Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Masinute Pentru Fetite

Recommended Posts

Foarte, foarte mici! Eu, spre exemplu, n-am avut loc la volan intr-un Aygo, genunchii mei loveau volanul mai rau ca intr-un tico :P

Share this post


Link to post

Hawkeye, cine plateste cei ~35l/100km???

Share this post


Link to post

A8 echipat cu cu motorul de 4.2 litri (exclusiv in varianta quattro) nu ajunge la acel consum, nici macar in oras. Consumul se cifreaza intre 20-25 litri % in Bucuresti, in functie de trafic si stilul de mers. De altfel masina, desi este masiva, este relativ usoara datorita structurii sale din aluminui, greutatea nedepasind 1.8 tone.

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

Nu sunt 35 (deoarece fac plinul inainte sa ajunga pe rosu), consumul este intre 20-25 daca se merge in ore de trafic maxim.

Poate pentru unii masina nu inseamna doar o bucata de metal care sa ajunga de la a la b si care trebuie sa consume obligatoriu "cel mai putin".

Hai sa privim problema in felul urmator. Fiecare dintre noi produce o suma X in fiecare luna. Dupa ce se platesc cheltuielile curente ramane o suma Y alocata placerii. In mod evident, suma Y poate fi mai mica sau mai mare, asta e irelevant. Fiecare cheltuie aceasta suma Y dupa cum crede el de cuvinta, se duce in cluburi, se duce la ski, se duce la restaurant, se duce la film etc etc. Eu cheltui o parte din aceasta suma Y platint diferenta de combustibil de la matiz la epica/a8 in schimbul unui confort si a unei sigurante pe care matiz-ul (&co) nu mi le poate oferi. It's that simple.

 

Ca raspuns la intrebarea ta: eu.

 

Andrei: Sa stii ca masina nu e chiar atat de mare pe cat o prezinti tu, fata de kalos-ul sedan are in plus 60cm care nu e chiar atat de tragic. Este parcata aproape in fiecare seara pe o bordura alaturi de alte zeci de masini, nu am/a incurcat niciodata traficul la traversarea bulevardelor (practic nu e nici o diferenta intre o masina compacta si asta) si gaurile din asfalt trebuie ferite ca la orice masina, cele foarte mari. Cele mici nu ridica nici o problema.

 

Edit: Mike a postat simultan asa ca-i raspund si lui: A8-ul nu exista decat in varianta quattro iar greutatea este de 1.7T

Edited by hawkeye

Share this post


Link to post

La noi suma aia Y de obicei e cu minus, in provincie nu prea sunt salarii peste 7-800 de euro, de aceea preferam masini cu un consum cat mai mic, mai ales ca nici nu prea ai unde sa mergi tare cu o astfel de masina, mai mult de 140 nu prea poti pe drumurile noastre (si nici pe autostrada), de asta nu se justifica.

Share this post


Link to post

Hai ma lesi? :)

Tu cand mergi cu passatu cu 200 iti place :) )

 

Mie mi se pare corect rationamentul cu Y, eu am zambit la povestile cu parcarea.

N-am condus A8, dar am condus S80, comparabila ca dimensiuni, si nu e la fel ca la o compacta de 4 metri la oras.

Frumusetea unei asa masini e cand ai unde sa o calci, altfel e un motor chinuit, care merge la 10-15% din puterea lui.

De altfel, toata stima hawkeye pentru sotia ta, dar am vazut putine femei capabile sa struneasca asa o herghelie, la intreaga putere.

Ca sa fiu foarte sincer, am vazut ca majoritatea barbatilor nu se descurca nici cu 100 de cai, dar le place sa se laude cu cuplul si puterea, iar afara merg cu 120 si trec tico si matiji fluierand pe linga ei. De altfel si tu, cred ca numa in topicul asta ai zis de nu stiu cate ori ca are 310 cai. Serios acuma, tu ai mai vazut pe cineva pe forumul asta sa se laude atat cu caii nevestii? :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Placerea de a conduce nu vine numai din a alerga masina cu >140 km/h.

