Jump to content
Sign in to follow this  
body

Viteza max la kalos

Recommended Posts

Daca zici ca-i de 72 CP, atunci ai motorul de 1,2L. Cu acela, in treapta a V-a nu urci mai mult pentru ca treapta a V-a e puternic subunitara, este facuta doar pentru mers constant. Si treapta a IV-a este putin subunitara, asa ca mai sus de turatia de putere maxima (5.400 rpm) nu urca motorul. De aici si plafonarea la o viteza maxima de pana la 160 km/h asa cum zice producatorul.

Apoi, la doar 1500 km, acel motor inca nu s-a "lasat", asa ca incercarea ta de a scoate totul din el nu are nici un speranta de izbanda. Poti doar sa-l compromiti.

Share this post


Link to post

I motorul de de 1.400 cmc ca asa imi scrie pe talon si is 61 kw la puterea motorului. Poate ai dreptate inca nu-i copt motorul da sper sa mearga totusi calumea, ca de nu o si vand masina( iau Logan :wallbanger: ., glumeam).Da da Doamne sa mearga mai bine [-O<

Share this post


Link to post

Ai 83 cai cu motoru' ala.

 

P.S. Au turometru la ea ?

 

In alta ordine de idei, venind azi de la Piatra Craiului i-am dat talpa si indicatorul s-a oprit pe la 165-167 km/h. Mai mult n-a vrut, poate si din cauza ca checku' era aprins

Share this post


Link to post

Am prins si eu cu ea undeva pe drumul spre Pascani ( venind de la Rm Sarat) 180 la ora si mergea ceas.

Eram 4 persoane in masina , la bord am cam 11.000 km si precizez ca mai aveam talpa .

Motorul 1,4 cu 16V.

Share this post


Link to post

pe zona Sibiu-Selimber, singur in masina. Turometrul nu se vede... Dar eram intr-a 4a :shock: !

Acum imi pare rau ca nu am prins si turometrul, ca eram atent la nebunii de pe langa mine + la telefon si nu am bagat de seama ca ramasesesem intr-a 4a si n-am fost atent la turometru.Tare as fi vrut sa stiu pe unde era turatia... Oricum, eram undeva peste 5000rpm, ca se auzea sunetul ala "special" care imi place mie. :X

 

Data viitoare, fac poza k lumea! Si de data asta intr-a 5a! :lavolan:

 

post-1015-1148369140_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Eu am facut vreo 40km cu acul lipit de 170kmph. Am facut si poze, m-am jucat si cu stergatoarele... :) )

 

Acum am aflat de 'gâlma' pneului si nu-mi mai place viteza ;)

Share this post


Link to post

astazi pe A2 am vrut sa vad cat poate sa duca masinuta, rezultatul...nu a vrut sa treaca de 162km/h, eram 2 persoane si aveam bagaje si in portbagaj si pe bancheta din spate...

Share this post


Link to post
Turometrul nu se vede... Dar eram intr-a 4a !

Sigur erai la turatia de putere maxima, mai sus nu merge, iar intr-a V-a urca doar ceva peste turatia de cuplu maxim. Asta din rapoartele subunitare din cutie.

Share this post


Link to post

tolin..nu prea e asa,din filmuletul cu viteza maxima kalos se vede ca prinde 180 km/h in treapta V undeva la 5000rpm,deci mult peste cuplu maxim(care e pe la 3400 rpm)

 

In alta ordine de idei,eu am prins aceiasi viteza 180 Km/h(pe ceas),dar in treapta IV cu ~6000 rpm(treapta IV este foarte aproape de raportu 1:1,demultiplicarea e 0.97:1)

Share this post


Link to post

Cand vedeti ca nu mai vrea sa inainteze in viteza, lasati pedala pe care in prealabil ati infundat-o la maxim pana la nivelul la care doar intretine (cam aiurea spus, dar intelegeti voi) viteza dupa care apasati usor iarasi. Viteza maxima nu se obtine pe un sprint.

