Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

EGR nu trebuie sa functioneze la ralanti, dar daca supapa are depuneri si nu mai inchide ? Demontarea ei si verificarea este o joaca pentru cei de la service. Oricum, eu n-am inteles bine care-i fenomenul pe care il reclami.

 

PS1 vezi, am repostat, MIL se aprinde abia la a III-a pornire pentru EGR.

 

PS2 Idle Learn ati incercat ? Vad ca doar asta ar fi ramas.

Share this post


Link to post

Idle learn am făcut de mai multe ori, de fiecare dată când am schimbat benzina. În seara asta îl mai fac o dată, dar las motorul să se răcească. I-am făcut reset azi şi nimic. Asta ştie, asta face.

 

Problema nr. 1 este bâlbâiala de la ralanti şi la rece şi la cald (motorul merge f. bine dacă exceptez bâlbâiala).

Problema nr. 2 cu jocul ralantiului la rece şi cu datul în nas a fost de la gunoaie (99%) şi am rezolvat-o.

Edited by euggen

Share this post


Link to post

Un Idle Learn corect ar trebui sa se vada, doar pe aprinderea consumatorilor mari. Oricum, nu-i nevoie la schimbarea benzinei, el trebuie facut la rece, la prima pornire (precedat de un reset) si motorul lasat pana la atingerea temperaturii de regim.

Share this post


Link to post

Problemele sunt sigur din alta parte.Oricum idle learn este inutil pentru ca atita timp cat ecm-ul nu poate mentine relanti-ul bine se autoreseteaza si incearca sa invete din nou si apare o abrambureala.

Share this post


Link to post

La sistemele cu IAC, daca ECM nu poate mentine turatia de ralanti, se face recalibrarea lui si intrarea automata in Idle Learn (vazut pe Matiz euro3). La sistemul cu MTIA nu am avut ocazia sa vad, n-am intalnit relanti incorect pe motor. Sa ma gandesc cum sa-i provoc unul.

Share this post


Link to post

O Benzina de la Silviu75? :-?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Trebuie sa vezi cum face masina si o sa iti dai seama ca nu e negru dracul. Cred ca 90% din utilizatori nici nu si-ar da seama de chestia asta. Oricum, e prea scurta ca sa fie o scadere de turatie semnificativa (era sa zic ca e prea scurta ca sa fie o scadere de turatie... ).

Share this post


Link to post

Motorul de la Aveo-ul tatei are uneori la relaniti usoare oscilatii. Am dat reset, nah, mare lucru nush daca am facut. Am vrut sa curat IAC-ul, dar cum puii mei se scoate? Ca e pus dea-ndoaselea si suruburile sunt bine stranse. La 12k km si cu filtrul de aer cam prafuit, e recomandata curatarea IAC-ului? Engine check nu a aparut. I se mai da uneori si peste 4000 rpm, pt curatare supape si injectoare. Eu i-am dat 5500 rpm (mamaaa, cum se aude motorul) cam 2 km. I-as pune si niste lichid de curatat injectoare, preventiv. Repet, motorul e ok, dar are unele mici oscilatii la relanti. In rest- no problem.

Share this post


Link to post

Schimba filtru de aer la 5 mii de km.

Share this post


Link to post

Curata-i iac-ul si corpul clapetei de acceleratie.

Chiar exista si un subiect despre aceasta operatiune.

Share this post


Link to post
... La 12k km si cu filtrul de aer cam prafuit, e recomandata curatarea IAC-ului?

Conul IAC-ul nu se murdareste de la aer, doar se afuma de la ce trece prin EGR si se depune reziduu de ulei pe el ce trece prin PCV. Afumatura nu-i perturbatoare si degeaba o cureti, dupa o loganeala de urban este la loc, doar amestecul ei cu reziduri de ulei si intarirea lor poate reduce fluxul de aer ce trebuie sa treaca pe acolo.

Share this post


Link to post

Nu are legatura nici cu EGR-ul si nici cu stilul de mers.