Edited by wsc

Share this post


Link to post
N-am condus A8, dar am condus S80, comparabila ca dimensiuni, si nu e la fel ca la o compacta de 4 metri la oras.

 

Poate ca e vorba doar de obisnuinta, daca ai condus foarte mult masini mici e destul de normal sa ti se para greu de condus masinile putin mai mari.

Poate ne spune Cumnatu diferenta de la Tigra la 300M si invers.

Share this post


Link to post

Nu mi se pare greu, am condus si tractor si dube si tir .. fizic nu e aceeasi situatie :)

Share this post


Link to post

Pai pentru ca stau si ma sparg de ras aici hai sa va povestesc !

 

Ma dau jos din Chrysler si ma sui in tigra si am impresia ca toata lumea se va suii pe mine si ca merg descult.

Dupa ce imi trece senzatia ( 5 minute ) constat ca NU conteaza dimensiunea cand vrei sa te "strecori" prin trafic cat conteaza caii putere. Daca ai indeajuns de mult zvac iei locul din fata. Tigra are ceva zvac la cei 86 cai ( pe dyno ) dar nu se compara cu 300m-ul.

+ ca daca sunt in Chrysler si vreau sa prind locul din fata de la semafor,ipotetic , iar pe acelasi loc ma bag cu un spark sau ceva mic, nu are nici o sansa pt ca ajung primul acolo + ca daca vede o chestie mare de 5 metri ca vine spre el cu avant se va da la o parte.

Cat despre parcare, te descurci cevas mai greu ( pana gasesti loc ) dar nu e mare diferenta.

 

Placerea condusului poate fi impartita intre 2 definitii :

1. Confort

2. Dilii ce se cred Hakineni.

 

1. Evident confortul e in mare parte definit prin dimensiunea masinii, tipul de scaune, optiunile de interior samd.

2. Dilii astia sunt dilii indiferent de ce masina au, de la Oltcit pana la Jaguar.

 

Daca poti sa imbini cele doua situatii adica sa ai masina confortabila dar si sportiva atunci e perfect. D-aia masinile mari si tari sunt scumpe iar cele mari fara a fi foarte tari nu sunt scumpe ( caz 300m )

 

Si repet pentru a mia oara : la cum e traficul in Bucuresti si in general in Romania , placerea condusului sportiv intr-o masina mica care aparent se strecoara e diminuata rau de tot . Este mult mai placut sa stai intr-o masina fff confortabila cum e A8ul la semafor decat intr-una mica. Si Tigra are super scaune dar nu are restul care sa te ajute sa stai confortabil.

Nu are cotiera, foaia de usa e prea ingusta sa iti spriini mana de ea ( mana stanga ) , volanul e prea mic ca sa poti sta la drumlung cu mana sprijinita de fata de usa. E gandita ca o masina kinky, nu confortabila + ca afara, la peste 130 / ora, nu prea ma mai aud gandind !

 

 

LE : pt ca se postase. @tommy, daca unu cu TIrul iti ia fata cand esti in spark te-a facut nu ?

Adevarat ca sunt multe strazi pe unde nu are loc numai ca tre sa ti cont ca TIrul este menit EXCLUSIV pentru transport extern, nu pt strazi de 3 metrii latime. Ai dus diferentele dintre gabarituri la extrem si da, aici e altceva, dar intre 3,8 si 5 metrii, diferenta nu este asa mare in comportament.

 

Daca deasemenea duci la extrem dimensiunile masinii in minus , ajungand la smart, atunci da, te strecori mai bine, parchezi in copac samd. Dar cati dintre cei care sustin ideea de masina mica ca se misca mai bine cu ea ar merge cu smartul ?

+ ca prefer sa ajung cu 5 minute mai tarziu decat unde ajunge smartul dar intre timp sa stau mult mai confortabil.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Ma dau jos din Chrysler si ma sui in tigra si am impresia ca toata lumea se va suii pe mine si ca merg descult.

