Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

@AB, electro-valva EGR, cea responsabila de scaderea temperaturii din cilindru, este inchisa la ralanti, daca nu ai apucat sa depui si pe ea. Asa ca acolo esti cat de cat protejat, temp din cilindru ajunge la temperatura de auto-curatare a bujiilor, dar cum calci pedala si pleci de pe loc, se deschide si valva EGR. Atunci, daca nu mentii temperatura la nivelul de auto-curatare (bujii, supape), dai prilejul la misfire si fenomenul de depunere actioneaza in avalansa. Nu stiu ce scrie in manualele voastre de utilizare, dar eu am gasit unul englezesc in care scrie clar ca masina se conduce intre 2000-3000 rpm la motor. Eu va zic sa nu mai comparati cu motoare care nu au EGR sau care au, dar care actioneaza doar la o turatie mai mare (euro2).

In plus, cand aud "eu conduc corect", pe mine ma buseste rasul, pentru ca stiu ca, de ex. la motorul de 1,2L, pentru a nu cadea sub 2000 rpm la schimbare, trebuie sa urci cu treapta a-I-a pana la 3500 rpm ! (la Matiz trebuie sa urci pana la 4100 rpm). Si eu circul zilnic si vad in trafic ca majoritatea schimba prea devreme si se grabeste sa ajunga intr-o treapta cat mai mare fara ca traficul sa permita un rulaj peste 2000 rpm la motor. La fel de daunatoare este si practica larg raspandita de a scoate din viteza si de a rula distante lungi pana la stop. Motoarele cu euro > 2 se conduc altfel.

In concluzie, pentru mine, cauza de misfire, in lipsa unor defecte clare (un anumit lot de supape, EGR defect, defecte la aprindere), nu este benzina, nu este masina, nu este producatorul, este doar "bad user".

Share this post


Link to post

Abramburel o sa fie cat de curand pe lista cu misfire datorita tensiunii mici la aprindere :)

Share this post


Link to post
@ Nu stiu ce scrie in manualele voastre de utilizare, dar eu am gasit unul englezesc in care scrie clar ca masina se conduce intre 2000-3000 rpm la motor.

 

In manualul meu scrie in romana 2000-3000 rpm in perioada de rodaj. :thumbl:

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Daca observati ca la relanti tremura usor volanul (aici simtiti variatiile in turatia si mersul motorului) scoateti IAC-ul si curatati-l. La revizie, puteti cere curatarea admisiei, daca nu vreti sa o faceti singuri. Daca aveti indoieli asupra eficacitatii acestei banale operatiuni, veniti la intalnire, il curat eu, cu conditia sa scrieti aici dupa.

 

PS: Eu ma refer la 1.4 16V. Asta am cu asta defilez.

PPS: Pentru curatarea IAC-ului o sa fac un mic tutorial, desi toti pasii ii gasiti pe forum destul de clar explicati. Aveti grija cu ce il curatati (carpa de bumbac, uscata) si aveti grija sa nu va scape garnitura si suruburile.

Share this post


Link to post

Mai ales suruburile care pica direct in alternator la 1,4 DOHC :) )

Share this post


Link to post

Satori eu am mici vibratii neregulate in volan inca din curtea dealerului. Am mentionat pe aici de ele cu vreo 3 luni in urma.

Share this post


Link to post

Tu ai MTIA. La fel face si Sparkul meu.

Share this post


Link to post
Mai ales suruburile care pica direct in alternator la 1,4 DOHC

Asta este bine, poate asa il schimba cu unul care asigura tensiune mai mare la aprindere sub 2000 rpm si micsoreaza probabilitatea de misfire. Tu stii cel mai bine cum este sa ai alt generator decat cel standard.

Share this post


Link to post

Foarte adevarat tolin :) numai ca esti singurul care realizeaza ca si asta e o problema .

Share this post


Link to post

Nu suntem singuri, AbramBurel tine aproape.