Depunerile sunt condens si gaze de epurare.Apare mai mult la masinile care merg pe durata scurta cu motorul rece.

Share this post


Link to post

Am pus benzină Petrom 99 şi aditiv ptr. cifra octanică, am făcut încă un reset ECM + idle learn, am mers prin oraş, iar acum motorul toarce liniştit. Şi cu asta am intrat în ceaţă :o . Cred că trebuie să nu mă mai preocupe problema.

Edited by euggen

Share this post


Link to post
... Şi cu asta am intrat în ceaţă :o .

Nu trebuie, nu-i nici de la benzina si nici de la aditiv, nu puteau sa actioneze atat de rapid. Explicatia este ca de data aceasta ti-au reusit procedurile. Totusi ar trebui sa te preocupe ceva: faptul ca problema nu s-a rezolvat acolo unde ar fi trebuit, in service. Pentru mine, asta este ceata.

Share this post


Link to post

Nici nu m-am gândit că au acţionat prin curăţare, dacă la asta te referi. La service au reglat tacheţii şi cine ştie pe unde au mai umblat, dar 99,99% nu au resetat ECM. Mă gândesc că cifra octanică crescută + reset + learn + service au mutat punctul de funcţionare al motorului (ca avans al aprinderii şi injecţie) în altă parte şi dacă ar fi aşa, înseamă că soluţia ar fi modificarea softului maşinii. Iar aici ar trebui să intervină GM.

 

Cum pot fi determinaţi să revină asupra maşinilor vândute (mă refer la scrisori, reclamaţii, unde)? Mai ales că tocmai am citit că GM şi-a propus să detroneze maşinile japoneze în privinţa calităţii.

Edited by euggen

Share this post


Link to post

Astazi am fost la service la Opel cu un prieten si fiind acelasi service cu cel de Chevrolet

i-am intrebat daca au mai avut cazuri de bec check aprins. Au zis ca cazurile apar in loturi,

in sensul ca 1 luna nu e nici unul si apoi brusc vin 10 masini. In ianuarie au avut 8 Lacetti si 1 Kalos.

Share this post


Link to post
... Mă gândesc că cifra octanică crescută + reset + learn + service au mutat punctul de funcţionare al motorului (ca avans al aprinderii şi injecţie) în altă parte şi dacă ar fi aşa, înseamă că soluţia ar fi modificarea softului maşinii. Iar aici ar trebui să intervină GM.

Pai, asa cum ai actionat, ECM-ul a s-a asezat exact pe "softul" din el si merge foarte bine. Ce rost are sa rescrii ceva care merge foarte bine ?

GM intervine atunci cand apar coduri de erori fara eroare fizica sau rezolva erori noi aparute. Pe site-ul service-ului din Europa se publica buletine si se uploadeaza toate modificarile pentru fiecare motor in parte. In Romania s-a inceput cu separarea completa a service-urilor de GM de cele de Opel pe langa care au demarat. Motivele sunt multiple, dar cel mai important este faptul ca personalul de la Opel nu cunoaste deloc masinile concepute in Korea. Ovi_jer a postat demult ca este obligatorie resetarea ECM-ului inainte de livrare, operatiune care nu se face acolo, desi este specificata in caietul de service si care este ignorata de majoritate.

 

Celebra de-acum problema a supapelor este o poveste veche, caracteristica unui lot de pana in 2004. Problemele care apar acum tin doar de bad service si/sau bad user.

Share this post


Link to post

Parca imi pare si rau ca nu am masina chevrolet sa am timp sa ma joc cu maimutele din service-urile opel :) )

Share this post


Link to post

Daca e asa (diferenta GM/Opel - Daewoo/Koreea) atunci de ce cei de la Radacini sustin cu mandrie erorile... urmasilor? Parca astia mai evoluasera de la stadiul ala de cum-le-zice-Ovi de cand s-au ocupat cu spor de Ticoloi, Matizoi si alte chestii muuult mai mari, toate cu ochi ingusti?!

