ii dau si 5500 rpm (saptamana trecuta, cam 2 km). Sa-i fi facut eu ceva? Later edit: am citit pe forum, am gasit eventualele cauze, insa nu sunt sigur ce masura sa iau- service-ul e la 90 km distanta. Edited January 30, 2007 by Lucian M Share this post Link to post
Abram Burel Posted January 30, 2007 Din pacate situatia ta nu prea e cea din topicul asta. Cum ralantiul e regulat si cauzele aprinderii check-ului sunt multiple, ar fi bine sa aplici ce scrie in manual. Poate totusi cineva mai priceput te mai descoase si iti da un diagnostic preliminar. Sunt perfect de acord cu Sato cand spunea ca la unii nu s-a intamplat (inca, Doamne ajuta!) pe motiv de stil de mers. Era vorba de mine Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Spune pe bune : ca ai scos becul din bord Share this post Link to post
Lucian M Posted January 30, 2007 Pai in manual nu spune aproape nimic. Doar sa nu conduc cu becul aprins. Tata e unpic nelinistit si nici eu nu prea pricep ce se intampla. Din senin, fara nici o problema (cat de mica) anterior, acum sta aprins. M-am uitat la eventualele mufe desprinse- dar pe intuneric, numai cu un bec, n-am vazut nimic in neregula. Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Spune si in manual si am spus si noi de cateva ori pe aici. Are rost sa repetam pentru fiecare in parte? Share this post Link to post
Abram Burel Posted January 30, 2007 Ah da, uitasem, il scot inainte sa pun contactul, ca sa nu-l vad si pe urma il pun la loc ca... nu se aprinde. E dresat! Sa revenim. Eu incep sa cred ca de vina e creierul, adica ECM-ul. Este ceva in harta lui care nu se potriveste cu "conditiile de la noi". Ca asta ar insemna benzina+clima+ te miri ce, habar n-am. Am avut de la inceput impresia ca masina asta e una de mers in concediu pentru o familie linistita. In orice caz nu pentru oras. Din pacate, cei mai multi dintre noi o folosim preponderent asa. Poate din varianta exportat initial in State, ochi ingusti sa fi ramas cu sechelele drumurilor lungi si drepte. Nici macar restul Europei nu e un sprijin. Atat cat am vazut eu, acolo se pleaca de la stop trenulet, nu vagoane legate cu elastic. Nu poti insa da vina pe stilul (statistic) al soferilor dintr-o tara (piata) cata vreme nu tii cont de conditiile de trafic specifice. Pe de alta parte, as putea pune pariu ca unele informatii chiar de pe aici sunt distorsionate. Stilul de condus are cu siguranta legatura cu ce se intampla, din simplul motiv ca el este de cele mai multe ori impus de conditiile de trafic. Dar asta nu inseamna doar sub sau supra. Dupa cum nu inseamna ca este o cauza exclusiva. In plus, constat formarea a trei tabere cu intrepatrunderi: - cei ce au inteles totul (minoritari) - cei ce nu au inteles deloc (minoritari) - cei ce nu pricep ce li se intampla (majoritari) Deci mai trebuie... lucrat. Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 O poti pregatii si pentru oras/romania daca gasesti jumperul CO. Share this post Link to post
dadu1976 Posted January 30, 2007 Ati auzit cumva de un update la 1.2? Daca da, cati l-ati si facut? Share this post Link to post
Lucian M Posted January 30, 2007 Am citit in manual, e aprins becul cand e ceva in neregula cu sistemul de evacuare. Altceva- pas. Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Ce zici de asta? : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=239579 dadu1976@Update la ce? Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Pentru motorul 1,2 ultimul a fost in 15-10-2004 pentru modelele vandute pina atunci si remedia codul de eroare P-1403 -Exhaust Gas Recirculation Valve Failure. Share this post Link to post
Lucian M Posted January 30, 2007 Am vorbit din nou cu tata: mergea cu a V-a cu 110 si deodata a scazut viteza sub 80. A dat a IV-a si nu voia sa creasca viteza, dadea in nas. Benzina am pus eu de 600 mii martea trecuta-efix- si de 900 mii zilele trecute- petrom 95. Sa fie din cauza benzinei. I se da si talpa uneori, peste 3500. Inca o treaba: era sa il bage in santul de pe E85 un TIR si a "muscat" cu ceva de sub masina marginea santului. Catalizatorul (sau chestia aia invelita in "panza" de metal) a fost unpic atins. Dar asta prin vara. Ar avea si asta de-a face? Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Sa nu fi rupt firele de la senzorul al doilea de oxigen sau poate si mai rau spargerea catalizatorului. Share this post Link to post
Satori Posted January 30, 2007 Cu alte cuvinte: du-te la scanner si mai vorbim. Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Vezi ce inseamna dezinformarea? Ce mai cautai sa cureti cand defapt masina sufera din alte motive? Share this post Link to post
Lucian M Posted January 30, 2007 (edited) Deci maine are inspectie pe rampa. Se vor verifica toate firele/racordurile din compartimentul motor. Insa voi insista pe curatarea IAC-ului. Dar al dreq de greu se desface, ca-s tare anapoda puse suruburile alea. Mi-e dor de Matiz... Later edit: mi-a spus ca pe dedesupt e totul ok, nu e nimic atins, s-a uitat dupa incident. Doar zgariata tabla. Edited January 30, 2007 by Lucian M Share this post Link to post
ovi_jer Posted January 30, 2007 Mergi la service pentru a afla de ce sta martorul check aprins si care este codul de eroare. Nu poti repara ce nu este defect. Share this post Link to post
Satori Posted January 30, 2007 Vezi ce inseamna dezinformarea? Dupa ultimul post poti sa adaugi: frica de necunoscut, lene, lipsa de interes, descurajare rapida... IAC-ul se desface cu surubelnita ce vine cu masina si nu e greu deloc... decat poate pentru cei ce nu au incercat dar deja s-au descurajat. Jumatate din masina se desface cu aceea surubelnita. Share this post Link to post
Lucian M Posted January 30, 2007 Pai suruburile care prind modulul IAC sunt cu "fata" spre habitaclu. Daca mai e si alt mod de a desface IAC-ul, dau o bere cui m-ajuta. Share this post Link to post
DMX Posted January 30, 2007 -Satori , nu e chiar ,asa , daca il desface si nu mai stie sa-l puna la loc . -Am trecut prin asa ceva si nu e de bine !!! Prostia mea ...e bine sa ai langa tine pe cineva care a mai facut si atunci e altceva !! -Vad ca apar din ce in ce mai multi cu problema asta , am putea sa facem o petitie deja , pacat , ca in afara de chestia asta , consider ca e o masina destul de fiabila -sincer - Share this post Link to post
Satori Posted January 30, 2007 Si daca sunt cu fata spre habitaclu ce? Si fundul tau e in spate... sa nu imi spui ca nu ai fost la toaleta pana la varsta asta?! Pui surubelnita in capul surubului si rasucesti invers fata de cum ai desuruba daca ar fi cu fata la tine! -Satori , nu e chiar ,asa , daca il desface si nu mai stie sa-l puna la loc . Asa o fi... desi daca reusesti sa il scoti, cu siguranta poti sa il pui la loc (executi operatiunea in ordine inversa). -Vad ca apar din ce in ce mai multi cu problema asta , am putea sa facem o petitie deja , pacat , ca in afara de chestia asta , consider ca e o masina destul de fiabila -sincer - Da... Noi, lovitorii de catalizatoare, protestam impotriva... cui? Share this post Link to post