Jump to content
Sign in to follow this  
Necre

Imbunatatire stabilitate

Recommended Posts

Categoric, dar iti iei gandul de la transalpina ;)

Share this post


Link to post

Cred ca ne-ar avantaja o suspensie hidraulica reglabila , ca la nushce citroen :)

Share this post


Link to post
Categoric, dar iti iei gandul de la transalpina ;)

Sincer, nu sunt mare amator de off-road cu masina asta. Nu intru pe drumuri proaste decat daca nu am alta alternativa deci nu m-ar afecta atat de mult, mai ales ca daca merg incet, ceea ce fac si acum, nu cred sa ating pe undeva. Asa, calculat in mare, mi-ar mai ramane o garda la sol de 10-11 cm dupa modificare, cu masina goala. Este prea putin?

Dupa ce fac chestia asta, urmatoarele pe lista sunt anvelopele (dimensiunea stock) insa aici nu am nici o idee ce sa aleg, oricum, ceva cu talon mai tare decat Continental-urile.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Cred ca ne-ar avantaja o suspensie hidraulica reglabila , ca la nushce citroen :)

 

asteas vise exagerate pentru o firma care a dat faliment :P

Share this post


Link to post

Ai sa razi, dar exista firme specializate ca vand perne de aer pentru masini stock, ce inlocuiesc arcurile elicoidale. Avantajul este ca aceste perne se pot umfla de catre sofer direct, stabilindu-se taria suspensiei si garda la sol.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Intrebare: daca modific garda pe fata, pozitia in care vor lucra planetarele se va modifica, nu? Daca se intampla asta, exista pericolul sa "moara" mai repede?

Share this post


Link to post

Ia mai gandeste-te si apoi pune intrebarea asta din nou. :)

Share this post


Link to post

N-are nici o treaba una cu alta (coborarea masinii cu planetarele), nu? :>

Share this post


Link to post

Exact :) lucrul ala se intampla la fiecare groapa/denivelare.

Share this post


Link to post

Pentru imbunatatirea comportarii suspensiei spate la Tico/Matiz, propun urmatorul montaj:

- se adauga un amortizor (de tipul celui de la suspensia spate) care sa limiteze miscarile de ruliu ale masinii

- se sudeaza o piesa in forma de U in partea de jos a puntii spate, de care se prinde capatul inferior al amortizorului

- se gaureste sprijinul oblic al barei stabilizatoare si se fixeaza acolo capatul superior al amortizorului. Pentru ca rezistenta mecanica a sprijinului sa nu fie afectata de gaurire, locul respectiv se va "imbraca" intr-o alta piesa in forma de "U", prin care se va da gaura. Piesa asta se va executa din tabla de 3mm grosime.

Pozitionarea corpului amortizorului este oblica intr-un plan transversal si verticala, intr-un plan longitudinal (referitor la caroseria masinii). Corpul sau va sta in spatiul (de vreo 10cm) dintre puntea spate si bara stabilizatoare.

Hai sa consideram o miscare de ruliu. Puntea spate sta fixa, iar traversa aia de sub portbagaj are miscari de oscilatie in jurul unui ax longitudinal. Cand oscilatia (inclinarea masinii) este spre dreapta, amortizorul se comprima. Cand oscilatia (inclinarea) este spre stanga, amortizorul se extinde.

Diminuand ruliul, sa speram ca va aparea si o imbunatatire a stabilitatii masinii.

Parerile voastre?

 

Toate cele bune.

post-6669-1243078444_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Niste arcuri mai tari, mai scurte si cu pas variabil constituie o reteta verificata. Ideea ta trebuie verificata. In plus, creaza o dilema din care nu putem sa iesim: cum trebuie pus amortizorul, inclinat spre dreapta sau spre stanga ? =))

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Sigur ca trebuie verificata. Eventual simulata situatia cu vreun software.

Daca rezistenta opusa de amortizor este la fel de mare la comprimarea cat si la intinderea lui, atunci nu mai ramane decat sa lamurim unghiul de inclinare a amortizorului.

Consideram puntea fixa, implicit si capatul inferior al amortizorului. Mai consideram ca miscarea de ruliu se face in jurul unui ax longitudinal ce trece prin traversa aia. Consideram ca amortizorul va lucra undeva pe la jumatatea cursei lui (cu masina incarcata normal). Cred ca acum doar trebuie sa simulam (desenam) oscilatiile in sus/jos ale sprijinului oblic al barei stabilizatoare si sa gasim bisectoarea unghiului respectiv. Probabil ca aceasta bisectoare va reprezenta directia de montaj.

Ei, sunt cam multe variabile, dar asa incep toate ideile. Unele doar incep... :P

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post
Am gasit asa ceva:

 

- set arcuri fabricate de FK ce coboara masina cu 35-40mm fata de standard. Ele arata cam asa:

post-5484-1238000138_thumb.jpg

 

Ce ziceti, impreuna cu un set de amortizoare Kayaba(KYB) pe gaz(fata/spate) ar face echipa buna?

S-ar simti o imbunatatire a stabilitatii pe viraje? Ma gandesc ca s-ar putea rezolva si troncanitul puntii spate+topaitul spatelui la gropi, atunci cand este descarcat, avand in vedere ca amortizorul nu ar mai sta aproape de limita superioara a cursei.