Share this post


Link to post

Daca rapoartele de demultiplicare sunt prea mici, cum zice Tolin, bagati niste pneuri mai mici. Ajuta si la demaraj si la viteza de varf :)

Share this post


Link to post

Poate la viteza de varf pe ceas. Ma indoiesc ca se va obtine o viteza reala mai mare, desi puterea la roata e sensibil crescuta, nu vad cum se va putea urca in ture mai mult de 2-300 unitati la un motor de sub 100 cai. Empiric judecand, aceasta penalizare (dimensiunea rotii) va retrograda viteza maxima reala.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Ajuta, ca aduci putere mai multa la roata. Chiar daca nu foarte semnificativ, probabil.

Nu ar ajuta in cazul in care viteza de varf se obtine deja la o turatie cel putin egala cu cea de putere maxima. (cam cum e la Nubira mea...)

Share this post


Link to post

rapoartele cutiei manuale de pa kalos sunt prea lungi pentru gustul meu(singura treapata aleasa cat de cat pe placul meu este a IV ,de fapt cred ca mai toate masinile in 5 trepte au treapta asta cu raport de ~1:1),treapta a V-a este prea lunga pentru un motor care are puterea maxima la peste 6000 rpm(nu favorizeaza cum trebuie nici consumul nici topspeedul).

 

In general se pune treapta V-a lunga pt consum redus,(dar lucrul acesta ajuta motoarele cu putere si cuplu maxim la turatii mai joase decat kalos),kalos are treapta V-a lunga,putere nu prea in aceasta treapta,sarcina e mare si o aerodinamica nu prea reusita---> asa ca nu va mirati ca rar scadeti sub 7% consum mediu.Un raport de ~0.83-0.85 ar fi fost perfect pentru el(sau macar sa fi fost un raport final de transmisie mai mare)

 

Desi sunt posesor de kalos,cutia de viteze si acum imi lasa un gust amar in gura,am condus si alte marci de masini cu puteri intre 80 si 90 CP(Ford Focus 1.4 16V de 80 CP,Citroen C3 1.4 16V 88 CP),dar nici una nu era asa puturoasa ca kalos-ul meu(ma refer in treapta V) :( si in conditiile in care Fordul era mult mai greu(cel putin 200 kg la gol in plus)

 

 

Si ca sa fiu ON Topic...cred ca un raport mai mare in treapta V iar fi oferit kalos-ului o viteza maxima reala cu 5-6 Km/h mai mult decat 176 km/h

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

In principiu, ai dreptate.

Mai sunt si alte aspecte cum ar fi zgomot redus la rulaj pe autostradata (daca nu ar fi koocele) si faptul ca oricum, masina nu a fost facuta decat pentru 140kmh max (masina de familie, conduci legal....) dar da, ai dreptate.

Share this post


Link to post

si totusi nu cred ca a fost conceputa doar pt 140 Km/h

 

Daca stau si ma uit mai bine la masinuta mea,are un aer asa de sportiva,cadranele si instrumentele de bord lasa aceiasi impresie,motorul de 94 CP promite o calatorie sprintena,dar cand te urci la volan si observi ca la drum lung transmisia (in speta cutia de viteze) nu te ajuta deloc,iti vine...sa-i dai a IV-a ,sa o calci la podea ,eu asa am facut si mi-a disparut instant supararea! :)

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Ce ofticos esti!

Scrisesem un post de cel putin 4 randuri :D in care ma intrebam retoric ce draq "sportivitate" vrei de la a V-a la o masina ca asta.

L-am sters, da' ca sa ma razbun (hai ziceti!) l-am scris pe asta, muuult mai scurt.

Share this post


Link to post

Entaro. poti sa ii dai un reset si pe urma sa faci sport cu ea la peste 140kmh. Daca tu o duci ... ce locatie ai? ... prin oras subturata si pe urma ii ceri sa fuga si te miri de ce nu o face e asa,... cam aiurea.