 

I rest my case, ca sa zic asa :) )

Share this post


Link to post

Iar cand ma sui din Tigra in 300M , am impresia ca sunt dezbracat, pt ca intreaga caroserie e fff departe de mine, nu ajung la pedale samd .

Dar dureaza 1-2 minute pana te acomodezi.

 

Si nu uitati, ca sa te "strecori" prin trafic cel mai important e sa iti cunosti masina , sa ii sti dimensiunule si sa te misti in tandem cu ea, sa sti sa estimezi automat pe unde e loc samd.

Nu de putine ori am vazut cu totii Ticouri care credeau ca nu au loc pe unde trecuse inainte duba sau camionul.

A fost o faza tare pe Virturii unde blocase unu cu Nova circulatia ( incepator ) pt ca nu credea ca are loc ( era unu parcat te prima banda ) desii inaintea lui pe acolo trecuse un camion.

 

Cum le zic eu ca un om batran !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Ma dau jos din Chrysler si ma sui in tigra si am impresia ca toata lumea se va suii pe mine si ca merg descult.

 

I rest my case, ca sa zic asa :) )

 

Baieti, e doar o senzatie, ma mir ca nu realizati asta. Sau nu :) )

Nu se urca nimeni pe voi cand suntei intr-o masina mica.

Mai e putin si o sa citim pe aici ca balenele de 5 metri sunt elicoptere si trec dambovita trecand de maneta.

Wow.. ce high :)

 

Nu am nimic impotriva masinilor mari, le apreciez pentru scopul si realizarea lor,

dar sa exagerezi totul doar prin prisma senzatiilor de grande mi se pare lipsit de realism.

Share this post


Link to post
Baieti, e doar o senzatie

 

Asta am sustinut si eu. E doar o senzatie ca nu poti sa te "strecori" cu masinile mari in trafic.

Share this post


Link to post

Cu tine e greu de scos la capat.. de la 1.5 la 1.8, de la 3.8 la 5.0 ..sunt diferente aritmetice, nu de senzatii.

Dar ai dreptate, traim intr-o lume relativa. Vad asta tot mai clar.

Share this post


Link to post
...si vreau sa prind locul din fata de la semafor,ipotetic , iar pe acelasi loc ma bag cu un spark sau ceva mic, nu are nici o sansa pt ca ajung primul acolo + ca daca vede o chestie mare de 5 metri ca vine spre el cu avant se va da la o parte...

 

...Nu se urca nimeni pe voi cand suntei intr-o masina mica...

 

Cine nu se urca? :P

Share this post


Link to post
dar sa exagerezi totul doar prin prisma senzatiilor de grande mi se pare lipsit de realism.

 

NU este nici o senzatie de grande. Pur si simplu trebuie sa fi una cu masina, indiferent de gabaritul ei ca sa te strecori bine.

Evident ca daca iei o portiune de drum si o faci cu o masina mica reusesti in cateva cazuri sa subclasezi una mai mare.

 

Revenind ON TOPIC :

Prin "Masinute Pentru Fetite" majoritatea misoginilor din nou inteleg masini mici ca sa NU le loveasca unde e inghesuiala.

La fel, noi misoginii presupunem by deffault ca atunci cand o femeie se suie in masina e pentru prima oara, neaparat e incepatoare, asa gandim si o stiti cu totii !

Pai si TOCMAI pentru ca e incepatoare e bine ca masina sa fie mai mare, eventual mai spre JEep, eventual cu bare de protectie extra.

Eu unul dupa ce s-a dus febra placerii provocata de aspectul Tigrei, ma gandesc ca poate era mai usor sa ii fi luat un Suzuki Vitara. Ar fi avut o viziune mai buna asupra dumului, ar fi vazut mai bine canalele si bordurile si mai ales, prin pozitia de condus ar fi fost mai increzatoare fiind sus.

Acum ca stau si ma gandesc, nu stiu de ce nu mi-a venit ideea asta la inceput.

Noroc ca intre timp s-a obisnuit cu condusul. In ultimele 10 iesiri NU a mai lovit masina.