Am vrut si eu pun asa ceva pe Leganza, dar un amic cu cielo injura si acu ziua in care s-a gandit sa puna asa ceva pe un Cielo. A facut praf aripile, iar orice bordura o urca cu inima cat puricele. Intr-adevar nu are amortizoare pe gaz si are niste jante de aliaj care scot rotile in afara. Frate-miu, care are Golf 5, are toate scuturile facute praf pe sub masina. Eu unul mi-am luat gandul de la asa ceva. Pe langa faptul ca orice Daewoo mai coborat nu mai da asa bine cu jantele de diametru normal, ar trebui unele un pic mai mari.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Am eu arcuri mai scurte cu 30 de mm pe Matiz (sunt sport) si va spun ca fara amortizoare nu faceti nici o treaba. Pe drum drept e ok si stabilitatea creste, chiar si cu dimensiuni de fabrica de cauciuciuri, dar la denivelari mici si dese masina are tendinta sa topaie din cauza amortizoarelor, care sunt prea moi. Motiv pt care mi-am comandat alte amortizoare, pe gaz, facute sa lucreze cu arcurile sport, in felul asta pachetul fiind complet. Abia dupa aceea va puteti gandi la pneuri mai late ( un 175 max), dar asta numai daca aveti servo.

 

Si ca un disclaimer: masina are suspensia dura din fabrica, daca optati pt solutia mea o sa injurati la fiecare pietricica ce nu e la locul ei, d-apoi la vreo groapa. Deci daca sunteti adeptul confortului, lasati-o asa cum e, eu mi-am asumat riscurile.

  • Like 1

Share this post


Link to post

tolin, se pare ca ai dreptate cu sugestia ta. Datorita prezentei barei stabilizatoare, oscilatia de ruliu se va face dupa un grafic policentric, iar capatul superior al barei va reprezenta unul dintre centre...

In acest caz poate ar fi mai bine sa inclinam amortizorul spre stanga si sa-l prindem de traversa printr-o piesa sudata de aceasta. Problema e ca tabla aia e cam subtire...

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

As folosi directie ca la mertane , care inclina roata la curbe, si un ajutor gras(120 kg) , pe bancheta spate, care sa se mute stanga sau dreapta , in functie de curbe :) Sau macar pe spate cauciucuri mai late.

Share this post


Link to post

@Smailmiami: Mi-am luat gandul de la arcurile alea, dupa montarea lor aparatorile de noroi de la roti ar ajunge la ~6 cm de sol ceea ce este foarte putin iar aparatorile nu le scot de la locul lor.

Share this post


Link to post
As folosi directie ca la mertane , care inclina roata la curbe, si un ajutor gras(120 kg) , pe bancheta spate, care sa se mute stanga sau dreapta , in functie de curbe :) Sau macar pe spate cauciucuri mai late.

A fost sa fie mai late pe fata...

post-13903-1246731398_thumb.jpg

Share this post


Link to post
A fost sa fie mai late pe fata...

 

Pai e normal, aia e cursa in linie dreapta si cum are tractiune pe rotile din fata asa are si mai multa aderenta...muuuuuuult mai multa, desi nu prea e drept sa se intreaca cu namila aia de porsche, nici nu mai intreb deja ca stiu deja ca Matizul a luat laurii =)) :mrgreen:

Share this post


Link to post

ca o gluma...poti sa pui sub podea 2 saci cu faina sau ciment...sa o mai ingreunezi un pic...nu ar trebui sa mai ai belele in curbe...oricum...ca posesor de tico,din ce am mai auzit,matizu se comporta mai bine in curbe decat tico...si crede-ma..eu pot sa iau o curba mai strans cu maxim 50-60...mai mult mi-e frica...asa ca ,cu matizul cred ca nu ai avea probleme prea mari la curbe...

Share this post


Link to post

Matizul mai stabil in cube ca tico ?? NEVER :) o spun in calitate de pasager :) Am avut si tico. Matizul atata ca e mai frumos , mai confortabil si mai spatios decat tico . Tico consuma mai putin , e mai stabil in curbe si e mult mai sprinten

Share this post


Link to post

Comparam mere cu pere... Tico are rotile mai mititele, Matiz are garda mai mare.

Daca ar face pui, ar iesi ori un Porsche, ori un monster truck. > :)

Share this post


Link to post

masina are os tabilitate de bun simt. rondul de la alba iulia l-am luat cu 60 ... nu m-a mancat mai mult.

 

fuge botu un pic pe ud la intoarceri violente ... pe serpentine pe la posada incepe sa scartaie atat spatele cat si fata de la 90 in sus. in oras pana in 60 eu zic ca poti sa eviti orice pericol cat de brusc.

 

distantiere de 5 cm = o prostie.

 

Am evitat recent un nebun care venea pe banda 2 fara faruri, la vreo 60-70 si m-am mirat de stabilitatea masinii la manevra aceea brusca. Slava Domnului ca nu m-am rasturnat!

Share this post


Link to post

Hm din experienta mea cu matizul, am simtito pe la 50 am tras dreapta de volan si ea tragea volanul tot in stanga :) Da si eu ii dadeam in goarna cam din scurt, oricum fata de Dacia 1310 mi se pare mai stabila in curbe :P Cu dacia miera frica sa intru tare in curbe, pt ca s einclina de o lua naiba. Si loganu e mult mult mai instabil decat matizul. La 60 cu golanu am facut o curba medie si mi-a zmuncit volanu din mana, daca o facema cu matizul cred ca nici nu caraia.

Share this post


Link to post

Eu, pe matiz am pus arcuri sport de la FK si amortizoare pe gaz de la HYB si pot spune ca acum este alta masina...mult mai stabila in curbe, si la franare...si am facut si un test de top speed si pot spune ca acum am curaj sa merg cu ea cu 150 km / h :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...