Despre diferentele astea ne poate vorbi Lucian79. El are masina personala, condusa mai abrambureliceste (no offense, tu ai zis ca nu ai depasit 2000rpm de nu stiu cand, e unica chestia, sper) si masina de firma calcata pe coada cat incape.

Share this post


Link to post

Ei, mai depasesc si eu asa... 2200, hai... 2500 si daca ma oftic... (nu va spun cat).

Cu toate astea, daca am ocazia sa vreau sa "trag" nu m-a "lasat in drum".

De unde si ideea ca si masina face parte din... comunitatea ta sociala :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Pai am dat reseturi la ECM,oricum nu influenteaza mare lucru,parametrii motorului (avansul la injectie cate milisecunde sta injectorul deschis,etc) nu se modifica la reset(sunt setati din fabrica si rezultatul il vedem 94CP/6200rpm si 130Nm/3400rpm).

 

Chestia ca am dat reset la ECM si "mi se pare ca trage mai bine la turati mici/mari" mi se pare mai mult chestie de autosugestie :)

 

M-am interesat mult in ultima perioada de cip tuning...eu sunt mai sucit si nu vreau putere mai mare,ci mai mica eventual in jur de 90 CP la o turatie mai mica si daca se poate si cuplu maxim la o turatie mai mica,am vorbit cu cineva si mi-a zis ca daca vreu neaparat asta se poate...desi zice ca nu i-a mai cerut nimeni asa ceva pana acum.

 

Singurul lucru care l-am observat ca modifica parametrii mototrului e switch-ul pt benzina CO90,dar la mine i-a modificat in rau(foarte lenesa si fara vlaga...poate si pt ca era benzina de 95 si nu 90 :) )

 

 

 

 

P.S sunt in Bucuresti

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Modifica profilul atunci. Reseturile ECM-ului se simt. Daca crezi ca e doar placebo, inseamna una din doua:

1. ca motorul tau e 'dresat' perfect - highly unlikely

2. ca l-ai obisnuit din nou prost repede pe langa faptul ca te asteptai la rezultate spectaculoase.

 

Data viitoare da reset ECM inainte de a pleca la drum lung, nu schimba a V-a inainte de 100kmh si fa consumul. Ai 14kkm sau mi se pare mie? Ai facut revizia?

Share this post


Link to post

Da,am 14k km,revizia inca nu am facut-o,doar am scuturat filtrul de aer(era curat ..doar o albina intepenita intre fantele alea).

 

Si ca sa fiu ontopic , reset la ECM va influenta top speed?

La mine cutia de sigurante dinauntru are 2 sigurante pt ECM,cand am mai dat reset le-am scos pe ambele,asa e si la voi?

Si ca sa- fac pe plac lui Satori,programez maine dimineata un reset...Doamne ajuta!

 

P.S acuma modific si profilul

Share this post


Link to post

:drinkers: Joi Noaptea ora 11 si ceva, pe strada Dorobantilor(Din CJ) langa biserica, singur in masina, benzina de 99, am prins 170 km\h contra unui prieten cu Renault Clio.Adevarul i ca merge bine, mai ales la demaraj. :lavolan:

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Atentie la radare pe Dorobantilor eu mi-am luat-o deja odata acolo. :mda:

Share this post


Link to post

Offtopic:

M-am interesat mult in ultima perioada de cip tuning...eu sunt mai sucit si nu vreau putere mai mare,ci mai mica eventual in jur de 90 CP la o turatie mai mica si daca se poate si cuplu maxim la o turatie mai mica,am vorbit cu cineva si mi-a zis ca daca vreu neaparat asta se poate...

Ce vrei tu nu se face din chiptuning, ci din distributia pe supape. A umbla la hartile de eficienta volumetrica la o masina de strada, cu motor aspirat natural euro3 spre 4 e o greseala.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...