Share this post


Link to post
Tu ai MTIA. La fel face si Sparkul meu.

:o fftopic:

Cu riscul de fi total off topic: va rog sa-mi spuneti care este diferenta intre IAC si MTIA?

Share this post


Link to post

IAC-ul este un motoras bypass care deschide si inchide un canal de aer in paralel cu clapeta de acceleratie pentru a mentine relanti-ul cat mai constat(nu e cazul la kalos unde nu prea face mereu treaba cum trebuie :) )

MTIA este un motoras care actioneaza direct clapeta de acceleratie( uneori anapoda ) un anumit procentaj si are si rolul de senzor al clapetei de acceleratie(TPS)

Share this post


Link to post

OFFTOPIC

 

MTIA actioneaza pe clapeta, nu pe un circuit de bypass. In plus, are senzor de pozitie, asa ca ECM-ul ii stie in orice moment starea.

@ovi_jer > Senzorul de TPS este suplimentar, nu implicit. In IAC este un motor pas-cu-pas, 2 faze, actionat in impulsuri , iar cel din MTIA este un motor de cc.

 

ONTOPIC, va rog.

Share this post


Link to post

Si la IAC stie ecm-ul pozitia daca nu te apuci sa dai cu WD40 in el.

Share this post


Link to post

Multumesc. Deduc ca MTIA este mai fiabila si mai moderna.

Share this post


Link to post

Daca ar fi comandata 100% nu numai pentru relanti.

Share this post


Link to post

Mai moderna, da :) )

Share this post


Link to post

Teoretic nu-i mai fiabil (mai multe piese, perii la motor, potentiometru pe post de senzor de pozitie). Practic, are un avantaj, motorul este izolat de gazele din galeria de admisie.

Share this post


Link to post

Cand am zis mai fiabila m-am gandit ca nu se acumuleaza depuneri asa usor sau oricum nu asa repede ca la IAC.

 

PS

"Daca ar fi comandata 100% nu numai pentru relanti."

 

Ovi, scuze, dar nu am inteles absolut nimic din cee ce ai spus.

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Tocmai ca se complica.Mizeria pe clapeta aduce probleme mult mai mari decit la IAC.Ca sa nu mai spun de alergatul dupa blocuri dimineata la rece :) )

 

Deci la Daewoo-chevrolet MTIA comanda clapeta decit un mic procentaj daca nu ma insel 16%.

La masinile fabricate in tarile cu apa calda clapeta este deschisa 100% de acest motoras (drive by wire) deci nu mai este actionata de cablu.

Share this post


Link to post

Acum poate se intelege de ce recomandam curatarea periodica a corpului clapetei.

Share this post


Link to post

NU noi, cei care au facut masina :) )

Deci,la fiecare 15.000 km :

PCV system-Inspect these items and their related parts. If necessary, correct, clean, replenish, adjust or replace.

Mai pe romaneste : tubulatura aer,tuburi ventilare carter,valva PCV, clapeta de acceleratie si iac-ul curatate la fiecare revizie.

 

Din pacate se pare ca PCV nu reprezinta nimic pentru statuetele din service.

Share this post


Link to post

Eu am recomandat la 6 luni, la schimbarea sezoanelor, pentru ca majoritatea circula urban, pe distante scurte, sub 5 miles (cum zic ei), deci, in conditii severe. In plus, schimbarea conditiilor de temperatura si de umiditate influenteaza procesul. Iar operatiunea se incadreaza in categoria "in fata blocului".

Share this post


Link to post

La conditii severe se face revizia la jumatate.Tu faci asta?

Share this post


Link to post

Prima revizie facuta la 6600 km, atat am apucat sa fac in primul an. Altfel, uleiul pus este de 30.000 km (GM Long Life), asa ca o revizie la max. 15.000 km este perfect. La alt tip de ulei, 7500 km este o limita corecta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...