Share this post


Link to post

Pai crezi ca vreunul de lucreaza acolo are experienta in motoare euro3 de la daewoo?

Pe linga asta au interesul sa desfaca cat mai multe motoare.

Nu e normal sa-ti faci de lucru cand nu ai si mai esti si platit pentru asta? :D

Share this post


Link to post

Am vazut cum in service doar reseteaza martorul de avarie,si recomanda,mers turat si ,,benzina buna".Si dupa cum mi-a zis un mecanic nu sunt putini care vin a ei. :-?

Share this post


Link to post

La grija "sa nu verse apa" pe care o au proaspetii posesori de Chevrolet pe care-i vad pe aici, ar trebui sa fie o coada la service precum la cumparare. Scrie la carte ca trebuie duse intre 2000 si 3000 rpm. dar oamenilor nu li se spune clar sa nu ajunga sub 2000, ca-i rau, cah, buba. Acestia traiesc si impresia motoarelor americane, deh, Chevrolet, deci motorul nu trebuie sa se auda, pe cand aceste motoare se simt bine abia dupa 3000 rpm. In plus, obsesia rodajului a ramas bine infipta in mentalul poporului si fiecare isi aduce aportul sau de grija. Si ca orice copil infofolit fara rost, acesta raceste imediat.

Pe alta parte, s-a pierdut buna traditie in care, imediat dupa achizitie, masina era acomodata intr-un drum extra-urban de pana la 500 km in care sa nu se depaseasca 4000 rpm si o sarcina mai mare de 2 persoane. Din pacate, motoare care n-au mai mult de 2-3 km de rulaj sunt supuse imediat unui trafic infernal, la temperaturi sub cea de regim si pe distante foarte scurte. In acceptiunea constructorului, excursii dese, mai mici de 8 km (5 miles), constituie un regim de exploatare sever ! Aceasta observatie trebuie sa se gaseasca in orice manual de utilizare, din pacate, ea se gaseste la capitolul intretinere.

Share this post


Link to post

Urmaresc topicul asta aproape de la inceput ( is unul din cei care a avut asemenea probleme) , dar se pun urmatoarele intrebari .

1. Tolin , imi pare rau sa te contrazic dar problema asta cu supapele ( calamina) nu a aparut numai la motoare vechi (2004) ..tin legatura cu cineva de la service si aceasta problema a aparut la masini produse la date diferite , inclusiv la masini din 2006 ( a mea e din 2005).

2. Personal inclin sa cred fie ca e o problema a motoarelor de acest tip , fie ca unele loturi au avut defectiuni - de exemplu de ce nu apare la Lancer ( sa vezi cum merge tata cu ea) , sau la Megane ( nu ca as lauda renaultul- are un vecin si bun amic asta cand vede 3500 de rotatii e minune) si exemplele ar putea continua.

3. Indiferent de turatia cu care mergi - cel putin la mine asa s-a manifestat tot avea probleme .

4. E posibil sa fie si de la benzina pentru ca de cand s-a umblat la ea nu am mai pus Luk-oil si merge bine .In iarna asta a avut la un moment dat un mers neregulat dar dupa ce i-am pus o sticluta de aditiv Casite si-a revenit total, deci si benzina e o problema.

Eu personal sunt multumit de motorul asta ( 1,4 cu 16V) dar problema pe care am avut-o , si am vazut ca se manifesta si la Lacetti m-a facut sa ma uit la altceva la vara cand o sa schimb masina si anume la un Lancer de 2litrii care sincer este peste ceea ce ofera chevy , dar asta e alta problema.

Edited by body

Share this post


Link to post
Parca imi pare si rau ca nu am masina chevrolet sa am timp sa ma joc cu maimutele din service-urile opel :) )

Cum nu ai nenea? Pai a mea ce are? Zici cand vrei, bagam gaz, caseta in camera... si mergem... :dizzy:

Share this post


Link to post

body ai cu ce documenta cele spuse?

Si aici ma refer la poze cu supapele si nu la textele de la usa service-ului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...