 

@sorinel, e doar o senzatie. Cand te uiti pe geam si vezi evacuarea de la SUVuri te simti mic. Nu inseamna ca o sa se catere pe tine dar nu prea ai tupeul sa o probezi :P

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Parca am mai avut discutia asta dar hai sa imi dau si eu o data cu parerea, dupa ce am condus si mari (cat de mare o fi Espero) si mici destul de mult incat sa imi fac o parere (cateva mii de km). Puterea motorului conteaza mai mult in trafic, mai ales ca la o masina mai mare poate fi cel putin de doua ori mai mare decat la o masina mica, decat cat de mica e masina caci raportul in cazul marimilor nu e de obicei la fel ca in cazul puterilor. Bine, ideal ar fi o masina mica si puternica dar acum nu vorbim de cazul ideal.

 

PS: Poate nu foloseste hawkeye toti caii in Bucuresti dar nici un sofer de Matiz nu ii foloseste pe toti dar foloseste evident mai multi decat un Matiz.

Share this post


Link to post

Aha, deci voi sunteti din categoria "eu sunt mare bastan si merg cu-n metzan date bai sparkule din fata ca ma urc pe tine"? Eu merg zilnic cu un Defender si masina asta e si urata si imensa, muuult mai impunatoare in oglinda retrivizoare decat ale voastre. Cu toate astea, nu fac din-astea ba chiar am mai multa bunavointa in a lasa sa se bage masini mici decat astia cu balene. Era unu' cu un Mertz sa iasa cu aripa spate sifonata din cauza asta.

 

Si sa zici ca caii putere conteaza in Bucuresti... hmmm... eu personal nu-s de acord. Cica sa prinzi prima pozitie la semafor... Hello, suntem in acelasi oras??? Eu unul prima pozitie la semafor o prind daca mi se pune rosu in fata...

 

PS: Sa va feriti de un tico albastru cu unu mai maricel la volan. Ala nu se lasa intimidat deloc...

Edited by alx

Share this post


Link to post

Pai .. poate unii au ceva de compensat :) ) Glumeam.

Daca aruncam in tari ceva mai evoluate ca noi, franta, ghermania de exemplu nu o sa vedem orasele pline de balene si camioane. Bai, deci cu nesimtire iei fata si cu duba si cu tico si cu orice, dar 2 secunde sau 3 minute nici nu se aduna nici nu se scad, cum spunea cineva pe aici. Pentru un castig de 30 sec se sta lejer 5 zile cu masina in service, politie, asigurari sau mai bine. Dar orgoliul romanului la semafor inca e la un stadiu de autovit. Nu vorbesc de cineva de aici, ci generic, se intelege.

Share this post


Link to post

De ce va legati voi doar de faza cu intimidatul? Baietii o spusesera la misto. Pe mine sincer ma intimideaza mai mult soferii gen "supozitor" care cred ca daca au masina mica se pot strecura in trafic atunci cand coloana e in miscare. Am o stire pentru ei: "va strecurati pentru ca va ocolim noi, ba!". Nu mai departe de ieri s-a gasit unul cu un seicento si cu nevasta cu copilul in brate pe bancheta din spate sa incerce sa faca o a treia banda printre cele doua benzi de pe o straduta cu sens unic. Eu veneam pe banda din stanga, el era pe aia din dreapta si nu s-a sinchisit ca mergeam si eu pe drumul ala ca doar el era mic si incapea. In stanga mea era o bordura, si stalpi din aia "anitparcare". Frane, injuraturi, claxoane, nevasta data cu capul de geam...

Share this post


Link to post

Lasa Zmeule ca te stim noi pe tine, tu esti ala cu gaura in podea ca sa poti da acceleratia peste cap .

Nu-mi doresc altceva decit sa-ti iei o masina puturoasa, sa te vad atunci =))

Share this post


Link to post

Pai ce le gatura are una cu alta? Eu am zis ca e mai utila in oras una cu motor puternic decat una mica.

 

O masina mica. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...